Šta je novo?

Trokraki most na V.R.Ostrvu .....budućnost ili utopija

Na sledećem crtežu možete da vidite:

- Most 1 (ja ga zovem zeleni most, ili južni most, ili most preko MRO)
- Most 2 (plavi most, istočni most, ili most prema Kalemegdanu)
- Kružni Tok (spaja 3 kraka na VRO)
- Nadvožnjak 1 (spaja Most 1 sa Kružnim Tokom)
- Nadvožnjak 2 bi išao od Kružnog toka prema Most 3 (severni most na drugu obalu Dunava)

VRO_mapa_crt_most12.jpg


Svaki od tih segmenata bi mogao da se napravi zasebno, kad se steknu uslovi (pare, potreba, politička volja).
Dakle, etapna gradnja. Različiti vremenski interval, različit izvođač.
 
T most na VRO bi čitavom dužinom bio na stubovima i svi delovi bi bili u dva nivoa.

Na sledećoj slici možete da vidite kako izgledaju ta dva nivoa.

VRO_Nadv_maketa_sDiag.jpg


To je jednostavna maketa jednog segmenta (između dva noseća stuba).
Dodao sam i drvo (oko 15 metara) da pokaže visinu i ideju da će šuma biti okolo.

---------------
Evo kako bi to izgledalo iznutra (sa donjeg nivoa).
Pored pešačke i biciklističke staze (u dva smera) bi bila prozirna ograda (gornji deo ograde) i gledali bi na okolno drveće.

VRO_Nadv_maketa_in2.jpg
 
Sledeći crtež prikazuje sekciju Kružnog Tok iz profila.

Donji nivo je na visini oko 12 metara. Bio bi bio širok 6 metara i imao bi silazak za bickle (rampa) i za pešake (stepenice).

Gornji nivo (za vozila) bi bio na visini oko 18 metara. Širina bi bila 16 metara. Imao bi samo jednu silaznu rampu na VRO (za interventna vozila).

VRO_mapa_crt_KruzniTok_side.jpg
 
Ovo je ok ali sam vise za to da se razvija ideja pokojne Olje Ivanjicki o trokrakom mostu bas ga lepo dizajnirala samo treba ga doraditi :D
Njena ideja mi se cini fenomenalnom jer bi upotpunila pogled sa Kalemegdana sa kog bi gledali jednu ogromnu spektakularnu skulpturu "Kapija Evrope" a ujedno bi resila mnogo saobracajnih problema u gradu i bila bi simbol grada pretpostavljam kao sto je San Francisku Most simbol tako bi i Kapija Evrope bila svetski simbol Beograda .



https://noizz.rs/kultura/trokraki-most-olje-ivanjicki-koji-je-beograd-odbacio/0hlbtn9
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479387#p479387:1o6lpv5l je napisao(la):
KartmenBG » Čet Sep 21, 2017 11:01 am[/url]":1o6lpv5l]Ovo je ok ali sam vise za to da se razvija ideja pokojne Olje Ivanjicki o trokrakom mostu bas ga lepo dizajnirala samo treba ga doraditi :D

https://noizz.rs/kultura/trokraki-most-olje-ivanjicki-koji-je-beograd-odbacio/0hlbtn9

Ovo što ja izlažem ovde je donekle slično ideji Olje Ivanjicki.
Ona (ili njen tim) je napravila fantastičnu ideju. Slažem se.
Ali to i jeste problem - prelazi u fantaziju. Koliko bi koštao takav most? Imamo li mi para za takvo nešto?
Još jedna stvar što mi tu smeta jeste da su gabariti enormni. Verovatno bi visina glavnog nosača bila preko 100 metara.
To bi toliko dominralo panoramom da bi bolo oči u stvarnosti.

Dakle, moja ideja je manje umetnička, ali više ostvariva.
Deo što ide preko VRO bi bio dosta niže i može se ofarbati u boje koje bi se uklopile u okolnu šumu.
Ne treba da bude spomenik nikome, već da bude funkcionalan.
I može da se pravi u etapama, kako budemo pronalazili pare za svaku etapu.
 
Ovaj crtež predstavlja detaljniji plan Kružnog toka (gornji nivo).
To je standardan kružni tok sa nekoliko dodataka:

* Kroz sredinu bi prolazio stub (ne previše visok) koji bi imao metalne šipke za držanje ovog segmenta.

* Pored stuba bi bio otvor (krug sa poluprčnikom od 5 metra) koji bi omogućavao da dnevno svetlo ode na donji nivo.

* Ovo sve bi bilo na stubovima 18 metara iznad zemlje.

* Zapadni krak je odvajanje za silaznu rampu. Tu bi išla vozila za hitne slučajeve. Sigurnosna rampa bi se otvarala samo kad se pošalje signal iz interventnih kola.

VRO_mapa_crt_KruzniTok_Zum.jpg


Nacrtao sam na milimetarskom papiru, tako da možete videti dimenzije.
Jedan kvadratić predstavlja 1 metar.
 
Detaljniji plan za donji deo Kružnog toka na VRO.

Tu takođe ima kružni tok za bicikliste. Mada oni nekad voze po svome.
Sve nalazi ispod kružnog toka za vozila. Taj gornji nivo zaštićuje bicikliste i pešake od kiše, snega a i sunca.
U kružnom toku iznad ima otvor, tako sveto dolazi i direktno odozgo.

Do kružnog toka pešaci mogu da dođu sa bilo koje strane. Tu imaju stepenice da siđu na VRO. Visina je oko 12 metara, tako da stpenice idu u krug. Moglo bi da se napravi i neki lift, ali to je već skuplje. I mora da se redovno održava.

Biciklisti bi imali rampu koja bi se postepeno spuštala prema dole.
Opet, moglo bi sve da se zadovolji sa nekim liftom.

Dole bi stepenice bilo spojene na uređenu stazu za pešake. A biciklisti bi odmah išli na neku njihovu odvojenu stazu.

VRO_mapa_crt_KruzniTok_Nivo2.jpg
 
Evojoš jednom da stavim ovu uopštenu sliku da pokažem kako to otprilike izgleda na pravoj mapi.

VRO%20T%20most%201.jpg
 
Sad malo Project Planning.
Da vidimo koliko je ovo budućnost a koliko utopija.


Ovaj T most bi imamo 6 sekcija koje se naslanjaju jedna na drugu, ali mogu da se naprave zasebno:

1. Južni Most (preko MRO)
2. Istočni Most (prema Kalemegdanu)
3. Severni Most (na drugu stranu Dunava)
4. Kružni Tok (spaja 3 kraka na VRO)
5. Južni Nadvožnjak (spaja Južni Most sa Kružnim Tokom)
6. Severni Nadvožnjak (od Kružnog toka do Severnog Mosta)

Tih 6 sekcija bi sve imale sličan osnovni dizajn. U dva nivoa, sa približno istom visinom i širinom.

Tome možemo još da dodamo uređenje pristupnih saobraćajnica za sva 3 mosta.

Moguće je da bi se neka vlast mogla već oko 2019 odlučiti da skupi pare i političku volju za ovakav projekat.
Neko planiranje je već počelo (ne za projekat u ovoj formi što ja iznosim, već verovatno više različitih varijanti).

Pogodne okolnost za ovaj projekat su:
- nema ekspropriacije zemljišta. To je već sve u državnim rukama.
- nema rušenja starih objekata
- nema potrebe za velikim sređivanjem terena (nema dubokog kopanja, puno šipova, nema velikog nasipanja)
- nema neuobičajenih tehnologija (standardna mostogradnja)


Moje viđenje projektnog plana (high level):

1. Južni Most = 2 godine ( 2019 - 2021 )
2. Istočni Most = 3 godine ( 2022 - 2025 )
3. Severni Most = 4 godine ( 2026 - 2030 )
4. Kružni Tok = 2 godine ( 2023 - 2025 )
5. Južni Nadvožnjak = 2 godine ( 2022 - 2024 )
6. Severni Nadvožnjak = 2 godine ( 2028 - 2030 )

= Vremensko trajanje radova u godinama , ( Početak izvođenja radova na terenu - Kompletan završetak radova)

U vreme za mostove uračunao sam i pristupnu infrastrukturu.
Možda je malo vremenski nerealno, ali ponavljam da projekat ima dosta pogodnih okolnosti i bio bi veoma racionalan. Bez potrebe za fantastičnim rešenjima. Jednostavnost i funkcionalnost.

Šta stručnjaci misle?
 
Par zamerki, pošto most mora da bude dovoljno visok mislim da je loše da se sava premošćuje na tom mestu i da je mnogo logičnije da se premosti kao što je Olja to uradila, dakle pravo iz ulice Cara Dušana uz neki denivelisani pristup. Inače ja bih uzeo kao obavezu da se svaka prva raskrsnica od mosta deniveliše jer su mostovi ipak oskudni kod nas pa bi ovo doprinelo optimalnijem korišćenju.
Dalje, ne vidim zašto bi delili ovu celinu na toliko delova, nema logike da budu celine koje same po sebi nemaju nikakvu svrhu. To je onda mrtav kapital godinama, bolje početi npr nbg-dorćol od jednom, pa makar i čelaki koju godinu za početak realizcije. Šipovi su sigurno neophodni jer je tlo jednako nestabilno. Ali zašto bi šipovi bili problem? za Most na Adi niko nije spominjao šipove kao glavni problem..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479638#p479638:vzgbf2m8 je napisao(la):
Gorstak89 » Pet Sep 22, 2017 11:22 am[/url]":vzgbf2m8]Par zamerki, pošto most mora da bude dovoljno visok mislim da je loše da se sava premošćuje na tom mestu i da je mnogo logičnije da se premosti kao što je Olja to uradila, dakle pravo iz ulice Cara Dušana uz neki denivelisani pristup. Inače ja bih uzeo kao obavezu da se svaka prva raskrsnica od mosta deniveliše jer su mostovi ipak oskudni kod nas pa bi ovo doprinelo optimalnijem korišćenju.
Dalje, ne vidim zašto bi delili ovu celinu na toliko delova, nema logike da budu celine koje same po sebi nemaju nikakvu svrhu. To je onda mrtav kapital godinama, bolje početi npr nbg-dorćol od jednom, pa makar i čelaki koju godinu za početak realizcije. Šipovi su sigurno neophodni jer je tlo jednako nestabilno. Ali zašto bi šipovi bili problem? za Most na Adi niko nije spominjao šipove kao glavni problem..

Hvala za sugestije i zamerke.

Pomenuo sam da ne treba mnogo šipova, ne da ih uopšte nebi bilo. Sigurno ne jako duboko i 1000 kao na nekim projektima u BNV.

Ima mnogo faktora koji određuju najbolju lokaciju za most. Ja sam tu laik i normalno da bi to saobraćajni, geodetski i ostali stručnjaci trebali da odrede eventualnu lokaciju za mostove.


Zašto u fazama?
Ako se mogu tolike pare obezbediti odmah, ajde da počnemo sve odjednom. Ali realno gledano,graditi 3 mosta odjednom nije baš najlakše finansirati u Srbiji.

Južni Most je najkraći i ima MRO u sredini. To bi grad mogao da finansira. I neka naša firma da izgradi. Na oba kraja tog mosta (na NBg i VRO strani) bi u isto vreme napravili stepenice i silaznu rampu za bickle. Ako imaju para, neka naprave i lift.
Tu se staje dok se ne obezbede pare za sledeću etapu.
Sa tim smo već omogućili da ljudi mogu pešice i na biciklima preći sa Ušća na VRO. I mogu da se urede staze za šetnju i nekoliko biciklističkih staza (obične i cross country staze).
Znači nije mrtvi kapital. Građani bi već tada mogli da koriste VRO kao park za šetnju i rekreaciju.
 
Izgradnja te prve faze (Južni VRO most) bi ujedno bio i dodatno podsticaj investitorima sa istočne i severne strane (oni koji imaju nameru da grade zgrade, molove, fabrike) da učestvuju u izgradnji zadnja 2 mosta.

Severni most bi se gradio zadnji. Realno, za tim u sledećih 5 godina nema velike potrebe. Bilo bi fino da se rastereti pančevački most, ali nije kritično.
Također, da bi Severni Most bio u funkciji, treba da se napravi velika infrastruktura na severnoj strani.
Treba početi nasipanje, obaloutvrda, kao i dovesti puteve od Borče, Koteža i prema sevrnoj strani Pupinovog mosta.

Funkcionalnost, financijska disciplinu, realne potrebe. Ne spektakularnost, rasipanje i kule u oblacima.
 
Šta znam, ja sam pre za to da, ako se već radi, da se uradi odmah kako valja sa svim bitnim elementima. Dakle i liftovi i sve tri strane i prateći put. Most preko Ade je tako počeo, pa su ga posle izvozali do besvesti pa i dalje ne koristimo pun potencijal investicije vredne 400m evra plus ko zna koliko pride. Pančevac je u lošem stanju i mnogo bi mu značila pomoć, zato se ovde neki zalažu za višnjički most. I ovaj poduhvat bi trebalo shvatiti i kao razvojni pogotovu za Borčansku stranu koja bi bila daleko atraktivnija posle izgradnje istog, a počeo bi rast vrednosti već pri početku izgradnje.
 
U potpunosti se slažem sa tobom.
Jedino su pare problem. Zato ja preferiram ekonomičniju i funkcionalnu verziju, a ne nešto grandiozno kao most preko Ade.
 
Kao što rekoh ranije, prva faza bi trebalo da bude izgradnja najlakše sekcije Južni Most .

Taj most bi u prirodi izgledao otprilike ovako:

VRO_MRO_slikaSaStrane_saMostom.jpg


Raspon luka na levoj strani je 100 metara, a desna strana je 150 metara.
Spajali bi se na jednom stubu na Malom Ratnom Ostrvu.
Visina bi bila oko 20 metara (za nesmetan prolazak brodova).

Most bi bio u dva nivoa kao na ovoj maketi

VRO_Nadv_maketa_f2d.jpg
 
Ovaj Južni most (zeleni) bi išao od ulice Ušće do prve staze na VRO.

Trebalo bi se napraviti 3 visoka noseća stuba (20 metara) i 2 manja (10 i 5 m).
Priključna infrastruktura (žuto) bi se uradila u isto vreme, ali to je posebna deonica.
Na drugom kraju mosta bi se ostavio priključak za nadvožnjak prema kružnom toku na VRO. Taj nadvožnjak može da se gradi u isto vreme (ako ima para) ili kasnije.
Odmah bi izgradili i silazak na ostrvo (narandžasto) za pešake i bicikliste.

VRO_T_1zeleni_m1.jpg
 
Čita li neko ovo ili niko ne zalazi u deo Beobuild - radionica?
Nekad je ćutanje znak odobravanja :wink: .
Može li neki kontra argument osim standardnog "VRO nesme da se dira!".
 
Pored "VRO ne sme da se dira"?

Pa evo ovaj. Cilj je izmestiti veliki saobracaj sa kalemegdana-donjeg grada, a ne dodavati novi.

Moze jos? Ok.
Pored tri mosta po tvojoj zamisli, na levoj obali Dunava bi imali skoro isto toliko jos dodatne mostovske konstrukcije.
Sad, kad se sve to sabere, koliko bi kostalo?
Ako znas sumu, preracunaj isplativost po glavi stanovnika leve obale.

Pri tom, dovodis saobracaj u vec zagusen strogi centar grada, sto je po meni pogresno.

Ono sto mi se svidja je razmisljanje o prostoru za pesake i bicikliste.
Eventualni problem u nasem slucaju je izvesno neodrzavanje, koje bi za posledicu imalo da pesaci i biciklisti "pokisnu" od odpadnih voda sa saobracajnog dela mostA.
No tvoja ideja sa time nema veze i sama po sebi ona je OK i mnogo smislenija od mozgova koji su ranije plasirali pricu o novom mostu na mestu Zaricevog i penjanju na visi nivo iznad saobracajnice .

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479908#p479908:297vfgov je napisao(la):
laki72 » Sub Sep 23, 2017 6:00 pm[/url]":297vfgov]
Pa evo ovaj. Cilj je izmestiti veliki saobracaj sa kalemegdana-donjeg grada, a ne dodavati novi.
Moze jos? Ok.
Pored tri mosta po tvojoj zamisli, na levoj obali Dunava bi imali skoro isto toliko jos dodatne mostovske konstrukcije.
Sad, kad se sve to sabere, koliko bi kostalo?
Ako znas sumu, preracunaj isplativost po glavi stanovnika leve obale.

Pri tom, dovodis saobracaj u vec zagusen strogi centar grada, sto je po meni pogresno.

Ono sto mi se svidja je razmisljanje o prostoru za pesake i bicikliste.
Eventualni problem u nasem slucaju je izvesno neodrzavanje, koje bi za posledicu imalo da pesaci i biciklisti "pokisnu" od odpadnih voda sa saobracajnog dela mostA.
No tvoja ideja sa time nema veze i sama po sebi ona je OK i mnogo smislenija od mozgova koji su ranije plasirali pricu o novom mostu na mestu Zaricevog i penjanju na visi nivo iznad saobracajnice .

Hvala na kontra argumentima.
Evo moja kontra na kontru.

Ja mislim da je cilj rasteretiti svarno problemeatične tačke, kao što su Brankov most i Pančevački most.
Kavo izmeštanje velikog saobracaja sa kalemegdana i donjeg grada? Tamo nema ni normalnih cesta (Dunavska je kao seoski put), ni nikakvih mostova. Šta ima da se izmešta kad sad nema ništa?

Ljudi će dolaziti u centar preko jednog ili drugog mosta. Jedino je pitanje koliko im vremena treba. Osim ako ti ne misliš da bi trebalo zabraniti ljudima da dolaze u centar?

Takođe, već su napravljeni planovi za novu okretnicu u Dunavskoj. To će omogućiti da nemamo kola na Studentskom trgu i dalje gore. Autobusi će od nekud morati da dolaze na tu okretnicu. Ne samo preko pančevca i preko centra grada. Napravti će se i neka normalna cesta iznad Dunavske.
Možda se tebi ti planovi ne sviđaju, ali to će se graditi.

Isto tako, leva strana Dunava će se za 20 godina masovno izgraditi (za industriju i stanovanje) , hteli mi ili ne. Jeftina zemlja i dobra lokacija.
Pančevački most to neće podržavati, a Pupin je mnogo dalje. Biraj ti gde bi ti stavio taj dodatni most preko Dunava.

Ovaj moj predlog ovde je mnogo jefiniji i praktičniji nego neke fantazije koji su drugi predlagali.

Nisam shvatio to oko neodržavanja, kišnjenja i otpadnih voda?
 
Više se ovde forsira most u Višnjici kao nastavak SMP-a. I nije to loša ideja ali njime se ne rasterećuje Borča. Ovaj most bi mogao da rastereti i Zrenjaninca.
A to da bi most napravio veći haos u centru prosto ne verujem. Pre bih rekao da će se rasteretiti ulice oko te osovine brankov most-pančevac.
A što se tiče cene, sve košta. I ko što rekoh negde ranije, Beograd je rupa bez dna kojoj su potrebne milijarde i milijarde da bi se doveo u neki red. i što reče profesor Zec da mu se oduzme bar jedno 100 000 ljudi :) A tu je suštinski problem izuzetno loša privreda koja se davi u govnima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479922#p479922:28pie2f6 je napisao(la):
Gorstak89 » 24 Sep 2017 02:54 am[/url]":28pie2f6]Više se ovde forsira most u Višnjici kao nastavak SMP-a. ..
Da, preko Ada Huje se gradi taj most koji će da rastereti 'pančevac', a
kod Vinče će biti putno-železnički most koji se da rastereti oba ova dva.

Inače, na banatskoj strani je donesen Prostorni plan za Kožaru/Čaplju i
ne očekujem tamo nikakvu masovnu gradnju, već je tu i dosta izgradjeno
tako da i neće biti potrebe za još jednim mostom pored ova tri pomenuta.
 
Gradi se? Kad je to počelo? :) Šalu na stranu, gledajući od starog grada, leva obala od Pančevca je daleko naseljenija nego desna a industrija dobija Vinčanski most, Plus ovaj trokraki most spaja i nbg i stari grad u samom srcu dešavanja. Pride, kada se izgradi Vinčanski most pašće značajno opterećenje Pančevca, bar se nadam
 
Koliko shvatam Dragane, ti osporavaš potrebu da se gradi severni krak ovog predloženog mosta preko VRO.
Ja se tu slažem sa tobom.
Već sam više puta napomenuo, trenutno nema potrebe da se taj severni most. I trenutno nemamo para za to. Trenutno!

Po mom nekom optimističnom viđenju, taj deo bi mogao početi sa izgradnjom oko 2026. Završio bi se 2030. A možda i kasnije.

Prema tome, trenutno nema velike potrebe, ali 2030 će biti velika potreba.
Evo i zašto.

Jeste, most Ada Huja će rasteretiti Pančevački most. Ali koliko?
Kao što i oni sami kažu, novi most kod Ade je neophodan zbog obilaznice i većeg korištenja Pupinovog mosta i Pančevackog puta.
To po meni znači da će biti uglavnom za potrebe biznisa i industrije. I to je fino da svi ti kamioni i ljudi koji obilaze Beograd ne idu preko starog Pančevačkog mosta.

Ali više od 80% dnevnog saobraćaja preko Pančevca su kola i autobusi za ljude koji svaki dan idu iz Borče, Koteža, Krnjače.
Dali misliš da će ti ljudi i autobusi da se preusmere i prave dodatni luk (nekoliko dodatnih kilometara) ? Tj, da ne idu preko Pančevca, nego preko novog mosta. Najverovatnije neće.

Prema tome, Pančevački most bi sa tim novim mostom trenutno bio donekle rasterećen. Ali za 10, 20 godina, biće još teže stanje nego sad (uzimajući u obzir rast industrije i stanovništva severno).

I nije samo u pitanju resterećenje Pančevačkog mosta, već i ulica koje vode od njega ka centru, Novom Beogradu, BNV, stadionima kao i čitavom jugozapadnom delu grada.
Vidiš koji je krkljanac u despota Stefana, Takovskoj i drugim ulicama u koje dolaze kola i autobusi sa Pančevca. U tim ulicama, most na Adi Huji neće imati nikakav pozitivan uticaj.
Ako neko sa severne strane radi u centru ili Novom Beogradu, i dalje će ići preko Pančevca, pa dalje ovim istim zakrčenim ulicama. Kad deca idu na Adu, gledaoci u Arenu ili stadione, oni svi idu tim putem.
Neki će reći da će budući tunel da rastereti deo prema NBg. Kamo sreće. Ali sobzirom koliko bi tunel koštao (mada dosta ljudi ovde misle da je kopati ispod celog grada relativno jednostavno i jeftino), ja ne vidim da će to ni početi u sledećih desetak godina.

Možeš da kašeš da tih stotinak hiljada ljudi severno nisu toliko bitni ili kritični u velikoj slici grada. Ali taj deo će da se ubrzano širi i u industriji i stanovništvu. Za 15 godina će biti bitno.
 
A umesto da se gradi trokraki most zar nije logicnije napraviti 3 mosta?
Tj ima li potrebe po tebi da ta tri mosta budu jedna ista konstrukcija imajuci u vidu da bi to bila jedna cuprija od nekoliko kilometra duzine?

Evo da ne mislis da si jedini koji podrzava mostove na VRO, imas moju podrsku za tako nesto, ja uopste nisam misljenja da je to neka sveta zemlja, rezervat ili bi sta sto je izneseno ovde od argumenta protiv diranja VRO.
Drago mi je cuti i videti drugacije ideje od "mainstream" misljenja na Beobuildu.
 
Vrh