Šta je novo?

Trg Slavija

Cek, cek,...43% domacinstava posjeduje automobil a koristi ga samo 20% gradjana i imate grad pretrpan automobilima!?
 
Pa?
Milion ljudi živi van centra.
Mislim da čak ni za stanare u centru nema dovoljno mesta, a dodaj na to one koji rade u centru i još mnoge koji u isti dolaze nekom dtugom svrhom.

Poslato sa telefona
 
RioBL":pmtknw9r je napisao(la):
Cek, cek,...43% domacinstava posjeduje automobil a koristi ga samo 20% gradjana i imate grad pretrpan automobilima!?
Разлози за саобраћајни колапс леже у чињеници да је Београд инфраструктурно закржљао град. Није изграђена ни минимална друмска, као ни било која друга инфраструктура.
 
Ne znam koliko su ti podaci tacni, ali ako jesu onda su to jako porazavajuci podaci.
Sad sam u GUP-u nasao sljedecu prognozu za 2021...

"Za stepen motorizacije procenjuje se da ce u proseku iznositi jedan putnicki automobil po domacinstvu."

2021 nije daleko.

Slazem se da BG ima infrastrukturnih problema ali ne mislim da "nije izgradjena minimalna drumska infrastruktura". Po meni, u nekim djelovima grada ta drumska infrstruktura je i predimenzionisana.
 
Gde je to predimenzionisano? Možda Bulevar Milutina Milankovića, ali uopšte ne smeta ta širina.

Udaljavamo se od teme, ali npr, kad je Kneza Miloša napravljena u ovakvom obliku, skoro svi su govorili da je preširoka, a pogledaj sada...
 
Skoro citav NBG...ali kao sto kazes, udaljavamo se od teme.
 
Нови Београд није у опште саобраћајно предимензионисан, чак шта више. Доказ је Јурија Гагарина.
 
RioBL nije nikad vozio po NBG ni ujutro ni u podne ni uvece ali vi koji vozite znate najbolje kako je to lijepo.

@Gaga
Нови Београд није у опште саобраћајно предимензионисан, чак шта више. Доказ је Јурија Гагарина.

Ne razumijem ovo Gaga. Kakva je saobracajnica Jurija Gagarina?

Postoje samo 3 mogucnosti po pitanju dimenzija ulica za automobilski saobracaj:
A) ulice su presiroke (predimenzionisane)
B) ulice su preuske
C) ulice su...taman

Ako cemo se sloziti da postoji problem sa saobracajnicama onda C otpada, sto znaci da ostaje A ili B.
Ja kazem A. Sta vi kazete?

P.S.
Igor ako misli da treba moze ove zadnje postove prebaciti u neku drugu temu
 
RioBL":1cw0a95m je napisao(la):
Slazem se da BG ima infrastrukturnih problema ali ne mislim da "nije izgradjena minimalna drumska infrastruktura". Po meni, u nekim djelovima grada ta drumska infrstruktura je i predimenzionisana.

Новобеоградски булевари су интергадске саобраћајнце. Под минималну друмску инфраструктуру подразумевају се УМП, СМТ и Обилазница а од тога имамо изграђено:

УМП - 20%
СМТ . 30%
ОБ - 50%

Под минимум спадају и саобраћајни "зидови" тј. нагло сужавање трансферзалних прваца попут рецимо Јужног булевара или Чангријине, као и закржљали друмски прилази граду попут Смедеревског и Авалског пута.

Градска друмска мрежа је као замашћени крви судови. Гужве се стварају на тим неизграђеним сужењима услед који не постоји компактна основна улична мрежа.

Кад си већ поменуо НБГ, његова изградња и спуцавање пара на такве интерградске саобраћајнице док се истовремено запоставља развојна друмска инфраструктура је већи урбанистички "злочин" од изградње Моста на Ади у датом тренутку.
 
Slazem se stf ako si pod neizgradjenu minimalnu drumsku infrastrukturu mislio na UMP, SMT i OB. To su saobracajnice koje su davno trebale biti izgradjene kao osnova drumskog saobracaja a tek onda ove kako ih ti nazivas "intergradske saobracajnice" kao na NBG recimo.
Posebno se slazem sa tvojim zadnjim pasusom. :kk:
 
Ja bih se pre zapitao u kakvoj su saobracajnoj korelaciji Trg republike i Slavija ?
Nije daleko dan (5-10 g) kada ce se Trg republike pretvoriti u pešaćku zonu,
automatski jedan od ,,jačih,, Slavijin pravaca je manje
i eto nam dobrog rasterecenja trga
šta ce nam onda silni podzemna i vijadutska rešenja same Slavije ?

Rešavanjem izmena glavnih saobracajnih pravaca kroz Bgd na drugim gradskim područijima-tačkama
velikim delom rešiće muka samu Slaviju
Ta rešenja su raznolika
od klasičnih uličnih regulacija , izmena saob. režima, pa do proširivanja, izgradnje auto tunela, metroa i dr.....

Ne može se od babe napraviti devojka , Ona je takva kakva je , ne trebaju nam gradiozne izmene . manje mogu
samo je treba urediti da bude estetski i funkcionalna dobra i lepa :D

Planiran novac za Slavijine katakombe i vijadukte ,
upotebiti za izgradnju auto tunela kroz Bgd brda
koj ce stvarno rešiti za dugo vremna mnoge saob. probleme Bgda :sesir:
 
Друже Рио, ако никад ниси возио по Новом Београду, откуд ти идеја да су тамо улице предимензионисане? Ево, да ти ја, Новобеограђанин, одговорим: 3+3 траке + 2 трамвајска колосека широка Улица Јурија Гагарина у поподневном шпицу је у застоју (у смеру ка блоковима). Чак и Миланковићев билевар (такође 3+3), који Астродуле помену, у пет поподне функционише близу границе неометаног функционисања саобраћаја. До изградње Моста на Ади између 16 и 18 сати било је готово немогуће колима изаћи из Блока 19а код Сава центра, због колона којима је био опасан.

Добио си одговор - Београд је у инфраструктурном смислу закржљао, а да нисмо оволика сиротиња и да имамо за више аутомобила, саобраћајни колапс у граду би био потпун.
 
Hvala druze Pantograf na pojasnjenju.
prije nego sto nam Igor svima obrise/prebaci postove da malo pojasnim...

Nisam vozio automobil po NBG (i Beogradu uopste) ali bio sam tamo par puta pa sam vidio kako bulevari izgledaju. I sam kazes kakvi su saobracajni problemi na NBG i meni je to jasno, mada ne znam detalje (u koje vrijeme koja ulica, sta i gdje). To znate vi koji imate potrebu da vozite po Beogradu.

Ono po cemu se moje misljenje o ovom problemu, mozda, razlikuje od drugih misljenja je sto ja ovaj problem na NBG djelimicno objasnjavam predimenzionisanoscu ulica za automobilski saobracaj. Sta to znaci?

To znaci da ulice, bulevari pa i autoput kroz NBG svojim kapacitetom indukuju automobilski saobracaj. Drugim rjecima, saobracajnice tip 3+3 na malim medjusobnim odstojanjima ispunjene samo automobilima i potpomognute parkiralistima, sa dugackim ravnim dionicama u dijelu grada koji je urbanisticki osmisljen na nacin na koji je osmisljen samo su recept za ovo sto i sami vidite i opisujete.

Moze se (i treba) o ovoj temi mnogo pisati ali bojim se da smo otisli predaleko od Slavije :)
 
RioBL":2uqnpahw je napisao(la):
Nisam vozio automobil po NBG (i Beogradu uopste)

што те не спречава да са таквим самопоуздањем из теме у тему предлажеш решења саобраћајних проблема и дајеш процене о потребном паркинг простору :)
 
RioBL":xc4rzz99 je napisao(la):
....da malo pojasnim... bio sam tamo par puta pa sam vidio kako bulevari izgledaju.
U kom gradu živiš i kakva su tamo rešenja preopterecenih kružnih tokova ?
 
@Orion
Koja sam to rjesenja predlozio i koje sam procjene dao?

@Boca-ica
saobracajni problemi su danas prisutni u svim gradovima svijeta. Ne moras zivjeti u BG pa da se suocis s njima. Tamo gdje ja zivim nema mnogo kruznih tokova i svi funkcionisu dosta dobro.

Sto se same Slavije tice nisam mnogo komentarisao jer nisam siguran koje bi rjesenje tu bilo dobro. Svidja mi se Jovinova (cini mi se) ideja o transformaciji trga ali vise vizuelno nego saobracajno. Saobracajni problem je vjerovatno slozeniji nego sto se cini i vezan je i sa saobracajem u gradu uopste.
Posto sam pobornik unapredjenja i razvoja javnog saobracaja pogotovo sinskog, misljenja sam da bi promjene i na tom polju pomogle i Slaviji.
 
RioBL":wh5h2wd0 je napisao(la):
RioBL nije nikad vozio po NBG ni ujutro ni u podne ni uvece ali vi koji vozite znate najbolje kako je to lijepo.

@Gaga
Нови Београд није у опште саобраћајно предимензионисан, чак шта више. Доказ је Јурија Гагарина.

Ne razumijem ovo Gaga. Kakva je saobracajnica Jurija Gagarina?

Postoje samo 3 mogucnosti po pitanju dimenzija ulica za automobilski saobracaj:
A) ulice su presiroke (predimenzionisane)
B) ulice su preuske
C) ulice su...taman

Ako cemo se sloziti da postoji problem sa saobracajnicama onda C otpada, sto znaci da ostaje A ili B.
Ja kazem A. Sta vi kazete?

P.S.
Igor ako misli da treba moze ove zadnje postove prebaciti u neku drugu temu

РиоБЛ, да не понављам речи мог комшије Пантографа, одговорио ти је што се тиче улице Јурија Гагарина. Кад будеш у Београду отићи поподне и погледај, од ОТП-а (бувљака) па према блоку 45. Има још неких улица и овде код нас на Бежанијској коси, али неки други пут.

Не слажем се са тобом по питању "димензија улица". Постоје само две врсте улица:
Б) улице су преуске (бар 95% у Београду)
C) улице су таман (5% у Београду)

Под А) улице су прешироке, нигде у свету улице нису прешироке. Доказ за то су ти рецимо Букурешт и Москва.
Мој син је пре неких два месеца био послом у Букурешту са другаром, ишли су колима, и каже да је саобраћајни колапс малте не 10 пута већи него у Београду. Имају и по шест трака у једном смеру и опет су им ти булевари крцати возилима. Пет (5) часова им је требало да дођу, од "ивице" Букурешта до релативно близу центра града.
Москва, има и по 10 трака у једном смеру и опет су им ти булевари крцати возилима, малте не у било које доба дана, а зна се да Москва има један од најбољих метроа у/на свету.
Токијо, иако је један од најразвијенијих градова света, имају невиђени саобраћајни колапс, а и они имају изузетан метро.

А ми сви пиздимо кад је велика гужва у саобраћајној "жили куцавици" Таковса-Кнеза Милоша.

Да поновим реченицу са друге теме (ИКЛ) :)
Седи бре у неки лепи кабриолет, лепо је време, и провозај се лепо по лепом Београду, видећеш како је леп осећај.


Живи били аутомобили :)
 
Наравно Боцо, али само Тесла модел "С" или будући модел "III" (лимузина) и модел "икс" (Х) кросовер, на тржиште излазe следеће године.
 
Da se potsetimo otkrića iz 2008.g.
Beograd je svet :)
....Geografska lokacija Beograda na karti sveta podudara se sa trgom Slavija na karti našeg Glavnog grada.
Slavija je najveca raskrsnica u Beogradu, a za Beograd se cesto govori da je na raskrsnici puteva.Oko kružnog toka na Slaviji svakoga dana prodje ogroman broj vozila-Beogradjana i gostiju iz inostranstva.
Svaki put kada napravite krug oko Slavije,
simbolički ste napravili krug oko Beograda ,
a kada obidjete Beograd, kao što ste videli, obišlii ste ceo svet....
.
izvor http://pulse.rs/beograd-je-ceo-svet/
 
НЕ ПРЕКИДАТИ ТРАМВАЈСКИ САОБРАЋАЈ У ТОКУ РАДОВА НА СЛАВИЈИ
Posted on 09.44 by vozoljubitelji srbije
Саопштење везано за будуће радове на Славији

После више од годину дана прекида трамвајског саобраћаја на Вождовцу, последично опадања пословне и трговинске активности на истом, још једна година прекида трамвајског саобраћаја би била превише. Искуства великих градова Чешке и Аустрије показују да је могуће радити велике инфраструктурне пројекте без дужих прекида трамвајског саобраћаја. Чак и при великим ископима, као што су они за градњу метро станица, коришћена су привремена премошћавања, како би трамвај функционисао.

У већини градова са трамвајским системима, трамвај је бржи и поузданији од аутобуса. Због застареле технике и организације, у Београду често није тако, па многи путници бирају аутобус на правцима где постоје трамвајске линије. Ипак, и поред одређених недостатака, у непосредној близини трамвајских пруга се налази највећи део пословних и трговинских садржаја. Осим тога, захваљујући дужим возилима трамвајске линије могу превести знатно више путника од аутобуских, комфорније и уз ниже трошкове. Трамвајске линије олакшавају оријентацију и чине део идентитета одређених делова града. Утолико, када се саобраћајне површине морају смањити због инфраструктурних радова, у развијеним друштвима трамвајске линије имају највиши приоритет. Користе се привремени монтажни колосеци, привремене скретнице и краће једноколосечне деонице на којима се возила пропуштају неизменично. Прекид саобраћаја због монтирања и демонтирања монтажних колосека се врше искључиво викендом.

Удружење љубитеља железнице се залаже за продужење трамваја од Трошарине ка Кумодражу уз обод Насеља Степа Степановић. Експерти из Удружења процењују да је то технички изводљиво и високо економски исплативо, а највише кроз развој пословних и трговинских садржаја на самом Вождовцу.
http://vozoljubitelji.blogspot.com/
 
Najbolje rešenje za neprekidanje tramvajskog saobraćaja pri rekonstrukciji Slavije je sledeće:
Prvo preneti Dimitrija Tucovića u park ispred Narodne banke (što mu je zapravo i određeno kao nova lokacija), a onda na tom ostrvu kružnog toka napraviti raskrsnicu trianglu za tramvaje iz tri smera: Nemanjine, Beogradske i Bulevara oslobođenja. Dovoljno je postaviti koloseke, ne moraju se ukopavati u asfalt.

Onda lagano mogu da buše i razvaljuju okolo po celom kružnom toku i da mu prilagođavaju geometriju.
Na kraju još samo treba odustati od te nepristupačne fontane u centru, ostaviti tramvajsku raskrsnicu na sredini trga i funkcionisaće tramvajski saobraćaj mnogo bolje nego pre rekonstrukcije. Ko kaže da na Slaviji uopšte mora da bude okretište tramvaja, Tašmajdan je blizu!
Fontanu neka stave u onaj isti park gde i Dimitrija, nakon što sruše ono malo krša od niskih objekata što je u tom bloku ostalo. Da bude dostupna građanima.

Dobru stvar koja je napravljena na Autokomandi sada treba preneti i na Slaviju. Da i ne govorim da, ako je pameti, treba napraviti tramvaj da ide dvokolosečno istom stranom ulice od Veterinarskog fakulteta sve do Slavije, a na Slaviji oba paralelna koloseka da pređu na sredinu Trga do pomenute triangle.
Bulevar Oslobođenja može se izvesti kao 2+2 automobilska ulica i još dvokolosečna tramvajska baštica po jednoj strani i još proširenje od dve trake za autobuska stajališta između Tiršove i Pasterove. Da, to znači počupati kompletan drvored sa jedne strane od veterinarskog faksa do Slavije ali to nije ništa što već nije viđeno (i preživljeno) na Bulevaru.
 
Uh, uh...ja mislim da Stanislaw ima planove za sve djelove grada, samo ceka pravu priliku da ih iznese :D
plus od mene :kk:
 
Vrh