Šta je novo?

Trg Slavija

Slažem se ako postoji kritičlna masa, volja većine, da to treba udatiti. Ali da li realno postoji ili ti samo imaš subjektivan osećaj da posotji :)
Sad se slažemo, i ja sam za izbor da svako ima izbor da bira vid sredstva kojim će putovati. I naravno da jedan od tih vidova bude i bicikl. Ali da li uske ulice starog dela grada imaju mesta za proširenje bicikl staza pa i ovde oko Slavije, plašim se da realno nema mesta, al ne zato što ja to ne volim ja bi to isto voleo ali sumnjam da je dimenzijski izvodljivo. A da bude uži trotoar u recimo Kralja Milana, Beogradskog, Nemanjinoj... ili samo 1+1 za buseve i kola u tim ulicama, bojim se da bi bez novih alternativnih saobraćajnica to izazvao još veči kolaps oko Slavije. A ne vidim te nove saobraćajnice ni u najavi...
 
Vožnja bicikla može uticati na plodnost, a veza sa rakom testisa nije ustanovljena ni u jednom ozbiljnom istraživanju.

Poslato sa telefona
 
Слажем се нема места јер су претходни урбанисти од града направили смејурију са уским улицама и уским тротоарима, вероватно су хтели Каулун да направе. На жалост бивиклистишке стазе могу само на НБГ и неким новијим деловима града, барем док не постанемо богата држава и изведемо конашно решење за саобраћајни проблем
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386760#p386760:1363vce7 je napisao(la):
Earthmoving » 18 May 2016 03:44 pm[/url]":1363vce7]Ali da li uske ulice starog dela grada imaju mesta za proširenje bicikl staza pa i ovde oko Slavije, plašim se da realno nema mesta, al ne zato što ja to ne volim ja bi to isto voleo ali sumnjam da je dimenzijski izvodljivo.
Ova recenica pokazuje tvoje nerazumevanje prevoza u jednog gradu. Biciklistima i pesacima treba dati prednost bas zbog toga sto su uske ulice.
Zato sam i pomenuo Amsterdam - analogno tvom misljenju, tamo bi rekli da nema mesta u uskim ulicicama pored kanala, kao ono - grad sa najvise biciklista u svetu.
 
Бициклистима није место на Славији. Славија је чвориште јавног превоза који они не користе, и саобраћајни хаб. Трасе бици стаза треба трасирати да Славију заобилазе неким од околних улица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386863#p386863:39a6qevb je napisao(la):
stf » 19 May 2016 09:43 am[/url]":39a6qevb]Бициклистима није место на Славији. Славија је чвориште јавног превоза који они не користе, и саобраћајни хаб. Трасе бици стаза треба трасирати да Славију заобилазе неким од околних улица.

I to je takodje legitiman stav potpuno, sto je opet vezano za onu pricu o kreiranju mreze staza kroz centar grada.
 
Да ли је у плану након реконструкције Славије да се ради Булевар ослобођења или се оба раде у исто време? Да ли планирају да прошире Булевар за још једну траку пошто реално има места а и било би глупо радити реконструкцију а не проширити да буде 3 +3 од Славије до Ветеринарског факултета?

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
@STF
Sto kaze Galeks, potpuno legitimno. Sasvim ok bi bilo da se neke od oklonih ulica prilagode biciklistickom saobracaju.
Mozda najpre neka ulica oko KCS. Mada je potrebno resiti kako da biciklisti sa Vozdovca i dalje predju autokomandu i AP
 
Mekbejn, molim te nemoj mene kao pešaka i bicikliste stavljati u isti koš. Pešaci ne žele da imaju veze sa biciklistima i žele ih dalje od sebe. Zanimljivo je i da kad ih pominješ zajedno na prvom mestu stavljaš bicikliste pa tek onda pešake. Dalje, manipulišeš pešacima stavljajući ih zajedno u koš sa biciklistima da bi imao saveznike za uzimanje prosotra od auta, trola i buseva oko Slavije. Pešaci nisu saveznici sa biciklistima te ih nemoj zajedno koristiti. Ako pričaš od pešačkom prostoru oko Slavije molim te piši samo o njemu, ako pišeš o biciklističkom, piši sam o njemu.
Dalje, kažeš mi da ne razumem dobro problematiku prevoza u Beogradu jer ti poznaješ problematiku transporta u ...Amsterdamu?! I to mi kažeš za Slaviju gde ceo život, decenijama od vrtića, preko izlazaka u grad, fakuklteta, posla...prolazim tuda, gde za svaku zgradu okolo i ljude u njima imam bar po jedan doživljaj u životu. Sa tolko iskustva ti me diskvalifikujem da ne razumem problematiku saobraćaja na Slaviji, a ja sam upravo zbog tolikog prisustva tamo decenijama razmišljao i izveo svoje zakjljučke o saobraćaju i mogućim rešenjima tamo. A bicikl. staze i smanjenje okolnih ulica zarad biciklista nikada nisu bili deo tog rešenja.
Za ostalo osim toga, i tvoj stav je legitiman potpuno, podržavam ga da ga dalje razvijaš i braniš.
Inače pozdrav druže znam da si dobar čovek, ove kritike ne shvati lično molim te :sesir:
 
:)

Naravno da mozemo da imamo razlicite stavove, to je sve normalno.
Nije mi cilj da tebe kao coveka diskreditujem (ionako se ne poznajemo licno :)) nego neke tvoje stavove.

Ja sam se slozio sa STF-om da na samoj Slaviji nema potrebe da imamo razvijenu bici infrastrukturu ako to mozemo da imamo u okolnim ulicama.
Tu mozemo da izbegnemo mesanje biciklista i pesaka.

Jedino mi nije jasno sta toliko imas protiv biciklista? Ja smatram da pesacki i biciklisticki (evo pesacki na prvom mestu ;) ) saobracaj treba da budu daleko vise na listi prioriteta nego do sada. Jedina razlika po meni je sto pesacki pokriva krace relacije nego biciklisticki.
 
:kk: Inače, nemam ništa protiv biciklista, svi smo mi nekad bili biciklisti. Samo protiv nefer ideja tipa da 1% ljudi zauzme 20% ulice. Taj zahtev mi deluje egocentrično.
Ja sam bio za to da Slavija bude veliki, miran, relaksirajući, lepo uređen, ozelenjen... trg za pešake ali i bicikliste (jer bi tada bilo prostora), a da sav ostali saobraćaj bude ispod zemlje.
 
Glavni problem je sto bicikl koristi samo 1% ljudi. To je ono na cemu treba da radimo, a jedan od nacina je i nudjenje bici staza. Kako se bude povecavao broj ljudi, tako ce potreba za tim stazama biti sve veca.
Ako uzmemo da urbani deo Beograda ima 1 200 000 stanovnika, 1% je 12 000 sto nije zanemarljiv broj. Nek se on poveca na 5% i u problemu smo ako sada ne planiramo.
 
Galeks, jel bi ti dao npr .100.000 evra na nešto samo zato što ti ja obećavam da ćeš povratiti 200.000? Ne bi olako svoje pare bacao u nešto maglovito. Isto tako i ja nisam siguran da će se obistiniti to što ti obećavaš.
 
Tvojom logikom ne treba ulagati osim ako sigurno ne znamo da je opravdano? Pa primeri drugih gradova pokazuju da jeste.
To ti je isto kao da ulazes u kultruu i obrazovanje, ono sto dobijas ne moze da se meri novcem, ali se meri nekim drugim parametrima i sve ih treba uzeti u obzir. Mozda ne odmah, ali postavi se cilj da se u narednih 10 godina broj ljudi koji koristi bicikl kao sredstvo u saobracaju poveca na 5% i radis na tome.
Ne ukidas automobilski saobracaj ali ga destimulises na razne nacine i ne svuda naravno. Jedan od vidova destimulisanje je i bolji javni prevoz koji ima prednost u svakom smislu. Drugi nacin je bicikl. Treci nacin je pesaci, itd...
E sad ovo ne znaci da su pesaci najmanje bitni, naprotiv, ali peske se prelazi najmanje rastojanje i ne moze se bas ocekivati da neko sa Banjice ide na posao na Slaviju peske, ali biciklom je vec realnije, javnim prevozom bolje (mada je to stvar sad licnog izbora), kolima nikako (sto zbog guzvi u spicu, sto zbog nedostatka adekvatnog parking mesta, sto zbog ekonomicnosti, sto zbog uticaja na zivotnu sredinu).
 
Obrazovanje plaćamo svi zato što deca od svih koriste to obrazovanje. Isto za zdravstvo, a kultura se često i sama izdržava od prodaje karata, knjiga, koncerata i sl. Nevezano za bicikl staze nego uopšteno, nije svako ulaganje investicija, neko se ispostavi kao trošak. Ima tu dosta stvari koje si rekao i koje se slažem sa tobom, imam takođe i neke druge komentare al da se ne udaljavam previše od teme Slavija.
 
Ovde moram ponešto da primetim, jer smatram da u celoj priči u vezi sa biciklizmom u Beogradu postoji višak idealizma, a ja sam dovoljno mator da se toga plašim više od babaroge u vlažnim podrumskim prostorijama oronule stambene višespratnice iz vremena Kraljevine SHS.

Kao prvo, primeri Amsterdama i Kopenhagena, pravo da vam kažem, vrede malo više od pišljiva boba. Da ne ulazimo u analizu - klima, reljef, mentalitet, dođoši iz BiH i CG sa golfom dvojkom, protestantska etika i politička korektnost blablablablabla, dosadno je - to nije Beograd, ali zato Novi Beograd bogami jeste Beograd. Dakle, u najmnogoljudnijoj opštini, ravnoj ko tepsija, postoji mreža biciklističkih staza i ona se koristi... malo. Za odlazak na posao, pa, gotovo nikako. Da je mnogo bolje projektovana, koristila bi se... malo više. Da je povezana savršenom biciklističkom magistralom sa ostalim delovima grada, onda još malo više.
Sve u svemu, među Novobeograđanima, Rubinjonijeve biciklističke staze smatraju se promašenim projektom. Posebno među starijim svetom. A ne zaboravite da smo svakim danom sve više zemlja starih, i da će uskoro biti više Beograđana kojima doktor brani da voze bicikl, od onih kojima preporučuje (mada, kako smo zemlja bele kuge, ne znam kako se bicikl nameće Srbiji sa svojom osobinom da smanjuje ionko opasno smanjenu plodnost u muškaraca današnjih).


Bojim se da bi eksperiment sa zauzimanjem oskudnog javnog prostora za biciklističke staze u centru Beograda bio opasan promašaj - najviše za bicikliste i njihove interese, makar na srednji rok, sve i da se oduzme prostor zlim, pokvarenim i ciničnim parkiranim automobilima (nemojte da vas prevari statistika da se 22% dnevnih kretanja obavi automobilom - 100% Beograđana koristi automobil, svoj ili tuđ, s vremena na vreme, i to se nikada neće promeniti: čak i taksisti na štajgi primećuju da je sve manje provincijalaca koji u auto ulaze dupetom napred, nenaviknuti na njega, a oni su decenijama omiljena žrtva tom velegradskom ološu).

In other words, što kažu u Amsterdamu, moguće je da odnos uloženo/dobijeno u slučaju prosecanja biciklističkih staza po ulicama Englezovca, Grantovca, Kotež Neimara, Pašinog brda... ne bi mogao ni da se približi tački kada možemo da kažemo da je opravdano.

Ergo, iako živim u domaćinstvu sa tri bicikla i po jednim triciklom i trotinetom, da sam gradska vlast, ne bih mnogo igrao na kartu biciklizma u predelu Slavije.
 
Staze na nbg su radjene bez projekta i razmisljanja posto su iste legalizovane predavane na odrzavanje sa gomilom propusta i pranja para
Zar rubinjoni nije vec nije bio u penziji kad su se radile staze
 
@Pantograf
Slozicu se sa tobom da nedovoljan broj ljudi koristi bici staze.
Medjutim, NBG cini peti ili sesti deo ukupnog urbanog gradskog stanovnistva. Zamisli da postoji u starom delu grada bar deseti deo tih staza?
Nije BG bas ni toliko brdovit - evo ceo kraj npr oko Bulevara je skoro pa ravan, tu desetine hiljada ljudi gravitira a opet je infrastruktura skoro pa nikakva.

I slazem se da ne mozemo da se merimo sa gradovima koje si pomenuo. Ali zasto nam ne bi bili uzori?

Moja poenta je da je marketing bitan, ali tamo gde nemamo ni i od infrastrukture dzaba nam svaki marketing.
 
Па, знаш како, може питање да се постави и на други начин: А зашто би нам па били узори? Мислим, има још градова на свету и сваки има неку своју причу. Да ли мора Београд да се угледа баш на Амстердам? Не мора. Оћемо ли и црвене фењере? Лично, не би ми ни то нешто много сметало, али знам и неке којима би. Двојица муушкараца у експлицитној љубавној пози крај Кнежевог споменика? Могуће је да једном и то буде - ја их сигурно нећу дирати - али не знам баш да ли ће бити безбедно у овој декади, или у следећој, или у оној иза итд.

Све што желим да кажем јесте да фикс идеје попут "попећемо Београђане одједном на бицикле" могу да задају најтежи ударац управо бициклизму. Ударац од којег се неће ни лако, ни брзо, а можда ни споро опоравити. Уместо тога, треба вући паметне потезе, поправљати, корак по корак услове за свакодневно коришћење двоточкаша, од градње везова на станицама јавног превоза на периферији, стимулисања скупштина станара да у зградама обезбеде лако доступне и комфорне просторије за чување бицикала, градње стаза тамо где је реално (залажем се, рецимо, да се Краља Милана претвори у трамвајско - пешачко - бициклистичку улицу, и онда ето нама везе Бањице и Теразија и сл.).
Али, радикалне и велике интервенције по уличној мрежи, у опипљивој будућности никако не бих изводио - нема их ни у Атини, ни у Солуну, ни у Риму, а то су, сложићеш се, по менталитету, клими, рељефу, начину живота... нама много ближе средине од Амстердама и Копенхагена (начин размишљања просечног Данца нама је стран колико и једење супе кинеским штапићима).
 
Париз? Па, у њему сам чак и возио градски бицикл 2010. Степен коришћења бајса тамо се ипак не може поредити са оним у два поменута града. Увео бих градске бицикле и у Београду, и то одмах. Али, као што рекох, са површинама узаних београдских улица се не бих играо: лако је уденути стазу на париским Великим булеварима, као и на Новом Београду, али по врачарским улицама... нек возе по коловозу, а возачи нек пазе.

Што се тиче Рубињонија, поприлично сам сигуран да су стазе на НБ његова заоставштина - могуће да је био и у пензији, раде људи и хонорарно - као и да је застој у напретку бициклистичке инфраструктуре београдске наступио у највећој мери због слабих ефеката тог подухвата. Зато - само мудро и промишљено.
 
BG: Radili "Stepu", sad bi i Slaviju
Beograd -- Na tenderu za izbor izvođača radova na rekonstrukciji beogradskog Trga Slavija stigle su dve ponude, piše današnji Blic.
IZVOR: BETA, BLIC PETAK, 20.05.2016. | 10:14
Ponudu je dostavila domaća građevinska firma "Ratko Mitrović" koja je spremna da posao obavi po ceni od 1,2 milijarde dinara, a druga je ponuda kozorcijuma u kojem su italijanska i srpska firma - "Italijani konstrukcioni" i "Milenijum tim" čija je cena usluge 1,4 milijarde dinara.
Kompanija "Ratko Mitrović" je bila glavni izvođač radova u rekonstrukciji ulice Vojvoda Stepa, a "Italijani konstrukcioni" je u Srbiji radila na obnovi fabrike automobila u Kragujevcu.
Odluka o povoljnijoj ponudu, kako je saopšteno, biće doneta uskoro, nakon ocene dostavljene dokumentacije.
Rok za izvođenje radova na rekonstrukciji Trga Slavija i Bulevara oslobođenja sve do Autokomande je 155 dana. Ranije je najavljivano da će radovi finansirani iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj početi u junu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386903#p386903:vfwfuhdz je napisao(la):
Earthmoving » 19 May 2016 03:37 pm[/url]":vfwfuhdz]:kk: Inače, nemam ništa protiv biciklista, svi smo mi nekad bili biciklisti. Samo protiv nefer ideja tipa da 1% ljudi zauzme 20% ulice. Taj zahtev mi deluje egocentrično.
Ja sam bio za to da Slavija bude veliki, miran, relaksirajući, lepo uređen, ozelenjen... trg za pešake ali i bicikliste (jer bi tada bilo prostora), a da sav ostali saobraćaj bude ispod zemlje.
Ако те држимо за реч, и ако сагледамо технички аспект (зна се колико простора заузима један путник на бициклу, пешак, у аутомобилу, минибусу, аутобусу, трамвају), ти си за потпуно избацивање аутомобила са Славије. Могу ту и тамо да постоје, али у другом, трећем плану.
 
Vrh