Šta je novo?

Trolejbusi

LJudi, ja ne pamtim da sam se vozio starim trolama vec neko vreme, sad to primetih. Jesu li ukinuli sve one stare trole, i da li planiraju da kupe jos nekih trolejbusa? Pretpostavljam da su sve ove nove ukrajinske ako se ne varam stigle, ove sa 4 garazna rbroja 2xxx
 
"nikoleta"":34wgh4di je napisao(la):
Politika, 09.01.2012.

„Кец“ грејао и зими и лети

Најстарији престонички тролејбус, са гаражном ознаком „један“, после 31 године крстарења београдским улицама, најзад је пензионисан у мају 2010. године и од тада, у дворишту Музеја науке и технике, чека на рестаурацију.

18bgdglavni1.jpg


Ђорђе Петковски, који је скоро четири деценије руководио сектором одржавања тролејбуса у ГСП „Београд“, присећа се како се популарни „кец“ тада „сналазио“ по Београду, али и како је, са осталим стручњацима, те 1979. године био у Русији, где су тестирани и купљени први руски тролејбуси „ЗИУ- 9″.

- Када се прво возило, које је у почетку путнике превозило од Академског трга до Крушевачке улице појавило, било је права атракција. Ипак, пре тога је требало учинити неколико измена, јер су већ при првим тестирањима на улицама руски тролејбуси показали неке недостатке. Због мање снаге мотора, тешко су савладавали узбрдице, а то је нарочито сметало при поласцима на успону код „Лондона“ – започиње причу Петковски, додајући да, у оно време, није било тако лако убедити Русе да су домаће иновације неопходне, па су наши мајстори на наговарање обично трошили дане, а понекад и недеље.

Мајстори из Русије су, наиме, били против било каквих промена на возилу, сматрајући да се тиме омаловажава квалитет њиховог рада.

- А ми смо, на основу ранијег искуства, знали да се у фабрици не могу претпоставити сви проблеми на које возило може да наиђе на терену – истиче Петковски, истичући да је безбедност путника, посебно у возилима на електрични погон, била увек примарна.

Зато су на степеницама и подовима „кеца“ постављали вишеструке гумене уметке, а посебна пажња квалитету изолације поклањала се током зиме.

- Тад је влага велика, а има и соли по улицама, и све то оштећује изолацију – истиче Петковски.

Присећа се, ипак, и „дечјих бољки“ овог возила, којем су једина мана, вели, били уређаји за хлађење.

- Путници су се грејали и лети и зими, јер тролејбус није имао клима уређај, већ је и грејање и хлађење ишло из мотора. Зими је грејање било савршено, док је лети било потребно затворити клапне на доњем делу возила, да би прохлађен ваздух могао да дође до унутрашњости троле. Те клапне су управо и представљале проблем, јер се дешавало да се откаче после наглог кочења, и да у возило, уместо хладног почне да улази топао ваздух. Зато су возачи били припремљени да, чим то уоче, зауставе тролу и поправе квар – наглашава Петковски.

Ручно топили залеђену мрежу
Ђорђе Петковски, некадашњи руководилац сектора одржавања тролејбуса, присећа се и колико је некад било тешко зими оспособити електричну мрежу за рад.

- Када је дебели минус и каблови на мрежи се заледе, да бисмо је оспособили за рад вукли смо тролејбусе камионима чак од Славије до Студентског трга. Истовремено, неко од нас би се пео на кров и држао шипке од троле тик уз каблове мреже и тако бисмо стварали топлоту и топили лед – каже Петковски.
 
Ovaj čovek koji je vodio sektor održavanja nema nikakvog osnova da se ponosi svojim radom, bolje da se pokrije ušima i ćuti... Neko ko nije koristio gradski prevoz i trolejbuse prethodnih 15 godina bi možda i mogao da proguta to što ovaj čovek priča, ali mi koji jesmo znamo koliko i kako su održavani Bg trolejbusi, i na šta su ličili... Valjda će jednog dana u tom sektoru raditi mnogo sposobniji i odgovorniji ljudi od ovog gospodina i njegovih kolega...
 
Ja mislim da su super radili s obzirom na uslove u kojima smo bili i da su, za razliku autobusa, ostali funkcionalni. Settite se da u jednom momentu GSP gotovo da nije imao ispravnih austobusa ili je to bilo oko 300
 
Danas u dimitrijali skucan je novi trolejbus. Vozacu cisterne odkazale su kocnice i prvo se skucao u auto, a nakon toga direktno u soferku novog trolejbusa.

Mislim da je u pitanju GB2083
 
Da,to si verovatno video moj post na gsp forumu.Zanimljivo je da nigde nema nijedne vesti o tome jer je zabranjeno da se izvestava o saobracajkama i kvarovima GSP-a.

Lakse je povredjen vozac trole,sto je znaimljivo ta trola je jedina bez one BG:sipak reklame/
 
То је њој други удес. Један је имала пре можда месец или два, али није било ништа велико :)
 
Ne video sam prilog u Beogradskoj Hronici :D
Bio je opsiran prilog o tome, prikazali su da je cisterna htela da lupi u banderu, ali ju je omasila i tresnula pravo u trolu. Od putnika niko nije povredjen, a vozac je zadobio manje povrede i trenutno je na pregledima u urgentnom.
 
Aha,svaka cast vozacu cisterne jer je to uradio da ne bi neku zenu udario na trotoaru.
 
NE znam u cemu je kvaka ali ima bar jos 2 nove trole sa slomnjenom soferdajbnom. Ili sam se vozio u istoj, mada bih rekao posto je sara drugacija.
 
Sa autobusi.net

Jutros oko 10 u ulici Dimitrija Tucovica kod gradske bolnice doslo je do sudara cisterne sa putnickim vozilom i trolejbusom gb.2083. Kamionu su otkazale kocnice i tom prilikom da bi izbegao pesaka,udario je u Peugeot,a potom se zakucao u trolu koja se kretala suprotnim smerom na liniji 40. Vozac trole je odvezen kolima hitne pomoci,a za putnike nemam nikakvu informaciju

SDC15481.jpg


SDC15476.jpg


SDC15477.jpg


SDC15478.jpg


SDC15479.jpg


SDC15480.jpg
 
Sinoc kada sam se vracao sa prakse to je bilo aj da kazemo 18:10 kod obelicevog stadiona sam iz autobusa 46 video da novom treolejbusu uospte nerade takozvani "lovci"klizaci im roknu sa skretnice nit odma sistem reaguje tj. uopste nereaguje. Mogu da se kladim da su svim tim trolejbusima poiskljucili te sisteme. Ako neko ima GSP-ovu email adresu poste zelim da se zalim to sto vozacki ili neko tamo drugi u pogonu to iskljucuje posto ako to ne koriste popuca zica neko moze da nastrada i sta onda koje kriv?
Molio bi da mi njihovu email adresu posaljete u poruci.
 
Вучко ја не могу да видим слике, јел ти није проблем само линкове да објавиш :)
 
аууу јеботе! :o
Зар није логично да ће пре да се забоде у ограду са стране него у нову тролу пуну путника? :rolleyes:
 
Somi,moja majka je bila na stanici dok se to desavalo.Ako znas taj kraj i stanicu kod gradske,onda znas i da je uzak trotoar i da je puno pesaka.Da se udario u ogradu ubio bi sigurno nekoliko pesaka.

P.S.molio bih te da ne psujes,a takodje i ostale forumase jer zelimo zadrzati neki nivo kulture diskusija ovde :)
 
Знам тај део, и док сам ово писао помислио сам на најгоре, а можда је неко мој био у тој троли и могло је да се деси нешто много горе. А сигурно нема на том тротоару 500.000 пешака и возач као није могао да нађе празан простор.
Возач овог аутобуса је могао да се залети и удари у следећи аутобус пун путника, али није. Изабрао је да удари у ограду, и то цркве!
bbg-autobus.jpg

100934.jpg
 
Шоми, у тим ситуацијама свест је јако сужена, реагује се у делићу секунде, могуће је да је возач видео неког пешака на тротоару, проценио да је опасно да оде у том правцу и добили смо то што смо добили. То ти је исто када спортиста направи неки потез, јер је у том тренутку имао идеју, видео празан простор, једноставно, проценио је тако, а онда гомила њих у студију или ми на трибинама знамо шта је требало да уради, поготово након гледања триста снимака из свих углова. Некад прође, а некад не. Нису све ситуације исте. Срећом, није било жртава, као што се десило пре пар месеци са оним помахниталим бусом, када су се сви сложили да је возач учинио рационалан потез и кренуо кроз парк у дрво уместо да коси по тротоару. На жалост оних двоје погинулих.
 
Па имали смо среће па сад није било жртава, али могао је масакр да направи :rolleyes:
 
Тачно, не спорим. Али, могао је да направи масакр и да је кренуо ка тротоару. Лако нам је да судимо, надам се да никада нећемо бити у позицији да имамо такав избор.
 
Vrh