Šta je novo?

Trg Slavija

Na ovom forumu se već godinama kuvaju dobre ideje i izmeštanje oba koloseka na istu stranu Bulevara oslobođenja, sa opcijom tehničke okretnice u parku u Pasterovoj su već elaborirali daleko kompetentniji od mene.

Ja se samo ne slažem sa nekim idejama o provlačenju tramvaja uskim ulicama okolo Slavije, već mislim da tramvaj treba da ide pravolinijski preko Slavije, pogotovo sad kad se Beograd usudio da to napravi na Autokomandi, zašto ne i na Slaviji. Jedino tako će tramvaj biti nezavistan od automobilskih traka od Savskog trga pa sve do Autokomande, uključujući i ostrvo kružnog toka na Slaviji, a ne bi bio nezavistan ako bi ga provlačili okolnim ulicama da se pobegne od Slavije (gorko iskustvo Resavske).

Neke ulice oko Slavije (posebno Birčaninova) imaju potencijal da se na njih usmeri još malo automobilskog saobraćaja, da ti automobili ne bi paralisali tramvaj na raskrsnici Nemanjine sa Resavskom i Slavijom. Bolje je sklanjati automobile od tramvaja alternativnom trasom, nego obrnuto.
 
RioBL":32mi8ihj je napisao(la):
Cek, cek,...43% domacinstava posjeduje automobil a koristi ga samo 20% gradjana i imate grad pretrpan automobilima!?

Овде се добро види, не могу да се мимоиђу два аута од паркираних на тротоару
 
stanislaw":275sckuu je napisao(la):
Na ovom forumu se već godinama kuvaju dobre ideje i izmeštanje oba koloseka na istu stranu Bulevara oslobođenja, sa opcijom tehničke okretnice u parku u Pasterovoj su već elaborirali daleko kompetentniji od mene.

Ja se samo ne slažem sa nekim idejama o provlačenju tramvaja uskim ulicama okolo Slavije, već mislim da tramvaj treba da ide pravolinijski preko Slavije, pogotovo sad kad se Beograd usudio da to napravi na Autokomandi, zašto ne i na Slaviji. Jedino tako će tramvaj biti nezavistan od automobilskih traka od Savskog trga pa sve do Autokomande, uključujući i ostrvo kružnog toka na Slaviji, a ne bi bio nezavistan ako bi ga provlačili okolnim ulicama da se pobegne od Slavije (gorko iskustvo Resavske).

Neke ulice oko Slavije (posebno Birčaninova) imaju potencijal da se na njih usmeri još malo automobilskog saobraćaja, da ti automobili ne bi paralisali tramvaj na raskrsnici Nemanjine sa Resavskom i Slavijom. Bolje je sklanjati automobile od tramvaja alternativnom trasom, nego obrnuto.

Oвај твој предлог ме је навео на једно размишљање - трамвај ван кружног тока на Славији. Не замерите на величини кружног тока, положају улица које се уливају, ово је само идејна скица. Трамвајска пруга у бул. ослобођења и Немањиној од народне банке би ишао са леве стране и у потпуности заобилазио кружни ток, док би шине из Београдске ишле около кружног тока укрштајући се са укључењима из Београдске, кнеза Милоша и Немањине. Та 3 укључења улица у кружни ток би можда могле и да се регулишу семафорски. Наравно у овом мом плану Делиградска би постала пешачка улица од Бирчанинове до саме Славије (или пешачко-трамвајска улица ако би се провукао крак трамваја од Славије до КЦС, преко ауто пута до Прокопа и даље до Аутокоманде).

259ec78.jpg


Шта мислите о овом предлогу? Наравно узмимо у обзир да се кнеза Милоша може "искривити" на простор садашњег "платоа" где ће бити срушене хабмургерије, како би се одвојило укључење од Београдске.
 
Khm, Kralja Milana, ne Kneza Miloša...
Što se predloga tiče, mislim da je davno zaključeno na ovom forumu da je najbolje rešenje potpuno izmeštanje tramvaja sa Slavije, ali kako je to najbolje rešenje, naravno da ga neće i primeniti :bash: U svakom slučaju sva razmatranja su dobrodošla. :gobb:
Mislim da je kružni tok previše mali jer nema mesta da se toliko pomeri ka Hotelu, takođe, jasno je da bi tramvaj morao da bude potpuno odvojen od toka. Osim toga, izuzetno je opasno ukrštanje tramvaja i izlaza sa kružnog toka, a u našim uslovima i suludo jer bi dovelo do zadržavanja vozila u toku, a svakodnevna čukanja da ne pominjem.
 
Шта ми би са називима улицама :(

Положај кружног тока није битан, могла би пруга из Београдске да заобилази кружни ток криво, можда чак и да се иде мало радикалније, да се превуче трамвај из Београдске од раскрснице са Његошевом преко парка-Митићеве рупе, уз зграде, ту пресече само краља Милана и преко краља Милутина се споји са пругом у Немањином и тако заобиђе сам кружни ток по ободу.

Такође предлажем и да се затворе за саобраћај делови Светог Саве и Делиградске до раскрсница са Бирчаниновом и књегиње Зорке.
 
stanislaw":1qkx4ix1 je napisao(la):
Fontanu neka stave u onaj isti park gde i Dimitrija, nakon što sruše ono malo krša od niskih objekata što je u tom bloku ostalo. Da bude dostupna građanima.

Dobru stvar koja je napravljena na Autokomandi sada treba preneti i na Slaviju. Da i ne govorim da, ako je pameti, treba napraviti tramvaj da ide dvokolosečno istom stranom ulice od Veterinarskog fakulteta sve do Slavije, a na Slaviji oba paralelna koloseka da pređu na sredinu Trga do pomenute triangle.
Bulevar Oslobođenja može se izvesti kao 2+2 automobilska ulica i još dvokolosečna tramvajska baštica po jednoj strani i još proširenje od dve trake za autobuska stajališta između Tiršove i Pasterove. Da, to znači počupati kompletan drvored sa jedne strane od veterinarskog faksa do Slavije ali to nije ništa što već nije viđeno (i preživljeno) na Bulevaru.


Замисао с почетка је вредна разматрања, али та с краја никако. Ту моторни саобраћај треба да се склони, а не шири, посебно не на рачун дрвећа !

Предлагао сам још пре неколико година и понављам, Славију треба претворити у раскрсницу 4 улице, док се не стекну услови и нађу решења да постане не само пешачки трг него вртна целина придодата садашњим у близини.
 
Vesić Goran se setio da pomene Slaviju:

-Постоје пројекти који су изнад политике и који доносе опште добро. Један од њих је „Београд на води“ и његовој реализацији треба сви да се радујемо, рекао је Весић.

Он је нагласио да се у Београду на сваком кораку нешто гради и да је наш град постао једно велико градилиште са пуно кранова.
-Реконструкција трга Славија ће почети у априлу идуће године, а тендер ће бити расписан између 1. и 15. новембра и ми се заиста трудимо да Београд претворимо у градилиште, а то показује и податак да смо за првих шест месеци ове године издали преко 400 грађевинских дозвола. Креће са изградњом „Београда на води“, надам се брзој реконструкцији хотела „Југославија“, гради се великим комплекс у Рајићевој улици који је стајао годинама, шопинг мол у Вишњици, велики комплекс у Далматинској улици, нова зграда Airport sity. Поред тога почиње градња неколико хотела попут Хилтона близу Славије тако да Београд све више постаје оно што сви ми желимо, а то је прави центар Балкана и овог дела Европе.

Izvor: Grad Beograd
 
Ruse se objekti ispred narodne banke rasciscava se plac
 
E sto kazu Crnogorci, vala dobro su se shjetili :)

EDIT:

Meni je nekako logicnije da Dimu premeste ovde, u njegovu ulicu. Em sto bi bio simbolican i ulaz bi svakako bio mnogo lepsi (ovo je ipak bista, a ne mega spomenik), em sto bi se uklopilo u arhitekturu starog nadvoznjaka. U Dimitrijali pritom ne postoji nijedan spomenik ili bista...

m93tbt.jpg
 
relja":3tvqt855 je napisao(la):
...Dobro za bistu, a šta sa posmtnim ostacima ispod biste?
Samo da ne koriste post-ekspres :lool:
Mozda ima mesta u aleji velikana .....
 
"To" zaslužuje sahranu uz vojne počasti i posebnu brigu, pošto je tom čoveku ovo neka četvrta ili peta sahrana.
 
Реља, одавно је речено да ће његово остаци да се преместе на Ново гробље тј. алеју великана. С обзиром да ће бити у алеји великана биће и војне почасти, што Туцовић и заслужује.
 
Почело рушење око Славије!
М. Љ. ПОПОВИЋ | 06. октобар 2015. 12:58 | Коментара: 6

Пре неколико дана стартовали припремни радови за реконструкцију једног од централних градских тргова. Багерима уклањају зграде у Краља Милутина, где ће бити премештен споменик Димитрију Туцовићу

bg-slavija620x0.jpg


У ЦЕНТРУ града, пре неколико дана отворено је још једно велико градилиште. Радници су, наиме, почели да руше објекте у Улици краља Милана, где ће бити измештен споменик Димитрију Туцовићу, који се сада налази на кружном току Трга Славија!

Градски челници најавили су да ће реконструкција једног од централних градских тргова "бити завршена у најкраћем могућем року". Станари неколико стамбених јединица су одавно расељени.

На градилишту су нам објаснили да ће једна зграда Народне банке Србије (не она главна, модерна и стаклена) и фирме "Машинпројекат", са још неколико околних у Улици краља Милутина, за неколико дана бити уклоњене.

- Овај посао, који подразумева рашчишћавање терена, требало би да буде готов за две недеље - рекли су нам радници. - Тек касније почеће уређење платоа, у чијем средишту ће се налазити споменик. Паркинг ће остати на истом месту, а преко пута ће нићи парк.

У склопу реконструкције Славије, ободна Улица кнегиње Зорке биће претворена у пешачко-бициклистичку "улицу успореног саобраћаја" у којој ће пешаци и бициклисти имати предност у односу на аутомобиле, најавио је недавно градски менаџер Горан Весић.

Осим у визуелном, реконструкција Славије обухвата велике промене у саобраћајном смислу. Укрштања пешачког са осталим саобраћајем праве озбиљна закрчења у овом делу града. Зато је предвиђено померање контактне мреже ка ободима сквера, као и измештање станица за градски превоз.

ПОЧЕТАК ОБНОВЕ У МАРТУ 2016.

КАКО је раније најавио помоћник директора Агенције за инвестиције и становање града Београда Драган Милошевић, реконструкција Славије и Булевара ослобођења почеће до 15. марта 2016. Он је прецизирао да ће трајати максимално шест месеци, а да ће уговором бити предвиђене награде за завршетак радова пре рока, као и казне за његово прекорачење.

НА КОНКУРСУ БИЛО ЧАК 70 РАДОВА

НА конкурс за израду урбанистичко-архитектонског решења Трга Славија 2012. године приспело је 70 радова. Жири са Дејаном Васовићем на челу, тадашњим градским архитектом, већином гласова није доделио прву награду, већ четири друге (по 250.000 динара), два рада је откупио за по 50.000 динара и једно решење похвалио.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... ko-Slavije
 
Гага":8754dqac je napisao(la):
Реља, одавно је речено да ће његово остаци да се преместе на Ново гробље тј. алеју великана. С обзиром да ће бити у алеји великана биће и војне почасти, што Туцовић и заслужује.

OK, samo gradski čelnici to ni ne spominju, a po meni je to jedno bitno i osetljivo pitanje.
 
Према мојим сазнањима, постоји проблем да се Дишини посмртни остаци лоцирају; наводно су их тражили и некаквим сондама, сонаром, чиме год, ал их баш и нису "напипали" доле испод. Тако су ми бар казали, па ако су лагали мене...
 
Данас се, ето, могу прочитати два различита податка о последњем премештању посмртних остатака: 1947. и 1949. година.

http://www.graduzice.org/documents/3413_1394.pdf
стр.13

....Тако се и 20. новембра 1914. године налазио на коти 239 Врапчег брда код Лазаревца, изнад ушћа реке Љиг у Колубару, где му је аустроугарски куршум угасио живот.
Последњи запис у Дневник, у који је водио од првог дана мобилизације у Првом балканском рату, био је са датумом 7. новембар (19. новем-бар по новом календару). Извучен са прве линије, под непрекидном пушчаном и артиље-ријском ватром, саборци су га закопали без сандука под једним старим храстом, а на стаблу дрвета на затесаној кори урезане су речи:
„Овде лежи раднички витез Димитрије...“. У непосредној близини, у селу Шушњар, налазио се на положају и Четврти пешадијски пук Дринске дивизије у коме су били Ужичани и Златиборци. Међу војницима оба пука муњевито се пронела вест о његовој погибији. Пошто је штаб наредио да се Димитрије сахрани у близини места погибије, са Моравцима из његове јединице учествовала је у копању гроба и неколицина Ужичана.
По завршеном рату све кости изгинулих у Колубарској битки ископане су и пренете у заједничку костурницу у цркви у Лазаревцу. Када је вода продрла у њу и поплавила кости, оне су извађене и после обнављања крипте, враћене назад, овога пута у једном од засебних, обележеним бројем три, а било их је једанаест металних сандучића, дужине човечије бутне кости. После Другог светског рата, на 35. годишњицу његове погибије, 1949. године, преуређиван је београдски трг Славија, постављен споменик, рад вајара Стевана Боднарова, у чији темељ је похрањен тај плехани сандук, а Славија преименована у Трг Димитрија Туцовића. ....
 
Како би ја лепо на углу Славије и Макензијеве направио велику гаражу у висини околних зграда са пристојном фасадом, а онда укинуо паркинге у Макензијевој, срушио ону једну кућицу што је ван линије регулације, и проширио неколико саобраћајних трака.
 
Zasto novinari koriste termin "trg slavija" ?
Jesam li ja nesto propustio, posto je zvanican naziv (bio) "trg Dimitrija Tucovica, a u narodu je bio odomacen skraceni naziv "Slavija", ali nikako Trg Slavija!!!
 
Хмм, мислим да се у систему јавног превоза води као Трг Славија.
 
laki72":1jh4oy1a je napisao(la):
Zasto novinari koriste termin "trg slavija" ?
Jesam li ja nesto propustio, posto je zvanican naziv (bio) "trg Dimitrija Tucovica, a u narodu je bio odomacen skraceni naziv "Slavija", ali nikako Trg Slavija!!!

Verovatno koriste naziv "Trg Slavija" zato što i građani, tj. čitaoci nikada nisu govorili "na Trgu Dimitrija Tucovića"...
Slično važi i za Brankov most, Autokomandu (Trg Oslobođenja)...
 
Vrh