Šta je novo?

Trg Slavija

Пре свега, другари, хвала на подршци!
Сва питања су добродошла!
Delija":2olxp9zv je napisao(la):
Ако би било могуће извести ово због радијуса скретница не видим зашто се ово не би реализовало једног дана.
Радијус је већи него код скретања из 27. марта у Београдску. Консултовани су и саобраћајни инжињери.
lenonluka":2olxp9zv je napisao(la):
A kako bi isao tramvaj posle ka Bulevaru? Kojom trasom?
Ишао би кроз Краља Милутина скроу до Булевара. Та деоница није приказана јер на њој нема специфичних детаља. У графичким прилозима смо се фокусирали на сам кружни ток и ужу околину.
Bobb":2olxp9zv je napisao(la):
Zar je Kralja Milutina dovoljno široka da primi tramvaj? Moralo bi da se ukine parkiranje bar sa jedne strane, nešto ne verujem da će stanari okolnih zgrada biti oduševljeni. default/tongue Nije ni Birčaninova baš bulevar.
Краља Милутина није ништа ужа од Ресавске, готово су идентичне. То значи да се паркинг не мора укинути ни са једне стране. Морао би са једне стране да се укине косо паркирање и успостави подужно. То није велика жртва.
Bobb":2olxp9zv je napisao(la):
Meni se ipak čini da je primerenije da tramvaj ostane na trgu, trgovi i tramvaji su se uvek voleli, dok bi benzinski saobraćaj redukovao maksimalno.
Па ми и не склањамо трамваје са трга, већ са кружног тока. :)
nikola32":2olxp9zv je napisao(la):
Šta bi se dogodilo sa saobraćajem na raskrsnici Nemanjine i Kralja Milutina
На тој раскрсници би био инсталиран нагазни семафор. Лепо фукционише код Ветеринарског, са тим, што би овде био софистициранији, тј. затварао би само по један смер а не целу улицу, зависно од трасе самог трамваја у датом тренутку. Не би ништа више успорило саобраћај, него што је то данас.
zelja87":2olxp9zv je napisao(la):
Што се тиче овог плана.

Лепо што размишљате креативно и мање више једноставно. Са друге стране.

1. Као што је nikola32 горе поменуо. То значи да блокирате немањину у проласку трамаваја, а то подразумева семафор. То је велики проблем.

2. Са друге стране, нисам сигуран да може да се скрене у Бирчанинову, због радијуса.

3. Шта планирате да урадите са линијом 10(?) која иде београдском до 27. марта?? Краља милутина је и улица у којој је једна од највећих основна школа у Београду.

Мислим да ово није добро решење, јер краља милутина треба избећи због наставка у београдску и због школе (има и трећа гимназија, и то две) а тако цело решење пада у воду.

4. Са друге стране оно подразумева премештање оба смера трамваја у ЈНА на једну страну што је ок јер трамвају пружа независност, али је лоше јер садашње трасе трамваја се користе као жуте траке и за бензински ЈГП, а то не смемо да склонимо.
1. одговорио сам Николи. :)
2. Може, радијус је већи него код скретања из 27. марта у Београдску
3. 10 иде преко Вука. Онај патрљак у Београдској је непотребан. На крају крајева, уколико се на њему инсистира, имамо план о продужењу из Краља Милутина кроз Таш, али то је већ друга тема.
Што се школе тиче, то је "проблем" који није проблем. Какве везе има што је ту школа? По целом Београду постоје и школе, па чак и обданишта поред далеко прометнијих саобраћајница. Такође, кроз Краља Милутина данас пролазе аутомобили, који нису ништа безбеднији по ђаке од трамваја.
4. Аутобуси према Аутокоманди би користили десну баштицу, док би смер ка Славији користио саобраћајну траку. Не заборави да се овим планом од Бирчанинове до Славије добијају још две додатне траке.
zelja87":2olxp9zv je napisao(la):
Но пре свега ја мислим да су трамваји убедљиво најмањи проблем на славији. Највећи су пешаци, а за њима саобраћајци па онда за њима таксисти. Таксисте не можемо да научимо да буду уљудни возачи, пешаке можемо под земљу, а саобраћајце... ...
Да, уколико гледаш само проблеме возача аутомобила. Славија је далеко комплекснији трг, и никако не смемо гледати само потребе једног дела саобраћаја. Овим решењем пре свега убрзавамо јавни превоз (трамваји и троле), који је далеко важнији од аутомобилског. А уз то, убрзавамо и аутомобилски. У тексту се такође наводи да се и концентрација пешака смањује, јер су стајалишта боље распоређена и преседање је лакше.
zelja87":2olxp9zv je napisao(la):
Моји рођаци живе на раскрсници Рузвелтове и Булевара. Сваки пролаз трамваја, тресе се сав намештај (на трећем спрату је). Мислим да је убацивање трамваја у западни врачар (бирчанинова) велики грех. То је један од најлепших стамбених крајева града.
Толико људи живи у улицама којима пролазе трамваји. Мислим да је бенефит исувише велика да би била жртвована због мало више буке у једној јединој улици.
djordje*******g":2olxp9zv je napisao(la):
Da li postoji ikakva naznaka da bi mogli da razmisle o ovome predologu? NAdam se da ce bar odgovoriti i da nece zavrsiti u nekoj fioci.
Успоставили смо прве контакте са институцијама и наишли на одобравање. Настављамо да гурамо пројекат.
djordje*******g":2olxp9zv je napisao(la):
Koliko bi ovo resenje poskupelo radove, postoji li bilo kakva okvirna kalkulacija?
Прве процене су да би трошкови били, мање више идентични, али ако имамо у виду да се нашим предлогом не блокира саобраћај, долазимо до логичног закључка да је овај пројекат чак и јефтинији.
 
Сад ја хоћу да кажем нешто у одбрану своје, саобраћајне струке. Однос између саобраћајне и архитектонске струке је исто као однос између аритметике и геометрије, релативно. Саобраћајни инжењери се фокусирају на моделе засноване на математичкој анализи, статистици и вероватноћи, док за њих постоји само дводиментионална геометрија, у којој се држе циљног стандарда квалитета транспорта, и функционалности. Архитекте, са друге стране, јако воде рачуна о комплетном простору, врло детаљно разрађују питања размештаја свих објеката, од споменика киоска, преко информативних табли клупица итд. али на саобраћај гледају шаблонски, без икакве дубље анализе. Не може бити један добар за све, а оно што нас је наш школски ситем јако осакатио је да нас није научио да сарађујемо и да се допуњујемо.

Када је у питању конкретан предлог решења, ту је потребно направити неколико варијанти за разматрање. Оно што је реално, Славија је једна од најслабијих тачака трамвајског система у Београду:
- Трамвај се креће продуженом трасом са кривинама преко трга, што смањује брзину целом систему, чак и када нема пуно аутомобила. :notok:
- Друмска возила нигде не смеју да прелазе преко скретница. :notok: Навлаче прашину, лапавицу, врше механичке ударе.
- Изузетно се смањује ефикасност дугих трамвајских возова, који би требали бити ослонац трамвајског система. :notok:
- Трамвај у мешовитом аутомобилском саобраћају је ко пиле у кучини. :notok: Осим евентуално чистог прилаза нечијој згради или кући, коришћење трамвајског коридора за аутомобиле је неприхватљиво.
- Трамвајска и тролејбуска контактна мрежа су уплетене на такав начин, да кваром на било ком делу комплетан и тролејбуски и трамвајски саобраћај стаје. :notok:
- Окретница није функционална, зато што трамваји из правца Београдске немају перон за улазак и излазак путника, а не постоји ни колосек за искључивање из саобраћаја :notok:
- Два стајалишта на линији 9 у сваком смеру :notok:

На овај начин можемо анализирати и пешачки, бициклистички, тролејбуски и остале видове саобраћаја кроз, најпре опис, а затим и математички опис, и за постојеће, и за будућа решења.

У самој Улици краља Милутина можемо имати конфликт са станарима и корисницима паркинг простора, у оквиру конфликата простора које иначе имамо у граду. Када је у питању проток аутомобилског саобраћаја у Немањиној, он је већ ограничен на Савском тргу и на раскрсници са Кнеза Милоша у већој мери него што га могу потенцијално пореметити трамваји на раскршћу Немањине и Краља Милутина. Пролазак једног трамваја зауставља друмски саобраћај 8-15 секунди, а у сваком смеру би било 25-35 пролазака трамваја. Дакле, друмски саобраћај у Немањиној би био прекидан 7-17 минута у оквиру сваких сат времена, што је више него дупло мање него што је то на раскршћу са Кнеза Милоша и на Савском тргу. Та "ометања" би била чак и мања од оних која су тренутно на Славији. :kk:

Сада, када је у питању Бирчанинова, мислим да она није сјајно решење. Катице могу скретати на 20м полупречника, и премда би се то још некако извело, оштре кривине су несрећно решење које по сваку цену треба избегавати. И сама садашња Славија нема полупречнике кривине мање од 30 метара, окретница Блок 45, раскршће Савски трг, скретање за Ресавску су по 50 метара полупречници, није то безвезе. О кривинама сам детаљније писао на теми о метроу. Такође, могуће је имати и проблеме са станарима на углу Бирчанинове и Краља Милутина, којима би трамвај шкрипао испод прозора без икаквог заштитног појаса зеленила или било чега. Ја сам за то да се као варијанта стави крак трамваја према Вождовцу на самој ивици трга, поред Мекдоналдса. Елиминишу се оштре кривине, трамвај, као обележје трга, остаје присутан уз утицај једино на Делиградску, и даље имамо оне погодности везане за градњу метроа. Стајалиште за Вождовац, такође, бива на самом тргу. Ту подразумевам да Делиградска, као коридорска аутомобилска саобраћајница не долази у обзир.

Пређимо сада на саму Краља Милутина. Ту имамо могућност да направимо трамвајски зелени талас, независно од токова аутомобила. У Београдској немамо ту могућност. Сматрам да аутомобилски саобраћај треба оставити, али по принципу на том и том делу једносмеран у једном, на другом у другом правцу, а исто мислим и за Ресавску. И у Ресавској и у Краља Милутина мислим да треба да се направи такав систем, да се укине аутомобилски коридор, али да се остави прилаз аутомобилима. За узврат, Београдска бива побољшани коридор. Поред школе можемо ограничити брзину трамваја на 30км/с, али то је опет брже од просечно 6-12км/с за трамвај за трамвај кроз Београдску. У питању су затворени блокови, у којима се паркинг места могу испланирати унутар блока, а можда и да се направи подземан паркинг испод терена оближње Треће гимназије, али свакако, морало би се консултовати са станарима. Како би удовољили самим станарима, можда би требало направити стајалиште код 3.гимназије. Мало би успорило трамваје, али би учинили уступак станарима, и боље оплужили строги центар.

Напокон, раскршће Краља Милутина и Булевара. Ту би смо направили проблем. На претходним деловима смо углавном били бржи и практичнији, али овде нећемо бити такви. У Београдској је трамвај 10 ишао са главним током, и на том правцу смо имали велики капацитет. Како су интервали за возила у Краља Милутина краћи него за Београдску, и како се приликом пројектовања подређују онима на раскршћу Београдске и Булевара, интервали за трамвај и аутомобиле станара зграда би били 15-20 секунди на сваких 2 минута. Са обзиром да се очекује до 35 трамвајских возова, могуће је да се направи чеп, који би нарушио квалитет целом систему. Решење је направити одвојене колосеке за правац и скретање пред раскрсницу, и у Булевару, и на излазу из Краља Милутина, чиме би се капацитет готово удвостручио. За то би морало да се стајалиште од Вука према Ташмајдану премести испред метропола, а трмваји према Старине Новака би стајали у парку.

Е, сад о Булевару Ослобођења. Пребацивање трамваја на једну страну је веома добро решење јер:
- Део од Ветеринарског факултета до Славије у правцу града је најспорији и најнепоузданији део вождовачког крака трамвајске мреже. Узрок томе су таксисти и аутобуси, који долазе често у групама из већ поремећеног саобраћаја. На овај начин би се учинило да макар трамвајски саобраћај буде поуздан. :kk:
- Употпуњује се коридор Аутокоманда - Клинички центар за пролазак возила хитне помоћи! :kk:
- Елиминишу се оштра скретања што утиче на већу брзину и удобност трамваја и ниже трошкове експлоатације. :kk:

Додатни захтев који морамо да испунимо је да постојећи аутобус потпуно не упропастимо. Стога сугеришем да остане семафоризована раскрсница код Ветеринарског, која ће сваких 90 секунди моћи да пусти по 2 зглобна или 3 соло аутобуса у трамвајску баштицу. На тај начин се неће успорити аутобус, само ће гужве на стајалишту код Храма да се преместе према Ветеринарском факултету, где аутобуси који миле и чекају свој ред не сметају трамвају. Кад стигну до семафора, брзо ће пичити, а таксистима забранити ту скретање, ако већ не изгубе вољу. Друга гужва данас настаје на самом прилазу Славији, али ту сматрам да би требало 30,39,42,47,59 директно скренути на терминус без изласка на Славију. Има и она Варијанта да се Делиградска претвори у аутобуско-тролејбуски коридор, а да од Ветеринарског доминирају трамваји. Са свим тим, мислим да треба да се направи окретница за трамваје Тиршава у парку, из разлога које сам навео на почетку текста.

Економска страна: :dil:

Ако ти за 35 трамваја на сат у сваком смеру смањиш возно време за по 4 минута, могуће је да исти саобраћај обавиш са 5 трамваја мање. Вредност 5 нових трамваја је око 10 милиона евра, а цела Ресавска са окретницом је коштала три пута мање. Када се ту додају уштеде времена путника итд. ефекти инвестиције буду још већи.

Пост јесте километарски, тиче се свих околних улица, али тако нам је. Славија је неодвојив део од целог система, и шта год да се уради, имаће ефекта на цео околлни систем. :gobb:
 
Karlo del Ponte":20jre6p3 je napisao(la):
Када је у питању проток аутомобилског саобраћаја у Немањиној, он је већ ограничен на Савском тргу и на раскрсници са Кнеза Милоша у већој мери него што га могу потенцијално пореметити трамваји на раскршћу Немањине и Краља Милутина. Пролазак једног трамваја зауставља друмски саобраћај 8-15 секунди, а у сваком смеру би било 25-35 пролазака трамваја. Дакле, друмски саобраћај у Немањиној би био прекидан 7-17 минута у оквиру сваких сат времена, што је више него дупло мање него што је то на раскршћу са Кнеза Милоша и на Савском тргу. Та "ометања" би била чак и мања од оних која су тренутно на Славији. :kk:


Pogledao sam intervale tramvaja u vršnom opterećenju. Ako se poštuje red vožnje, 9 ide na 5min. 10ka - 12/15min. 2ka -10min. 14 - 16 min. 12 - 8min.
Sama 9 ka ima 24 prolaska u oba smera u 1 satu. Mnogi će se prolasci preklapati ali tu su i 3 skretnice. Od raskrnice do Slavije, Nemanjina ima 50 metara. Ne znam priliv vozila u Nemanjinu iz Slavije ali nema mesta za više od 20 automobila. Ostatak koji čeka se preliva na Slaviju

ps. opet nagadjam. 8-15 sekundi prolaz kroz raskrsnicu od 20m. je za solo-duplu katicu pri brzini 18km/h? Da li je to brzina u raskrnici sa otvorenim signalom i podešenom skretnicom? U pravcu. U skretanju brzina bi trebala da bude ispod 10 km-h. Tj. da vozač može sam da vidi položaj skretnice. Što znači da je prolazno vreme, pri ubrzanju od 1.5m/s2 minimalno 12-20 sec. da tramvaj udje i napusti raskrsnicu. Ispravi me ako grešim?
 
@Karlo del Ponte

Sjajna analiza :kk:

Na ovakvim projektima se vidi celo bogatstvo beobuild foruma: mogucnost transverzalne saradnje raznolikih struka i unapredjenje projekta kroz spalir konstruktivnih kritika. Neprocenjivo. :cool:

Karlo del Ponte":2rbvxlgm je napisao(la):
Ако ти за 35 трамваја на сат у сваком смеру смањиш возно време за по 4 минута, могуће је да исти саобраћај обавиш са 5 трамваја мање. Вредност 5 нових трамваја је око 10 милиона евра, а цела Ресавска са окретницом је коштала три пута мање.

Karlo nam upravo dade savrsen argument: novac

- Sa rekonstrukcijom sina u kruznom toku placamo X miliona i ne dobijamo nista novo.

- Sa trasom kroz Kralja Milutina u startu zaradjujemo 6,5 Miliona
 
nikola32":3kvthg6s je napisao(la):
Karlo del Ponte":3kvthg6s je napisao(la):
Када је у питању проток аутомобилског саобраћаја у Немањиној, он је већ ограничен на Савском тргу и на раскрсници са Кнеза Милоша у већој мери него што га могу потенцијално пореметити трамваји на раскршћу Немањине и Краља Милутина. Пролазак једног трамваја зауставља друмски саобраћај 8-15 секунди, а у сваком смеру би било 25-35 пролазака трамваја. Дакле, друмски саобраћај у Немањиној би био прекидан 7-17 минута у оквиру сваких сат времена, што је више него дупло мање него што је то на раскршћу са Кнеза Милоша и на Савском тргу. Та "ометања" би била чак и мања од оних која су тренутно на Славији. :kk:


Pogledao sam intervale tramvaja u vršnom opterećenju. Ako se poštuje red vožnje, 9 ide na 5min. 10ka - 12/15min. 2ka -10min. 14 - 16 min. 12 - 8min.
Sama 9 ka ima 24 prolaska u oba smera u 1 satu. Mnogi će se prolasci preklapati ali tu su i 3 skretnice. Od raskrnice do Slavije, Nemanjina ima 50 metara. Ne znam priliv vozila u Nemanjinu iz Slavije ali nema mesta za više od 20 automobila. Ostatak koji čeka se preliva na Slaviju

ps. opet nagadjam. 8-15 sekundi prolaz kroz raskrsnicu od 20m. je za solo-duplu katicu pri brzini 18km/h? Da li je to brzina u raskrnici sa otvorenim signalom i podešenom skretnicom? U pravcu. U skretanju brzina bi trebala da bude ispod 10 km-h. Tj. da vozač može sam da vidi položaj skretnice. Što znači da je prolazno vreme, pri ubrzanju od 1.5m/s minimalno 12-20 sec. da tramvaj udje i napusti raskrsnicu. Ispravi me ako grešim?
Нису трамваји баш толко кењкави, као што Вам се чини. Ја сам написао 35 трамвајских возова под претпоставком да 2 и 10 иду сваких 7 минута, 12 сваких 5 минута, а 14 сваких 12 минута, што је 35 трамваја на сат у једном смеру (70 у оба) који би ометали пролаз возилима низ Немањину. Дупла Катица или Швајцарац (какви строго треба да буду на 12) прелазили би пут од приближно 60 метара приликом скретања у кривину полупречника 40 метара, креће се без проблема брзином од 18км/с, или ти 5м/с (максимална прихватљива 24м/с). Додатне 3 секунде су због психолошка секунда за трамвајџију, још једна за аутомобилџију, и још једна због варијација. То што аутомобил и аутобус брже улећу у кривине, не значи да се трамвај креће 10км/с када је саобраћајна ситуација чиста. Такође, за тих 15 секунди се не би скупило више од 15 возила под претпоставком да је у том тренутку брзина низ Немањину 12км/с или већа. До продуженог задржавања би дошло ако и само ако деликвенти блокирају раскрсницу. За то постоје камере, и ако се на Славији није чиста ситуација ко крши пропис, а ко не, овде је потпуно чиста.

Аутомобилски саобраћај ће бити нешто спорији, али то ништа не квари ситуацију, јер се аутомобил кроз центар уобичајено креће просечно 3-15км/с када је највеће оптерећење.
 
Karlo, odlična analiza, kako prednosti, tako i mana.
Sada projekat u očima šireg auditorijuma izgleda ozbiljnije, jer mogu i direktno da pročitaju mišljenje saobraćajnog inžinjera. Do sad su morali da nam veruju na reč. ;)
 
@Karlo

1. zaboravio si 9-ku i njenih 24 prolaza. edit: moja greška, svejedno si u pravu, to jeste 70 prolaza po važećem rasporedu gsp

2. Kakvo 3 sec procenjivanje? Kao na Slaviji, bez semafora?
Zbog ukrštanja više linija tramvaja i automobila kao i slabe preglednosti mislim da će ova raskrsnica morati da se semaforizuje. Zatvaranje i otvaranje semafora za autombile traje malo duže od 3 sec. Kao i otvarnje pravca za tramvaje. I opet će morati da sasvim uspore zbog nepreglednosti, pešaka, nesavesnih vozača

Mislim da je prof. sa Saobraćajnog f. komentarišući sudar 14 i španca naglasio da je dužnost svakog vozača da sasvim smanji brzinu i pogleda u kom je položaju skretnica. I to nije samo kod nas tako. Ovde ima 3 skretnice.

verovatno si pogresno otkucao 24m/s(100km/h) umesto 24km/h

ps. ovaj plan mi se nikako ne svidja i mislim bi došlo do značajnog prelivanja auto.saob. iz Nemanjine, Kr.Milutina, Birčaninove u Resavsku, Tiršovu, Svetozara Markovića, Kr. Milana...

Vremensko ograničenje auto.saobracaja u centralnim grad.zonama i davanje prednosti gradskom prevozu mislim da je mnogo jeftiniji i bolji način
 
Kako od ulice Kralja Milutina napraviti dvosmernu ulicu, pogotovo mislim na deo izmedju Bircaninove i Kralja Milana koji je prilicno uzan. Po meni najveci problem Slavije su dve stvari. Prva stvar je Makenzijeva ulica, koja je jedina odlivna ulica sa jednom trakom, a poprilicno je opterecena saobracajem. Druga stvar je semafor na uglu Nemanjine i Svetozara Markovica, svi koji se spustaju Nemanjinom ka zeleznickoj se zaglave na tom semaforu zato sto neverovatno kratko traje.
 
Da ponovim jedan redak teksta o izmeštanju šina sa Slavije
,,. . . . . Efekti bi se tako preneli i na trolejbuski saobraćaj, jer više nema ukrštanja kontaktne mreže, a ujedno se smanjuje i koncentraciju pešaka na kružnom toku, kvalitetnijom pozicijom stajališta i lakšim presedanjima. . . . ,, :rolleyes:

Susednom Njegoševom ulicom obavljanjem trolejbuskog saobracaja bi Slaviju totalno oslobodilo
ikakve kontaktne mreže
ali
Par uticajnih kafeđija sa početka Njegoševe, Slaviju će i dalje držati ,,pokrivenu ,, tj. pod kontaktnom mrežom
zahvaljujuči Vračarskim ,,šemama,, koje ,,buše i gde burgija nece,, bez obzira na na potrebe Slavije
:lool: :laugh: :lool:
Samo da potsetim ( postovano ranije )
Svega 1-2 metra dalje od istih kafica je - p l a t o - Cvetnog trga
a sa malim uređenjem sve njihove stolice i astali, bi mogli da se premeste tamo uz prilagođena prodajna mesta cveća
ali koj ce konobar da ,,šeta,, tacnu sa kafom između trolejbusa - znaci ništa od toga :vops:
 
Gledah komentare na b92 vesti za slaviju.

Ljudi ne vide da su i tramvaji problem vec samo misle da su pesaci.A onda kada se izmeste pesaci u podzemne prolaze i vide kako im smetaju tramvaji i trole,onda ce da se zale njih.Teska kratkovidost,zato i gradska vlast radi takve kratkovide projekte umesto da malo vise gleda u buducnost.
 
vucko":1btwi3zu je napisao(la):
Gledah komentare na b92 vesti za slaviju.

Ljudi ne vide da su i tramvaji problem vec samo misle da su pesaci.A onda kada se izmeste pesaci u podzemne prolaze i vide kako im smetaju tramvaji i trole,onda ce da se zale njih.Teska kratkovidost,zato i gradska vlast radi takve kratkovide projekte umesto da malo vise gleda u buducnost.


Naravno da su tramvaji problem, ali ne samo na Slaviji, nego svugde. A pogotovu će biti problem ako ih se premesti u malu ulicu poput Kralja Milutina. ;)
 
vucko":syzdggq4 je napisao(la):
Gledah komentare na b92 vesti za slaviju.

Ljudi ne vide da su i tramvaji problem vec samo misle da su pesaci.A onda kada se izmeste pesaci u podzemne prolaze i vide kako im smetaju tramvaji i trole,onda ce da se zale njih.Teska kratkovidost,zato i gradska vlast radi takve kratkovide projekte umesto da malo vise gleda u buducnost.

Grozni su komentari, totalno zajedljivi i ljubomorni ! :notok: Ali sta ocekivati u konzervativnom drustvu kao sto je nase...ovde svi sve znaju i najbolje znaju sta je najbolje za ono u sta se najmanje razumeju...

Ideja je sjajna ! I Karlina analiza je jako dobra :kk:
 
Ja kao pešak obožavam da pređem Slaviju, nikad se ne čeka puno, vozači i ovako moraju da uspore jer ulaze u kružni tok, sve se iz prve prelazi. Već sam rekao ako hoće da prave podzemni prolaz to mora da bude ceo jedan svet ispod slavije, ne bukvalno. Ali već sam pisao, da zaronite ispod bulevara Oslobođenja i izronite na stanici trole u kralja Milana. A ne da morate da se spuštate i ispod Beogradske i Mekenzijeve.
 
Деценијски аутомобилски концепт развоја Београда као резултат има најбахатије могуће понашањеа аутомобилиста, који су умислили да су виша раса, или не знам ни ја шта, и да једини имају право на град....

Као пешак, мени највише сметају аутомобилисти, који сваким даном, заузимају све више и више тротоара, и није им доста што им град иде у сусрет на штету пешака на сваком кораку, већ и на забрањеним местима арогантно паркирају, буквално где стигну, где им се "дигне".

Уклањање пешака са СЛавије у подземне или надземне пролазе долази у обзир једино ако се уради континуални пешачки коридор. Уколико ураде систем тако, да ја од Славија Лукса до Митићеве рупе треба да сиђем у подземље, па да се попнем, па да сиђем, па да се попнем, ......има да претрчавам Славију само тако, и нећу бити једини.
 
Pa dobro sta ocekujete od teme o automobilima na B92, mene odusevljava sto ima toliko pozitivnih komentara.

Vazno je da ovaj projekat pokrene diskusiju, da menja svest ljudi o prostoru koji koriste.
 
Komentari na B92 mogu u ovom slučaju imati finu oglednu funkciju jer se u njima javilo dosta pljuvačine po inerciji - vidi se da ljudi ne čitaju tesktove ili ih čitaju selektivno i odmah na prvu loptu izvlače zaključke o kvazi stručnjacima, partijskim plaćenicima, ljudima na drogama, krađi, ugrađivanju, korupciji, lopužama, o ljudima koji mrze Beograd itd.

To je ono na šta sam više puta upozoravao i ranije - da se takav stil pisanja komentara sve češće javlja i na pojedinim diskusijama na Beobuildu, pa se nadam da će oni koji su sklonu takvom stilu (koje se svodi na privlačenje pažnje dizanjem buke umesto argumentima) staviti prst na čelo kada vide da su žrtve lešinarenja u ovom slučaju osobe koje poznajemo i u čiji kredibilitet nema razloga da sumnjamo.
 
не могу да читам коментаре тамо, јер пишу исте сподобе као и на Блицу, којима ништа не ваља. довољно је да прочитам 2, 3 коментара да се изнервирам неограниченом глупошћу Срба
 
Vucko koliki je tvoj deo u ovom projektu. KAo moderator sigurno si dobro omastio brk. :laugh:
Od sad da budes oprezan kad iznosis sumnje na korupciju, vidis kako se lako promene uloge. ;)

O strucnjacima za tranvaj ne vredi trositi reci. :notok:
 
Homer Jay":3tofs97j je napisao(la):
jer se u njima javilo dosta pljuvačine po inerciji - vidi se da ljudi ne čitaju tesktove ili ih čitaju selektivno


...ili žive u Resavskoj, pa znaju na šta liči kad prolazi tramvaj malom ulicom, ili žive u Kralja Milutina, pa se plaše propasti...
 
Ja sam ziveo i u Resavskoj i u Kralja Milutina :D
 
Njima će glavni problem biti što neće moći da ostavljaju automobile gde ko stigne, a ako se urade šine kako treba sa KAF-ovima se ništa neće čuti.
 
Meni se plan baš i ne sviđa, možda bi rešio deo problema na Slaviji ali glavni problem ostaju kola u ogromnom broju.
Nisam siguran koliko je ovo sa kralja Milutina dobro rešenje.
 
Vrh