Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378636#p378636:d5hiwvm5 je napisao(la):
Delija » Wed Mar 30, 2016 4:07 pm[/url]":d5hiwvm5]
Немам ништа против мањег померања пешачких прелаза а одустајање од подземних пролаза је једна од ретких добрих одлука у граду последњих 15 година.
Zamolio bih za detaljnije objašnjenje ove tvrdnje oko podzemnih prolaza, sa čisto praktičnog aspekta. Šta je konkretno nedostatak podzemnih prolaza, ukoliko pružaju odgovarajuću bezbednost i brzinu prelaska ulice? Ideja o minimizovanju uloge automobila u svakodnevnom prevozu kroz grad je više nego OK, ali to je sa aspekta nedostatka odgovarajuće transportne infrastrukture (nema metroa + niko ne šiša prednost tramvaja 2%) jednostavno utopija.
 
Pre svega ovo je politička odluka da se radi ovakva rekonstrukcija. Đilas je "Napravio" most na Adi pa ajde i oni nešto skupo i pompezno da budu upamćeni i nakarikaju glasove za izbore. Znači ovde se ne radi ni o kakvim greškama projektanata jer su oni prodali svoje ime za neke političare. Prosto nigde u Evropi i u svetu se ne prase ovakvi "Auto-putevi" u centru grada i već je svim planerima i projektantima jasno zašto se to ne pravi.
Prosto krivično delo je izmeštati pešačke prelaze toliko van kružnog toka jer normalno da niko neće hteti da obilazi pola kraja da bi prešao ulicu. Dešavaće se jako puno naletanja na pešake nažalost.

Japanci prave park tako što izravnaju površinu i ostave tako, posle mesec dana dođu i onuda gde postoje utabane staze pešačke staze. Kod nas glavni gradski arhitekta, koji ne zna razliku između Dobrovića i Brašovana, postavi fontanu od 2 miliona na sred kružnog toka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378978#p378978:2nbnlui6 je napisao(la):
Homer Jay » Fri Apr 01, 2016 1:00 pm[/url]":2nbnlui6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378963#p378963:2nbnlui6 je napisao(la):
Earthmoving » 01 Apr 2016 10:31 am[/url]":2nbnlui6]Fontana je ok ali pod uslovom da joj ljudi mogu prići. Ne kapiram kako projekat predviđa da joj se priđe, pretrčavanjem ulice?
Da je saobraćaj izmešten ispod zemlje, a trg postao pešački, fontana u sredini bi bila dobro rešenje.
Ovako fontana služi samo za gledanje iz daljine ili iz kola. Vožiš kola, gledaš fontanu i sudariš se

Ovu primedbu sam pročitao na nekoliko mesta i nikako mi nije jasna. Zašto imaš potrebu da priđeš fontani!? Naročito fontani koja je tolikih dimenzija - nije to česmica na kojoj ćeš da se osvežiš, niti mesto na kojem bi se brčkali maturanti.

Uloga fontane je dekorativna ...

Zamisli da je ljeto...40 stepeni. Asfalt gori pod nogama, sunce prži po glavi...a ti gledaš dekoraciju s druge strane ulice. :roll:

EDIT:
fontana je tolikih razmjera jer se jednostavno želio ispuniti prostor u kom neće biti ni saobraćajnih sredstava ni pješaka.

I kao što bi u vrelim ljetnim danima, manja fontana okružena ljudima imala ljepši i humaniji smisao tako bi i rashlađeni podhodnici služili svojoj svrsi. I ne samo kad je ljeto i vrućina, već i kad je hladno i duva košava. Još kad bi ti prolazi bili ispunjeni poslovnim objektima sigurno bi čitav prostor imao i drugačiji smisao a i finansisjka konstrukcija cijelog poduhvata bi izgledala sasvim drugačije.

Ja sam za to da se pješacima uvijek da prednost kad je u pitanju dodjeljivanje gradskog prostora.
 
"Grad Beograd pozvao je domaće i strane kompanije da učestvuju na tenderima za rekonstrukciju Trga Slavija i Bulevara oslobođenja."

“Slavija zaslužuje da dobije ili podzemni ili nadzemni saobraćaj i u oba slučaja bi trebalo da bude sa pokretnim stepenicama.... Ne mogu da prihvatim kao logično obrazloženje da se na 100 metara od Slavije postavljaju pešački prelazi preko kojih će građani prelaziti u krug, sad možete da zamislite koliki je to krug", kaže Vujanič.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1114897
 
Možda toboganom da se spustimo u fontanu i onda tu merdevinama da se popnemo na novi tobogan i predjemo na drugu stranu. Ako neko ima kontakt sa nadležnima neka im dostavi ovu ideju, ozbiljnija je od postojeće.
 
Fontana na sred Slavije služi da promeni mikroklimu koja je posebno karakteristična za vrela leta. Asfalt na Slaviji tada dostiže rekorde.

Međutim, meni smeta kilometarsko lutanje okolo ako želim preko Slavije da stignem negde (recimo iz Beogradske do Mekdonaldsa). Pretrčavanje preko pozicija sadašnjih prelaza se vidi u najavi. Ako ne bude pretrčavanja znači da nema ni pešaka. Odnosno, pešaci neće imati ni razloga da prilaze Slaviji jer na Slaviji nema prelaska nigde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379033#p379033:1hbzw784 je napisao(la):
gile » 01 Apr 2016 09:23 pm[/url]":1hbzw784]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378636#p378636:1hbzw784 je napisao(la):
Delija » Wed Mar 30, 2016 4:07 pm[/url]":1hbzw784]
Немам ништа против мањег померања пешачких прелаза а одустајање од подземних пролаза је једна од ретких добрих одлука у граду последњих 15 година.
Zamolio bih za detaljnije objašnjenje ove tvrdnje oko podzemnih prolaza, sa čisto praktičnog aspekta. Šta je konkretno nedostatak podzemnih prolaza, ukoliko pružaju odgovarajuću bezbednost i brzinu prelaska ulice? Ideja o minimizovanju uloge automobila u svakodnevnom prevozu kroz grad je više nego OK, ali to je sa aspekta nedostatka odgovarajuće transportne infrastrukture (nema metroa + niko ne šiša prednost tramvaja 2%) jednostavno utopija.
Има нас који смо се јако дуго бавили овом проблематиком, и занемаримо садшњу прљавост и запуштеност подземних пролаза, неисправне ескалаторе и слично. Рецимо, да је могуће доласком неке, назови тако, способне и организоване власти могуће увести стандарде одржавања пролаза у року од 6 месеци, видео надзор, ефикасно хватање и кажњавање вандала итд. Опет би подземни пролази били промашај, који чак ни на брзину и проточност аутомобилског саобраћаја не би деловали, а на јавни, пешачки и бициклистички саобраћај би оставили несагледиве негативне последице.

Ако имате времена, прегледајте давне и старе постове са аргументацијом, сада ћу бити нешто краћи:
- Када су у питању осетљиве групе учесника у саобраћају, а то су стара лица, мала деца у колицима или која су тек проходала, особе са инвалидитетом, особе у привремено лошем здравственом стању, кретање степеницама је за њих тешко прелазна или непрелазна препрека.
- Изузев на Теразијама, и Вуковом споменику, подземни пролази нигде нису могли да прођу без оградетина. На тим раскршћима, токови кретања пешака су такви да се може прелазити другде, и сваки пешачки прелаз у тој зони је више коришћен од подземних пролаза.
- Када су у питању преседања, станице са радњом силазак + пењање на степенице се користе само када се мора, а путници углавном бирају када могу друге станице за преседање.
- Бесмислено је имати велику инвестицију попут подземних пролаза, у тренутку када нема дефинитивног пројекта метро станице Славија, односно у ситуацији када знаш да ћеш рушити тај пролаз ма како га направио.
- Загушеност околних улица није једини разлог зашто аутомобилски саобраћај на Славији не би решила ни Мостарска петља да се ту постави. Да постоје резерве у аутомобилским капацитетима неких од околних улица, Славија би се загушивала попут сада Аутокоманде, када је повећан капацитет улаза из Војводе Степе.
- Подземни пролази гуше јавни простор, и то је главни разлог зашто су Теразије од главног трга постале транзитни трг.

А везано за трамвај, свуда где нема већих грешака у саобраћајном пројектовању, трамвај је превозно средство на пола пута до метро-а по својим транспортним карактеристикама. Са реконструкцијом на Вождовцу, трамвај је знатно убрзан и придобио много нових корисника. Тренутно у шпицу, једина два превоза која брзо пролазе Аутокоманду су бицикл и трамвај, а то је и функција ова два вида јавног превоза. Исто на Славији, до неке будуће градње метро-а, највећи простор за стварање ефикасног транспортног система имамо у трамвајском и бициклистичком саобраћају.

Ако мислите на предности трамваја типа капацитет дуплог трамваја, удобност и чистоћа таквог транспорта неће решити проблем безброј семафора у Јурија Гагарина подешених на црвени талас, деликвената који се паркирају по шинама, и деликвената из Секретаријата саобраћај који допуштају у неким деловима града коришћење трамвајске баштице као аутомобилске траке, и осталих недостатака, ту се слажемо.
 
Хвала Карло што одговори уместо мене. Али требаће још постова и времена да се неке илузије оповргну овде. Ето, аутокоманда је леп пример шта се дешава када повећаш проточност аутомобилима у једној тачки а околна саобраћајна мрежа то не може да прихвати. И Теразије су јако леп пример како не треба радити.
 
Сва ова издр****** са накарадним глупостима постоји јер се и даље толерише комунистички систем где "влада зна најбоље" и прави огромне зградурине које су накарадне само да би биле накарадне што само смањује функционалност простора и онда добијете ситуацију као Сава Центар који вечито зврви празан.

Направиће фонтану која ће можда радити само недељу дана у години
 
@Karlo del Ponte

tvoji argumenti su vrlo razlozni,
-ali ja ipak mislim da bi podzemni prolazi radili na Slaviji, velika su rastojanja koje pesaci treba da prodju, previse vozila da bi pretrcavanja bilo bezbedno.
-Za invalide, starije sugradjane i malu decu mogu da se naprave rampe ili josh bolje pokretne trake kao na aerodromima.
- ne vidim nista lose da se u prolazima otvore radnje koje bi bili zainteresovani za odrzavanje cistoce
-grafiti i prljavstina mogu se smanjniti stalnim prisustvom komunalne policije (na primer)
- argumentacija sa buducom metro stanicom stoji, ali kad ce to metro vec je druga stvar mozda nece biti za nasih zivota :(, a mozda i ne mora na slaviji da bude metro stanica
- najveci argument protiv je cena, podzemni prolazi bi kosatali puno mozda i previse

moj zzakljucak je da ova planirana rekonstrukcija nece doneti poboljsanje, tako da bolje da se nista ne radi, a pare da se prebace za nesto odrzivo i korisnije
 
Koлико често користите подземне пролазе? Ја их свакодневно избегавам. Ноћу претрчавам и Булевар код Вука и Теразије и Михајла Пупина код Ушћа и Бранкову код Зелењака.

Радње које би "одржавале" хигијену подземних пролаза имамо на Теразијама, и само су допринеле апокалиптичном изгледу тих пролаза са својим изграфитираним "гаражним вратима". Ескалаторе имамо код Вука и исто само доприносе апокалиптичној атмосфери тих подземних пролаза.
 
Ja kod Vuka redovno koristim, i to ulazim samo na one ulaze kod Bulevara, nikako na one "manje", em sto smrde, em se ne osecam bezbedno. Kod Terazija redovno, kao i kod Zelenjaka. Izbegavam da pretrcavam ulicu.
 
И ја преко дана не претрчавам булеваре и улице са 4-6 трака. А касно увече избегавам све подземне пролазе, a саобраћаја има тако мало да могу комотно да се пређу све те улице, чак и Славија да се пресече.
 
@Nensav

Могли би сада аргумент по аргумент у ситна цревца, али имам за тебе једно друго добро питање:

Ако аутомобили и пешаци једни другима сметају, зашто не укопати аутомобиле?

Ја сам својевремено направио анкету на овом форуму, коју је модератор уништио спајањем тема, и приближно две трећине су гласале за аутомобиле у укопаном нивоу, док тек једна трећина за пешаке доле. Ту су биле и опције, ништа не дирати, и радити нешто десето, биле су на гласању и варијације претходног да горе буду јавни превоз + пешаци, или само пешаци. Узгред, "Пешачка Славија" је троструко јефтинија од подземних пролаза, јер пешацима не требају тешке конструкције. Иначе, и за садашње решење идеје су покрадене из радова неких од форумаша (која нису везане за аутомобиле подземно).
 
Ja se slazem sa tim da auta idu dole. Josh i bolje. Koliko bi to kostalo i dali moze lako gradjevinski da se izvede?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380789#p380789:nhzwq752 je napisao(la):
Дошљак » 12 Apr 2016 09:15 pm[/url]":nhzwq752]И ја преко дана не претрчавам булеваре и улице са 4-6 трака. А касно увече избегавам све подземне пролазе, a саобраћаја има тако мало да могу комотно да се пређу све те улице, чак и Славија да се пресече.
Verovatno bih i ja kasno uvece, ali sam uvek sa drustvom pa idemo podzemnim prolazima. Doduse i pretrcavamo jer nema saobracaja, ali ono, kada nema potrebe ide dole. Ali se definitivno slazem za higijenu, ovaj kod Vuka gde je prilaz za pokretne do stanice je i dobar, ali ostatak "trznog centra" i ostalih prolaza je katastrofa i nevidjeno smrdi. I juce sam prolazio kod Terazija i tu je bilo prilicno neprijatno.
 
Ево још један пример, подземни код Сајма, који је на делу улаза у сајам пристојан и светао, док је на делу који води испод булевара урађен таминијим материјалима те се стиче утисак да се залази у зону сумрака. Нисам се још кретао тим пролазом ноћу, мада могу замислити. У свим пролазима треба урадити и подлогу у светлијим тоновима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380808#p380808:1ofj78f0 je napisao(la):
Дошљак » Tue Apr 12, 2016 10:47 pm[/url]":1ofj78f0]Ево још један пример, подземни код Сајма, који је на делу улаза у сајам пристојан и светао, док је на делу који води испод булевара урађен таминијим материјалима те се стиче утисак да се залази у зону сумрака. Нисам се још кретао тим пролазом ноћу, мада могу замислити. У свим пролазима треба урадити и подлогу у светлијим тоновима.

nocu je taj prolaz izuzetno strasan, ali kod Sajma nema opcija pretrcavanja zbog ograde. Ali pretrcati Terazije ili Vuk je drugo nego pretrcati Slaviju u spicu, posto se ne radi o jednoj ulici nego o nekoliko i to vrlo frekfentnih
 
Ima nekih stvari koje se kroz vekove ne menjaju, ali cesto vlasti i umisljeni strucnjaci ne zele da ih vide jer su previse jednostavne.

Danas recimo postoje razni ventilacioni sistemi, lokalni i centralizovani, i bezbroj objekata u koje vazduh dopire jedino preko tih sistema, bez i jednog otvora na fasadi. A od davnina je najlaksi i najefikasniji nacin luftiranja... otvaranje prozora.

E slicno je i za saobracajne tokove u starom gradskom jezgru koje ima ograniceni automobilski kapacitet. Cesto se prica o tunelima i za kola i za pesake, o mostovima i pasarelama, a u sustini jos od rimskog doba najprijatnije i najefikasnije resenje ostaje pesaski prelaz.
Sa dodatkom savremenog izuma semafora dabome.

IMG_1998.jpg
Abbey_Road_Zebra_crossing_2004-01.jpg


Slaviji nije potrebna segregacija saobracajnih tokova ...

6a00d83542d51e69e201901b7fab33970b-pi


... vec organizacija.

Reorganizacija gradskog prevoza, to jest grupisanje stanica, i postavljanje nekoliko semafora omogucili bi da se saobracaj na Slaviji dovede na optimalan nivo, onaj koji ostatak ulicne mreze moze da podnese.

71408
 
U okviru te reorganizacije smo došli do situacije
ili pešaci na Slaviji ali u podzemne prolaze
ili pešaci daleko od Slavije i na površinske pešačke prelaze

trenutno pobedjuje ova druga opcija.
 
Karlo hvala na pojašnjenju, sada mi je mnogo jasnije sa urbanističkog aspekta. Lično nemam ništa protiv podzemnih prolaza i koristim ih kad god su na raspolaganju, mada se slažem da pristup njima nije dovoljno dobro (skoro pa nikako) rešen za invalide, dečija kolica itd. Pomeranje pešačkih prelaza dalje od kružnog toka je neviđena glupost. Najviše bih voleo kada bi Beograd imao javni prevoz kao Berlin na primer, pa da automobil u gradu uopšte nije ni potreban.
 
Izvor: Beobuild.rs

Tender za fontanu na Slaviji
TRG%20SLAVIJA%20%2008-2b.jpg


Mesec dana nakon raspisivanja tendera za rekonstrukciju trga Slavija počelo prijavljivanje za izgradnju fontane u okviru centralnog ostrva kružnog toka. Direkcija za izgradnju Beograda raspisala je ove nedelje tender za izvođaca koji će biti otvoren je do 27. maja. Centralna fontana imaće veliki kružni bazen prečnika 32 metara, a vizuelni doživljaj stvaraće 261 mlaznica postavljena u 6 koncentričnih krugova unutar bazena. Moderan sistem pumpi omogućavaće pravljenje većeg broja različitih vodenih figura.

Bazen fontane biće prelivnog karaktera, izgrađen od armiranog betona i presvučen granitnim pločama svetlo sive boje. Unutar bazena će se nalaziti velika centralna mlaznica okružena sa šest koncentričnih krugova vertikalnih mlazova različite velicine. Visina mlazova raste od oboda ka centru, pa će maksimalna visina mlaza na obodu biti 6 metara, dok će centralna mlaznica biti u mogućnosti da u maksimumu kapaciteta dosegne čak 16 metara. Pored toga, mesingane mlaznice imaće podesive zglobove što pruža razne mogućnosti u oblikovanju vodene atrakcije.

Celu vest kao i preseke fontane mozete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/tender-za-fontanu-na ... p2618.html
160427-Fontana-Slavija-02.jpg

160427-Fontana-Slavija-05.jpg

Celu vest kao i preseke fontane mozete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/tender-za-fontanu-na ... p2618.html
 
Један велики проблем код Славије је то што је саобраћај у улици Макензијевој превише спор, поготово у шпицу, јер је улица преуска и имате ситуацију да се створи колона од Жичке до Славије. Проширењем целог потеза од Војислава Илића до Славије на 2+2 као остатак Војислава Илића би убрзао кретање торејбуса и осталих возила и тако би се смањиле гужве
 
Vrh