Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Da objasnim celu situaciju. Pošto je čovek poreklom sa Korduna, poznajem Gangulu indirektno. Od ljudi koji su bliski sa njim, čuo sam da je čovek pun fiks ideja i da je veoma tvrdoglav. Meni deluje da je ovo bila njegova ideja i da je našao idiote koji će to sprovesti. Dakle, kriv je i on i inženjeri koji su projektovali kružni tok. Svi na odgovornost!

To su ljudi koji su ziveli u mestima gde postoji sam po jedna ulica, u vrh glave, u koijma nema osvetljenja a ni saobracaja.
Dobili su sansu da grade Beograd.
Srpski san.
 
To su ljudi koji su ziveli u mestima gde postoji sam po jedna ulica, u vrh glave, u koijma nema osvetljenja a ni saobracaja.
Dobili su sansu da grade Beograd.
Srpski san.
On je odrastao u BG-u, a živeo na zapadu. Otac mu je bio lekar, nije on tikva bez korena. Kakve veze ima da li je imao jednu ulicu? Problem je njegovoj ličnosti, čovek je nedorastao da bude gradonačelnik. Niti ima obrazovanja, niti ima kulture. Ubeđen sam da mu se niko ne meša u posao, on je takav.
 
I ja mislim da su sve stvari koje se dešavaju u Beogradu u poslednje 2 godine samo rezultat gangulinih fiks ideja. Prvih godinu dana je prilagođavao i menjao kadrove u gradskim preduzećima da izvršavaju njegove komande i onda poslednjih godinu dana imamo bum nenormalnih projekata. Od srozavanja gradskog prevoza (izbacivanje kentkarta da bi se ubacila firma iz Požarevca sa poluproizvodom, masovno privatizovanje linija, ukidanje žutih traka, širenje ulica koje su planirane za tramvaj...), pa do masovnih negativnih izmena u saobraćajnoj infrastrukturi koja su uglavnom prilagođena samo automobilima (i kako smo primetili trasi koju gangula ima od BK do Starog dvora). Ove izmene za rezultat imaju samo pogoršavanje stanja u već kritičnim ulicama i pravljenje kolapsa na mestima gde ih ranije nije bilo, a poražavajuće je to što se najverovatnije struka nije pitala ni za jednu stvar koja je urađena u poslednjih godinu dana. Za vreme "sićvea" je bilo katastrofalnih promašaja, rekonstrukcija koje su trajale beskonačno dugo, neadekvatno postavljene kocki na Trgu... Ali se bar nikad se nije spuštalo na ovakav nivo debilizma i nestručnosti.

Dodaću samo da je od Vesića preuzeo sve najgore, a ovo što je iole bilo pristojno oterao u k.....
 
Ако ништа, барем имамо емпиријски доказ (пошто светина као да није видела ништа изван Београда и Србије) шта се дешава кад буџиш друмски саобраћај, дадајеш траке, укидаш жуте траке, повећаваш број паркинг места итд.

Надам се да је барем то поглавље на беобилду сада иза нас.
 
Ukidanje žute trake je nešto što ne sme da se radi nikada.

Ovo za nove trake i parking mesta je OK, ako je ispraćeno sa još nekim stvarima.

Kada kažem parking mesta, mislim na nove garaže, najbolje podzemne, a ne na iscrtavanje mesta na kolovozu i trotoaru i ukidanju zelenila tamo gde ga nema dovoljno.
 
Ovo sto se desava u Beogardu u vezi saobracaja samo je jedan od bezbroj aspekata propasti i srozavanja Srbije.
Ali neka. Beograd je to zasluzio. Jos devedesetih je prigrlio zlo, dok su radikalski poslenici isli da ruse neke druge gradove.
Sad je Zlo doslo kuci.
 
Kada kažem parking mesta, mislim na nove garaže, najbolje podzemne, a ne na iscrtavanje mesta na kolovozu i trotoaru i ukidanju zelenila tamo gde ga nema dovoljno.
А када кажеш гараже кажеш гараже у центру и ширем центру града. Како ће та додатна кола да долазе до центра града? Јел имаш неки проблем са тиме што до центра и даље већина мора јавним превозом? Хоћеш да се избориш са мање-више јединим преосталим позитивним трендом у градском саобраћају.

Ја нпр имам проблем да се у најаутомобилскијем европском граду са најгорим јавним превозом у Европи граде скупе подземне гараже.
 
Али на сву ову муку рестриктивне мере се не могу доносити док је алтернатива на самом дну. А тек их неће уводити ови популисти неспособни корумпирани који су свакако на ивици.
 
Управо нам се, са скидањем Старог моста, спрема "one lane less sis", па не знам како уопште дођосте до те за нас небитне "американијаде".
 
Pa ovde slepci neće da plate 100 dinara sat, baš će da plate 500. Za te pare ima da stane na sred ulice sa sva 4.
 
Jasno.
Samo sam hteo da kažem da “one more lane bro” nije uvek pogrešan pristup.
Рекао бих да скоро увек јесте.

У овом граду бих проширења улица резервисао само за стари град и то само тамо где нове, шире регулације нису спроведене а зграде се по њој ту зидају понегде још из времена краљевине (Деспота Стефана нпр) а и та проширења бих резервисао само за посебне траке за јавни превоз, шире тротоаре и бициклисте.

Заправо, радио бих све супротно од ових морона (што и није нека мудрост). У последњој фази реорганизације града бих чак и уједначио капацитет уличне мреже у ширем центру што би обезбедило простора за сужење колских НБГ булевара за рачун јавног превоза, нових дрвореда, пешака и бициклиста.

Епски дебилизам је то да ми рецимо у Милентија Поповића имамо 60 метара широк булевар а понегде и само један метар тротоара где се бициклисти и пешаци сударају. И имамо редовну ситуацију да је за пешаке на нбг-у најнебезбеднија кретња по ободу и унутар блока због сервисних соабраћајница и силних паркинга. То и наравно пешачки прелази преко прешироких булевара, што је стрес сам по себи о којем нико ни не мисли.
 
Ovde cujem glasove da je Sapic ovaj kruznitok napravio zbog sebe.
Medjutim takvo je razmisljanje naivno.
Na vlasti u Srbiji i Beogradu je mafija i sve odluke se donose radi dobrobiti mafije.
Sapicu nikada ne bi bilo dozoljeno da bude toliko sebican.

Gradski projekti se rade kada se utvrdi da neka njihova firma ima kapaciteta i kada mogu dobro da se ugrade.
 
Ovde cujem glasove da je Sapic ovaj kruznitok napravio zbog sebe.
Medjutim takvo je razmisljanje naivno.
Na vlasti u Srbiji i Beogradu je mafija i sve odluke se donose radi dobrobiti mafije.
Sapicu nikada ne bi bilo dozoljeno da bude toliko sebican.

Gradski projekti se rade kada se utvrdi da neka njihova firma ima kapaciteta i kada mogu dobro da se ugrade.

Na celom svetu se javni projekti izvode tako što političari prave dilove i nameštaju tendere svojim mafijaškim drugarima iz privatnog sektora. To nismo mi izmislili.

Ovde nije problem što su oni lopovi, nego što nam uz to zagorčavaju život loše osmišljenim projektima i rešenjima.

Nepoštenje se nažalost podrazumeva, ali moramo li uz to dobiti i nesposobnost?
 
Čitao sam nedavno baš jedan dokument sekretarijata za javni prevoz koji je izrađen 2020. ako se ne vara za vreme Radojčićevog mandata (čitati Vesićevog 😂), radilo se o studiji o proširivanju i daljem razvoju žutih traka u gradu. Zanimljivo je da se spominju ideje o žutim trakama gde bi mogli da idu i automobili sa preko 2 putnika kao i duple žute trake (npr. jedna traka za sve, a dve za vozila sa 2+ putnika, gradski prevoz i taksi)

Рекао бих да скоро увек јесте.

У овом граду бих проширења улица резервисао само за стари град и то само тамо где нове, шире регулације нису спроведене а зграде се по њој ту зидају понегде још из времена краљевине (Деспота Стефана нпр) а и та проширења бих резервисао само за посебне траке за јавни превоз, шире тротоаре и бициклисте.

Заправо, радио бих све супротно од ових морона (што и није нека мудрост). У последњој фази реорганизације града бих чак и уједначио капацитет уличне мреже у ширем центру што би обезбедило простора за сужење НБГ булевара за рачун јавног превоза, нових дрвореда, пешака и бициклиста.

Епски дебилизам је то да ми рецимо у Милентија Поповића имамо 60 метара широк булевар а понегде и само један метар тротоара где се бициклисти и пешаци сударају. И имамо редовну ситуацију да је за пешаке на нбг-у најнебезбеднија кретња по ободу и унутар блока због сервисних соабраћајница и силних паркинга.
Apsolutno se slažem, ne treba ni na koji način da se podstiče automobilizacija u Beogradu. Treba da radimo na tome da što više smanjimo broj automobila (a posebno onih u kojima se vozi samo jedna osoba.) A da širimo trotoare, žute trake i da obnavljamo i proširujemo trolejbuski, tramvajski i podsistem BG Voza (i neka normalna varijanta metroa).
Pa ovde slepci neće da plate 100 dinara sat, baš će da plate 500. Za te pare ima da stane na sred ulice sa sva 4.
Da žele to bi vrlo lako rešili :D
Ovde cujem glasove da je Sapic ovaj kruznitok napravio zbog sebe.
Medjutim takvo je razmisljanje naivno.
Na vlasti u Srbiji i Beogradu je mafija i sve odluke se donose radi dobrobiti mafije.
Sapicu nikada ne bi bilo dozoljeno da bude toliko sebican.

Gradski projekti se rade kada se utvrdi da neka njihova firma ima kapaciteta i kada mogu dobro da se ugrade.
Niko nije osporio ovo što si napisao. Samo da je primetno da ono što se radi je uglavnom tamo gde njemu odgovara. Da formulišemo tako da svi ovi radovi su tu i za dobrobit mafije i za dobrobit gangule.
 
Na celom svetu se javni projekti izvode tako što političari prave dilove i nameštaju tendere svojim mafijaškim drugarima iz privatnog sektora. To nismo mi izmislili.

Ovde nije problem što su oni lopovi, nego što nam uz to zagorčavaju život loše osmišljenim projektima i rešenjima.

Nepoštenje se nažalost podrazumeva, ali moramo li uz to dobiti i nesposobnost?

Moze se formirati koeficient zadovoljenja javnog interesa:

Ki = (T - Ts)/T

Ki je koeficient zadovoljenja javnog interesa
T ukupna utrosena sredstva
Ts ukradena sredstva, tj sredstva otisla na zadovoljenje privatnih interesa

u Evropi, ovaj koeficient ide od 0.5 do 0.9.
Kod nas je oko nule.

Ima i daleko slozenijih modela.

 
У овом граду бих проширења улица резервисао само за стари град и то само тамо где нове, шире регулације нису спроведене а зграде се по њој ту зидају понегде још из времена краљевине (Деспота Стефана нпр) а и та проширења бих резервисао само за посебне траке за јавни превоз, шире тротоаре и бициклисте.
Takvih ima ihaha
Ceo istocni bg
 
Taman nije bilo gužve ka NBG na mostu (od 10 do 13h), ali evo, počinje haos

 
Vrh