Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Ako semafora ne bude i unutar kružnog toka, onda bi sva četiri morala biti isključivo sa uslovnom strelicom.
Pisao sam ranije, ovo je na trenutnom KT nemoguće izvesti, jednostavno premalo je mesta između uključenja i isključenja, recimo ako posmatraš trake ka i sa Brankovog, i hipotetički da postoji semafor unutar KT za ove koji bi da skreću sa NBG ka Zemunu, fazon tri-četiri automobila bi već zakrčila isključenje ka Brankovom i eto to ponovo kolapsa.

I opet postavljam kao primer Remetinec u Zagrebu, uporedite koliko ima širine ovo parče, teoretski teško da zakrčiš ove koji izlaze:

1000005467.jpg


I sad pogledajte našu sklepotinu:
1000005469.jpg


Ovde jedino pomaže jedan buldožer i vraćanje na prethodno stanje ili ako im je zinulo d*pe za KT, onda veći prečnik, denivelacija i semafori kao u Zagrebu.
 
Ja se secam iz emisije SAT da je covek iz policije objasnjavao da u zakonu nigde ne pise koliko vremena moras provesti u traci pre nego sto krenes u sledecu, sto prakticno i zakonski znaci da smes dijagonalno preko vise traka da se iskljucujes ili prestrojavas ako si siguran da mozes.

Ja sam skoro polagao, na kruznom sa dve trake smo iz leve trake ulazili u kt i izlazili iz unutrasnje pravo, tj. drugi izlaz. Nikakvo prestrojavanje u spoljnu pa izlazenje.
Tako je jedino logično. Pitanje je da li je po zakonu.

Moja teza ovde je da ne treba da koristimo rešenja koja su podložna raspravama. Čak i da je razlog loša edukacija, prosto je stanje takvo kakvo jeste i treba birati rešenja u skladu sa time.

Iskreno, po mom iskustvu ljudi mahom voze logično (ne siluju spoljnu traku), veći je problem loša konstrukcija KT. Npr. trake koje ulaze tangencijalno u KT ili mali prečnik KT kao ovaj novonapravljeni.
 
Ja se secam iz emisije SAT da je covek iz policije objasnjavao da u zakonu nigde ne pise koliko vremena moras provesti u traci pre nego sto krenes u sledecu, sto prakticno i zakonski znaci da smes dijagonalno preko vise traka da se iskljucujes ili prestrojavas ako si siguran da mozes.

Ja sam skoro polagao, na kruznom sa dve trake smo iz leve trake ulazili u kt i izlazili iz unutrasnje pravo, tj. drugi izlaz. Nikakvo prestrojavanje u spoljnu pa izlazenje.

Ma ne možeš ovde da se "bezbedno" prestrojiš kada uđeš u KT... Npr. iz pravca M. Pupina, ako krajnjom levom ulaziš u KT, a hoćeš na Brankov most, svako prestrojavanje je praktično sečenje traka. Premali je kružni tok da bi mogao to da ispoštuješ i "školski" se prestrojiš, a da ne praviš ceo krug što bi tek bio haos.

Onda nemaš ono ulivanje saobraćaja u KT, nego zastoje i međusobno sečenje vozila.

Slična nelogičnost je, ako ideš iz M.Popovića, kod Ušća imaš uslovnu strelicu desno i npr. u krajnjoj si desnoj. I sada, ako ideš na Brankov most, umesto samo da držiš pravac do KT, moraš da izbegneš parče žute trake, prestrojiš se u srednju, pa pred KT se vratiš u krajnju desno, a usput napraviš gužvu i zastoj.

Posle ti na Brankovom mostu policajac pokazuje da je OK da voziš žutom trakom.

Sve su izmešali i uspeli su da bulevare koji imaju 3+3 po efikasnosti svedu skoro na 1+1.
 
Pisao sam ranije, ovo je na trenutnom KT nemoguće izvesti, jednostavno premalo je mesta između uključenja i isključenja, recimo ako posmatraš trake ka i sa Brankovog, i hipotetički da postoji semafor unutar KT za ove koji bi da skreću sa NBG ka Zemunu, fazon tri-četiri automobila bi već zakrčila isključenje ka Brankovom i eto to ponovo kolapsa.

I opet postavljam kao primer Remetinec u Zagrebu, uporedite koliko ima širine ovo parče, teoretski teško da zakrčiš ove koji izlaze:

Pogledajte prilog 217288

I sad pogledajte našu sklepotinu:
Pogledajte prilog 217289

Ovde jedino pomaže jedan buldožer i vraćanje na prethodno stanje ili ako im je zinulo d*pe za KT, onda veći prečnik, denivelacija i semafori kao u Zagrebu.

Remetinec je isto na prilazu mostu, a najgore što i ovde imaš prostora za ovo iz Zg i trenutni kt nije bilo uslovljen nekim prostornim ograničenjima osim ograničenja u glavama Šapića i ekipe "stručnjaka" koja je ovo smislila.
 
Има ли неки потпис иза ове окретнице малог метроа?
 
U Spaniji sam na 100 mesta video semafore pre kruznog toka, tako da ne znam cemu drama ovolika. Opustite se malo 😄
 
Da li gresim ili novi semafor nece imati uslovnu strelicu za desno ka Zemunu?
Сви зелени сигнали на тим семафорима морају бити условне стрелице - пошто нема семафора унутар кружног тока.
А то му онда дође исто што и троугао, само ће понекад бити црвено.

Треба букагије да се носе за ово.
 
U Spaniji sam na 100 mesta video semafore pre kruznog toka, tako da ne znam cemu drama ovolika. Opustite se malo 😄
"Drami" se zato što je postojalo već rešenje koje je koliko-toliko funkcionisalo dok se gradska uprava nije odlučila za promene na kružni tok koje su paralisale ovaj deo grada. I, da, tragikomično je da imaš pametan semafor, zameniš ga kružnim tokom i nedugo zatim opet vraćaš semafor, koji, opet, neće biti sinhronizovan ni sa jednim drugim semaforom u gradu.
 
“Podseća da je pre kružnog toka postojala raskrsnica regulisana semaforom i sa uslovnim zelenim svetlom za one vozače koji su iz smera Brankovog mosta hteli desno ka Zemunu.”

Pa nek naprave odvojeno skretanje za Zemun, bez ulaženja u KT. To bar nije tako komplikovano. Neće rešiti sve ali taj jedan problem hoće.
 
U Spaniji sam na 100 mesta video semafore pre kruznog toka, tako da ne znam cemu drama ovolika. Opustite se malo 😄
To što si video je verovatno raskrsnica koja je tako projektovana od nule, za razliku od ove beskonačne serije propalih improvizacija crtanih belim prahom i plastičnom karticom.
 
Pa ja pitam zar nemamo saobracajni fakultet i profesore koji su mogli da ako ne kroz simulaciju nego na papiru izracunaju protok vozila iz svih smerova i da unapred vide da to nece funkcionisati?
 
Pa ja pitam zar nemamo saobracajni fakultet i profesore koji su mogli da ako ne kroz simulaciju nego na papiru izracunaju protok vozila iz svih smerova i da unapred vide da to nece funkcionisati?

Imamo, oni su projektovali prvobitnu raskrsnicu, a ovo što ju je zamenilo je zamisao bivšeg igrača vaterpola.
 
Vrh