Машине на Славији тек у септембру
Уместо да је реконструкција најпрометнијег кружног тока у престоници и Булевара ослобођења већ почела, још није познато ни ко ће тај посао добити, нити да ли је пропао тендер завршен крајем маја
Аутор: Д. Алексић – Д. Мучибабићпетак, 08.07.2016. у 17:05
Главни проблем што радови нису почели је то што није изабран извођач (Фото Драган Јевремовић)
Oбнова Трга Славија и Булевара ослобођења до Аутокоманде, која је у више наврата најављивана и одлагана пробила је још један рок. Почетак радова последњи пут био је заказан за почетак јула, али ти радови готово извесно неће моћи да почну пре септембра и то под условом да тендер буде успешан. Главни проблем, како сазнајемо, је то што још није изабран извођач радова.
На тендер за реконструкцију једног од главних престоничких саобраћајних чворишта пријавили су се домаћи „МБА – Ратко Митровић нискоградња” и конзорцијум италијанског „Italiana Costruzioni” и домаћих предузећа „Миленијум тим” и АД „Нови Пазар пут”. Повољнији извођач требало је да буде изабран до краја јуна, али према незваничним информацијама понуђачи од надлежних још нису добили одговоре нити било какво обавештење зашто не саопштавају резултате тендера.
Чак и да одговор буде позитиван и стигне буквално данас, обнова Славије неће моћи да почне пре септембра. Јер, треба сачекати да протекне рок за жалбе, да се одлука пошаље ЕБРД-у из чијег кредита се финансира овај пројекат и тек када он да зелено светло град ће моћи да потпише уговор са извођачем. За све то потребно је најмање три, четири недеље. Не треба занемарити ни време за пријаву радова, припрему механизације, постављање опреме на градилишту.
Пред грађевинарима ће бити захтеван посао – за нешто више од пет месеци на Славији би требало да среде три саобраћајна прстена за аутомобиле и да са садашњег кружног тока на обод прстена пребаце стајалишта
Обнова, која се финансира из кредита Европске банке за обнову и развој кошта око 9,5 милиона евра, требало би да се оконча за 155 дана. Како сазнајемо, ово је један од главних разлога што су понуђачи нестрпљиви јер новим одлагањем губе драгоцени део године, који је најбољи за извођење радова.
Разлога за нервозу и те како има јер пред грађевинарима ће бити захтеван посао – за нешто више од пет месеци на Славији би требало да среде три саобраћајна прстена за аутомобиле, да са садашњег кружног тока на обод прстена пребаце аутобуска и тролејбуска стајалишта како би, према плановима, време потребно за пролаз кроз кружни ток у саобраћајном шпицу било умањено са садашњих десет на пет минута. За 50 до 100 метара од садашњег места према унутрашњости улица које се уливају у Славију биће померени пешачки прелази како би се додатно смањиле саобраћајне гужве и закрчења.
Мајстори ће имати задатак и да на Булевару ослобођења ураде по једну нову траку за аутомобиле у оба смера. Ови, али и радови на фонтани која ће бити постављена у самом центру кружног тока обављаће се истовремено са сређивањем прстенова око тока.
Према последњим најавама, у понедељак ће се сазнати ко ће бити задужен за изградњу водене лепотице вредне чак 1,8 милиона евра. Под условом да овај тендер успе. Грандиозни водоскок наћи ће се на месту споменика Димитрија Туцовића и његових посмртних остатака. Још крајем маја помпезно је најављено да је све спремно за њихово премештање у Алеју великана, а споменика на рестаурацију, али то још није учињено. Нико не говори који су разлози за одуговлачење.
„Ратко Митровић” радио и Улицу војводе Степе
Фирма „Ратко Митровић”, како сазнајемо, на тендеру за обнову Славије дала је повољнију понуду. Али, овај извођач био је задужен и за реконструкцију Улице војводе Степе, али на те радове су градски челници имали доста примедаба.
Припремни радови на Славији кренули су прошлог октобра када је почело рушење привремених објеката на платоу испред НБС-а где ће се убудуће налазити и споменик Димитрију Туцовићу
Грађевинари ће радити oд 6 дo 22 сaтa, али ако извoђaч буде зaтрaжио дoзвoлу зa нoћни рaд – радиће се даноноћно
У току радова предвиђени су и међурокови. Укoликo сe кaсни сa рaдoвимa, извoђaч ће бити кaжњен, а ако цeлoкупaн пoсao зaврши зa мaњe oд прeдвиђeних 155 дaнa – биће награђен.
Почетком маја затворен је плац „Паркинг сервиса” на Славији, а уклоњен је и монтажни објекат за паркирање у Улици проте Матеје. Укинути паркинг простор између Београдске и Улице проте Матеје у току радова биће искоришћен за кретање пешака.