Šta je novo?

Trokraki most na V.R.Ostrvu .....budućnost ili utopija

Nema veze citat. To su samo slova na ekranu.

Jeste treba praviti obaloutvrdu. I nasipati deo po deo.
Ali isto to bi trebalo za bilo šta drugo uz tu obalu. Isto to treba i za "novu Luku kod Pupina". Ili za neki industrijski park.

Daj bar priznaj da "jahte i golf tereni" ispod Borče, u Srbiji, u sledećih 20 godina nemaju smisla. :D
 
Pun Beograd bogatih kineza :D . Dolaze sa jahtama.
Tu zamisao bi oni mogli da implementiraju u Firenci. A ne u Borči.

Daj neku laku industriju, zabavni park, naselje sa zgradama srednje visine.
Golf tereni mogu i severno ili dalje uz Dunav van grada. Ko igra golf, ima dobra kola da se odveze do tamo.
 
Ne filozofiraj Rambo, no napravi hit
narod je te tvoje filozofije sit
napravi nam pjesmu da na radio talasa
da sluzi za zabavu narodnih masa

U njemu ne pominji da je mala plata
i zaj*** pricu o posledici rata
daj laku notu da se cuti i trpi
da cjepamo lakse usi dok se dupe krpi
 
Dakle, ovo je neko planiranje za budućnost, ne za narednih par godina.
Ako bi se do 2021 napravio samo Južni most (preko MRO), to bi bio uspeh.
Ništa ostalo verovatno nebi mi moglo da počne u sledećih 5 godina.

Iz onoga što sam ja pohvatao sa raznih strana, sledeće lokacije bi mogle imati novu gradnju u sledećih 3 do 6 godina (u crvenom) i u sledećih 8 do 15 godina (unutar pink kruga).

VRO_mapa-velika_3pravca2.jpg


Sigurno nisam pogodio sve lokacije, ali to je otprilike to. Možemo raspravljati o opravdanosti i poželjnosti tih lokacija.

Na državi i gradu je da izgradi infrastrukturu i ponudi to raznim investitorima (kinezi, nemci, japanci, rusi, arapi). Što je ponuda primamljivija, to je veća verovatnoća da će dobra strana firma da se zainteresuje.


- za lokacije na severu (za 15 godina), trebalo bi napraviti novi bulevar (žuta linija).
- za lokacije na desnoj obali Dunava, takođe bi trebala brza magistrala (svetlo plavo) . Iznad ili umesto Dunavske ulice.
- Bulevar vojvode Bojovića bi trebao da se proširi i postane pravi bulevar.
- severni dao ulice Ušće bi trebalo da se proširi kao ispred centra Ušće.

To bi sve bilo povezano sa trokrakim, brzim koridorom, koji bi bio podignut iznad VRO.
 
Da se vratimo na temu VRO mosta.
Vidim da se svi slažete da nam je potreban.
A i sviđa vam se ovo idejno rešenje.

Ako se počne sa planovima za par godina, onda bi do 2025 mogli imati napravljene sledeće sekcije:

1. Južni Most ( Most 1 preko MRO)
2. Istočni Most (Most 2 prema Kalemegdanu)
4. Kružni Tok (spaja 3 kraka na VRO)
5. Južni Nadvožnjak (spaja Južni Most sa Kružnim Tokom)
VRO_mapa_crt_most12.jpg


Svaki od tih segmenata bi mogao da se napravi zasebno, kad se steknu uslovi (pare, potreba, politička volja).
Gradnja u etapama . Različiti vremenski intervali, različiti izvođači.
 
Dakle sad pričamo o prvoj fazi.
Izgradnja najlakše i najjeftinije sekcije Južni Most .

Raspon luka na levoj strani je 100 metara, a desna strana mosta je 150 metara. Dva dela mosta bi se spajala na jednom stubu na Malom Ratnom Ostrvu.
Visina bi bila maximalno 20 metara (za nesmetan prolazak brodova i da drveće ne smeta).
Širina gornjeg nivoa je 16 metara, a donjeg 6 metara.

Most bi u prirodi izgledao otprilike ovako:
VRO_MRO_slikaSaStrane_saMostom.jpg


Osim što bi most bio u dva nivoa (kao na onoj maketi), sve ostalo je standardna mostogradnja.
Za ovo nam ne trebaju Kinezi. Ovo mogu naše firme relativno brzo da naprave.

Uložiti domaće pare, posao za domaće radnike, a konačni rezultat je dobrobit za sve građane (svi će moći, kad hoće, da peške ili biciklom odu do VRO i prošetaju se po prirodi).
Normalno ovo bi bila samo prva faza i podsticaj da se počne i sa ostalim fazama.


Ovaj Južni most (zeleni) bi išao od ulice Ušće do prve staze na VRO.

Trebalo bi se napraviti 3 visoka noseća stuba (20 metara) i 2 manja (10 i 5 m).
Priključna infrastruktura (žuto) bi se uradila u isto vreme,.
Na drugom kraju mosta bi se ostavio priključak za nadvožnjak prema kružnom toku na VRO. Taj nadvožnjak može da se gradi u isto vreme (ako ima para) ili kasnije.
Odmah bi izgradili i silazak na ostrvo (narandžasto) za pešake i bicikliste.

VRO_T_1zeleni_m1.jpg
 
Post sa druge teme u vezi 'pristupih rampi'.... koje i ovde moraju da se planiraju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469387#p469387:cfi9jbo3 je napisao(la):
dragan » 04 Avg 2017 01:33 pm[/url]":cfi9jbo3]Kod izbora nove lokacije za most mora da se uzmu u obzir i pristupne rampe
sa obe strane mosta, a koje su otprilike oko 250 metara, što nije baš malo.

file.php
 
Da, pogodio si. To mi je sledeće na redu. U ovom slučaju most ima jednu pristupnu rampu. Druga strana ide direktno na nadvožnjak.
 
Ovako bi se Južni (zeleni) most spojio na postojeće Novo Beogradske bulevare.

VRO_T_1zeleni_prilazne_ramp.jpg


Na žutom delu trenutno ima obična cesta sa jednom trakom u svakom smeru. To bi trebalo uduplati i staviti fizičku podelu u sredini.
Na dva mesta bi se žuti bulevar podigao (nadvožnjak 10 m dužine i 3 visine) iznad postojećih staza za pešake.

Zeleni most na kopnu bi bio podignut, tako da bi se ispod moglo prolaziti.
Cesta prema Muzeju bi se spojila isod mosta.

Na početku zelenog mosta bi sa jedne strane imali stepenice, a sa druge strane rampu za bicikle.


Evo kako sad izgleda raskrsnica Ušće - Bulevar Nikole Tesle.
Pravo ide obična cesta koja treba da se proširi u bulevar. Ostalo već postoji.

VRO_T_1zeleni_raskrs_Usce_slika.jpg
 
Evo još jedan pogled. Ovo je kao iz profila. Znam da nije najbolje, ali crtanje mi nije bolja strana.

VRO_T_1zeleni_profil_sav.jpg


Zeleni deo bi ceo bio podignut. Išao bi postepeno gore do MRO a onda nastavlja dalje na visini od 20 metara.

Na levoj strani se vidi put od Muzeja. On bi prošao ispod mosta i priključio se na drugoj strani.

Donji nivo mosta počinje kod pink rampe za bicikliste. Tu isto bi bile i stepenice za donji nivo mosta.
Na desnom kraju se vidi još jedna rampa za bicikliste. Znači, biciklisti tu mogu da siđu na VRO ili da nastave dalje na Kalemegdan.
 
Ništa komentari za sad?
Ćutanje je znak odobravanja 8)
 
Mislim da ljudi slabo komentarisu jer generalno ne vole da se dira VRO. Tj i neko kome bi se dopala tvoja ideja bi se tesko usudio da to napise jer bi se plasio odmazde vecine.
 
Jeli to toliko opasno ovde? Nesme da se kaže šta se misli.
Kao neka "diktatura proleterijata" .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480449#p480449:1l302kn7 je napisao(la):
zecal » 26 Sep 2017 03:38 pm[/url]":1l302kn7]Jeli to toliko opasno ovde? Nesme da se kaže šta se misli.
Kao neka "diktatura proleterijata" .

Ovde nadzor vrsi FMP (Forumaska Moralna Policija) i radi odlicno svoj posao.
Moras da pazis sta pises inace ti preti polivanje kofom g....a.
 
Spatio, poceo si da spinujes malo?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ajde reci da nije tako Laki, bar kad je u pitanju VRO?
Mene ste ozbiljno polivali kofama kad sam se zalagao da se Zaricev most prebaci na VRO.
 
Dragane, to što ti predlažeš za VRO je idealno za Projekat "Čaplja" !

Kao što si video u tom projektu misle da naprave novo ostrvo ispod Borče i da izgrade golf terene i luke za jahte.
Što ne prebaciš aerodrom, Zoo i tenisku akademiju tamo?

Pusti VRO da bude park. U projektu Čaplaj bi se to baš uklopilo.
Ili misliš da oni arhitekti iz Firence nebi prihvatili tvoje predloge.
 
Oni iz Firence su samo dali svoj predlog, a ako 'banatski beogradjani' hoće da imaju
veliki uticaj na gradnju,moraju da hitno formiraju svoju opštinu - Dunavski venac.
Samo tako će moći da se više čuje njihov glas šta i kako da se gradi na Čaplji/Kožari.

Inače, pretpostavljam da će to doći nared tek posle rešavanja stanja na VRO
što znači tek za par decenija, pa imate vremena da date dobar predlog.
 
spatiotecte":2i4zyoqf je napisao(la):
Ajde reci da nije tako Laki, bar kad je u pitanju VRO?
Mene ste ozbiljno polivali kofama kad sam se zalagao da se Zaricev most prebaci na VRO.
Nikoga ne polivam nicim :)
Smatram da se VRO ne treba urbanizovati nikada.
To mi je stav, tako razmisljam. Jbg, neko se slaze, neko ne. Ja sa time nemam problem.
A posto u Srbiji zivim 43 od svojih 45, znam da tamo gde ima puta, Srbin pozeli da malo oproba graditeljske sposobnosti.
Krene jedan, pridruzi mu se i drugi, od njih vidi treci, pa kaze sebi ajd i on...
I eto novog primera poput Savskog nasipa koji ce nam ostati kao spomenik na nesposobnu i korumpiranu drzavu i podsecanje da iako svi jednaki, neki su vise jednaki od ostalih, pa zive na reci, dok neki drugi vise nemaju ni pristup do reke.
A za VRO...
I kada bi Beograd imao 7 miliona stanovnika (dakle da se svo stanovnistvo doseli u glavni grad) po meni bi VRO TREBALO DA OSTANE BEZ OBJEKATA, BEZ URBANIZACIJE.
Neka oko njega zivi taj buduci grad od 7 miliona dusa , a neka ono ostane kakvo jeste, nekad vece, nekad, manje, sa vise ili manje sume, ali prepusteno prirodi.

A prica o 'forumskoj policiji' zvuci krajnje nezrelo, jer kada imamo brojne istomisljenike - to je Ok, ali kada su nam brojni neistomisljenici, onda su oni 'forumska policija'
Ipak nece biti da je tako, zar ne? :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, cenim tvoju principijelnost.
Samo dozvoli nekoliko komentara na tvoj komentar.

"znam da tamo gde ima puta, Srbin pozeli da malo oproba graditeljske sposobnosti"

Jesi li ti nekad video gradove na zapadu? Kolike su to zgrade i koliko je svaki centar grada nabijen i skup. A tek kad vidiš kako se šire suburbs (predgrađa). Sve poravnaju i onda serijski prave kuće.
Tako je svugde gde ima progresa. Nismo mi Srbi gori od drugih, a ni toliko crni koliko ti misliš.

Isto je tako i sa državom i političarima. Svugde su korumpirani.
Pa ne ide niko u politiku da pomaže sirotinji, nego da pomogne sebi. Zar i ti to nebi radio da si u politici. Priznaj iskreno.
Svi oni guraju sebi u džep, samo su na zapadu suptilniji i to rade u rukavicama. A i njihov džep je dublji.
Obama je bio sirotinja dok nije postao političar. Sad za jedan govor pred bankarima dobije pola miliona dolara. Dok je bio predsednik pričao je najlepše priče, a u stvari je radio za big business. Zato mu oni sad vraćaju.
Klintoni trenutno vrede četvrtinu milijarde dolara. Politika je dobar business svugde u svetu.
U komunizmu je bila ista stvar.

"iako svi jednaki, neki su vise jednaki od ostalih, pa zive na reci, dok neki drugi vise nemaju ni pristup do reke"

Kad je to bilo da su svi jednaki? Nije ni u kamenom dobu. A što društvo postaje bogatije, to su veće i razlike u društvu.
Normalno da će svaki političar da kaže da smo svi jednaki. Zašto bi rekli nešto drugo. To je političko samoubistvo.
Uostalom, i sam znaš da najsposobniji političari najviše lažu. Suština politike i jeste da se prevare i nadigraju protivnici. Ako ti otvoreno kažeš što misliš ili kažeš što stvarno radiš, nećeš opstati dugo u politici.
I dugo, političari su kurve. Oni rade za one koji daju više para. Bogataši plaćaju političare da rade za njih prljave poslove.
To je sve normalno i to svi znamo. Samo se svi pravimo da to ne znamo.

Dali ti predlažeš da dižemo revoluciju i da se vratimo na "svako dobija po njegovim potrebama, a radi po svojim mogućnostima"?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480616#p480616:3frwcf4n je napisao(la):
laki72 » 27 Sep 2017 01:04 am[/url]":3frwcf4n]
spatiotecte":3frwcf4n je napisao(la):
Ajde reci da nije tako Laki, bar kad je u pitanju VRO?
Mene ste ozbiljno polivali kofama kad sam se zalagao da se Zaricev most prebaci na VRO.
Nikoga ne polivam nicim :)
Smatram da se VRO ne treba urbanizovati nikada.
To mi je stav, tako razmisljam. Jbg, neko se slaze, neko ne. Ja sa time nemam problem.
A posto u Srbiji zivim 43 od svojih 45, znam da tamo gde ima puta, Srbin pozeli da malo oproba graditeljske sposobnosti.
Krene jedan, pridruzi mu se i drugi, od njih vidi treci, pa kaze sebi ajd i on...
I eto novog primera poput Savskog nasipa koji ce nam ostati kao spomenik na nesposobnu i korumpiranu drzavu i podsecanje da iako svi jednaki, neki su vise jednaki od ostalih, pa zive na reci, dok neki drugi vise nemaju ni pristup do reke.
A za VRO...
I kada bi Beograd imao 7 miliona stanovnika (dakle da se svo stanovnistvo doseli u glavni grad) po meni bi VRO TREBALO DA OSTANE BEZ OBJEKATA, BEZ URBANIZACIJE.
Neka oko njega zivi taj buduci grad od 7 miliona dusa , a neka ono ostane kakvo jeste, nekad vece, nekad, manje, sa vise ili manje sume, ali prepusteno prirodi.

A prica o 'forumskoj policiji' zvuci krajnje nezrelo, jer kada imamo brojne istomisljenike - to je Ok, ali kada su nam brojni neistomisljenici, onda su oni 'forumska policija'
Ipak nece biti da je tako, zar ne? :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Pazi, sve sto si rekao je ok, cak kad sam rekao da ste me "polivali onim" nisam cak ni mislio na tebe konkretno.
Ja postujem svacije misljenje dok je u granicama normale i pristojnosti medjutim kad pominjem moralnu policiju to je zato sto ipak smatram da je ovde na beobuildu izrazena neka vrsta ekoloske svesti koja u pojedinim slucajevima poprima mracne aspekte.
Elem imam osecaj da da svaki predlog ili misljenje koje ukljucuje da negde mora zelelnilo ili drvece da se smanji ili ukloni ima kao reakciju lavinu negativnih komentara.
Dacu ti obican primer na temi pevca gde sam samo rekao da bi (po mom misljenju) trebalo ukloniti ona 2 drveta jer se ne vidi nova fasada zgrade te su mi u celom tom ambijentu bili suvisni.
Naravno odmah se nasao neki "pametan" da mi odbrusi krajnje primitivno: "Ne diraj mi drvo u Beogradu!", na sta je odmah dobio lavinu plusica i tako jos jednom potvrdio da postoji neka vrsta ekoloskog fanatizma koja se ovde provlaci u pore svih tema.

Sto se tice istomisljenika i neistomisljenika, lako je dobijati pluseve i istomisljenike.
- kad se ne zna sta da uradi na sa nekim prostorom, ti predlozis park i svi ce da se sloze sa tobom.
- uvek predlagati sadjenje drveca pa cak tamo i gde im nije mesto ali ljudi to generalno ni ne gledaju, lupaju pluseve i to je to.
- ako se ponasas kao ekolog okoreli, svi ce podrzavati tvoje ideje ma koliko god one bile sulude

Moj problem je sto ja previse realno gledam stvari sa aspekta nekog ko se bavi prostorom profesionalno i koji jako dobro zna da sve ove mastarije o zelenilu na Beobuildu ne mogu da piju vode u 90% slucajeva kad bi bile deo nekog poslovnog razgovora jer se zna da je zelena povrsina u gradjevinskom smislu uvek teski gubitas jer ne donosi pare a zahteva odrzvavanje.
Takav stav nije stav nekog ko ne voli zelenilo vec nekog ko realno sagledava stvari.
Uvek cu ostati pri stavu da u Beogradu ima previse zelenih povrsina koje mi danas nismo u stanju da odrzavamo u odnosu na nase finansijske sposobnosti.
Vise volim manji broj parkova ali lepih i urednih nego gomilu livada i polu deponija na obodu centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480648#p480648:25u1d2f5 je napisao(la):
spatiotecte » 27 Sep 2017 08:50 am[/url]":25u1d2f5].. ja previse realno gledam stvari sa aspekta nekog ko se bavi prostorom profesionalno..
Ako je tako, jel može jedno profesionalno mišljenje o mom predlogu za VRO ?

PS.... kad ste već toliko otišli van teme, da iskoristim priliku za ovo pitanje.
 
Mislim da za tvoj predlog sada treba da nacrtas infrastrukturu, tj prilazne puteve sadrzajima koje si predlozio kako bi imao bolju predstavu povezanosti svih tih elemenata medjusobno.
Ne zaboravi da ako planiras Zoo Vrt i hipodrom, dakle sadrzaje koji primaju publiku moras da planiras i parking mesta jer ce odredjeni bro ljudi doci kolima.

Sto se tice sportskog aerodroma mislim da nije dobra stvar iz 2 razloga:
- imas 2 sadrzaja gde su prisutne zivotinje i znas da zivotinje ne vole buku.
- pravis aerodrom na malom ostrvu, velike su sanse da neka letelica zavrsi u Dunavu jednog dana.
 
Vrh