Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

"“Kružni tokovi su skoro uvek dobro rešenje i oni se postavalju i na ulazu u grad, kao i u gradu na raskrsnicama. U ovom slučaju, kružni tok pojednostavljuje prolazak vozilima, inače bi, kao što je i bilo ranije, uvek jedan od pravaca morao da bude zaustavljen”, izjavio je za N1 profesor Milan Vujanić."

Ali ovde uopšte nije ni bio problem semafor. Glavni uzrok gužve je terazijski tunel i ni 50 kružnih tokova sa NBG strane neće rešiti to usko grlo.

Tačno se vidi na snimcima koje su ljudi okačili na ovoj temi da je sad problem i uključivanje sa BNT što ranije nije bio slučaj, dakle imamo gore rešenje nego što je bilo i za pravce koji nisu ka gradu.

Profesor je ili glup ili se pravi.
 
Sad sam nešto pustio maštu na volju, šta bi se desilo kada bi se na raskrsnici posle terazijskog tunela u gradu iz pravca Zelenog Venca postavio kružni tok? Da li bi to dovelo do još većeg haosa? 🤣
 
Grunf.jpg
 
Sad sam nešto pustio maštu na volju, šta bi se desilo kada bi se na raskrsnici posle terazijskog tunela u gradu iz pravca Zelenog Venca postavio kružni tok? Da li bi to dovelo do još većeg haosa? 🤣
Па тешко да се са максималним могућим радијусом од око 40м може направити нормалан КТ. Та опција отпада, мада када је Гангула у питању можда може нешто да набуџи.
 
Па тешко да се са максималним могућим радијусом од око 40м може направити нормалан КТ. Та опција отпада, мада када је Гангула у питању можда може нешто да набуџи.

Zato i kažem nabudžili bi oni nešto i time napravili još veći haos. Tu bi bio problem pešački i semafor kod Doma omladine. Realno nema ni mesta, možda ako bi se uštinuo trotoar na određenim mestima.
 
Nisam baš siguran. Koliko god nama da izgleda ludo i haotično Italija ili Francuska vozači su mnogo vičniji od naših, svi slično voze i raspletu se situacije koje bi se kod nas završile udesom. Možda ti neće pisati pozivnicu da se prestrojiš al će te na kraju pustiti bez onog nesrećnog našeg, e ne dam mu da se ubaci po svaku cenu.
Aha, probaj da napravis krug oko Milana i da ne naletis na bar 5 udesa. Voze katastrofa, sto juznije to gore, kao i kod nas.
 
Profesor je ili glup ili se pravi.
Не прави се. Заиста је глуп а саобраћајни факс је био и остао само дно БУ, част изузецима у виду неких инжењера и можда једног смера.

Уосталом, све се види по стању у граду који се бави саобраћајним решењима из средине прошлог века.
Притом, овде је горе него у најгорим годинама аутомобилског урбанизма јер нам урбанизам у суштини кроје ове неписмене, корумпиране бу**** са саобраћајног а све под окриљем датог режима, наравно.
 
Poslednja izmena:
Neki profa sa Saobraćajnog je svojevremeno izjavio da bi postavljanje paravana do same ivice raskrsnice sprečilo udese u slučaju kvara semafora pošto bi zbog njih vozači pažljivo ulazili u raskrsnicu - Kaže usporili bi posto nemaju preglednost šta se događa.

Od kada sam ovu glupost čuo, izjave "struke" uzimam u obzir samo za 1April.
 
Та изјава је у етар отишла неких 20 центиметара изнад чувене лептир машне професора Вујанића.
 
Neki profa sa Saobraćajnog je svojevremeno izjavio da bi postavljanje paravana do same ivice raskrsnice sprečilo udese u slučaju kvara semafora pošto bi zbog njih vozači pažljivo ulazili u raskrsnicu - Kaže usporili bi posto nemaju preglednost šta se događa.

Od kada sam ovu glupost čuo, izjave "struke" uzimam u obzir samo za 1April.
То је исто као што Београд не поставља знакове за првенство пролаза. Логика им је да возачи успоре јер не знају да ли имају предност, и треба да погледају лево и десно да ли бочна улица има стоп знак или троугао, а у пракси се створио контра ефекат где се пролеће кроз раскрснице и где се има и где се нема предност.
 
Ovo je potpuni cirkus. Ne znam kako nisu predvideli da će biti problem uključiti se sa BNT zbog prevelikog influksa vozila iz pravca mosta. Ja ne vidim način kako oni ovo sad mogu da ispeglaju bez da rekonstruišu čitav KT.

Pogledajte prilog 210527
Napravili su isto kao uključenje na KT na Autokomandi, od Marakane. Jezivo je teško uključiti se. I to je tako bilo i ostalo i nakon rekonatrukcije tog KT. Tako da njima to izgleda nije problem.
 
Preneki dan sam svedočio, kao vozač, neposredno jednoj opasnoj situaciji na novom KT. Išao sam iz pravca Brankovog mosta, prema TC Ušće. Ispred mene neki mini kombi, pickup... Iz BNT taksista pokušava da se uključi, ide svojom krajnjom desnom, nekako se ubacuje ispred kombija. Međutim, kao što bi možda bilo logično, ne isključuje se odmah desno već hoće da produži prema Brankovom mostu i time seče sve tri trake koje dolaze iz pravca Brankovog mosta. Kombi je baš zakočio, ono da je izgledalo kao da mu se podigla zadnja osovina.

Iako na prvi pogled deluje da je taksista kriv, koje su mu bile opcije? Jako je komplikovano iz BNT uključiti se u KT, napraviti polukrug, pa produžiti na Brankov most. Sve to u situaciji kada vozila iz pravca Brankovog mosta prema Ušću non-stop nailaze.

Nisam siguran da u špicevima može da bude "praznog hoda" u ovom KT koji bi omogućio bezbedno i nesmetano uključenje iz BNT. Ako iz BNT poštujete da se ne uključujete u KT, ako u njemu ima vozila, nećete se nikada uključiti tokom špica.
 
У периодима ван шпицева, нови кружни ток свакако показује већу проточност од семафорске раскрснице, уз остале предности које има (мања бука и загађење), али и мане (пешачки токови). Уосталом, то и разлог због кога је и некоме пало на памет да би то могло бити добро решење. Но, чим мало загусти, што је свакодневна појава (која траје неколико сати), колапс је доста већи него раније. И, додатно блокира смерове који су раније били проточни.
 
Poslednja izmena:
Vrh