Šta je novo?

Trolejbusi

Трола је јефтинија од трамваја и метро возова јел читате ви уопште??
 
MilisaV":7ooivqcj je napisao(la):
....Znači postoji razlikama 90.000 evra koju autobus može da protera kroz auspuh da bi se izjednačio sa cenom koštanja trolejbusa. A vi i dalje pričajte kako su trole jeftinije.

potrošnja uvozne nafte jeftinija i isplatljivija od potrošnje domace obnovljive i ekološke električne struje

MilisaV nadam se da se šališ
tvoji dosadsnji postovi su uvek odisali razumno i stručno :roll:
šala je jel da ? :p
 
Domaća obnovljive i ekološka struja.


Mora da se ti šališ. Posle vađenja uglja u kolubari ostaje samo pustoš i jalovina. O pepelu iz tenta da ne govorim. Test toliko zagađuje da moramo da uložimo 700b miliona ili da ga ugasimo.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
U obnovljivu energiju ne ulazi ugalj zar ne ? Te primer sa Tentom nije adekvatan
hajde to isto al sa Djerdapom.... malko više bude drugojačije :p

Nafti lobi nas upropaštava u mnogim sverama, a zbog njega obnovljivu energiju ne koristimo ni trecinu
al to je priča za dr. temu.

Čini mi se da trole imaju ugradjen povratni sistem za uštedu energije
a naftni motori što izbace kroz auspuh nema vracanja

prilikom poredjenja autobusa i trole trebaoi da se gleda i upotrebna trajnost vozila
što jopet daje drugu sliku u korist trole :sesir:

E da
u odnosu na tramvaj , kad se pokvari samo spusti trolu i druge je ladno zaobilaze' nema zastoja
Osim toga novi trafo u Mirijevu daje mnogo vecu elektro stabilnost :kk:
 
U pravu je MilisaV.
To što neki sistem radi na struju ne znači da je ekološki i čist, samo znači da je zagađenje izmešteno dalje od vozila u tački u kojoj termoelektrana sagoreva ugaj da bi je napravila struju uz velike gubitke. Pogotovo u našem slučaju gde se skoro dve trećine struje dobija od termoelektrana.
 
Dejan011":1z05jopy je napisao(la):
U pravu je MilisaV.... termoelektrana sagoreva ugaj da bi je napravila struju uz velike gubitke....
Pa u tome je jeste fazon da se ne radi ono sto pravi gubitke ... ugalj sada ide jer je nametnuta nužda
a rešenje nudi ceo svet ... ekolologija sa obnovljivim izvorima
Za trole bi bilo i više (javne) struje kada bi ulične živine sijalice zamenili sa led osvetljenjem
 
Зашто онда тежимо електрификацији железнице и зашто немамо дизел-трамваје ако је струја тако штетна и лоша?
 
Odlično pitanje. Pogotovu kad se uzme u obzir da železnice sigurno ne plaćaju razne harače kroz cenu goriva kao što je taksa za agenciju za bezbednost saobraćaja, akcize za puteve i slično.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Зашто онда немамо дизел возове из Београда ка местима која немају електрификовану пругу?
 
Kako nemamo? Vršac?

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
To je само једна линија. Многи правци су неискоришћени.
 
I na kraju dođosmo do toga da su autobusi ustvari ekološki , da nisu zagađivači , da nisu štetni po zdravlje ljudi jer ne zrače , ne arče struju , ne trebaju im one užasne i ružne žice okačene po zgrada , da bi se tako napajali energijom , ne troše ugalj (koji je neuporedivo veći zagađivač okoline od nafte koju oni koriste) ... , dok su trole štetne jer koriste ugalj iz elektrane da bi se poizvela struja za njihovo napajanje , užano mnogo zrače , ruže grad sa žicama za napajanje , skuplje su od autobusa , a ne donose nikakav komfor u odnosu na autobuse , i pri tom moramo da ih uvozimo , dok autobuse možemo sami da proizvodimo , i tako uštedimo. :roll:
 
E bas ste se lepo 'ispricali' na ovoj temi. :D
Ponekad mi je uzasno krivo sto sam se opredelio za tehnicke nauke umesto psihologije ;)
Jer iz ovih "ovakvih" postova se vidi celokupna slika drustva u kojem zivimo.
Ne uvazavanje argumenata sagovornika, uzimanja u obzir samo dela izjava istrgnutog iz konteksta i tvrdoglavo 'guranje' svojih ideja i stavova...

U svakom slucaju, slozili ste se da su 'zagadjivaci' i jedni i drugi.
To je vec nesto. ;)
Elem, mozda bi vracanje zaprege, bicikla i tramvaja sa konjskom vucom bilo najadekvatnije resenje
;)

A "prljavu" elektricnu energiju dobijenu od uglja bi mogli zameniti generatorima postavljenim na "sobne bicikle" ;)
Par desetina hiljada takvih generatora bi znacajno smanjilo zagadjenje, a uticalo bi pozitivno i na smanjenje broja nezaposlenih ;)

O uticaju na kondiciju i zdravlje nacije... Ih, tu bi se tek moglo pricati i pricati!

;) :D
 
laki72":1jxa3zp0 je napisao(la):
E bas ste se lepo 'ispricali' na ovoj temi. :D
Ponekad mi je uzasno krivo sto sam se opredelio za tehnicke nauke umesto psihologije ;)
Jer iz ovih "ovakvih" postova se vidi celokupna slika drustva u kojem zivimo.
Ne uvazavanje argumenata sagovornika, uzimanja u obzir samo dela izjava istrgnutog iz konteksta i tvrdoglavo 'guranje' svojih ideja i stavova...

U svakom slucaju, slozili ste se da su 'zagadjivaci' i jedni i drugi.
To je vec nesto. ;)
Elem, mozda bi vracanje zaprege, bicikla i tramvaja sa konjskom vucom bilo najadekvatnije resenje
;)

A "prljavu" elektricnu energiju dobijenu od uglja bi mogli zameniti generatorima postavljenim na "sobne bicikle" ;)
Par desetina hiljada takvih generatora bi znacajno smanjilo zagadjenje, a uticalo bi pozitivno i na smanjenje broja nezaposlenih ;)

O uticaju na kondiciju i zdravlje nacije... Ih, tu bi se tek moglo pricati i pricati!

;) :D


Ма затвореницима ставимо генератор бицикле имамо енергије за пола планете :laugh:
 
Ako beks ne vozi nekog dizel golfa ili pasata ubio me grom.

P.S.Imao sam praksu na fakultetu u Termoelektrani zbog moje struke mrzi me da se raspravljam o srpskim teorijama zavere. Još jedna prednost je što je ugalj naš domaći i iz njega pravimo struju a ne od nafte koju vade na bliskom istoku ili Rusiji. Te imamo energetsku nezavisnost i manju mogućnost nestašica i fluktuacije cene energenta.
 
vucko":qpl2b8pv je napisao(la):
Ako beks ne vozi nekog dizel golfa ili pasata ubio me grom.

P.S.Imao sam praksu na fakultetu u Termoelektrani zbog moje struke mrzi me da se raspravljam o srpskim teorijama zavere. Još jedna prednost je što je ugalj naš domaći i iz njega pravimo struju a ne od nafte koju vade na bliskom istoku ili Rusiji. Te imamo energetsku nezavisnost i manju mogućnost nestašica i fluktuacije cene energenta.


А што не хидроелектране за бесконачну независност? За радну снагу лепо понудимо осуђеницима да раде за смањење казне и смањимо трошкове
 
Hidroelektrane prave dosta manje struje od termoelektrane. Naravno, to se resava na isti nacin kao i sa solarnim / vetro elektranama tako sto se pravi mnogo vise manjih. U pocetku je naravno veca investicija, ali se posle isplati. Nazalost, svi znamo kakav je odnost vlasti u Srbiji zadnjih 40-50 godina kada su u pitanju dugorocne investicije protiv kratkorocnih.
 
Када би тролејбусе напајали из термоелектрана на нафту, а не угаљ, опет би потрошили мање нафте него на аутобусе. О смањењу буке, и смањењу загађења у кањонским улицама да не говоримо.

Пепео од угља је још Краљевина Југославија користила као грађевински материјал при нискоградњи.

Што се тиче домаће индустрије, домаћа индустрија не производи погонске уређаје за аутобусе. Не би била много велика разлика у уделу домаћих делова у односу на аутобусе.

А што се зрачења тиче, то је до саме конструкције тролејбуса, зрачење на возача. Ја сам сматрам да би највећи део електричних компоненти требало померати према крају возила, а не уз возача. Зрачење од самих контактних водова изнад пута је занемарљиво, веће је неколико пута зрачење испред компјутера, где ово куцам.
 
Kratko i jasno.
Recena je sustina!

Malo cu ofovati apropo elektrana.

Mi kapital za investiranje nemamo. Odtaju krediti.
Onima koji raspolazu lovom i koji "daju" kredite svakako vise odgovara da nam uvaljuju "eko izvore" poput vetroparkova, solarnih parkova i slicnih, tegnoloski nedozrelih stvari, kroz "partnerstvo" sa njihovim firmama, u koje cemo svake godine kroz subvencije slupati ozbiljnu lovu iz budzeta.

Takodje, ako se osvrnete po gradu u individualnim kotlarnicama se lozi sve i svasta, pocev od otpadaka pa sve do iskoriscwnog motornog ulja.
Iako to ne mogu dokazati, apsolutno garantujem da oba TeNT- a manje zagadzuju atmosferu nego li naselja bilo koje 2 opstine u Beogradu, izuzev mozda Novog Beograda, ili Starog grada.

Za deponiju sljake...
Karlo lepo objasnio, samo nema ko od "mozgova" da se angazuje, mada kako bi neki napravili pare vozeci podlogu za deonicu Horgos - N. Sad iz Zlatiborskog okruga, ako bi to imali dzabe u Obrenovcu? ;)
 
20151123_121618.jpg
 
STOJE TROLE Kamion oštetio trolejbusku mrežu, polomio 11 stubova i pobegao
Beoinfo | 15. 12. 2015 - 14:20h | Foto: Twitter
| Komentara: 7

Trolejbuska mreža na liniji 28 i 40 u Ulici Dimitrija Tucovića, u delu od broja 97 do broja 127, pokidana je nesavesnim manevrom vozača vangabaritnog kamiona. Kamion je zakačio trolejbusku mrežu, polomio 11 stubova, oštetio trolejbusku mrežu u dužini od 300 metara i vozač pobegao sa lica mesta, saopšteno je iz „Beokom servisa”.


http://www.blic.rs/vesti/beograd/stoje- ... ao/c15p8bc

nikom nista da pogledaju nadzorne kamere sa lokala saobracaja itd da uvate budalu i naplate stetu
 
Какав је то камион који може да закачи конт. мрежу и да се завуче у мишију рупу после? :D
 
Pa ako pazljivije procitas, pise "i vozac pobegao sa lica mesta", zar ne?
 
Хоћу рећи, ако је вангаваритни камион не може бити толико тешко наћи га. Нисам мислио да је сам испарио.
 
Vrh