Šta je novo?

Trolejbusi

Trolejbusi se ponovo proizvode u Srbiji! :) Mislim da je ovo sjajna vest za sve, a uskoro jedan test model na probi u Beogradu :)
http://www.balkantransport.net/pocela-proizvodnja-trolejbusa-u-kragujevcu/
2910b9a0444137dcb0370ef6664fc36d_XL.jpg
 
Potreba za trolejbusima u Srbiji je izuzetno mala, svega desetak godišnje, iz kompanija “Vulović Transport” i “Maz” očekuju da će svoja vozila prodati i na tržištima okolnih zemalja, pre svega misleći na Bugarsku, Rumuniju, Mađarsku, mada ne bi trebalo zanemariti ni tržište bivših jugoslovenskih republika.

Paaa, ne hvala! U Bugarsku vec imamo iskustvo sa post sovjetskim trolejbusima (LAZ) koji su se pokazale kao izuzetno skart robu. Nakon 5 godina ih skidaju sa linije. Solaris pravi odlican proizvod koji ima odlican balans medu kvalitet i cenu i zaista ne znam koji je taj ludak koji bi kupio beloruski trolejbus proizveden od nepostojece firme u Srbiji.

Srbija, Bugarska i ostali luzeri trebamo se specializirati u onome u kome imamo iskustvo i znanje, a ne da se pravimo da smo self-sufficient. To se je pokazalo kod nas kao izuzetno gresno resenje sa domacim tramvajima, trolejbusima i autobusima kao i, po mom mislenju, u Srbiji sa Ikarbusom.

A i koji su to ostali trolebuski sistemi u Ex-yu je zaista interesantno da se vidi (Sarajevo sa svega 30 trolejbusa i Beograd).
 
Андреј,
У Београду тренутно већ дуже од пет година користимо белоруске тролејбусе БКМ, који су се добро показали. То су савремена возила, на техничкој основи "Шкоде", нископодни су, климатизовани (ту је било проблема), и не треба их стављати у исту раван са ранијим генерацијама тролејбуса (бело)руске или украјинске производње.
Њихов главни адут у односу на, рецимо, Соларис, је била - цена: 225.000 евра, што је за тролејбус, признаћеш, повољно.

Узгред, Србија има искуства у производњи тролејбуса. Фабрика вагона "Гоша" из Смедеревске Паланке их је производила пре неколико деценија. Коришћени су у Београду и били су добри.

Фабрика у којој ће се склапати тролејбуси је у Крагујевцу, а тај град је одавно планирао да уведе тролејбуски систем. Такође, реално је и ширење мреже по Београду, мада и овде од јуна креће прва линија кинеских електро-аутобуса "хајгер", као у Софији. Каква су ваша искуства с њима?
 
Радује ме ова вест, не због Београда већ због Крагујевца. Надам се да ће шутнути Ариву и приуштити себи нешто лепо попут тролејбуса, а не затрпати се аутобусима.
 
Jako me raduje širenje mreže trolejbuske mreže kod nas, jer ima toliko mnogo prednosti u odnosu na buseve.

Jedino mi nike jasno koliko je ovo PROIZVODNJA a koliko SKLAPANJE komponenti koje dolaze zapakoven kao onaj ACME paket u crtaćima
2be2df63e45817ff4ebdb2149d4bd6b6.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Naravno da se može nazvati proizvodnjom. Ništa drugačije se ne radi ni u ostalim svetskim fabrikama. Stižu delovi od raznih dobavljača i samo se sklapaju u celinu.
 
Fora je valjda imati 60 posto domacih komponenti fap se nekad radio komplet kod nas tj mislim da je i motor bio domaci iz famosa itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380073#p380073:27f4fdqj je napisao(la):
direktor » 08 Apr 2016 07:33 pm[/url]":27f4fdqj]Fora je valjda imati 60 posto domacih komponenti fap se nekad radio komplet kod nas tj mislim da je i motor bio domaci iz famosa itd
Sve sem osovina ako se ne varam je rađeno kod nas.
Ovo je proizvodnja, veliki broj komponenata dolazi od naših proizvođača.
 
Možemo verovatno očekivati i trolejbuse ne samo širom Beograda, nego u drugom gradovima. Postavlja se pitanje samo kvaliteta kontaktne mreže i sistema napajanja.
 
Uz Kragujevac, beše, i Jagodina želi da se poveže trolejbusom sa Ćuprijom, Paraćinom i Pojatama (po nekim izvorima i Stalać). 80ih su bile prvo priče o tramvaju.
 
Соларис је прича за себе, али не може се ни БКМ сврстати у исти кош са ЛАЗ-ом и ЛИаЗ-ом јер је квалитетнији од њих и вреди колико кошта.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Tada je bio odnos mislim 34 solarisa ili 83 BKM za istu cenu. Plus nam belorusi dali na rate, tako da se nismo zadruživali kod EBRD.
 
Andrej_LJ":jvzsj5wm je napisao(la):
Potreba za trolejbusima u Srbiji je izuzetno mala, svega desetak godišnje, iz kompanija “Vulović Transport” i “Maz” očekuju da će svoja vozila prodati i na tržištima okolnih zemalja, pre svega misleći na Bugarsku, Rumuniju, Mađarsku, mada ne bi trebalo zanemariti ni tržište bivših jugoslovenskih republika.

Paaa, ne hvala! U Bugarsku vec imamo iskustvo sa post sovjetskim trolejbusima (LAZ) koji su se pokazale kao izuzetno skart robu. Nakon 5 godina ih skidaju sa linije. Solaris pravi odlican proizvod koji ima odlican balans medu kvalitet i cenu i zaista ne znam koji je taj ludak koji bi kupio beloruski trolejbus proizveden od nepostojece firme u Srbiji.

Srbija, Bugarska i ostali luzeri trebamo se specializirati u onome u kome imamo iskustvo i znanje, a ne da se pravimo da smo self-sufficient. To se je pokazalo kod nas kao izuzetno gresno resenje sa domacim tramvajima, trolejbusima i autobusima kao i, po mom mislenju, u Srbiji sa Ikarbusom.

A i koji su to ostali trolebuski sistemi u Ex-yu je zaista interesantno da se vidi (Sarajevo sa svega 30 trolejbusa i Beograd).


Post sovijetski????
:D
Cuj Andrej, ja znam da su godine dogovorne ekonomije i odlucivanja iz Brisela... ;)
Izvinjavam se, iz Moskve ostavila traume, ali rekao bih da preterujes.
Nista nije trajno. Situacija se vremenom menja. Nekada su ti isti Poljaci koji danas prozvode zaista konkurentan Solaris bili svetlosnu godinu iza autobusa koji su dolazili iz FAP-a, a eto pitanje je dana kada ce na Fap definitivno katanac. :(

Pri tom i sam znas da zivimo u vremenu kojem je glavna odlika 'brzina'.
To za posledicu ima jako brz uspon, ali i jos brzi pad raznih proizvodjaca.

Zato pri kupovini nikako nije pametno osloniti se na iskustva od pre 10 i vise godina.

Da rezimiram.
Pozdravljam izbor Solarisa ako vam novac nije problem :D
Ali bojim se da nije tako ;)
U tom slucaju cena igra jos znacajniji faktor u odnosu "cena-kvalitet"
A ukljucivanje emocija u taj izbor...
Rekao bih da je iracionalno ;)



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Уклањање дела мреже јавног превоза кроз Васину може само повећати загађење стимулисањем доласка колима. Од Трга републике до Дунавске ће зврндати празно четвороструко више возила од потребног броја, што ће у односу на садашњи систем коштати 2-3 милиона евра више. Идеја о избацивању електричних тролејбуса из центра је антиразвојна и антиеколошка. Боље избаците аутомобиле и аутобусе, а ширите у центру трамвај, тролејбус, бициклистички транспорт, а временом и подземну градску железницу.
 
Nekoliko autobuskih linija koje trenutno saobraćaju sa Trga republike , može da se pretvori u trolebuske , čime bi se znatno poboljšao kvalitet u centru grada (mislim na razvojni i ekološki). Linije 27 , 27E i 35 bi mogle da postanu trolebuske , a da se 32 pretvori u tramvajsku sa jednokolosečnom okretnicom u Višnjici. Takođe , Mirijevski bulevar može da dobije trolebus , i kao i deo Mirijeva koji opslužuju 20 , 46 i 79 ... Spojiti mrežom Mite Ružića sa Ustaničkom ulicom i okretnicom Konjarnik , produžiti mrežu od okretnice 21 trasom linije 20 do Ustaničke , povezati Mite Ružića sa Cvetkovom pijacom i Gospodara Vučića sve do mreže u Vojislava ilića , i od Cvetka kroz Batutovu do gradske bolnice ... Mogućnosti je dosta , čak i kroz ovaj mali primer , ali volje nema ...
 
Постоји још једно јефтино решење, како изместити терминусе из центра, а имати ефикасан систем превоза до градње градске железнице, а то је БРТ са двозглобним тролејбусима. Касније ћу илустровати.
 
Centralni delovi Novog Beograda imaju potencijal za razvijanje trolejbuske i tramvajske mreze. Blokovi duz Omladinskih Brigada, Jurija Gagarina, Vojvodjanske i Tosinog Bunara su siroki bulevari, trole bi tu bile pun pogodak, samo naravno nema mozga kod gradskih oca... Isto vazi za III Bulevar, Spanskih Boraca, Bulevar Umetnosti i Antifasisticke Borbe. Ne vidim razlog da se trolejbuska mreza prosiri na Novi Beograd!
 
Стари град треба да буде приоритетнији, тролејбусе треба форсирати у брдовитом делу града јер су ту најисплативији.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Trolebusi su odlični za Mirijevo , Višnjička banja i Lešće , Karaburma , Braće Jerković (deo kuda ide 18 pa da se spoji sa Banjicom) , Ustaničkom , povezivanje Dimitrija Tucovića sa Bulevarom i Gospodara Vučića , Kanarevo brdo , Miljakovac I & II , Kneževac , Vidikovac , Banovo brdo , Cerak , Žarkovo , Zemun , Gornji deo NBG , Bežanijska kosa ...
Tramvaji su odlični za Kumodraž , Bulevar Milutina Milankovića , Bulevar Zorana Đinđića , Zemunsku , Vojvođansku , Dr. Ivana Ribara , Žarkovo , Višnjicu , Čukaričku Padinu , ka Gročanskim naseljima ...
Za početak , sa minimalno ulaganja u trolebusku mrežu , može da se dobije čitav jedan spektar mogućnosti širenja mreže.
 
Vrh