Šta je novo?

Trg Slavija

Koliko imaju osecaj za prostor ovi sto su pravili render, govori samo autobus, koji stoji naopacke na ulazu u Nemanjinu.
 
Dobro je da su u bilbord ostavili...kakav bi to bitan gradski trg bio bez bilborda na centralnoj poziciji?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378533#p378533:3uidt307 je napisao(la):
stf » 30 Mar 2016 07:37 am[/url]":3uidt307]Шта се дешава са оним јединим објектом са пљескавџиницом? Оће ли коначно радити багер и више сравнити ту срамоту?
Obavezno moraju da ga sruše!

Šteta za podzemni prolaz, mogli su makar da urade jedan na glavnom prelazu u Kralja Milana.
 
Ne valja render, žuti su autobusi :p

Ovako na prvi pogled deluje OK. Ovaj prostor između Slavije i NBS je najveće osveženje - ali ne mogu da procenim da li mi se zaista plato toliko sviđa ili me samo raduje činjenica da će onaj nered od privremenih i poluraspalih objekata konačno da bude zbrisan sa tog prostora.

I dalje sam skeptičan kada je reč o kretanju pešaka.
 
Ladno nece premjestiti sine sa jedne strane u bulevaru oslobodjenja sto je velika steta i nista od dodatne trake za kola
Plus jedino za uklanjanje privremenih nakarada mada dok nevidim nevjerujem
 
I ja žalim što šine nisu premeštene sa jedne strane, ali istina je da se to u konačnom zbiru ne bi isplatilo kroz ubrzavanje tramvaja, dok god tramvaji moraju da se probijaju kroz vozila okolo Slavije.
Da su napravili tramvajsku raskrsnicu na sredini Slavije, umesto Fontanele, pa da tramvaj seče kružni tok poprečno kao što je izvedeno na Autokomandi, to bi u kombinaciji sa premeštanjem oba koloseka na jednu stranu bulevara u zbiru rezultovalo mnogo boljom tramvajskom infrstrukturom. Ovako jedna mera bez druge zaista ne daje bitnog efekta.

Ali više glasova nažalost donosi prskalica od milionče ipo nasred raskrsnice (kao da je nisu mogli pomeriti u park ispred NBS-a) nego kvalitetno rešenje saobraćaja. Ovako, fontana će da zaliva nebo iznad trga a Dimitrije će da se prži na suncu ispred zgrade Narodne banke. Vrhunac ironije će biti nakon rekonstrukcije, kad po letnjoj žegi cisterna sa pijaćom vodom krene da se parkira u parku, na deset metara od ove uzaludne fontančine...
 
sa ovakvim renviranjam nece nista psotici. Najvece usko grlo na Slaviji su pesaci, vozila cekaju po nekoliko minuta da prodje kolona. A sta ce oni da urade? da pomere pesacki prelaz par metara. To ne resava problem. Meni je dobro i bez fontane, verujem i vecini koji prolaze Slavijom
 
Пешаци су заправо једино на Славији што није проблем и пешаци су најбољи регулатори протока саобраћаја у кружном току.
 
@Delija
Mislim da je to diskutovano vise puta ovde.
Pomeranjem pesackih prelaze moze da doprinese izlasku vozila iz kruznog toka, dok ce ulazak svakako biti regulisan istim tim pesacima, samo se nece stvarati cepovi u samom kruznom toku. Koliko cesto smo mogli da vidimo da zbog zglobne 83. koja ne moze da udje u Nemanjinu od pesaka, prakticno bude blokirana kompletna Slavija. A to je primer samo jednog autobusa, zamisli sta bi se desilo da za njim ide tramvaj iz Beogradske ulice, a ne retko taj zastoj traje i celih 2 minuta, jer pesaci iako trebaju da imaju svu prednost na ovom svetu, nisu bas sinhronizovani kada prelaze ulicu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378615#p378615:354thmxz je napisao(la):
Delija » Wed Mar 30, 2016 2:09 pm[/url]":354thmxz]Пешаци су заправо једино на Славији што није проблем и пешаци су најбољи регулатори протока саобраћаја у кружном току.
regulatori na taj nacin sto skoro potpuno blokiraju protok!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378629#p378629:2y72x43q je napisao(la):
nensav » 30 Mar 2016 02:30 pm[/url]":2y72x43q]
regulatori na taj nacin sto skoro potpuno blokiraju protok!
Е сад, ко ту коме блокира проток ствар је система вредности, животне филозофије и напослетку урбанизма.

Немам ништа против мањег померања пешачких прелаза а одустајање од подземних пролаза је једна од ретких добрих одлука у граду последњих 15 година.
 
Upravo tako Delija, podzemni prolazi su veliko zlo u ovom gradu.
E sad videcemo kako ce pomeranja prelaza da utice na same pesaka na prvom mestu, pa i na samu protocnost kroz kruzni tok, kao i koje ce sve pesacke prelaze pomeriti i koliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378629#p378629:36gxu6su je napisao(la):
nensav » 30 Мар 2016 02:30 pm[/url]":36gxu6su]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378615#p378615:36gxu6su je napisao(la):
Delija » Wed Mar 30, 2016 2:09 pm[/url]":36gxu6su]Пешаци су заправо једино на Славији што није проблем и пешаци су најбољи регулатори протока саобраћаја у кружном току.
regulatori na taj nacin sto skoro potpuno blokiraju protok!

Пешаци су регулатори у смислу да дозвољавају уплив возила у кружни ток таман онолико колико он може да поднесе, исто као што регулишу излив возила са кружног тока таман онолико колико околне улице могу да приме.

Пешаци долазе у правилним интервалима у којима долазе возила јавног превоза из којих они излазе. То је природно формиран "екосистем".

Како кружни ток изгледа када се пешаци уклоне са њега можемо искусити јако често кад мудри саобраћајци крену да регулишу кружни ток, и приликом тих регулација максимално смање број пешачких прекида саобраћаја - резултат њихове регулације је увек исти - комплетан колапс Славије.
 
interesantnih prica ima ovde
zasto interesantnih?
Pa zato sto svi zeljno iscekujemo trenutak kada ce u Beogradu postojati metro, ali se zgrazavamo na pomen podzemnih prolaza.
malo kontradiktorno, ili mi se samo cini?

Takodje, prica o trgu je smesna. ovde NIKADA nece biti trg.
to sto su ga nekada `neki` nazvali trgom, je daleko od realnosti.
Ovo je jedan od bitnih saobracajnih cvorista izanemarivanje te cinjenice je pogubno.
Cak ni UMP (koji je danas dalji nego pre 10 godina) nece umanjiti znacaj ovog cvorista.

I sta mi radimo?
pa sminkamo babu, po starom obicaju...
 
Пешаци су регулатори у смислу да дозвољавају уплив возила у кружни ток таман онолико колико он може да поднесе, исто као што регулишу излив возила са кружног тока таман онолико колико околне улице могу да приме.

Ovo stvarno ne razumem, i mislim da je tvoje razmišljanje pogrešno. Ja sam za razdvajanja pešaka i automobila radi pešaka, da brže prolaze i da budu bezbedni, ovako oni guše saobraćaj a i sami se duže zadržavaju i moraju dobro da otvore oči, pošto danas svako ima vozačku.

Пешаци долазе у правилним интервалима у којима долазе возила јавног превоза из којих они излазе. То је природно формиран "екосистем".
često sam na Slaviji, u svim ulogama i kao pešak i kao vozač ali nisam primetio da postoji neka zakonistost u kretanju pešaka, ili da postoji neki interal.Prvo, javni prevoz ne dolazi u pravilnim intervalima, nego kad dođe, drugo, u svakom vozilu ima različit broj putnika, treće nisu svi pešaci izašli iz vozila javnog prevoza.
Како кружни ток изгледа када се пешаци уклоне са њега можемо искусити јако често кад мудри саобраћајци крену да регулишу кружни ток, и приликом тих регулација максимално смање број пешачких прекида саобраћаја - резултат њихове регулације је увек исти - комплетан колапс Славије.

saobraćajci su posebna tema, ne treba po njima zaključivati kako će nešto da izgleda ili neće da izgleda.

Ja ne znam zašto ste protiv podzemnih prolaza, to bi rešilo dosta problema. Jasno je da je to skupo, i da nema para, ali oni će opet potrošiti neke pare (i fontana nije jeftina), a neka naročita korist osim šminke neće biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378527#p378527:319usenp je napisao(la):
Igor » 30 Mar 2016 04:08 am[/url]":319usenp]Izvor: Beobuild.rs


trg%20slavija%20resenje%2002.jpg

Jos jedan parkic i fontana. Lajt-motiv Velikog i Malog. Sta jos ima novo :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378652#p378652:1786jlfc je napisao(la):
nbgcity » Wed Mar 30, 2016 4:03 pm[/url]":1786jlfc]Kilometar peške oko Slavije
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ko-Slavije

Interesantan razgovor sa profesorom Maletinom o Slaviji...

Profesor Maletin ukazuje da će predloženo rešenje imati smisla, ako se Ulica kralja Milana pretvori u pešačku zonu. Jer su dva priključka kružnom toku (Beogradska i Kralja Milana) suviše blizu.

Nigde na svetu nisu uspeli da bržim protokom vozila reše saobraćajne gužve. To se neće desiti ni u Beogradu. Suštinski problem je da se količina automobila svede na razumnu meru, onoliko koliko prostorni uslovi i saobraćajnice dozvoljavaju.

PREMA ranijim najavama čelnika grada, a prema analizi Saobraćajnog fakulteta, pešački prelazi neće biti na sadašnjim lokacijama, već će biti udaljeni od kružnog toka od 50 do 100 metara. Očekuje se da će se time smanjiti saobraćajne gužve na Slaviji. Međutim, u tom slučaju pešaci će morati da hodaju ceo kilometar da bi napravili pun krug oko trga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378674#p378674:29m3njch je napisao(la):
nensav » 30 Мар 2016 05:16 pm[/url]":29m3njch]
Пешаци су регулатори у смислу да дозвољавају уплив возила у кружни ток таман онолико колико он може да поднесе, исто као што регулишу излив возила са кружног тока таман онолико колико околне улице могу да приме.

Ovo stvarno ne razumem, i mislim da je tvoje razmišljanje pogrešno. Ja sam za razdvajanja pešaka i automobila radi pešaka, da brže prolaze i da budu bezbedni, ovako oni guše saobraćaj a i sami se duže zadržavaju i moraju dobro da otvore oči, pošto danas svako ima vozačku.
На Славији има мање незгода и обарања пешака него на обичним пешачким прелазима у граду.

Размишљање ми није погрешно, у овај став сам сигурнији него у било који други. Разлог? Јер је ово једина тема око које су се на форуму сложили саобраћајни инжињери, урбанисти и архитекти. То је иначе готово немогућа мисија.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378674#p378674:29m3njch je napisao(la):
nensav » 30 Мар 2016 05:16 pm[/url]":29m3njch]
Пешаци долазе у правилним интервалима у којима долазе возила јавног превоза из којих они излазе. То је природно формиран "екосистем".
često sam na Slaviji, u svim ulogama i kao pešak i kao vozač ali nisam primetio da postoji neka zakonistost u kretanju pešaka, ili da postoji neki interal.Prvo, javni prevoz ne dolazi u pravilnim intervalima, nego kad dođe, drugo, u svakom vozilu ima različit broj putnika, treće nisu svi pešaci izašli iz vozila javnog prevoza.
Правилне интервале можеш да приметиш ако обратиш пажњу. Примера ради, возила из Булевара ослобођења улазе у кружни ток на следећи начин: 2 возила - пешаци - 2 возила - пешаци- 2 возила - пешаци. Слично је и са осталим прелазима. Када су ту саобраћајци, они зауставе пешаке, пуштају возила, која уђу у ток, али не могу да изађу из њега у истом броју и настаје чеп на излазку у Макензијеву и Београдску.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378674#p378674:29m3njch je napisao(la):
nensav » 30 Мар 2016 05:16 pm[/url]":29m3njch]
Ja ne znam zašto ste protiv podzemnih prolaza, to bi rešilo dosta problema. Jasno je da je to skupo, i da nema para, ali oni će opet potrošiti neke pare (i fontana nije jeftina), a neka naročita korist osim šminke neće biti.
Зашто смо против подземних пролаза? Па погледај на шта они личе по граду за почетак. Плус су екстремно скупи сада када морају да се раде и законски прилагођени бициклистима и инвалидима. А на крају крајева, радити их сада, без метроа је велико бацање пара. Једног дана ће они свакако да се раде, али у склопу метро станице.
 
Mišljenja sam da bi jedino sveobuhvatno (ali skupo) rešenje za Slaviju bilo da se trg da pešacima, a da se kružni tok sa saobraćajem izmesti ispod zemlje. I pešaci i saobraćaj bi dobili više prostora i brži protok. Problem sa ovim rešenjem je kod ulaza/izlaza ulica pod zemlju jer su za to potrebne nizbrdice. Za ulice Srpskih valdara i Nemanjinu to ne bi bio problem, kao ni za Mekenzijevu, ali bi se za Beogradsku i Bul. Oslobođenja morali praviti tuneli do Taša tj. Autokomande. Zato je ovo rešenje skupo. Estetski izazov bi bili i ulazi/izlazi u podzemni kružni tok (izgled zbog ulaska u rupu, buka...). Međutim mislim da preovlađuju pozitivni efekti: veliki nov pešači trg u centru grada, estetika trga, brži protok saobraćaj ispod zemlje jer nema pešačkih prelaza, veća bezbednost i pešaka i saobraćaja, dugoročno rešenje.
 
Слажем се са stf-овим писанијем у свему сем у оном делу да саобраћајци увек направе проблем у кружном току. Мислим да то доста зависи од тога колико су синхронизовани/уиграни собраћајци који тада преузму Славију као и од колапса који су настали у некој наредној улици. Више пута сам видео да саобраћај сасвим лепо иде кроз кружни ток, без обзира на саобраћајце и огроман прилив возила од Аутокоманде.

Earthmoving, прелистај тему, давани су предлози и качене слике нпр трга у Шангају (ако се добро сећам), да се направи надземни пешачки трг изнад Славије. Решење слично твом, а јефтиније. :)
 
mislim da se vecina ljudi ovde slozila sa idejom - pesaci na povrsini a vozila ili iznad ili ispod.
Cak su bile i skice poluukopanog kruznog toka pa i onog na stubovima.

Ovo resenje sad je samo sminka, nista realno ne donosi (mada i to je nesto jer je trenutno stanje katrastrofa).

Hoce li konaco biti linija u kruznom toku?
 
Mekbejn drago mi je da nisam usamljen u toj ideji. Ja sam izneo i njene eventualne negativne strane. Mislim da ideje s vremena na vreme treba obnoviti čak i ako su ranije raspravljane.
 
Vrh