Šta je novo?

Trolejbusi

Е па сад, шта ћемо са болестима насталим вибрацијама СУС мотора, оштећењем слуха, респираторним проблемима? За функционисање сваког система, па и тројебуског, потребно је одговарајуће одржавање. У свету постоје километарске линије и функционишу како треба. А код нас не може да функционише ни хигијена возила, што је основна цивилизацијска тековина 20. века.
 
Somi303":3c057ie6 je napisao(la):
solecar":3c057ie6 je napisao(la):
Za koga su rađene ove trole , da ne kažem autobusi sa šipkama? :)
Коначно нађох одговор, Теплице у Чешкој републици. Зато су наши Солариси прелепи јер су већ имали искуства са том колор шемом :D
2009-11-30 Teplice Trolleybus Nr.214 by beranekp, on Flickr
2009-12-12 Teplice Trolleybus Nr.174 by beranekp, on Flickr
2010-01-01 Teplice Trolleybus Nr.172+174 by beranekp, on Flickr
2011-02-07 Teplice Trolleybus Nr.216 by beranekp, on Flickr
Ја се извињавам, није одговарајућа тема али возила су стварно прелепа :mrgreen:
Jel to Škoda dala elektriku a Solaris limariju i unurašnjost?
Ovo čudo sa dva para zadnjih točkova , kako se ono ponaša na ulicama , i da li je ono bolje ili lošije rešenje od zglobnih troli? da li bi tako nešto moglo da se iskoristi na našim ulicama?
 
Jeste.
Treca osovina je prateca, kako bi mu manje mesta za skretanje trebalo, jako je nepraktican, posto pri skretanju treba dosta da se zailazi, ipak je 15m u komadu. Kapacitet je manji nego kod zgloba, ipak ima vise sedista i neko prelazno resenje je izmedju zgloba i solaca...
 
Diletanti su poceli da krpe BKM-ove. Videh na jednom okrugle farove sa fice ili golfa. Svaka im cast.
 
solecar":4atisu7q je napisao(la):
Somi303":4atisu7q je napisao(la):
solecar":4atisu7q je napisao(la):
2011-02-07 Teplice Trolleybus Nr.216 by beranekp, on Flickr
Ја се извињавам, није одговарајућа тема али возила су стварно прелепа :mrgreen:
Jel to Škoda dala elektriku a Solaris limariju i unurašnjost?
Ovo čudo sa dva para zadnjih točkova , kako se ono ponaša na ulicama , i da li je ono bolje ili lošije rešenje od zglobnih troli? da li bi tako nešto moglo da se iskoristi na našim ulicama?
Троосовинци имају предност нешто већи капацитет од соло возила, и мање се уништавају путеви него и соло и зглобна возила. Трошкови одржавања су такође нешто нижи. Основна мана им је понашање у кривинама, да нису за све улице и раскрснице.

У нашим условима, не би били проблематични за ни једну тролејбуску линију осим 22.
 
Србо, немој да им дајеш идеје.


trolejbus-mongolia.jpg

http://nomoremaps.com/2718/uncensored-h ... -mongolia/
 
trolejbusi mi deluju energetski neefikasni.

Ugalj mora da se sagori u obrenovcu, da se pretvori u toplotnu energiju koja se zatim pretvara u električnu, pa zatim da se ta električna energija transportuje do vozila koji je pretvara u kretanje.

voleo bih da znam koju količinu uglja trolejbus sagori za 100 km po gradu.

verujem da je zagađenje koje trolejbusi prave mnogo veće nego autobusi, samo to zagađenje nije u beogradu, nego u obrenovcu.
 
То наравно није тачно, искоришћење код електромотора је 100%, за разлику од сус мотора.
 
Siguran sam da stepen iskorišćenost energije kod trona nije 100%, a čak i da jeste, zaboravio si da uračunaš gubitke u proizvodnji struje kao i gubitke u transportu. Ako je elektro motor toliko bolji od sus motora, onda je bolje da u autobus izgradimo elektro motor i pored toga generator na dizel koji će da pogoni taj elektromotor. Uostalom taj sistem već postoji kod lokomotiva, a ćuo sam da amerikanci prave neka auty na taj princip

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Uvek sam fasciniran kako su ljudi u Srbiji u stanju da nadju rupu u sistemu koji je dokazano ekonomican. Teslin trofazni motor ima procenat iskoriscenja oko 95%. Jednosmerni motori su oko 85-92%. Pored ustede u gorivu tu je i usteda u kocnicama, uljima, nema menjaca itd. Pored toga, kada se sistem napravi kako treba, vozila na kocenju vracaju elektricnu energiju u mrezu, umesto u otpornike na krovu. I pored svih gubitaka u pretvaranju uglja u struju i slicno usteda je znacajna i raste sa brojem predjenih kilometara svakog elektro vozila. A ostali motri? Pa...
. Parna masina koristi svega 12-15 % unsene toplotne energije…
2. Tandem parna masina 14-21%
3. Parna turbina 16-22%
4. Oto motor 23-32 %
5. Dizel motor 28- 38 %
6. Dizel motor sa turbinom do 45 %
 
MilisaV":zw1c7u73 je napisao(la):
Siguran sam da stepen iskorišćenost energije kod trona nije 100%, a čak i da jeste, zaboravio si da uračunaš gubitke u proizvodnji struje kao i gubitke u transportu. Ako je elektro motor toliko bolji od sus motora, onda je bolje da u autobus izgradimo elektro motor i pored toga generator na dizel koji će da pogoni taj elektromotor. Uostalom taj sistem već postoji kod lokomotiva, a ćuo sam da amerikanci prave neka auty na taj princip

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока

Па рецимо да локомотиве серије 661 имају дизел мотор који покреће електро мотор, зато се зову дизел-електричне локомотиве.
 
Hiavata da li možda imaš podatke koliko struje potroši trolejbus na 100km

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Hiavata da li možda imaš podatke koliko struje potroši trolejbus na 100km

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Ne raspolazem tim podacima jer nisam upoznat sa tehnickim karakteristima Beogradskih trolejbusa, prosecnim opeterecenjem itd. Verujem da ljudi iz GSP-a raspolazu tim podacima. Bila je negde racunica koliko kosta predjeni kilometar po putniku za autobus, trolejbus, tramvaj i metro (potencijalni).
 
Па и да се урачунају губитци тролејбус је опет боље решење. Не знам зашто уопште дискутујемо о једној таквој глупости..
 
Ne znam zašto ti je to glupost, ne postoji savršeno i ekološki čisto rešenje, postoje rešenja sa manjim posledicama. Ni električni autobus nije savršen, baterije od koga se prave, sve su samo ne ekološke, baš kao i pravljenje struje koja je neophodna za trole. Trole su za mene alternativa koja rasterećuje buseve, a nikako ne mogu biti glavno rešenje što vidim da neki predlažu.
 
Zagađuje i on okolinu , ali ne odmah , nego kad se baci u staro gvožđe. :)
 
Hiavata znači ne poznaješ tehničke podatke ali zato tvrdiš da trole troše manje. Svaka čast. Nemam šta da dodam.

Elem ako je struja jeftinija i um ukupnom trošku trole su jeftinije za vožnju, to ne znači da manje troše/zagađuju. Pogotovu kad se uzme da su današnji autobusi evro 5 i euro 6, a posle tenta i Kolubare samo pustoš ostaje.

A diskutujemo o ovome zato što niko ne zna tačne podatke, nego samo nagađate. Čak i da su tačni ti podaci koje navodite, onda je još efikasnije da u samom vozilu postoji generator koji bi pokretao elektro motor i time bi gubici energije bili još manji.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
becks89":2x4mc953 je napisao(la):
Ne znam zašto ti je to glupost, ne postoji savršeno i ekološki čisto rešenje, postoje rešenja sa manjim posledicama. Ni električni autobus nije savršen, baterije od koga se prave, sve su samo ne ekološke, baš kao i pravljenje struje koja je neophodna za trole. Trole su za mene alternativa koja rasterećuje buseve, a nikako ne mogu biti glavno rešenje što vidim da neki predlažu.
И ти мислиш да је аутобус решење са мање последица? Благо теби..
 
Jedina mana trola je kontaktna mreza koja je kod nas postavljana kao zica za susenje vesa na terasi kuce u selu u okolini Pozarevca. Blokira mi pogled na nebo i fasade.... :sesir:
 
Sećam se da sam jednom prilikom čuo neku priču da su ljudi iz GSP - a pitali Beloruse kako da reše problem sa time što im trole spadaju sa kontaktne mreže , na šta su oni začuđeno pitali o čemu mi to pričamo , kada se to kod njih uopšte ne dešava.
 
Vrh