Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Petlja je uvek ružna i kvari prostor, ali kod Brankovog mosta nema drugog rešenja. Na relativno malom prostoru (za taj nivo saobraćaja) se sustiče neverovatnih ŠEST magistralnih ulica: Bulevar Mihajla Pupina, Bulevar Nikole Tesle, Milentija Popovića, Vladimira Popovića, budući veliki most umesto ovog koji se ruši i Brankov most. Naravno da je veće zagušenje u starom delu Beograda koje se prenosi i ovde, ali ovo je ipak previše ukrštanja velikih ulica da bi se moglo bez ozbiljne petlje. Čak i kad bude napravljen metro i tunel, i ako se insistira na smanjenju saobraćaja, što naravno treba raditi, ovde bez petlje vremenom neće moći da bude bitno bolje. Jedostavno ima previše magistralnih ulica koje se ulivaju u relativno malu površinu. Pri tome na sreću ima dovoljno prostora za petlju: Između nedovršene zgrade NIS-a i tržnog centra, i između Milentija Popovića i Sajmišta. Tu je sada livada.
Пошто је кључни проблем прелазак реке Саве, треба за почетак преусмерити булевар Михајла Пупина да иде право на нови Савски мост, и ту завршит Владимира Поповића, а на Бранков мост да иде директно булевар Николе Тесле, и дистрибуција да буде даље ка осталим паралелним булеварима преко улице Ушће и Милентија Поповића даље.
 
Ja rusa osim u kaficima i na vracarskim trotoarima nisam video, a saobracaj se pogorsao u svim delovima grada ukljucujuci i elitno mirijevo 3 . Ali dobro moze se reci da je za kolaps u saobracaju kriva post korona i rat u ukrajini lakse je tako
Rusa sam video koliko hoćeš i koliko ja vidim 90% nema niti planira da kupi automobil, tako da su oni zapravo dobrim delom korisnici javnog prevoza...

A ovo ovde, pa naravno da je semofor bio bolje rešenje kada treba da se ubrza protok u nekom smeru, dugo je što GAngula nije uopšte o tome ni razmišljao nego samo o svojoj grand viziji pravljenja ovog paralelnog bulevara Savi i Dunavu...
 
Пошто је кључни проблем прелазак реке Саве, треба за почетак преусмерити булевар Михајла Пупина да иде право на нови Савски мост, и ту завршит Владимира Поповића, а на Бранков мост да иде директно булевар Николе Тесле, и дистрибуција да буде даље ка осталим паралелним булеварима преко улице Ушће и Милентија Поповића даље.
Ali taj novi Savski most ce biti izgradjen kada?
 
Svakako i da nije zbog Russa, Gangullah izjavio da se u Beogradu godisnje registruje 10-15.000 novih kola. I eto zasto guzve. Za 5 godina 50.000-75.000 dodatnih kola u saobracaju nije malo
Zamislite koliko ima stanova, pa svaki stan ima 1-2 auta.......neki kupuju bezveze i ne treba im al imaju para......jer blam je do kafica ici pesaka
 
Poslednja izmena:
Rusi uglavnom ne voze kola jer su racionalni.

Ovo automoblsko zlo dolazi iz predgradja.
Doseljavaju se i ljudi s Kosova.
 
Svakako i da nije zbog Russa, Gangullah izjavio da se u Beogradu godisnje registruje 10-15.000 novih kola. I eto zasto guzve. Za 5 godina 50.000-75.000 dodatnih kola u saobracaju nije malo
10-15.000 "novih"... ok ali to je polovična informacija, za koliko "starih" se u istom vremenu NE obnovi registracija?
Ne vidim problem da se objavi koliko vozila kojeg tipa je u godini registorvano i obnovilo registracije na BG table.
 
Трећи бранков мост за јавни саобраћај са денивелацијом на новобеоградкој страни (плитки укоп) и тунелом у гребену како је то длеимично предвиђао пројекат Белам. По мосту пустити трамваје, трамвозове, аутобусе и тролејбусе. И све службе са плавом ротацијом - од јавног значаја.
 
1. Не можеш решити проблем проблем раскрснице БМП-БНТ-мост без решења Теразијског тунела.
2. Можеш појачати проблем градњом КТ.
3. Уради што можеш.

Тако то отприлике иде барем са неспособним властима.
 
Osnovni problem je što imamo tri trake u Mihajla Pupina i tri trake u Nikole Tesle koje se susreću sada na kružnom toku, a posle se ulivaju samo u dve trake u Brankovoj i u Tunelu. Zatvaranje levog skretanja u Pop-Lukinu je samo pogoršalo situaciju. Znači veliki kapacitet ide u ulice manjeg kapaciteta. Tu ništa ne može da pomogne. Može samo da odmogne ovo što radi Gangul-paša. Zaključak, nije trebalo dirati ništa.
 
Трећи бранков мост за јавни саобраћај са денивелацијом на новобеоградкој страни (плитки укоп) и тунелом у гребену како је то длеимично предвиђао пројекат Белам. По мосту пустити трамваје, трамвозове, аутобусе и тролејбусе. И све службе са плавом ротацијом - од јавног значаја.
Gde bi ulazio u greben i izlazio?
 
Ovo je postalo i više nego tužno, spasiće i sebe i ljude ako vrate raskrsnicu u prethodno stanje.
 
Screenshot (4490).png
Screenshot (4492).png
 
Imaš li link ka snimku/animaciji Belama.
 
Na koje mislis konkretno
Vezano za autoputeve koji nemaju transportnu tražnju koja ih opravdava, to su: Leskovac - Makedonska granica, Niš-Dimitrovgrad, autoput za Sremsku Raču, što ne znači da nije postojala opravdanost za neka međurešenja sa potencijalom kasnije gradnje autoputa (put 2+1 recimo). Takođe i ovo za Kuršumliju što se gradi. Dalje, autoput za Zapadnu Srbiju preko Srema je promašio ulazak u Beograd tamo gde treba, pa nije povukao ni četvrtinu kola sa Ibarske magistrale kod Orlovače.

@Пантограф
Ne mogu da nađem poruku vezanu za to da "saobraćaj i nije tako jaka tema". Sam sam učestvovao u jednom pilot istraživanju sa 270 ljudi sa svih opština 2018. i pokazalo se da su među najvažnijim gradskim temama, saobraćajne sa 34% težine i među najjačim. U politici naravno da treba da postoji i marketing, da je kako nešto kažeš važnije od onoga šta kažeš, ali kada ćemo o konkretnom i relevantnom, saobraćaj spada u Beogradu među najjače gradske teme.

Postoje improvizacije, postoje "prekom preče, naokolo bliže" varijante. To su ekscentrične, maltene sportske varijante samo za odabrane, dok se pri generalnom planiranju vrlo često zanemaruju dve psiho-sociološke komponente: jednostavnost i navika. Nije isključivo već statističko pravilo, što je čovek stariji, to se više drži navika. Za BG:VOZ je recimo ogroman problem diskontinuitet. Za "brzu prugu" je između Zemuna i Batajnice bio običan kapitalni remont, i tu je užas i bruka da su tako dugo imali usporen i proređen saobraćaj. Pravci "longitudinala" preko Gazele i Brankovog mosta su jednostavni.

Ima sada jedna smešno-tužna situacija u Amsterdamu: vikend radovi zbog kojih nema direktnog voza za Amsterdam Centraal. Može samo do Amsterdam Slotterdijk, i da se tamo preseda na vozove iz Haarlema jednu stanicu do Amsterdam Centraal. Stranci u gomilama se spuštaju na podzemnu železničku stanicu, svuda ih sreću službenici u žutim prslucima, koji ih usmeravaju, i jedni i drugi govore Engleski, i u gomili ostaju na peronu dok ja ulazim u voz za Uitgeest. I službenici i ja ih ubeđujemo da uđu u voz i presedaju, a oni ostaju na stanici. Čak i oni koji žive stalno u gradu, imam teču koji isključivo koristi autoput-motoput, zato što jedino kada tuda vozi je siguran da se neće izgubiti. Mojoj majci je taj nesrećni 17 dobar zato što uđe na početnoj u Zemunu, sedne, prekrsti ruke preko tašne na grudima i zaspi. To joj je sigurnost od krađe/džeparenja.

(Ne)jednostavnost je jedna od najvećih mana Prokopa, a prednosti Železničke stanice Beograd. Jednostavnost je i velika prednost tramvaja i trolejbusa sa žicama, što se ljudi u odnosu na šine i kontaktnu mrežu orijentišu, i makar znaju gde se nalaze.

Odnosno, sistem mora da bude jednostavan, a rešenja takva da pogađaju što više i što veće ciljne grupe. Sa ovim Gangulanjem nije pogođena ni jedna ciljna grupa osim estetskih ložača na kružne tokove. Ciljna grupa "kategorični automobilisti" i nije tako brojna, ali čak i njima je eventualno prihvatljivo da parkiraju kola kod Sava centra, i autobusom u žutoj traci prođu 5-6 stajališta do krajnjeg odredišta, ukoliko se sistem organizuje u odnosu na takvu grupu. Kada je bio Mikser 2012. razgovarao sam i sa takvima. Sa suprotnih strana grada to je zona Autokomande, Ade, Sajma, Pančevačkog mosta gde bi ostavili kola da ne jure krugove za ono malo parking mesta. Da bi ostavili kola na Bežaniji ili Vidikovcu mora se ponuditi nešto mnogo ozbiljnije kao alternativa.
 
No, nisu svi tako negativni kao ovde:

Informer javlja da je problem uveliko resen:

Sudeći po reakcijama vozača koji su nas videli i neformalno tazgovarali sa nama, otkrili su da im je kružni tok sasvim u redu, kao i svetlosna signalizacija koja je tu svakako da olakša vozačima ulazak u kružni tok, koji je za sve sugrađane novina.​


 
Vrh