Šta je novo?

Trg Slavija

Niko ne komentarise novi trg/park koji ce se dobiti nakon ovih radova?

Ne moze se osporiti da je ovih pola hektara novog parka na ovoj poziciji dobra stvar? Fontanu od 2m evra je glupo i komentarisati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378671#p378671:1ei94hgx je napisao(la):
laki72 » 30 Mar 2016 05:07 pm[/url]":1ei94hgx]
Pa zato sto svi zeljno iscekujemo trenutak kada ce u Beogradu postojati metro, ali se zgrazavamo na pomen podzemnih prolaza.
malo kontradiktorno, ili mi se samo cini?
Чини ти се. Управо метро у цивилиозованим, еманципованим градовима омогућује давање предности у центру града пешацима на уштрб аутомобила.
На овом рендеру се уопште не виде пешачки прелази који ће по свему судећи бити и до 100м од самог кружног тока. :bash:

Нема шта, још једна победа ретроградних аутомобилских "урбаниста". Очигледно највећи пешачки коридор у граду (уз Сремску - З. Венац) нема никаквог значаја за наше вајне планере. Хвала проф. Малетину што је покренуо ову, изгледа, табу тему и што је срушио илузије многих суграђана а богами и већине форумашког плебса овде.

ПС: Стф, добар им овај парк. ;)
 
Sredili smo Ulicu Srpskih Vladara pre 10ak godina, sada ce poceti radovi da se sredi Slavija i najavljuju sredjivanje Trga republike.

I onda cemo dobiti kredit za metro i morace sve to renovirano da se raskopa.

Opet smo uradili stvari naopako, trebao je metro da bude motor sredjivanja ulica i trgova.
 
Da, stvarno novi park/trg nepravedno zapostavljen. Po meni je nesumnjivo dobro što se otvara prostor, a sam izgled parka na slici je stvar ličnog ukusa, ja lično više volim simetrične forme nego ove asimetrične, ali ok, sve u svemu dobra stvar ovog projekta
 
Kada je reč o rekonstrukciji trga Slavija, Vesić kaže da će se on raditi tačno 155 dana, i da je tako sa razlogom, ističući da nema potrebe za velikim rokovima kakav je bio dat za Ulicu vojvode Stepe, koja je „realno mogla da se završi za šest meseci“.

Vesić je istakao da pešački prelazi jesu veliki problem za Slaviju, da se podzemni prolazi nisu pokazali kao dobro rešenje, jer se i onako mali prostor ne bi najbolje iskoristio.

On je najavio da će se taj problem rekostrukcijom rešiti tako što će se peščaki prelazi pomeriti i udaljiti u odnosu na kružni tok i do stotinak metara, tako da pešaci praktično neće biti u blizini kružnog toka.

Kako kaže, u Nemanjinoj će pešački prelaz biti pomeren u nivo ulice Kralja Milutina, dok će prem Crvenom krstu biti u pravcu ulice Prote Mateje.
Isto pomeranje će se dogoditi i u ulicama koje takođe izlaze na Slaviju - Ruzveltova, Nemanjina, i Bulevar Oslobođenja, kao i ulica Kralja Milana.

Izvor. B92

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1114384


Kao neko ko se protivio podzemnim prolazima, sada ću napisati da je ovo što su rešili da urade mnogo gore - bolje je da su kopali podzemne.
Trebalo je samo malo da pomere pešačke od ivice kružnog toka - dobro ih nisu stavili kod Beograđanke i kod Hrama.
 
Ocekujem drasticno povecan broj pretrcavanja van pesackog.
100m dalje samo da bi presao ulicu je za pesake puno i takvu odluku je mogao da donese samo neko ko nikada ne ide peske.
 
Moze neko da bude protiv podzemnih prolaza, ali mislim da oni od svih loših rešenja u ovoj situaciji, ispadaju kao najbolja.

Rekonstrukcija nije ni počela, a već postoje problemi koji će se javiti kada se završi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378829#p378829:1eus13tx je napisao(la):
Delija » 31 Мар 2016 01:02 pm[/url]":1eus13tx]
ПС: Стф, добар им овај парк. ;)
Нешто ми познат .... :D
 
Park je dobra stvar, ali velika mana mu je što je zapravo odsječen od pješačkih pravaca kretanja kod samog kružnog toka.
Drugim riječima, pješaci koji se budu kretali preko Slavije uglavnom ni neće prolaziti kroz park, osim onih koji se kreću pravcem ulice kralja Milutina.
 
Imas na ovoj temi negdje po sredini kad je bio konkurs nisam pri kompu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378881#p378881:26501i83 je napisao(la):
spatiotecte » 31 Mar 2016 07:18 pm[/url]":26501i83]Moze neka slika pozajmljenog parka? Odnosno original.
Визуално немају много сличности али ми смо, тачније Стф, једини у конкурсу предвидели тај плато као интегрални део Славије. Мада, и у самом парку има понеки позајмљени моменат, главни правац нпр.
 
С обзиром на број коментара на порталима, а и понеки на форуму како су пешаци главни проблем на Славији, занима ме шта ће истим ликовима сад да буде објашњење.

Од свих наведених пешачких прелаза, најбезболније ће бити укидање оног у Немањиној, јер је следећи релативно близу. Остало је чиста будалаштина. Ходаш тако низ Краља Милана и хоћеш да стигнеш до хотела Славија или Комерцијалне банке, па идеш, идеш, идеш...

А што рече РиоБЛ, ко ће уопште пролазити кроз нови парк кад ће бити скроз одсечен од пешачких праваца
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378884#p378884:1dj4nqz3 je napisao(la):
Delija » 31 Мар 2016 07:30 pm[/url]":1dj4nqz3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378881#p378881:1dj4nqz3 je napisao(la):
spatiotecte » 31 Mar 2016 07:18 pm[/url]":1dj4nqz3]Moze neka slika pozajmljenog parka? Odnosno original.
Визуално немају много сличности али ми смо, тачније Стф, једини у конкурсу предвидели тај плато као интегрални део Славије. Мада, и у самом парку има понеки позајмљени моменат, главни правац нпр.
Како је "архитектонско - урбанистички" конкурс за Славију био све само не архитектонско - урбанистички, велики број (већи него на ранијим конкурсима) пристиглих радова се оглушио о задате параметре конкурса.

Наш предлог је, као што рече Делија, једини предвидео плато на тој парцели, као и измештање споменика Димитрија Туцовића на њега.

Нису надлежни само ту идеју "дрпили". Померање пешачких, са померањем позиција стајалишта јавног превоза је предлог који је Југ и Имамо план предложио пре неколико година као најјефтиније решење кружног тока јер смо мишљења да на Славији никакве озбиљније радове не треба изводити све док се не трасира метро.

Дакле, померање пешачких прелаза уопште није лоша замисао ако се изместе и стајалишта јавног превоза заједно са њима. На тај начин се пешацима неће продуживати пут око кружног тока. У највећој мери остаће идентична "метража".
 
Не прелазе Славију пешке само они који се возе превозом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378527#p378527:309oian9 je napisao(la):
Igor » 30.Mar.2016/5:08 am[/url]":309oian9]Izvor: Beobuild.rs
Raspisan tender za Slaviju
...uz dodatnih skoro 2 miliona evra za fontanu.
trg%20slavija%20resenje%2002.jpg

Zar nije lepse i mnogo jeftinije imati ovako neki zeleni kruzni tok u centru grada nego fontanu koja i ovako nikada nece raditi + zakljanja pogled, a i ostane nekih 1.98mil u kasi...
 
Fontana je ok ali pod uslovom da joj ljudi mogu prići. Ne kapiram kako projekat predviđa da joj se priđe, pretrčavanjem ulice?
Da je saobraćaj izmešten ispod zemlje, a trg postao pešački, fontana u sredini bi bila dobro rešenje.
Ovako fontana služi samo za gledanje iz daljine ili iz kola. Vožiš kola, gledaš fontanu i sudariš se
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378963#p378963:di8iohny je napisao(la):
Earthmoving » 01 Apr 2016 10:31 am[/url]":di8iohny]Fontana je ok ali pod uslovom da joj ljudi mogu prići. Ne kapiram kako projekat predviđa da joj se priđe, pretrčavanjem ulice?
Da je saobraćaj izmešten ispod zemlje, a trg postao pešački, fontana u sredini bi bila dobro rešenje.
Ovako fontana služi samo za gledanje iz daljine ili iz kola. Vožiš kola, gledaš fontanu i sudariš se

Ovu primedbu sam pročitao na nekoliko mesta i nikako mi nije jasna. Zašto imaš potrebu da priđeš fontani!? Naročito fontani koja je tolikih dimenzija - nije to česmica na kojoj ćeš da se osvežiš, niti mesto na kojem bi se brčkali maturanti.

Uloga fontane je dekorativna - ona je zamišljena kao ukras trga - kao bilo koja druga skulptura, samo ne od kamena ili metala, već "od vode". Zato je plato ispred NBS nivelisan kao tribinica, kako bi ljudi koji se tu okupljaju imali bolji pogled na fontanu.
 
Očigledno da nesposobnjakovići nikako da izvuku greške sa predhodne rekonstrukcije nekog kružnog toka, gde umesto da su slušali struku, poveli se ne znam ni sam kakvim povodima.

Autokomanda je u pojedinim momentima tokom dana zagušenija nego u najgorim momentima pre rekonstrukcije. Opet policija mora da rešava problem gužve (osim kada kao lešinari stoje kod "skroz dobre pekare" i hvataju sve one koji nemaju overen atest za pp aparat ne stariji od 6 meseci) opet čukanja sa tramvajima maltene svakodnedno, gužve sa svih strana, a najviše iz Bulevara Oslobodjenja, i još mnogo toga.
 
Vrh