Šta je novo?

Trg Slavija

Bas tako, kada neko hoce da pesacima otme javni prostor to je u redu.

A kada predlozimo da se automobilima zabrani koriscenje tog istog prostora onda je to jeres i bogohuljenje.

Autoput je za automobile, a grad za pesake.
Automobilima nije lepoo u gradu, sputani su, ne mogu da razviju brzinu, tesno im je, semafori i saobracajci stalno ih sikaniraju a uz to vozac mora da obraca paznju na leminge/pesake koji sa svih strana iskacu.

Ako vozaci automobila hoce svojim ljubimcima u grad, sto moze da se razume, onda moraju da postuju pesake kojima je grad prirodno stanoviste i da se ponasaju kao gosti a ne gazde.

Podzemni prolazi na Slaviji, sto da ne ako neko dokaze da ce to da pomogne pesacima da lakse poprecno predju trg, ali kao sto rece @boca-ica pod uslovom da ostali pesacki prelazi ostanu na svom mestu.

Ne samo sto ce pesacima biti prijatnije (i na Terazijama izbegavam podzemni prolaz, prelazim ulicu na Trgu ili na Cedinoj zebri) nego ce i vozacima biti bolje jer za nece jos gore zaglavljivati malo dalje.

A i previse je povrsna tvrdnja da ce se ukopavanjem pesaka ubrzati saobracaj, mozda a samoj Slaviji, ali do prvog sledeceg semafora.


To ne znaci da ne treba reorganizovati Slaviju, eventualno prosiriti kruzni tok ili suziti ostrvo u sredini, pomeriti pesacke prelaze tako da automobili koji cekaju ne blokiraju kruzni tok...


Kada bi se stvar gledala sa tacke gledista pesaka napravili bismo 2 pesacka prelaza poprecno preko trga (ukrstanje kod spomenika) na japanski nacin.

shibuya-crossing.jpg
SuperStock_1783-1016.jpg


Kinezi su preuzeli fazon
zebra_crossing1.jpg


pa cak i gordi albion
oxfordcrossingG_450x350.jpg
tumblr_lwzyjrTvCc1qju7zto1_500.jpg


znam nije u pitanju kruzni tok ali radi se o principu. Zahteva se efikasnost, efikasnost cega? sverastuceg automobilskog saobracaja ili funkcionisanja grada kao celine (pesaci, javni prevoz, privatni prevoz)?


Sta je bolje u predizbornom periodu od fontane na kruznom toku?

4 fontane na kruznom toku!

Evo jednog pesacko-patriotskog projekta za Slaviju:

images


52_slavija-pesacki-dijagonala.png


:vops:
 
Иако је за добар део БеоБилдоваца аутомобил својеврсни "молок", проказани симбол отуђености и еколошке небриге, морам подсетити да за већину грађана он представља потребу, предмет обожавања или симбол индивидуалности и слободе. Нови трендови на плану проналаска чистих горива учиниће депласираним приче о загађивачима природне средине за неких десетак година. Некоме ови аргументи не морају изгледати озбиљно, али данашња цивилизација је таква. Број возила у Београду јасно говори да се највећи број нас налази у двојакој улози - једном је пешак, други пут возач - па се мора водити рачуна да се задовоље оба интереса. Мислим да сама Славија, бар за сада, не представља такву урбанистичку лепоту да би захтевала измештање саобраћаја под земљу како би пешаци уживали у несметаној шетњи.

Примарно, она је једна велика раскрсница и неколико подземних пешачких пролаза су у овом тренутку оптимална и најјефтинија опција. Бар до тренутка док не буде у потпуности изграђена или не претрпи неку тоталну реконструкцију. А то се неће скоро догодити.
 
mudro zboris sizife

najbolje bi bilo spustiti saobracaj dole a gore ostaviti pesake i parking servis :)
 
Pešački prelazi se sada nalaze skoro uz samu ivicu svih raskrsnica, ne samo na Slaviji.
Pešak u vecini slučajeva pored levo-desnog pogleda mora da obrati i dodatnu pažnju
na još ,,levlji,, pravac iz susedne ulice na prosečnoj raskrsnici

Koliko bi se dobilo u bezbednosti i na ostalim Bg raskrsnicama
ako bi se pešački prelazi ,, uvukli,, za 5 i više metara u same ulice pre raskrsnice

Možda bi time pešačka pažnja bila usmerena stvarno samo na levi-desni pogled
vozila bi imala prostor da se zaustave, a ne kao sada,
zaustavljanje vozila radi propuštanja pešaka na samoj raskrsnici

Možda bi to bio veliki dobrinos saob. akciji ,,ne blokiraj raskrsnicu,, tj boljoj prohodnosti istih
a primenljivo i na Slaviji
 
zidar":3rfi4dxv je napisao(la):
Pesaci usporavaju saobracaj na samoj Slaviji, to je cinjenica, ali ako se pogleda sira slika to jest saobracaj na raskrsnicama oko Slavije (Generalstab, Pravni...) ispada da ti pesaci u stvari regulisu saobracaj. Kada ih ne bi bilo reke automobila slivale bi se ka okolnim raskrsnicama i brzo napravile cepove.
Sustina je u tome da iako se ubrza saobracaj na Slaviji okolne saobracajnice nece moci da prime pojacani protok vozila to jest cep ce se samo pomeriti malo dalje i ugroziti ulice koje to do sada nisu bile.

U pravu si. Ali to neće biti prevashodno posledica povećanog protoka saobraćaja na Slaviji usled spuštanja pešačkih prolaza ispod zemlje, već režima rada semafora u ulicama koje izbijaju na Slaviju i njihove usaglašenosti. Sada imamo situaciju da na raskrsnici Bulevara Oslobođenja i Kneginje Zorke zeleno svetlo za automobile u smeru Slavije mnogo duže traje od suprotnog smera. Čini mi se da je isti slučaj i na raskrsnici Beogradske i Njegoševe. Ako ubacuješ veći saobraćaj nego što izbacuješ, čepovi će se stvarati, bilo na Slaviji, bilo malo dalje. Kad bi se izjednačila dužina trajanja zelenog svetla ka i od Slavije, pa čak i ona u smeru od Slavije trajala duža, i to sve sinhronizovalo u okolnim ulicama, verovatno ne bi bilo čepova.
 
sizif":24emi83r je napisao(la):
Иако је за добар део БеоБилдоваца аутомобил својеврсни "молок", проказани симбол отуђености и еколошке небриге, морам подсетити да за већину грађана он представља потребу, предмет обожавања или симбол индивидуалности и слободе. Нови трендови на плану проналаска чистих горива учиниће депласираним приче о загађивачима природне средине за неких десетак година. Некоме ови аргументи не морају изгледати озбиљно, али данашња цивилизација је таква. Број возила у Београду јасно говори да се највећи број нас налази у двојакој улози - једном је пешак, други пут возач - па се мора водити рачуна да се задовоље оба интереса.
Апсолутна лаж! Издувни гасови су само део загађења аутомобила. Аутомобил већ сада заузима 85% саобраћајног простора Београда за 22% саобраћаја. Куда даље трошити паре пореских обвезника стимулацијом луксуза и хира мањине, и стимулисати узурпацију већ узурпираног простора. Даље, прашина, угрожена безбедност, спутавање неаутомобилског саобраћаја, све има своју цену.
sizif":24emi83r je napisao(la):
Мислим да сама Славија, бар за сада, не представља такву урбанистичку лепоту да би захтевала измештање саобраћаја под земљу како би пешаци уживали у несметаној шетњи.
Не морате бити професионалац, али ипак не требате ни бити у заблуди да је саобраћај кретање аутомобила и само кретање аутомобила. Саобраћај је и поштански, речни, бициклистички....па на крају крајева пешачки саобраћај, као основни саобраћај централних подручја градова. Славија је један од највећих тргова и јавних простора у Београду, и то што тренутно није репрезентативан, не значи да га требамо скроз уништити. Штавишем Славија је део главне туристичке трансферзале Калемегдан - Храм Светог Саве. Ако је Београд наша кућа, Калемегдан - Храм је наша башта кроз коју ћемо провести сваког нашег госта. Још веома давно је разматрано да то све буде пешачка зона, али за то треба да буде остварено доста предуслова. То би нам могао бити и мотив да те предуслове полако остварујемо, и тежимо једног дана ка тој пешачкој зони.
sizif":24emi83r je napisao(la):
Примарно, она је једна велика раскрсница и неколико подземних пешачких пролаза су у овом тренутку оптимална и најјефтинија опција. Бар до тренутка док не буде у потпуности изграђена или не претрпи неку тоталну реконструкцију. А то се неће скоро догодити.
Није поента радити најјефтиније, већ оптимално кроз упоређење и ефеката, и трошкова. Обим саобраћаја на Славији је толики да у разматрање улази чак и метро, као веома висока инвестиција (наравно, као део целине решења). Кроз улагање у најјефтиније трамвај и даље иде ивицама Пожешке и Милентија Поповића, распоред колесека и стајалишта на Савском тргу је и даље неодговарајући, а спрема нам се трамвајско решење за Славију којим губимо шансу инвестирања у побољшања.
 
Зидар и Карло, свака част. Немам шта додати.

Поновио бих само реченицу:

Саобраћај није само аутомобилски!

У зравље!
 
Karlo del Ponte":166vb9tx je napisao(la):
Апсолутна лаж! Издувни гасови су само део загађења аутомобила. Аутомобил већ сада заузима 85% саобраћајног простора Београда за 22% саобраћаја. Куда даље трошити паре пореских обвезника стимулацијом луксуза и хира мањине, и стимулисати узурпацију већ узурпираног простора. Даље, прашина, угрожена безбедност, спутавање неаутомобилског саобраћаја, све има своју цену.

Слушај, Карло. С поштовањем и пажњом сам читао твоје текстове везане за железницу и најчешће сам се слагао са ставовима које си поводом ње износио. А и када се не бих сложио, никад ми на памет не би пало да дрекнем "Апсолутна лаж!" Пошто ја у свом посту, као и ти, износим сопствено мишљење (а не коначне космичке истине), молим те да избегаваш овакав речник. У супротном, доћи ћу у искушење да ти одговорим истом мером, а тиме ћемо само срозати ниво овог форума.

Поседујем ауто, као и већина (не хировита "мањина" како пишеш) Београђана, али га не користим за одлазак на посао, већ само за повремене вечерње посете пријатељима или институцијама широм града, као и за путовања ван њега. Тако да ја сигурно нисам узрок саобраћајних гужви. Али то што за превоз до посла користим јавни превоз не даје ми за право да, попут лудиста, мрзим саобраћајно средство које ми пружа највећу могућу аутономију и конфор.

Karlo del Ponte":166vb9tx je napisao(la):
Славија је један од највећих тргова и јавних простора у Београду, и то што тренутно није репрезентативан, не значи да га требамо скроз уништити.

Чиме бисмо га "скроз уништили"? Тиме што бисмо направили неколико подземних пролаза и смањили гужву?

Karlo del Ponte":166vb9tx je napisao(la):
Није поента радити најјефтиније, већ оптимално кроз упоређење и ефеката, и трошкова. Обим саобраћаја на Славији је толики да у разматрање улази чак и метро, као веома висока инвестиција (наравно, као део целине решења). Кроз улагање у најјефтиније трамвај и даље иде ивицама Пожешке и Милентија Поповића, распоред колесека и стајалишта на Савском тргу је и даље неодговарајући, а спрема нам се трамвајско решење за Славију којим губимо шансу инвестирања у побољшања.

Метро на Славији није предвиђен Линијом 1, што значи да смо бар још десет-петнаест година ослобођени бриге где ће се тачно налазити станица, а подземни пролази о којима говоримо могу бити почетна позиција за силазак у њу.
 
predlog za rešenje slavije,

nivoi:
0. pešaci i eventualno tramvaji ako se ne izmeste sa slavije kompletno.
-1. automobilski saobraćaj.
-2. automobilski saobraćaj, direktni smerovi bulevar oslobođenja-beogradska i nemanjina-makenzijeva. ove sve ulice imaju po dve trake tako da bi moglo po traka da se odvoji za direktan smer i traka za ostali smer.
-3. metro
 
sizif":wy6u63ny je napisao(la):
Поседујем ауто, као и већина (не хировита "мањина" како пишеш) Београђана, али га не користим за одлазак на посао, већ само за повремене вечерње посете пријатељима или институцијама широм града, као и за путовања ван њега. Тако да ја сигурно нисам узрок саобраћајних гужви. Али то што за превоз до посла користим јавни превоз не даје ми за право да, попут лудиста, мрзим саобраћајно средство које ми пружа највећу могућу аутономију и конфор.
Ово је прави и једини исправни начин коришћења аутомобила. То је заправо и сврха аутомобила.

Али, Сизифе, мислим да овде нико не мрзи аутомобил као појаву, већ погрешно и себично коришћење аутомобила, и форсирање аутомобилског саобраћаја на уштрб свих осталих видова (јавног, бициклистичког, пешачког....)

Да већина користи аутомобил као ти, не бисмо имали несносне гужве у граду. :kk:
 
stf":2bilpsdf je napisao(la):
Ово је прави и једини исправни начин коришћења аутомобила. То је заправо и сврха аутомобила.

Али, Сизифе, мислим да овде нико не мрзи аутомобил као појаву, већ погрешно и себично коришћење аутомобила, и форсирање аутомобилског саобраћаја на уштрб свих осталих видова (јавног, бициклистичког, пешачког....)

Да већина користи аутомобил као ти, не бисмо имали несносне гужве у граду. :kk:
Nemojte da generalizujete. Sve zavisi od konkretnog slučaja, lokacija rada i stanovanja, potreba ljudi i njihovih porodica...
Ima nas koji bi morali da menjaju 2-3 prevoza da bi stigli do posla i treba im 2, nekad 3 puta više vremena javnim prevozom nego kolima. Ima nas koji imaju potrebe da svakih para dana idu u veću nabavku posle posla u koju je nemoguće ići javnim prevozom i jednostavno nemaju dovoljno vremena da idu autobusom kući po auto, pa onda u super-market, na primer. Ima nas koji usput moraju da pokupe dete, nekad i više njih iz vrtića, produženog boravka i čega sve ne.
Auto je potreba modernog čoveka koji želi da iskoristi što bolje svoj život koji, sa jedne strane pruža bezbrojne mogučnosti, dok sa druge strane neumoljivo ih vremenski ograničava.
Ne podcenjujte čovekovu potrebu za ličnim prevozom, ona će uvek postojati, samo treba tražiti nove i bolje načine da se ona zadovolji.
 
Zna li se sem nesretnog Dimitrija , šta još ima ispod Slavije ?
 
Ako misliš na arheološke ostatke, toga nema, Slavija je relativno skoro izgrađena. Skoro do kraja 19 veka je bila baruština u kojoj su se samo lovile patke... ;)
Podzemnih instalacija sigurno ima, ali svaka rekonstrukcija podrazumeva i zamenu dotrajalih i planiranje novih instalacija.
 
Hvala Bobbe :)
znači Dimitrije samuje :lool:

Duž Beogradske ide jedan veliki ,,tunel,, sa nekim instalacijama (dugo se gradio)
nisam siguran dali ulazi na Slaviju i koliko ce ometati nj. uređenje

Podzemne vode nisu naivne, koliko sam čitao nekadašnji potok je išao i od pravnog ,
verovatno je i staklena zgrada nar. banke sa onim (dugo ograđenim) čoškom
(Nemanjina -K.Milutina) imala je problema pri izgradnji - upravo zbog vode
pa da ne dobijemu ,,podzemnu baru,, ako prave TC sa prolazima ispod Slavije

Edit
Jlaki, blizu-daleko relativno
znam da su čak na B.brdu u eri ekspanzije zidanja zgrada
nailazili na arheološke ostatke, pa su to rešavali tako što
bi sačekali poslepodne-noć i sa drugom ekipom radnika , do jutra , jednostavno ti arheol. ostaci nestali zauvek , :(
te tako niko nije gubio na biznisu jer radovi su se nesmetano nastavljali .
 
Ima u podrumu hotela Slavija veliki izvor koji izbacuje ogromne kolicine vode pravo u kanalizaciju.
 
зидар, надам се да се шалиш са дијагоналаним пешачким за славију.

као што већ рекох једино дијагонално направити пролазе али је то скупо, али би се дао смисао том простору у средини (јер би имао излаз ту).
 
Dva dijagonalna pesacka da ispadne krst!

A 4 fontane u obliku 4 S ti ne deluju kao sala :D

Pomeramo granice.

Realno projekat nije nimalo sumanutiji od podzemnih pesackih prolaza, podzemnih drumskih tunela ili uzdignutog kruznog toka.

Sve je pitanje izbora.
Sta nam je bitno u centru grada, brz automobilski saobracaj ili prijatan i komforan pesacki saobracaj?

Par primera iz pariza:

Ispod svakog trga nalazi se metro stanica sa podzemnim prolazima, a na trgu pesacki prelazi okolo i popreko.

Place du Maréchal Juin (metro Perreire)

19_place-du-marechal-juin-paris.png


Place de la République (metro République)

19_paris-place-de-la-republique.png


Place de la Nation (metro Nation)

19_paris-place-de-la-nation.png
 
Ja bih staklenac ,,novog hotela,, uklonio, nekako guši trg (lepo se vidi na Zeksovo prvoj sličici)
zapravo
smatram da je arhitektonski zločin na bilo kojem trgu starog Bgda, dizati staklence
u ulici uredu, ali na trgovima nikako
 
Eh Boco, tesko da ce to da se desi...ne grade nam se ni nove zgrade, a kamoli da rusimo i ovo malo sto imamo...recimo da obe zgrade i starog hotela Slavija i Slavija lux treba da dozive novi make-up, tj. da im se zamene fasade sa nekim kvalitetnijim i lepsim staklom...

Maloj gradjanskoj kuci gde je Mc, bojim se da nema spasa kao ni onoj preko puta...ona prizemna zgrada pored tc. Futura bi trebala da se nadogradi u slicnom stilu, a ona stambena izmedju Mc-a i Future da se nadogradi kao sto je i bila pre WW2 (stradala je u saveznickom bombardovanju 1944.).

Na placu Miticeve rupe, sazidati zgradu koju je Rascian rekonstruisao u 3D (originalan nacrt Miticeve robne kuce iz 1940e - moderna) a na ostalim placevima izgraditi zdanja savremene arhitekture dostojne za jedan reprezentativan gradski trg.

Ili sve ovo bataliti i poceti ispocetka :)

Inace ne znam da li znate, ali Slavija je dobila ovaj kruzni tok za vreme samog rata, jer na fotografijama iz vremena tzv. "saveznickog bombardovanja" trg je vec oformljen u istim gabaritima kao i danas.
 
boca-ica":1mr75vez je napisao(la):
Zna li se sem nesretnog Dimitrija , šta još ima ispod Slavije ?

Bobb":1mr75vez je napisao(la):
Ako misliš na arheološke ostatke, toga nema, Slavija je relativno skoro izgrađena. Skoro do kraja 19 veka je bila baruština u kojoj su se samo lovile patke... ;)
Podzemnih instalacija sigurno ima, ali svaka rekonstrukcija podrazumeva i zamenu dotrajalih i planiranje novih instalacija.

Ne reci dvaput :) da se ne iznenadimo kao kada su "pronašli" rimski vodovod kod Vuka.

To što naše poznavanje tog dela grada počinje sa Makenzijem, ništa ne garantuje :)
 
@zexland
Hajde da se poigramo, ,, obuci ,, i stari i novi hotel Slaviju u nešto pristojnije
da vidimo koliko bi nam trg s i n u o + ta fontanica :)
(nezaborvi uklanjanje ružnog pauk-parkinga)
 
Vrh