Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Да, занимљив угао, вероватно и реалан. Јер је понашање толиких људи за воланом напросто сулудо. Треба заправо "убити" тај, толико дугачак, дан. Код куће муж који ти се смучио, ћерка тинејџерка која те смара... боље у колима.
Не бих онда да им кварим.
Mislim da je više pomodarstvo. Prevozom se vozi sirotinja, klošari, deca. Sramota da se voziš sa njima, hoću da budem sam svoj gazda. Sećam se naslova u novinama u kojima se kao šok vest predstavlja da se javna ličnost vozi busom.
 
Ја то не видим у аутобусима. Људи у њима никад нису боље изгледали.

Пре 20 година то јесте била реално социјална прича: аутобуси језиви, мирис зноја, дувана на одећи и белог лука. Сада тога нема, чак бих рекао, има га мање у Београду него у Пешти нпр.
 
За ефикаснији и достојанственији јавни превоз нам фале и ефикасне саобраћајнице. Аутомобили, аутобуси и трамвај сви заједно губе у лошим инфраструктурним решењима.
А овде имамо проблем лоше решеног преласка реке Саве, где се све своди на 2 главна левка, Ушће-Теразијски тунел (до Деспота Стефана некад) и Аутокоманда-Сава центар, са гушењем често и свих осталих саобраћајница које се уливају са обе стране реке.
Фале алтернативни правци и боља организација кретања. Све више размишљам, неки тунел некако да се углави код Франша, испод Врачарског да прође, да одвуче правац Устаничка-Јужни булевар, и да изађе на паркингу СУПа у Савској, па даље на мост кроз Београд на води поред куле Белгрејд и право на БЗЂ, значио би заједно са УМП тунелом испод Топчидера. Нови-сари Савски мост да иде на мали метро-тунел ка БДС, али да на њега иде право БМП, а Бранков мост да вуче правац БНТ, и Владимира Поповића-почетак Јурија Гагарина као веза сва четири друмска моста преко Саве.
 
Ја то не видим у аутобусима. Људи у њима никад нису боље изгледали.

Пре 20 година то јесте била реално социјална прича: аутобуси језиви, мирис зноја, дувана на одећи и белог лука. Сада тога нема, чак бих рекао, има га мање у Београду него у Пешти нпр.
Да али велике су разлике у односу на то које су релације/потези у питању.

НБГ-центар -господски
ББ/Јужна насеља-Центар - господски кад није сезона купања на Ади
Звездара/Карабурма/Миријево-Центар - Има свега, баш као и што у тим насељима има свега
Е сад они потези 300, 400, 500 - Ту се упознајеш са већинском Србијом.
 
Има тога. Ал` кад погледам, нпр. екипу која чека БГ воз за Вуков споменик у 16.46 на станици НБ, или Еко 1 у исто време, просек зарада вертујем да није испод 1.500.
За ефикаснији и достојанственији јавни превоз нам фале и ефикасне саобраћајнице. Аутомобили, аутобуси и трамвај сви заједно губе у лошим инфраструктурним решењима.
А овде имамо проблем лоше решеног преласка реке Саве, где се све своди на 2 главна левка, Ушће-Теразијски тунел (до Деспота Стефана некад) и Аутокоманда-Сава центар, са гушењем често и свих осталих саобраћајница које се уливају са обе стране реке.
Фале алтернативни правци и боља организација кретања. Све више размишљам, неки тунел некако да се углави код Франша, испод Врачарског да прође, да одвуче правац Устаничка-Јужни булевар, и да изађе на паркингу СУПа у Савској, па даље на мост кроз Београд на води поред куле Белгрејд и право на БЗЂ, значио би заједно са УМП тунелом испод Топчидера. Нови-сари Савски мост да иде на мали метро-тунел ка БДС, али да на њега иде право БМП, а Бранков мост да вуче правац БНТ, и Владимира Поповића-почетак Јурија Гагарина као веза сва четири друмска моста преко Саве.
За почетак би било добро да се окану "три кружна тока која ће спасти Београд" и сличних дилетантских и незналачких решења, па ће бити добро. Дабогда ништа више не дирали у Београду. Само нек остане како јесте.
 
Poslednja izmena:
Ljudi, nikakve više i niže vrednosti, osećaji moći, barem u mom slučaju. Jednostavno praktičnost. U centar busom. U širi centar uglavnom busom. U Sremčicu kolima. U Mirijevo kolima. Preko Pančevca kolima. Prosto i jednostavno. Da li bih voleo efikasniji prevoz? Naravno. Ovako samo vaganje šta mi je brže. Logično, dešava se i da omanem u proceni, ali uglavnom dobro prođem.
 
Па и ја исто ко ти. Али их гомила крене из Ерпорт ситија на Чубуру у размаку од 5 минута. Ти су проблем.
 
Мени је често лакше било са 401/402 од Славије до Авале него са 31 од Теразија до Славије, или још горе са 78 или 9 до Славије, или са 3 од Савског трга до Вука.
 
Na ovoj temi se lepo može videti ko zaista redovno koristi javni prevoz, a ko se samo folira da ga koristi.

Javni prevoz u Beogradu je jedna bruka i agonija. I to zna svako ko ga redovno koristi. Ostali neka pišu Vesićevske budalaštine o komfornim vozilima i naparfemisanim putnicima koji zarađuju hiljade evra a voze se prevozom. Pozdravio vas Toma - neka jedu jaja - Mona. Tu ste negde s njim na istom intelektualnom nivou i poznavanju materije. A i po moralnom kompasu...
 
Poslednja izmena:
Ma kakvi bre, pa to su najbolje, najredovnije i najudobnije linije u gradu. Sad će leptir mašna - brigada da ti objasni.

Verovatno ćemo čuti kako su sad te neke linije još bolje jer su stavljeni Higeri koji imaju 30 mesta za sedenje. Nema veze što to nema nikakve logike, jer se time smanjuje ukupni kapacitet, a i sami autobusi su golo g... Ne, Vesić ekspert (isti kao ovi forumski ovde) reče da tako treba...


Ljudi u Beogradu se prosto otimaju da koriste javni prevoz. I kad uđu u njega, živnu i preporode se. Uživaju u njemu. U mirisima, u prostoru, komforu, temperaturi, u vremenu putovanja, u pouzdanosti... Ma prosto se otimaju.


P.S.
Evo ja tvrdim da je 32 od najnovijeg pretumbavanja postala najbolja linija u gradu. Pre nedelju dana sam video 4 vozila na toj liniji na okretnici u Višnjici. Zaključak: to je najbolja linija u gradu.

Eto, to je taj neki rezon.
 
Poslednja izmena:
E ovo je nešto novo, približno 17h, kolona ka NBG-u veća nego ka Terazijskom.

Screenshot (88).png


Približno u isto verem u Aprilu.
Screenshot_20240423_182120_Chrome.jpg
 
Ти стручњаци са Харварда не могу да реше тај проблем ни код куће у Бостону.

Искулирајте мало са саобраћајним гужвама - није то најгора ствар на свету; нико не бежи из САД на Кубу, где нема гужви, него у обрнутом смеру. Проблем је, међутим, кад вас неко прави будалама, а овима се осладило.

Извини али мени је ово аргумент у рангу Шапићевог убеђивања да су бескућници знак да Београд постаје метропола. Није ми нормално да људи сваки дан изгубе 2 сата у превозу да би прешли 4 километра и не видим што ико треба да то толерише.

Америка је дно дна међу богатим земљама што се тиче превоза, она не треба никоме да буде ни пример ни изговор. Апсолутно нема разлога да Београд има гори саобраћај, ружније улице и уже тротоаре од једне Барселоне или Амстердама, због аутомобила. Боли ме патка за то шта је возачима лакше и удобније ја немам други родни град осим Београда и не желим да гледам како и ово мало што је преживело упорно деградирају аутомоболисти. Нећемо да градимо градове са доста шума и зеленила између зграда јер то не ствара довољно хлада уочи глобалног загревања (!) али ћемо да држимо улице препуне усијаних лимених контејнера на сваком ћошку због којих нема места да се сади зеленило ни на постојећем простору. Ма није него

И то јесте у непосредној вези са овом темом јер је овај скупи кружни ток направљен да се олакша саобраћај који аутомобили праве. Није ништа специфично направљено да се побољша кретање овим простором за бициклисте или пешаке или чак јавни превоз (свакако не нпр. трамваји игде провучени), ово је направљено да аутомобили мање чекају на раскрсници. А те паре су могле да буду уложене у нова возила градског превоза или ширење мреже или буквално било шта друго.

То што је покушај смањења аутомобилске гужве подстицањема аутомобилског саобраћаја пропао је само неизбежна последица затуцане глупости Шапића и генерално одраслих људи који се понашају као размажени дечаци који би да се играју Шумахера и осећају моћно у својим колима па нек сви остали поцркају
 
Pusti ti Ameriku. Da toliko tamo ne valja, bežali bi jedrenjacima odande. Nemaju američki gradovi sa populacijom kao Beograd ozbiljnijih problema sa gubljenjem vremena u saobraćaju, jok.

Ne znam šta bih vam rekao, ali ja se najmanje 10 godina nisam nijednom zaputio kolima na Gazelu u špicu. Niti famoznom 17-com. Poslovni sam čovek, putujem i u špicevima, ali putovanja dužih od tipa 45 min. po Beogradu, praktično nemam. Kad moram, i po špicu to je najčešće 25-30 minuta do bilo gde. Prevozom, takođe znam fore. Nije ni toliko teško, samo treba poznavati svoj grad i učiti kako funkcioniše. Koga zanima, mogu konsultantske usluge da dam - a napisah već da ih na poslu i dajem, i niko ne sluša, nego se radije putuje do sat vremena duže, ili dvaput duže samo zbog izbora linije ('na Voždovac se ide autoputem' a ne 78-com pa 47-com ili tramvajem' - idi, široko ti polje; i obavezno od Arene nemoj u Južni bulevar BG vozom, nego 17-com, i to da se popne rampom na petlju, u 5 popodne - imao sam taj slučaj, oće žena tako kako zna, digao ruke za ubuduće). Od kombinacija koje uključuju 15 minuta pešačenja se beži kao od kuge (posebno oni sa velikim stražnjicama, kojima baš treba to - njihov problem). Savremeno stanovništvo Beograda je tupo, žao mi je.

A inače stvarno ima težih muka od saobraćaja.
 
Poslednja izmena:
Koja fora može da ti pomogne u 16-17h sa NBG preko Brankovog? Ja do Karaburme dok se dovučem, ode sat vremena. Stojiš pre mosta, na mostu, u Bulevaru Despota Stefana...
 
@sutraw
1) 16 vozio efikasno do najnovijih radova, do centra. Dakle ima samo usko grlo u Despota Stefana;

2) BG voz savršeno efikasno spaja Novi Beograd i Pančevački most (iz zone oko opštine hvata se 65-com na Tošinom bunaru, iz centralnih i savskih blokova na ž. st.).

3) Kolima Stari most - na žalost neće moći neko vreme - pa u tom slučaju Most na Adi (kruženje nije zlo, nego često spas - kružni tok na Čukarici - Bulevar vojvode Mišića - Sarajevska... pa dalje po izboru, u Prizrensku ili kako bih ja Birčaninova (prolazi se Kneza Miloša na drugi ili treći zeleni signal) - Resavska - Bulevar KA - Beogradska ili Ruzveltova (a može i preko Slavije, nije straśno, prođe se).

Izbegavao bih uvek automobil na toj trasi ako bih mogao i išao na 1 ili 2. Pri čemu varijanta 2) veoma dobro simulira metro.
 
Vrh