Šta je novo?

Trg Slavija

Za pocetak bi trebalo napraviti 2 trake u smeru ka Vojislava Ilica od Slavije, a za pocetak samo 1 ka Slaviji.
 
Da, ovo što Galeks reče me podseti, da su u okviru rekonstrukcije mogli rešiti problem jedine preostale kuće u Mekenzijevoj sa leve strane za proširenje ka Vojislava Ilića
 
Mislim da taj kucerak do skoro bio drzavni tj poslovni prostor savski venac a da je vracen restitucijom
Treba da se sruse i kucerci preko puta trandafilovica
 
Vesić je tokom kampanje za Telegraf.rs najavio (lagao?) da će se širiti i Makenzijeva:

makenzijeva.jpg


Jedna od najprometnijih ulica, Makenzijeva, uskoro će umesto dve saobraćajne trake imati ukupno četiri, od kojih će dve biti za automobile, a druge dve za autobuse i trolejbuse, pa će tako doći i do rasterećenja saobraćaja, a samim tim i smanjenja gužve.
 
Мислим да је и Ђилас спомињао проширење Макензијеве у својој последњој кампањи.
 
Mislim da Mekenzijeva, kao ni nastavak ka Vojislava Ilića do Žičke nije dovoljno široka za 4 trake, mogle bi eventualno 3, plus trebalo bi proširiti trotoare i napraviti 2,3 višespratne garaže da se na potezu do V.Ilića reši problem parking mesta. Jer ako bi stavili 4 trake, ljudima bi kad izađu iz zgrade, kola i trole bukvalno fijukale pored noseva, da ne pričam ako neko dete izleti. Takva ulica bi bila noćna mora za stanare, ionako im je već sve skučeno. Zato je bolje 3 trake sa širim trotoarima za ljudsko šetanje i par većih garaža. Ali bato za otkup udžerica za garaže bi grad trebao da se isprsi, a to se nikad ne dešava. Samo znaju da izdaju dozvole i pretrpavaju, a kad treba da se reši problem koji su načičkali onda se prave ludi
 
Oni su se sada ispraksovali sa eksproprijacijom kroz BG H2O, tako da ne verujem da im to predstavlja toliki problem.
Gledano prostorno, ima poprilicno mesta za 4 trake, i to se moze videti na stree view, da je mahom trenutno zauzece cesto 3 trake i/ili parking mesta + trotoar sa obe strane.
Ovo treba resiti, kao jedan od visih prioriteta, pogotovo izlaz vozila iz Kruznog toka na Slaviji.
 
dosta parking mesta bi nestalo prosirenjem Mekenzijeve...mislim da bi jedna garaza (podzemna kod Pejtona npr) bila neophodna i vise nego korisna
 
Pa pejton je bio za rusenje tu je trebala biti garaza
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383556#p383556:23j2a4fu je napisao(la):
SRBO » Thu Apr 28, 2016 12:24 pm[/url]":23j2a4fu]Један велики проблем код Славије је то што је саобраћај у улици Макензијевој превише спор, поготово у шпицу, јер је улица преуска и имате ситуацију да се створи колона од Жичке до Славије.

Nije ulica preuska vec je previse vozila u njoj.

Umjesto da se problem pokusava stvarno i trajno rjesiti smanjivanjem broja vozila i ulaganjem novca u sisteme prevoza veceg kapaciteta, problem se decenijama "rjesava" povecanjem kapaciteta saobracajnica. Koliko god da se prosiri jedna gradska ulica, ubrzo ce postati uska a zivotni i radni prostor u njoj nepovratno unisten.
 
Ko god se bar jednom vozio trolom do Crvenog krsta i dalje, zna da je na ovom potezu usko grlo. To što ćemo umesto solo trolejbusa ovuda provući duple samo će još više praviti gužvu. Regulacione linije predvidjaju da se od Slavije do Vojislava Ilića provuče 2+2 saobraćajnica i to je normalno i optimalno rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384003#p384003:3ef3ymlv je napisao(la):
RioBL » 01 May 2016 07:50 pm[/url]":3ef3ymlv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383556#p383556:3ef3ymlv je napisao(la):
SRBO » Thu Apr 28, 2016 12:24 pm[/url]":3ef3ymlv]Један велики проблем код Славије је то што је саобраћај у улици Макензијевој превише спор, поготово у шпицу, јер је улица преуска и имате ситуацију да се створи колона од Жичке до Славије.

Nije ulica preuska vec je previse vozila u njoj.

Umjesto da se problem pokusava stvarno i trajno rjesiti smanjivanjem broja vozila i ulaganjem novca u sisteme prevoza veceg kapaciteta, problem se decenijama "rjesava" povecanjem kapaciteta saobracajnica. Koliko god da se prosiri jedna gradska ulica, ubrzo ce postati uska a zivotni i radni prostor u njoj nepovratno unisten.
Немој да бринеш, друже, фанатичним аутомобилистима се не може ништа објаснити. Мало их је, али их су међу политичарима већина, а на овом форуму јако гласни.

А само проширење Мекензијеве, пренеће никад већа загушења у Цара Николаја 2. Тамо већ немамо решења. Нешто стварно употребљиво бисмо добили ако би направили бројна ограничења за прилаз аутомобилима, тако да до сваког објекта на Врачару прилаз буде могућ, али ноћна мора (много забрана укључења у Мекензијеву и Цара Николаја, са снимањем камерама), улагање у бициклистичку инфраструктуру, и описмењавање против предрасуда о таквом превозу (брда, киша и те глупости). Када се смање улази аутомобилима, тролејбус на релацији Славија-Црвени крст може ићи знатно брже. Што се тиче подземног јавног превоза, по питању финансирања и извођења најједноставнија инфраструктура (која би била врло важан, али не најважнији део система) је подземна станица Чубура на углу Мекензијеве и Курсулине.
 
"фанатични аутомобилисти" постоје само у главама фанатичних железничара.
 
Totalno mi je bolesna trenutna gradska filozofija gde se prednost daje ljudima koji su u tranzitu kroz tačku A, umesto ljudima koji žive u tački A. Znači umesto šireg trotoara i humanijeg prostora u Mekenzijevoj od Slavije bi trebalo ostaviti 1-2m trotoara sa svake strane i 4 trake za brži tranzit. Slična logika je bila u Južnom bulevaru (desna strana ka Autokomandi), Vojvode Stepe, u Bul Kralja Aleksandra sa prekratkim zelenim svetlom za pešake itd itd. Širenje saobraćaja na uštrb pešaka, naravno bez dinara iz džepa za eksproprijaciju zarad širenja. Klasična parazitska logika, ne uloži ništa izvuci što više na račun nekog drugog, u ovom slučaju pešaka i parkirališta
Sva buduća saobraćajna rešenja moraju u prvi plan staviti stanare tačke A, a tek u drugi prolaznike kroz tačku A. Jer taj prolaznik isto tako očekuje da u svojoj kući ima prioritet u odnosu na nekog sa strane.
 
А ко кaже дa реконструкцијa требa дa се урaди без ширењa? Регулaционa линијa подрaзумевa дa се нове згрaде увлaче по неколико метaрa у односу нa уџерице које се руше. Тaко дa тротоaри неће изгубити нa ширини.

Друго, морaте узети у обзир дa у Беогрaду више од половине породицa поседује aутомобил и дa то није изрaз бесa, већ потребе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384003#p384003:1ps4nzlf je napisao(la):
RioBL » 01 May 2016 19:50[/url]":1ps4nzlf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=383556#p383556:1ps4nzlf je napisao(la):
SRBO » Thu Apr 28, 2016 12:24 pm[/url]":1ps4nzlf]Један велики проблем код Славије је то што је саобраћај у улици Макензијевој превише спор, поготово у шпицу, јер је улица преуска и имате ситуацију да се створи колона од Жичке до Славије.

Nije ulica preuska vec je previse vozila u njoj.

Umjesto da se problem pokusava stvarno i trajno rjesiti smanjivanjem broja vozila i ulaganjem novca u sisteme prevoza veceg kapaciteta, problem se decenijama "rjesava" povecanjem kapaciteta saobracajnica. Koliko god da se prosiri jedna gradska ulica, ubrzo ce postati uska a zivotni i radni prostor u njoj nepovratno unisten.

Проблем је што се власт ужасава било каквог плана или било какве организоване градње јер "не сме се рушит бајо то су нам гласачи"

Био сам у Будимпешти где су улице веома широке и у центру и они проблеме са гужвама немају, нити проблеме са паркингом
 
Будимпешта има знатно веће проблеме са гужвама од Београда. Знатно веће, посебно на прилазима ужем градском језгру.

А ово ми није јасно - по свим плановима у последњих много деценија, Макензијева треба да има четири траке. Јасно је да ће од тога две бити жуте, тј. да ће на највећем добитку бити аутобуси и тролејбуси. Шта је ту спорно? Да ли ће се опет поновити сценарио клин-плоча као у случају Радничке, која је проширена за две АУТОБУСКЕ траке на најосетљивијем месту, а овамо се диже дрека: "АУТОМОБИЛСКИ концепт, упомоћ!"

(узгред, најфанатичнији бициклиста кога познајем - долази на посао у центру града бициклом и кад пада снег, са зимским гумама и комплет опремом - има уједно и најбољи аутомобил од свих мојих пријатеља)
 
Преформулисаћу због тебе: аутомобилско/аутобуски концепт који заједно са нејнеефикаснијим могућим трамвајским системом који су нам могли изградити чини стратегију ретроградног урбанизма у служби што слабијег развоја Београда и улагања у спољнотрговински дефицит и економску и сваку другу зависност од стране оних који нам овога тренутка управљају државом.

То буџење аутобуског јавног превоза до крајњих граница, иако на први поглед добро, је само последица прејадног стања јавног превоза и изостанка метроа па зато годишње субвенционишу управо аутобуски јгп са 150 милиона евра. Дакле, годишње поклонимо нерадницима у ГСП-у и приватним пилићарским превозницима три метро станице/три моста/комплетну једну општину са канализацијом/клинички центар/две нове линије градске железнице са све новим реконструисаним станицама...
 
Mekenzijeva od Slavije i dalje ka V. Ilića je klasičan primer lošeg rada gradskih urbanista koji su nam u nasleđe ostavili nerešive saobraćajne probleme. Ta trasa će i sa proširenjem ostati začepljena jer uskom ulicom ljudi od centra/Slavije treba da idu (bilo GSPom: trola i bus, bilo ličnim prevozom: kola, motor, bajz) ka gusto naseljenim: Vračaru, Čuburi, Krstu, Lionu, Šumicama, Konjarniku, Medaku...kojima se gustina naseljenosti izgradnjom i dalje povećava.
Kako je moguće da su ti urbanisti napravili nepopravljivu štetu gradu i nikom ništa? I još su primali plate za to. Trebalo bi napraviti sramnu listu sa imenima i prezimenima najgorih gradskih urbanista (a može i arhitekata) sa njihovim "delima" u prilogu. Kada su nam ostavili večne probleme u kojima se svakodnevno gušimo, pošteno je da i oni budu večno osramoćeni. Ako ništa drugo, onda za primer budućim urbanistima da se greške ne ponove. Evo može i ovde na sajtu da se otvori tema.
 
Повећање површина (ширење мреже жутих трака) намењених аутобусима свакако смањује издатке за тај вид превоза и повећава његову ефикасност, и то је у последњих 20-ак година тренд практично у свим градовима, укључујући и оне са најразвијенијим метро системима (Париз нпр.). Не знам да ли би требало да ми, можда, немамо ни жуте траке, кад већ немамо метро?

Кад је о правцу Макензијева - Жичка - Војислава Илића реч, Ертмувингу бих скренуо пажњу да су за њено стање - актуелно и планирано - одговорни практично сви београдски урбанисти (и политичари) после Другог светског рата. У први послератни ГУП из 1950. она је уцртана као део "Друге лонгитудинале" (Булевар З. Ђинђића - мост у Савском амфитеатру - Немањина - Макензијева...). Наравно, то је подразумевало и њено ширење. И, ето, услед нашег убрзаног развоја и напретка на свим пољима, улица остаде непроширена ево већ 67. годину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384115#p384115:3htr2kle je napisao(la):
Пантограф » 03 May 2016 10:30 am[/url]":3htr2kle]Повећање површина (ширење мреже жутих трака) намењених аутобусима свакако смањује издатке за тај вид превоза и повећава његову ефикасност, и то је у последњих 20-ак година тренд практично у свим градовима, укључујући и оне са најразвијенијим метро системима (Париз нпр.). Не знам да ли би требало да ми, можда, немамо ни жуте траке, кад већ немамо метро?
Очекиван спин. Наравно да нисам против жутих трака али чињеница је да је у питању добар потез градских власти из нехата условљен прејадним стањем јавног превоза. На сву ту беду још да немамо жуте траке за бусеве могли бисмо комотно да ставимо катанац на град а становништво насилно да пребацимо у празна села.

Имајући у виду колико нас кошта такав јавни превоз и шта му је окосница неће бити да су жуте траке на било који начин негација београдског аутомобилског урбанизма, напротив. Као и трамвај за 21. век. У теорији лепо звучи али у београдској пракси - остварење сна аутомобилског лобија.
 
Бојим се да је та теза неодбрањива: у аутомобилским градовима може и да постоји метро, али трамвај и жуте траке тешко, с обзиром да одузимају простор - аутомобилима. Али, добро, ако се ту принципијелно не слажемо, какве то везе има са Макензијевом? Треба ли та улица да остане у садашњем профилу?
 
Vrh