[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379033#p379033:1hbzw784 je napisao(la):
gile » 01 Apr 2016 09:23 pm[/url]":1hbzw784]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378636#p378636:1hbzw784 je napisao(la):
Delija » Wed Mar 30, 2016 4:07 pm[/url]":1hbzw784]
Немам ништа против мањег померања пешачких прелаза а одустајање од подземних пролаза је једна од ретких добрих одлука у граду последњих 15 година.
Zamolio bih za detaljnije objašnjenje ove tvrdnje oko podzemnih prolaza, sa čisto praktičnog aspekta. Šta je konkretno nedostatak podzemnih prolaza, ukoliko pružaju odgovarajuću bezbednost i brzinu prelaska ulice? Ideja o minimizovanju uloge automobila u svakodnevnom prevozu kroz grad je više nego OK, ali to je sa aspekta nedostatka odgovarajuće transportne infrastrukture (nema metroa + niko ne šiša prednost tramvaja 2%) jednostavno utopija.
Има нас који смо се јако дуго бавили овом проблематиком, и занемаримо садшњу прљавост и запуштеност подземних пролаза, неисправне ескалаторе и слично. Рецимо, да је могуће доласком неке, назови тако, способне и организоване власти могуће увести стандарде одржавања пролаза у року од 6 месеци, видео надзор, ефикасно хватање и кажњавање вандала итд. Опет би подземни пролази били промашај, који чак ни на брзину и проточност аутомобилског саобраћаја не би деловали, а на јавни, пешачки и бициклистички саобраћај би оставили несагледиве негативне последице.
Ако имате времена, прегледајте давне и старе постове са аргументацијом, сада ћу бити нешто краћи:
- Када су у питању осетљиве групе учесника у саобраћају, а то су стара лица, мала деца у колицима или која су тек проходала, особе са инвалидитетом, особе у привремено лошем здравственом стању, кретање степеницама је за њих тешко прелазна или непрелазна препрека.
- Изузев на Теразијама, и Вуковом споменику, подземни пролази нигде нису могли да прођу без оградетина. На тим раскршћима, токови кретања пешака су такви да се може прелазити другде, и сваки пешачки прелаз у тој зони је више коришћен од подземних пролаза.
- Када су у питању преседања, станице са радњом силазак + пењање на степенице се користе само када се мора, а путници углавном бирају када могу друге станице за преседање.
- Бесмислено је имати велику инвестицију попут подземних пролаза, у тренутку када нема дефинитивног пројекта метро станице Славија, односно у ситуацији када знаш да ћеш рушити тај пролаз ма како га направио.
- Загушеност околних улица није једини разлог зашто аутомобилски саобраћај на Славији не би решила ни Мостарска петља да се ту постави. Да постоје резерве у аутомобилским капацитетима неких од околних улица, Славија би се загушивала попут сада Аутокоманде, када је повећан капацитет улаза из Војводе Степе.
- Подземни пролази гуше јавни простор, и то је главни разлог зашто су Теразије од главног трга постале транзитни трг.
А везано за трамвај, свуда где нема већих грешака у саобраћајном пројектовању, трамвај је превозно средство на пола пута до метро-а по својим транспортним карактеристикама. Са реконструкцијом на Вождовцу, трамвај је знатно убрзан и придобио много нових корисника. Тренутно у шпицу, једина два превоза која брзо пролазе Аутокоманду су бицикл и трамвај, а то је и функција ова два вида јавног превоза. Исто на Славији, до неке будуће градње метро-а, највећи простор за стварање ефикасног транспортног система имамо у трамвајском и бициклистичком саобраћају.
Ако мислите на предности трамваја типа капацитет дуплог трамваја, удобност и чистоћа таквог транспорта неће решити проблем безброј семафора у Јурија Гагарина подешених на црвени талас, деликвената који се паркирају по шинама, и деликвената из Секретаријата саобраћај који допуштају у неким деловима града коришћење трамвајске баштице као аутомобилске траке, и осталих недостатака, ту се слажемо.