Šta je novo?

Trolejbusi

Bulbulderac17":387y18j3 je napisao(la):
Blokira mi pogled na nebo i fasade....
al zato smog od sagorevanja skupljeg dizela i benzina
vrlo dobro otvara pogled na nebo i fasade.... :mrgreen:
 
Ја мислим да су бука, прљаве фасаде и респираторне болести довољан плус за тролејбус у односу на аутобус и поред контактне мреже која и по мени веома ружи видик.
 
Somi303":2n53lyuz je napisao(la):
becks89":2n53lyuz je napisao(la):
Ne znam zašto ti je to glupost, ne postoji savršeno i ekološki čisto rešenje, postoje rešenja sa manjim posledicama. Ni električni autobus nije savršen, baterije od koga se prave, sve su samo ne ekološke, baš kao i pravljenje struje koja je neophodna za trole. Trole su za mene alternativa koja rasterećuje buseve, a nikako ne mogu biti glavno rešenje što vidim da neki predlažu.
И ти мислиш да је аутобус решење са мање последица? Благо теби..
Nije li? Euro 6 motor manje zagađuje, uz minimalno održavanje i sipanja svega što je neophodno, redovan servis, nema posledica po sluh, zdravlje vozača i sl, a trolu možeš kako oćeš da održavaš ti si ozračen, pa ozračen. Ta struja ti nije sa neba pala, morala se nekako stvoriti, stoga, ukoliko idemo u krug, možemo doći do toga, da nestankom uglja, a nesposobnošću da pravimo struju iz alternativnih izvora, dođemo do toga da ti trolejbusi neće moći da se upotrebljavaju.
Druga stvar, trola je ograničena, nije nezavisna i nije nikakvo alternativno rešenje. Vozeći se trolom ili vozeći se autobusom od tačke a do tačke b, nema nikakve razlike za tebe kao putnika, sem što se ovde ozračiš kao manijak, a tamo ako te zapadne novije vozilo baš i ne ogluviš i ne zatruješ se gasovima. Ne vidim šta dobijamo širenjem mreže, voleo bih da mi neko objasni. Širenje tramvajske mreže, mogu da razumem i za neke delove grada, tram je mnoooogo jednostavniji i lakši, ali baš od nikoga nisam čuo da je trola korisna i dobra, zato i pitam šta je to toliko dobro?
 
Бекс, а то да троле зраче и да нико не доживи пензију у њима без болештине, можда важи само за ЗиУ и Тролзе? Нове троле нису довољно дуго овде да би се видело да ли је и код њих исто
 
Trolejbusi se napajaju strujom preko mreže pod naponom koja je postavljena iznad vozila. Vozač, a i ljudi u troli ,nalaze se u polju kondenzatora čija je jedna strana kabl pod naponom, a druga put, odnosno zemlja.
Tu je elektromotor koji služi za pogon vozila. Snaga tog motora i potrošnja struje su ogromni, a jačina struje koju on dobije u nekom momentu može ići i do par stotina ampera, u zavisnosti od tipa vozila i uslova vožnje, kao i konfiguracije terena!
Negde sam čitao da je kod vozača trolejbusa pojava srčanih problema, bilo kakve vrste, čak 200 puta češća nego kod vozača automobila ili drugog teretnog ili putničkog vozila.
U principu, možda je to zračenje nešto manje, ali svejedno, 8h dnevno, retko ko i danas posle toliko godina dugo radi na trolama...
 
becks89":x52etc74 je napisao(la):
Trolejbusi se napajaju strujom preko mreže pod naponom koja je postavljena iznad vozila. Vozač, a i ljudi u troli ,nalaze se u polju kondenzatora čija je jedna strana kabl pod naponom, a druga put, odnosno zemlja.
Tu je elektromotor koji služi za pogon vozila. Snaga tog motora i potrošnja struje su ogromni, a jačina struje koju on dobije u nekom momentu može ići i do par stotina ampera, u zavisnosti od tipa vozila i uslova vožnje, kao i konfiguracije terena!
Negde sam čitao da je kod vozača trolejbusa pojava srčanih problema, bilo kakve vrste, čak 200 puta češća nego kod vozača automobila ili drugog teretnog ili putničkog vozila.
U principu, možda je to zračenje nešto manje, ali svejedno, 8h dnevno, retko ko i danas posle toliko godina dugo radi na trolama...

Zar nema nekog zvaničnog podatka zrače li Trole tj. koliko? 200 Puta češći zdravstveni problemi posebno sa srcem bi negde bili navedeni valjda?
 
E nisam sad siguran, ali mislim da sam taj podatak pročitao kad sam spremao maturski rad, rusi su sproveli to neko istraživanje, u principu bazirao sam se na zračenju telefona i samih sistema mobilne telefonije, a onda sam slučajno na to naleteo i bilo mi je zanimljivo jer nikada mi nije palo na pamet kako je sproveden sistem na trolama...
 
Ako biramo između slanine i trolejbusa, peške mogu da idem, al' bez slanine ne mogu :D
 
Негде си прочитао, браво, тако ће неко прочитати ову твоју будалаштину и ширити даље. Интернет је чудо, ти у знак протеста сачекај бус уместо троле и уживај у угљен-моноксиду до миле воље. И да, почупај каблове из зидова, и они зраче ;)
 
Pročitaj i ti neku knjigu, neko istraživanje, ne boli. Kao i po običaju, bez jednog argumenta pametuješ, stoga, ne vredi trošiti reči...
 
Po toj logici i voz je ista rabota kao i tramvaji, hm... Ako ne grešim imamo kolege saobraćajne inženjere a i neke elektro na forumu pa mogu reći svoje mišljenje.
 
Ako tako gledamo na stvari , i ti kompjuteri i mobilni koje imamo zrače i štetni su , a sa njima proivedemo daleko više vremena , nego u trolama koje su štetne.
 
Ja сам читао да је зрачење трафостаница 110 KV цео дан једнако опасно као 5 минута са мобилним телефоном. Што се тиче извора струје, рецимо да се део електричне енергије добија и из хидроелектрана, док сви СУС мотори испуштају штетне гасове.
 
Па не говори бекс да су троле штетне за путнике, него за возача, јер се то слабо зрачење временом накупља јер је возач стално у троли. За мутнике то не важи јер не проводе унутра цео дан па се зрачење расипа током дана
 
@vucko

Voz i tramvaj se kreću po šinama, i samim tim energija za njihovo poretanje je manja, pošto je otpor trenja manji na šinama nego na asfaltu sa gumama.
 
becks89":2qqf0p11 je napisao(la):
Pročitaj i ti neku knjigu, neko istraživanje, ne boli. Kao i po običaju, bez jednog argumenta pametuješ, stoga, ne vredi trošiti reči...
Мој аргумент је степен искоришћења енергије код електромора, нисам ти ја крив што ти је то непознато па не схваташ као аргумент. Јбг, професори из школе су ми веродостојнији извор података од трећег ока. Нећу ти више одговарати на примитивна питања попут "Шта се добија ширењем мреже?".
 
Није ми позната основна шема инсталација код наших тролејбуса, али ми је познато да је велики део те опреме уграђен из седишта возача. Са више података могло би се показати да је боље ту опрему уграђивати на крају возила, а коначно иза возача додати пар седишта окренутих напред.
 
Sta sve ovde necu procitati. Ispasce da su parne masine zapravo najbolja varijanta. Sta znaju strucnjaci po svetu, mi znamo najbolje. Ja ne tvrdim da je elektro prevoz efikasniji jer imam taj utisak, vec zato sto su neki mnogo pametniji i skolovaniji ljudi od mene radili razne analize, proracune i slicno i dosli do zakljucka, objavljivali radove itd. Je l' to znaci da onaj ko ne zna tacnu racunicu koliko potrosi nosac aviona na nuklearni pogon ne moze da kaze da je to isplativije (finansijski) od nafte?

Sto se zracenja tice, na trolama su dosta nizi naponi pritom su i + i - naponske mreze iznad vozila, tako da je zracanje u vozilu stvarno zanemarljivo.
 
Elektro prevoz jeste efikasniji ali ako se to odnosi na metro, tramvaje, vozove.....

Jedan tramvaj ima 3-4 puta veći kapacitet od autobusa, ima svoje baštice, šine pa je samim tim otpor trenja manji, duži eksploatacioni vek, švajcarski tramvaji su stari po 50 godina.


trolejbus nema ništa od navedenog.
 
Somi303":1qd3krm1 je napisao(la):
becks89":1qd3krm1 je napisao(la):
Pročitaj i ti neku knjigu, neko istraživanje, ne boli. Kao i po običaju, bez jednog argumenta pametuješ, stoga, ne vredi trošiti reči...
Мој аргумент је степен искоришћења енергије код електромора, нисам ти ја крив што ти је то непознато па не схваташ као аргумент. Јбг, професори из школе су ми веродостојнији извор података од трећег ока. Нећу ти више одговарати на примитивна питања попут "Шта се добија ширењем мреже?".
Šta da mi odgovoriš, kad pojma nemaš o čemu pričaš?
Ponavljaš kao papagaj nešto što si čuo...

A onda finale grande, trolejbus je jeftiniji? Pa šta, struja pada sa neba? Znaš li uopšte proceduru, dok ta struja dođe do kontaktne mreže? Gde ti je cena proizvodnje struje? I na sve to, imaš održavanje delova, kao kod buseva...

Za napajanje trola i tramvaja kod nas mislim da se koristi jednosmerni niskonaponski sistem od 650V, pokretanje je sa motorom jednosmerne struje, koji moraju biti velike snage i moraju imati spoljašnji izvor napajanja, dakle koji nije u vozilu. Napajanje ide iz kontaktne mreže koja se napaja iz podstanica, postavljenih duž mreže, mislim da je najveće rastojanje između podstanica 5km. U tim podstanicama se vrši pretvaranje napona, potom se snižava, nakon toga se ispravlja napon i tek onda dolazi na kontaktnu mrežu. A gde ti je cena toga, gde su ti tu gubitci energije dok uopšte i dođu do mreže?
 
Тролејбус као возило. Ма шта ми наприча, за разлику од тебе то нисам прочитао у новинама већ у књигама и учио на часовима. Али познато је да ти не цениш ничију диплому, врвтно јер ти немаш једну па те комплекси убише. Нема смисла даље причати са тобом у вези овога..
 
AHAHAHHAHAHAHA :D Ma šta reče?
Vidi, diplomu imam, ali nemam potrebu da je ističem u prvi plan, jer diploma ne govori ništa, iza čoveka stoji znanje, a ne papir. Diploma je ono čega se čovek uhvati, kad nema šta drugo...
Nema smisla da pričaš, jer pošto nemaš šta da kažeš, menjaš temu.
Kraj priče, završili smo diskusiju.
 
To da su trolejbusi jeftiniji jednostavno ne stoji. Grad je kupio 83 trolejbusi za 19 miliona, i to beloruskih.


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ---greskom

To je skoro 230.000 hiljada za beloruski solo trolejbus. Mogu da zamislim koliko tek košta solaris.

Ikarbus solo košta oko 140 000 evra. Znači postoji razlikama 90.000 evra koju autobus može da protera kroz auspuh da bi se izjednačio sa cenom koštanja trolejbusa. A vi i dalje pričajte kako su trole jeftinije.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Vrh