Šta je novo?

Trg Slavija

Pa izgleda da tako ispada Karlo :) Ako tako gledamo, auto zauzima neproporcinalno više mesta po čoveku (npr prosek 2 u autu koje zauzima npr 6m2, 6 : 2 = 3m2 po coveku ) u odnsou na autobus, trola i tramvaj koji prolazi Slavijom (npr prosek 50 ljudi, u vozilu povrsine npr 50m2, 50 : 50 = 1m2 po coveku). Tako da u pravu si, poštenije, brže, efikasnije... bi bilo dati više prostora vozilima za masovni prevoz. Time bi se povećala njihova protočnost a i koriščenje (sad u špicu trolom od ulaska u Slaviju iz Kralja Milana do Krsta treba 15 minuta za svega 1,5km , maltene brzina pešaka). Naravno, problem , su uske ulice, nemaju kola gde da se sklone jedino da se zabrane ali to opet nije pošteno jer bi se velikom broju ljudi onemogućio prevoz. Pošto nema prostora, zato sam i mislio da je stavljanje saobraćaja ispod Slavije pravo rešenje.
 
Pa ovo su dobre vesti uvek. Videcemo koliko ce biti efikasni prilikom resavanja ove ulice.
Zanimljiva je zena koja hoce za lokal da dobije dva stana i dva lokala.
 
Vauuu kako dobra vest !!! :) Ovaj Igorov muštuluk bi bila istorijska stvar za Čuburu, Krst, okolinu, pa i nas na Lionu :) E sad ostaje još "samo" da se realizuje. Da sutra link ne bi bio nedostupan i ko je šta obećao, bolje da ovde sačuvamo i tekst ove vesti kao dokaz :) :

Proširenje Makenzijeve ulice počinje naredne godine, potez Slavija - Žička (do Grčića Milenka) dobiće četiri trake do 2020. godine, zbog čega će na ovom delu biti srušeno 85 kuća. Radovi će biti podeljeni u četiri faze, a u drugoj će na udaru biti uglavnom objekti u kojima se nalaze zanatlije, dva kvarta na potezu od Ulice Borislava Pekića do Sokolske, između Slavije i Gradića Pejton. Tu se već decenijama nalaze sajdžija, hemijsko čišćenje, bižuterijska, voskarska, obućarska radnja, frizer, knjižara, poslastičarnica, pekara... Ipak, još više kuća biće iseljeno i srušeno tokom poslednje faze, u Žičkoj ulici. od Bregalničke do Jovana Rajića. Ukupna vrednost investicije procenjuje se na oko 3,7 miliona evra
- Ove godine je planirana izrada projekta za prvu deonicu od Slavije do Katanićeve dugu 355 metara. Planirano je proširenje kolovoza na 12 metara, što je dovoljno za četiri trake i trotoare s obe strane - kazao je gradski menadžer Goran Vesić. Plan za proširenje ove saobraćajnice datira još od 2004. da bi godinu dana kasnije počela eksproprijacija objekata. Međutim, ostalo je još nerešenih imovinsko-pravnih odnosa, pa su podneta 83 zahteva za eksproprijaciju, na parcelama na kojima se nalazi 85 objekata. Vlasnici lokala uz Makenzijevu, nisu zadovoljni idejom da se ulica proširi nauštrb njihovih objekata. -Mi smo dobili rešenje o eksprorijaciji pre šest-sedam godina, da bi nas u aprilu pozvali u Direkciju na razgovor da nas obaveste kako imaju nameru da poruše tu levu stranu na kojoj se nalaze mali lokali. Tužno je da se ruši deo istorije Vračara, da deo Čubure nestane. To su zgradice koje su nekad bile pod zaštitom države - kazao je Dušan Nikodinović, vlasnik jedne od zgrada koju je nasledio od oca.Za razliku od njega, Mira Mladenović nema ništa protiv rušenja, ali uz “pozamašnu nadoknadu”.-Da mi daju dva stana i dva lokala, i to ovde gde mi je muž rođen, ne dalje. Ne mogu ja da idem na periferiu. Došla sam ovde pre 40 godina i od tada slušam priče da će se sve rušiti i ništa - priča Mira Mladenović.
ČETIRI GODINE ZA ČETIRI FAZE
Vrednost prve faze radova je oko 600.000 evra i ta deonica je najjeftinija. Druga će biti biće od Katanićeve do Maksima Gorkog, treća do Bojanske, a četvrta do Grčića Milenka. Osim proširenja kolovoza rekonstruisaće se vodovodne i kanalizacione cevi, električne i telekomunikacione instalacije, osvetljenje i trolejbuska mreža.
IDEJA STARA VIŠE OD 100 GODINA
Ideje o proširenju ulice stare su više od sto godina.-Još 1911. izvesni Jurišić iz Beogradske opštine je dolazio u Društvo za ulepšavanje Vračara sa idejom da se ulica poploča, a predsednik društva mu je rekao “Sačekajte prvo da se proširi ulica, pa ćemo onda da stavimo ploče - prepričao je anegdotu Vesić.
 
Imam par komentara na ovu vest:
1. 3,7 miliona evra za rušenje 85 kuća plus nova ulica i trotoari, rekonstruisanje vodovodnih i kanalizacionih cevi, električne i telekomunikacione instalacije, osvetljenja i trolejbuske mreže, je mala cifra za to (?!) Samo za eksproprijaciju 85 placova im treba 5-10 miliona evra, plus 2 km ulice sa svim pomenutim.
2. Primedba za deo Mekenzijeve (na slici sa 4 trake) iznad Slavije je što su preuski trotoari. Možda bolje 3 trake. Ovako se daje prednost automobilima na uštrb pešaka. Nema ni drvoreda.
3. Šta je sa novim parking mestima i garažama jer je cela trasa i sada vrlo problematična (a na slici se gore ukidaju parkinzi u Menzijevoj). Trebali bi još koji plac eksporprijatisati na trasi da bi digli 1,2 ili 3 garaže na ruti, na svakih 500 m.
 
Mislim da u tu cenu 3,7 milionaevra ulazi samo cena saobracajnice a ne i kompenzacija za zemljiste 85 kuca koje se da se sruse/
 
Izgleda da je širina Mekenzijeve iznad Slavije 16-17 m. Ako kao što kaže izgrade 4 trake širine 12 m , to znači da za pešake ostaje svega 2-2,5m širina trotoara. Preusko. Posebo ako trole jure por tebe. Doduše dalje, ako lepo eksproprijatišu, mogu da naprave pristojne širine. Ja da sam na njihovom mestu bi čak eksproprijatisao još više placeva u širini u Žičkoj i onda dao na višku prostora investitorima da naprave zgrade: stari stanari dobijaju stan/posl prostor na istom mestu samo par metara uvučenije, ne ostaju rugla naslonjenih objekata na porušene jer se duboljom eksproprijacijom zidaju nove zgrade za novu ulicu, grad ne plaća eksproprijaciju (jer investitori daju stanove) ali oslobađa investitora od nameta, i investotor ima zaradu jer zarađuje na razlici što zida višu zgradu od prethodne i time pokriva troškove izgradnje i davanja dela stanova starim stanarima. Nije mu probolem da proda jer su dobre lokacije. Običan svet dobija lepše i šire ulice i veću protočnost saobraćaja kojim ide, tj brže stizanje prevozom. Svi srećni. Tom šemom bi radio po celom gradu. Brže, poštenije, bez raseljavanja, lepše,...
 
Tunel od Slavije ka Autokomandi ostaje za neke druge dane, vekove ...
Opet će neko 2078 da priča, hteli su tako i 2015 da tunelom reše Bulevar Oslobodjenja, ali eto ostavilo se za neke bolje dane.
 
Питање је да ли је тај тунел изводњив због Врачарског железничког тунела?
 
Ima prostora iznad železničkog tunela, negde kod uzbrdice, taman kod padine starog groblja bi moglo da se udje u auto tunel. Jedino što bi tu cev bila malo dugačka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387866#p387866:3kzy5uca je napisao(la):
Earthmoving » Сре Мај 25, 2016 2:47 pm[/url]":3kzy5uca]Vauuu kako dobra vest !!! :) Ovaj Igorov muštuluk bi bila istorijska stvar za Čuburu, Krst, okolinu, pa i nas na Lionu :) E sad ostaje još "samo" da se realizuje. Da sutra link ne bi bio nedostupan i ko je šta obećao, bolje da ovde sačuvamo i tekst ove vesti kao dokaz :) :

file.php
Да допуним колегу са форума Earthmoving-а. Не да нема места за три траке нeго је и трећа проблематична. Сада постоје 3 траке у Мекензијевој на раскрсници са "Зорином" па ако нису сви баш како треба постављени, Соларис мора да сачека да се неко из средње траке помери како би прошао, исто важи и за з'лобне тролебусе. Успут, нисам баш убеђен да ће комуналци препустити свој паркинг без борбе, поготово сада када им је одузет и паркинг на Славији.
 
Pa ljudi, valjda je neko bio i premerio sve to. Postoji li detaljan plan, skica nesto sa premerima, kao ona skica za Tosin Bunar ka zemunu od Studentskog grada?
 
Везано за Славија-Жичка, на имовинске односе може да се изгуби јако пуно времена и енергије. Мајисплативији план и јесте купити целе плацеве, и продати земљиште инвеститорима.На тај начин се може вратити уложено, па и зарадити.

За сам тај правац, како се планира повратак траваја Калемегдан-Славија, сматрам да све комуналне инсталације треба поставити тако да се може продужити трамвај на Црвени крст брзо и без већих потешкоћа. Цео тај крај има континуитет развоја везаног за директну линију површинског превоза, а није реално очекивати густу метро мрежу.

За источни крак метро мреже буквално имамо или-или Булеваром или Чубуром. Ако би се определили за метро Чубуром, расподелу инсталација уредити у односу на метро, а не трамвај.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387919#p387919:1hg6px52 je napisao(la):
Дошљак » 25 May 2016 06:51 pm[/url]":1hg6px52]Питање је да ли је тај тунел изводњив због Врачарског железничког тунела?
Јесте, јер на друму је могуће имати успон 6%, или спустити га 12 метара за само 200 метара. Важније је немати дуге прекиде железничког саобраћаја у току радова на друмској инфраструктури. За сада, у тим постојећим врло скупим тунелима, имамо прекид саобраћаја последњих 30 година највећи део времена.
 
Karlo, jel sam te dobro razumeo planira se tramvaj Kališ-Slavija? Možeš li molim te reći nešto više o tome (trasa, kad i sl.)
 
Заправо, то је план Саобраћајног факултета који је доживео потпуни фијаско (јер је, свеукупно, заиста идиотски). Али, трамвај од Славије до Калиша бих и ја вратио.
 
био би пун погодак. ја бих затворио Краља Милана скроз до Трга као пешачка зона, само трамвај по средини
 
Исто. Једино бих можда за кола оставио патрљак од Салавије до Краља Милутина, да остане веза с Булеваром.
 
Vezano za proširenje Slavija - Žička, ja stvarno ne vidim kako na potezu Maksima Gorkog - Mileševska oni planiraju da ubace četiri trake bez ozbiljnog rušenja velikih objekata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388257#p388257:3pmzrkwp je napisao(la):
Earthmoving » 27 Мај 2016, 14:47[/url]":3pmzrkwp]Hvala Johny. Doduše kolko sam video to je predlog, ne plan.

даље од предлога није ни отишло
 
Taj deo Cara Nikolaja je preuzak za 4 trake, čak i sa 3 su pešaci jadni, a zgrade neče sigurno rušiti. Mislim da je 4 trake realno u Žičkoj a za sve dalje ka Slaviji 3 trake.
 
Пре неколико дана, у време пљуска, дошло је до застоја трамваја дужине од једног часа, код Железничке станице. Неко ко има двадесет и кусур година и чак и да се не вози колима, него јавним превозом, нема искуство безброј таквих застоја током деценија.
Трамвај је, схватио сам, ипак само један реликт прошлости, иако сам и сам мислио да је истеривање трамваја са Теразија био велики промашај, изгледа да тролејбус има недвосмислене предности.

Тролејбус може у случају квара да спусти тролу и допусти другима да наставе, а данас имају и самосталан извор струје који их чини покретним у случају квара на мрежи.

Улицу Краља Милана треба потпуно ослободити свих возила, да би се преусмерио саобраћај, једноставно је потребно да се Немањина рашири са још две траке од Славије до Кнеза Милоша. што је сасвим изводљиво за разлику од Мекензијеве.А потребна је и свест да у језгро града улаз возилима мора да буде ограничен.
Ширење Мекензијеве , је само примена доктрине аутомобилског града. Место аутомобилима - пешацима метар асфалтне пустиње.
 
Vrh