Šta je novo?

Trolejbusi

+1
Kao prvo,vidis i sam da to nije Ikarbus,vec Breda napravljena u saradnji sa Skodom.Takodje,gde Ikarbus ima ovako visoku zgradu?
Siris dezinformacije bez potrebe... :notok:
 
To je Ikarbusov dizajn AVAN CITY. Breda i Ikarbus su ja mislim imali neki ugovor oko dizajna ranije pa su valjda raskinuli
 
Stvarno pomislih da je ikar,samo nisam provalio da je trola.Zapale su mi za oko one mangupske stolice na rasklapanje u srednjem delu koje ima i caf pa sam se zbunio.
 
А не знам чему она буџа у задњем делу где је мотор у аутобусу? Код тролејбуса је то непотребно
 
To je isto kao kod one verzije BKM-a,imam dizel mator za slucaj rada van mreze.
 
Sva sreca pa nisu osvojili proizvodju troLje*******usa. Samo nam jos fali to pa da pocnu da zamenjuju autobuske linije tim uzasima. Svako ko je proveo zadnih 20 godina Bg-u ima sasvim dovoljno razloga da mrzi ta g... ili da bar razume one koji pljuju po istima. Evo pre neki dan se pokvario jedan na Banjici u Crnotravskoj kod pijace i izazvao ogromne guzve, ili je doslo do prekida napajanja, whatever, efekat je bio katastrofalan jer je taj pravac usko grlo. Ako vec hocemo ekoloski prijateljski prevoz - gas je u svakom pogledu mnogo bolje resenje.
 
Ne bih se složio, ja koristim 40/41 svakodnevno i mogu reći da sam veoma zadovoljon pouzdanošću sistema zadnjih godinu dana, što nekada nije bio slučaj. Između ostalog, uvek mi je udbnije trolama, ne znam zašto, ali kada god idem u neki drugi deo grada gde se koriste autobusi osetim da je usluga na mnogo nižem nivou, što zbog većih gužvi, što zbog bučnosti i "tromosti" autobusa. Gasni autobusi su još gori po tom pitanju, jer im je snaga i vučna karakteristika dosta oslabljena. Trolejbus je opet ekonomičniji, pa i nije čudo da se u nekim gradovima ponovo uvodi :)
420908.jpg

transphoto.ru

Koliko putnici mrze trole pokazala je reakcija putnika na izjavu gradonačelnika o okudinaju ovog "zastarelog" načina prevoza
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/75565/Spori-su-i-stari-ali-cuvaju-okolinu
 
Slobodno uzivaj u voznji, vi koji ste se navikli, svaka vam cast, i nije slucajnost sto su ukinuli trolejbuse koji su nekada isli i do Zemuna, ili preko autokomande itd i sad sveli taj cirkus na razuman broj linija. A sto se tice tih gradova, oni i ako uvode trole shvataju da Belorusija nema monopol na njihovu proizvodnju. Jos kad vidim ona zatamnjena stakla na njima... A tu je i pitanje koliko je nasa struja dobijena ekoloskim putem :W
 
@tragac - надам се да мој пост нећеш схватити као увреду. Иначе се слажем са већином твојих постова. Што се трола тиче, једина објективна замерка која им се може дати је да у случају нестанка струје престаје њихов рад. Остало је твој субјективни утисак.
Код нас се 80% струје добија из угља. Међутим, ТЕНТ, Костолац и сл. имају нове филтере за пречишћавање ваздуха, па је загађење много мање него раније. Такође, загађење у око термоелектрана постоји па постоји, било да ми у БГ имамо троле или не. Са тролама се само смањује загађење у граду, док на локацији где се струја производи остаје на истом нивоу. У крајњем случају, у некој даљој будућности ће превоз на струју бити у правом смислу "зелен", јер ће у производњи стује све више и више у употреби бити обновљиви извори. Не зато што то неко воли, већ зато што других опција неће бити.

Што се тиче трола до Земуна - то је укинуто охохо одавно, још у време СФРЈ. Тада је гориво било јефтино, Икарус и други произвођачи су почели да праве аутобусе а о загађењу се није размишљало. Оно што је било битно је да превоз буде што самосталнији, а аутобус је потпуно сaмосталан у односу на тролу. Тролу можеш користити само до тачке где има мреже и даље не. А у условима када су се развијали Батаја, Земин Поље и Нова Галеника, било би јако тешко придужавати тролејбуске линије до тих насеља - лакше је убацити нову линију аутобуса или продужити постојећу. Није био битан степен загађења, а гориво је било џабе, давали браћа Арапи колико је требало.

Што се тиче белориских тролејбуса - потпуно се слажемо. Мрзим возила из бившег СССР, нека возе по њиховим забитима, ми нисмо нека руска губернија већ део Европе и зато на улицама треба да имамо модерна, квалитетна домаћа или европска возила. Ако домаћа нису квалитетна, као што нису, онда европска. Може МАЗ да некима буде леп, али постоји разлог зашто је дупло јефтинији од Мерцедеса или МАН-а - лошији квалитет. Није у питању јефтинија радна снага, већ лош квалитет. Исто је и са тролејбусима. Међутим, за то што се београдским улицама котрља белоруско ђубре а не неки европски модел, нису криве троле као такве већ Град и недостатак новца. Тако да не треба мешати бабе и жабе. Што се мене тиче, законом бих забранио куповину возила и сличне технике из екс-СССР, само навлачимо ђубре и личимо све више на руску забит. Не занима ме што је некома БИК/МАЗ леп, то није за београд већ за Владивосток. Или смо ст***, или господа.
 
Prava je steta sto ikarbusi nisu ovladali trolejbusima jer mi forsiramo trole ne zato jer smo hipici nego jer imamo domacu struju koja je visestruko jeftinija od fosilnih goriva koje uvozimo,dizela i gasa.

I tako ce biti jos dugo vremena dok na kraju ne dobijemo najbolju kombinaciju oba vozila,a to je autobus na struju.

Ikarbusima nista ne fali osim uzasnog GSP odrzavanja.Recimo,Kragujevcu bi lepo legle trole a i Novom Sadu,sto da ne?
 
tragac":2tduxo7z je napisao(la):
Slobodno uzivaj u voznji, vi koji ste se navikli, svaka vam cast

Naravno, žal' što ostali delovi grada nemaju takav efikasan prevoz.

tragac":2tduxo7z je napisao(la):
i nije slucajnost sto su ukinuli trolejbuse koji su nekada isli i do Zemuna, ili preko autokomande itd i sad sveli taj cirkus na razuman broj linija.

Ovo ne pije vodu, jer su do 1973. skoro sve trolejbuske linije ukinute, sem 11 (danas 22). Osamdesetih počinje revitalizacija, a 1985. je uvedena nova trasa linije 41, u periodu od '81-'85 je izgradjeno oko 20km kontaktne mreže i 1986. uvedena 40.

tragac":2tduxo7z je napisao(la):
A tu je i pitanje koliko je nasa struja dobijena ekoloskim putem :W

Generatori, ma trošili i lignit i bili bez filtara su efikasniji i više ekološki nego kada se saberu svi pojedinačni SUS motori koji zbirno čine snagu jednog generatora u elektrani.
 
Trole su trenutno ubedljivo najbolji deo naseg javnog prevoza, u svakom smislu. Busevi ne zasluzuju ni prelaznu ocenu.
 
Johnest_Hon":11orpanm je napisao(la):
Trole su trenutno ubedljivo najbolji deo naseg javnog prevoza, u svakom smislu. Busevi ne zasluzuju ni prelaznu ocenu.

Slazem se u potpunosti! Nijedan deo gradskog prevoza nije na nivou na kome su trole sada.

Nego, kad ce doci nove zglobne, ne pominju ih glave, pa sam zabrinut da su ih pojeli preizbornim obecanjima od 400 novih buseva, hoverkraftima :laugh: itd.
 
@ tragac

Једини проблем трола је нестајанје струје. То се у свету одавно решило тиме што су купљена хибридна возила, тј. трола-бус. Нестане струје, пали мотор и настављаш као аутобус....

Мењали смо цео возни парк и то нисмо искористили да купимо таква возила. Велики минус градске власти. Заробили су нас са новим возилима у старом систему следећих 20 година. Свака им част на неразмишљању.

@ uzegli zejtin

Није у реду на тај начин оплести по возилима са истока. Купити возила са истока и тиме подсећати на руску губернију....може се нпр. рећи: Ако купимо Мерцедесе личићемо на немачку провинцију....
Сваташ ли колико то није у реду? Погрешно.

Осим тога, руске троле је купио и Ванкувер па не личи на руску губернију.
 
Али за разлику од возила са истока, западна имају квалитет. Западна возила се конструишу и праве за западне земље које су навикле на одређен стандард, а источна за земље у развоју и тржиште истока, где не постоје никакви стандарди па је све добро, само да је ново.
Ако немачке провинције изгледају као Барселона или Беч, који има немачке аутобусе, а руске губерније као Кијев, онда без размишљања бирам да будем немачка провинција. А што се тиче Ванкувера - када будемо изгледали као исти онда по граду могу за возе и зимбабвеанска возила.

И на крају крајева - квалитет западних и источних возила је немерљив, пошто су западна у сваком смислу боља и квалитетнија. У питању су коришћени материјали, технологија производње, али и стање у главама инжењера и директора фабрика које их праве. Нажалост, као и код нас, већина тих руководилаца је остала заглављена негде у почетку осамдесетих - филозофија "најбитније је да је ново". :rolleyes: Имали смо такве пацијенте и у Застави.
 
Tvom filozofijom su se vodili rumuni i bugari pa su uzeli simens desiro vozove za lokalni saobracaj,i sada im vecina cami u depoima pokvarena jer nisu pravljeni za takve uslove i odrzavanje je preskupo.
 
Uzegli Zejtin":fgt286ut je napisao(la):
Али за разлику од возила са истока, западна имају квалитет. Западна возила се конструишу и праве за западне земље које су навикле на одређен стандард

fu.gif
Ми нисмо запад и никакав стандард не постоји код нас, што се возила тиче.
Доказ:
images

fapov+autobus.JPG

liaz.jpg

SP_A0762.jpg

d20e4dae.jpg
 
Vrh