Šta je novo?

Trg Slavija

Au... zaboravljaš gradivo .... :laugh:
Stotinak metara od kružnog toka svuda postoje semafori, da nema pešaka
stvorile bi se dugačke zmijolike kolone i preko Slavije .... i tek tada bi bio haos tj. uništena protočnost kružnog toka
Pešaci pomažu Slaviji kako bi ta protočnost bila što bolja :)
 
Mislim da bi trebali da pokrenemo peticiju za smenu Siniše M. sa funkcije gradonačelnika jer je u više navrata dokazana njegova potpuna nesposobnost za obavljanje ove funkcije.
 
i pri tome zloupotrebljava funkciju gradonačelnika za promociju privatnog projekta beograd na vodi.
 
A vi svi živite u nekoj bajci kada mislite da će peticija pomoći ili da postoji sudski postupak koji može da dokaže nečiju nesposobnost u Srbiji.
 
Takve mere imaju dugoročne posledice po karijeru te osobe. Ako peticiju potpiše 100 000 ili više ljudi on možda neće biti smenjen, jer je to samo 10% biračkog tela, ali će biti temeljno iskompromitovan. Sa svakim većim procentom šanse da bude smenjen ili podnese ostavku rastu. A činjenica je da otkad je .S.M. na vlasti u gradu vlada nezapamćeni komunalni haos. Izvinjavam se za OT, ali predvidjeno rešenje za Slaviju je skandalozno i treba da bude povod za širu akciju.
 
Ako nekada izmisle mernu jedinicu za prazna obećanja, sigurno će se zvati "Vesić" :p

Недеља, 14. јун 2015.

Тендер за реконструкцију Трга Славија и Булевара ослобођења биће расписан око 15. августа

Градски менаџер Горан Весић гостовао је у емисији „Случај Б” Милорада Рогановића на радију Студио Б. Весић је одговарао на питања слушалаца о актуелним темама у граду. Весић је рекао да ће тендер за реконструкцију Трга Славија и Булевара ослобођења бити расписан око 15. августа, док се почетак радова очекује почетком 2016.године.

– С обзиром на то да се неће да радити подземни пролази, очекујем да радови не трају дуже од шест месеци. Тендер ће бити урађен на много транспарентнији, бољи и ефикаснији начин него што је то урађено са тендером за реконструкцију Улице војводе Степе, коју је ова градска власт затекла. Основна разлика је да ће тендером за Славију бити боље заштићени интереси града односно грађана, јер ћемо да предвидимо казнене одредбе за извођача ако не поштује рокове у међуфазама, механизам како би подизвођачи били плаћени, али и проверу квалитета радова. Ако тако будемо радили, можемо да гарантујемо да ће тај посао бити завршен на дан када буде предвиђено по тендеру, а можда и раније – истакао је Весић.

Он је поновио да завршетак реконструкције Војводе Степе, према уговору, треба да буде 11. јула и истакао да извођач радова није тражио продужетак рока после фебруара, када му је такав захтев одбијен у Агенцији за инвестиције и становање која је инвеститор и једина надлежна у граду да комуницира са извођачем. Такође је потврдио да Град извођачу не дугује „ниједан, једини динар”, да ће му следеће недеље бити „уплаћено више од милион евра, неколико дана пре истека рока за плаћање” и да „ће све обавезе према извођачу бити испоштоване”.

– Колико видим, извођач сам најављује у медијима да ће посао завршити у року и то ме радује – рекао је Весић и додао да у уговору јасно пише каква су права Града Београда ако извођач не буде поштовао уговор тако што улицу не би завршио у предвиђеном року.

– Грађани треба да знају да садашња управа града није расписивала тендер за Улицу војводе Степе, није одређивала услове, није бирала извођача и нема никакве могућности да интервенише све до истека рока за завршетак радова. Нисмо ми правили тај наопаки уговор већ смо га затекли. Јавност такође треба да зна да је у прошлости у Београду била пракса да се касни са радовима, али да ми желимо да уведемо нову праксу по којој они који раде посао за Београд морају стриктно да поштују рокове и тако поштују и грађане којима није лако да живе у улицама које се реконструишу. Прави ефекти овог новог начина рада видеће се тек када се буде радио Трг Славија, а сада смо принуђени да вадимо кестење из ватре које нам је оставила прошла власт – појаснио је градски менаџер. Што се тиче реконструкције Трга Славија, Весић је подсетио да је после спроведене јавне расправе, највише примедби грађана и стручне јавности било управо на предвиђену изградњу подземних пролаза испод трга, а који су, испоставило се, били више него оправдани. Ти подземни пролази, како је прецизирао, требало је да буду високи око два метра и релативно уски, јер због постојећих постројења испод Славије није било могуће направити комотније пролазе.

– После озбиљне анализе, коју је урадио Саобраћајни факултет, прихватили смо решење да се ради реконструкција без подземних пролаза, али са другачијом организацијом пешачког саобраћаја. Имаћемо боље ефекте јер не треба да заборавимо да Славијом дневно прође пешице између 70 и 90 хиљада људи. Улица кнегиње Зорке ће постати прва бициклистичко-пешачка улица са зоном успореног саобраћаја у којој ће пешаци и бициклисти имати предност у односу на аутомобиле. Пошто нема подземних пролаза на Славији, уштедећемо новац који ћемо да искористимо за реконструкцију Рузвелтове улице, која такође креће наредне године. Прихваћено је решење да на самом скверу нема заустављања возила и пешака, већ да се сва стајалишта и пешачки прелази помере ка унутрашњости улица које се уливају у Славију – прецизирао је Весић.

После завршетка реконструкције, Славију ће красити прелепа фонтана, док ће споменик Димитрају Туцовићу бити премештен преко пута, тачније на Плато испред Народне банке Србије који ће такође понети назив по истакнутом револуционару. Мошти Димитрија Туцовића биће пренете у Алеју великана на Новом гробљу, тамо где му је и место, истакао је градски менаџер. Весић је подсетио да је завршен конкурс за уређење три велика трга у Београду. Реч је, како је навео, о Тргу републике, Теразијама и Тргу Николе Пашића.

– Поред Теразија, радиће се и „Теразијска падина”, односно простор ка Зеленом венцу, где је Град у преговорима са заинтересованим донаторима да финансирају реконструкцију тог дела града. Једног дана, у будућности радиће се и проширење Каменичке улице, како би се омогућио директан излаз на реку, али не тако брзо јер нам треба доста новца за експропријацију. Када је реч о реконструкцији Трга републике, испод њега ће се радити подземна гаража, иначе једна од четири предвиђене које ће се градити у најужем центру града и које треба да буду изграђене у наредне две до три године пошто ће наредних година најужи центар града постати пешачка зона – најавио је Весић.

Он је додао да ће тај посао бити завршен у наредних пет година, док се већ ове године затвара за саобраћај Улица Вука Караџића и део Змај Јовине – испред Поште, као и горњи део Обилићевог венца, тако да ће се у истоимену гаражу улазити из Маршала Бирјузова. Та гаража ће бити реконструисана и дограђена, рекао је Весић и најавио скору реконструкцију Пионирког парка у оквиру уређења читавог трга између Дома Народне скупштине с једне и Скупштине града и Председништва Србије с друге стране.

– Поред ова три велика трга, у наредних месец дана почиње и реконструкција Цветног трга, који ће у доњем делу да краси споменик Бориславу Пекићу, док ће се преко пута Југословенског драмског позоришта, у договору са Удружењем глумаца Србије, урадити споменичка композиција са сценама из култних домаћих филмова и позоришних представа у којима су актери најистакнутији доајени нашег глумишта – најавио је Весић.

Весић је додао да ће током јула бити завршен конкурс за Споменик српским жртвама и грађанима Србије у ратовима од 1990. године, који ће бити постављен на београдском ушћу, као и да ће на простору између хотела „Југославија” и Земуна, а у сарадњи са Градом Москвом, бити урађен Парк словенске писмености са бистама најпознатијих словенских писаца.

Izvor: Grad Beograd
 
tragac":2g57i2s0 je napisao(la):
Izvinjavam se za OT, ali predvidjeno rešenje za Slaviju je skandalozno i treba da bude povod za širu akciju.

Расписани "архитектонско урбанистички" конкурс без додира са архитектуром и урбанизмом и са задатим саобраћајним решењем у коме се даје апсолутна предност за 20% грађана насупрот осталих 80% је једино што је стварно скандалозно у епопеји о Славији.

Одустајање од изградње по свим здраворазумским параметрима - ирационалних подземних пролаза на Славији је најпаметнија одлука тренутне градске власти од почетка њиховог столовања.
 
A koja je ideja najbolja za odvajanje pešaka i ubrzavanje saobraćaja? Možda izmeštanje tramvaja? Pešaci se moraju odvojiti. Podzemno, nadzemno. Treba provući i bici stazu ako ima prostora.
 
Kratkovidost
Proširivanje, ubrzavanje saobracaja, sklanjanje pešaka , uklanjanje tamvaja itd...
jeste rešavanje samo trenutnih problema
bez ikavog pogleda na nadolazece tj buducnost
Takav pogled vodi samo na stvaranje ,,Gazele II ,, u strogom centru grada
što nikako nije u skladu sa održivim sadašnjim naročito buducim Bgdom

Dalekovidost
Izmeštanje saobracajnog čvorišta ili umanjenje njegovog značaja tj rasterecivanje Slavije
jeste jedini način da gradski trg ostane trg
 
Moja ideja je 3 nivoa na Slaviji.
Nivo -2 metro stanica-prilaz, sa manjim komercijalnim sadrzajima i podzemnom garazom.
Nivo -1 saobracajni nivo. U odnosu sadasnji kotu bio bi nizi nekih 1,5-2m.
Na 0-tom nivou bi se konacno napravio pravi trg...
Sa tri strane teren oko Slavije je visnji od samog kruznog toka, te bi bilo lako uklapanje.
Na delu ka NBS bi bilo potrebno prilagoditi visinu, nekim kaskadnim resenjem...
Stajalista javnog prevoza bi se naravno izmestila iz samog kruznog toka, kako iz bezbedonosnih, zako i estetskih razloga.


Preduslov realizacije jedne ovakve (ili slicne) ideje je projekat linije metroa i same stanice sa ulazima.
 
ja stvarno ne znam ko je protiv podzemnih prolaza za pesake. Hajde neka budu i nadzemni ali avakako treba ih odvojiti od motornih. vozila.
 
A da svuda izdvojimo iz Bgda pešake
i uvedemo pravilo da je kretanje gradom dozvoljeno samo ličnim putničkim vozilima :bg4:
 
Да ли је ико од вас пролазио Славијом ноћу, од 20 до 6? Славија тада може да се пређе лагано не по пешачким прелазима около, већ по сред кружног тока од булевара Ослобођења до Краља Милана без икаквих проблема. Пошто свакодневно пролазим Славијом у разним правцима, што пешке што јавним превозом, мислим да је оно што треба урадити јесте одвајање јавног превоза од осталог саобраћаја (трамваји, тролејбуси и зглобни аутобуси најлакше направе загушење у самом кружном току), увлачење пешачких прелаза и рашчишћавање тротоара од разних беспотребних киоска, штандова, фрижидера, говорница, канти и сл. мобилијара који само сужавају путању пешацима (који нпр. журе са 9Л у Немањиној да пређу на 9А у бул. Ослобођења, или са 83 на 33 и сл.). Исте ствари отежавају кретање посебно код аутобуске станице Карађорђев парк, неколико трафика, улични продавци, говорнице, канте уз дрвеће и људе који чекају аутобус (углавном не мање од 50 особа у шпицу) просто чине тај део уским грлом.
 
tragac":7jz0oan9 je napisao(la):
A koja je ideja najbolja za odvajanje pešaka i ubrzavanje saobraćaja? Možda izmeštanje tramvaja? Pešaci se moraju odvojiti. Podzemno, nadzemno. Treba provući i bici stazu ako ima prostora.

Не треба их одвајати, већ прерасподелити. Предлога само на овом форуму има барем десетак у три одвојене теме. Предлога који би повећали безбедност пешака, убрзали јавни превоз и растеретили друмски део кружног тока. О томе се годинама дискутовало. И сва та решења би била јефтинија за пар милиона евра од ирационалних подземних пролаза.

Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци. Да ли заиста мислиш да треба спуцати 7 милиона евра да би се удовољило - мањини на штету већине?
 
stf":3g2br9m2 je napisao(la):
Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.

Nisam znao da Beograd ima ovako dobru statistiku!? :shock:
Da nije ovde neka greska stf?
 
Hipi prica o raspevanim beogradjanima koji na renderima leze na sred neke zelene povrsine na Slaviji dok automobili idu podzemno ili se telepromptuju je cista utopija i nepoznavanje saobracajnih tokova i planirane i postojece infrastrukture.

Metro stanica na Slaviji ce takodje zahtevati podzemne prolaze tako da je prilika bila da se deo posla uradi ne toliko zbog metroa koliko zbog sadasnjeg problema. Posto metro stanicu necemo videti bar 15-20god taman ce pri njenoj izgradnji biti prilika i za ozbiljnu rekonstrukciju mozda neka izmestanja i prosirenja. Ovom rekonstrukcijom nismo dobili nista po pitanju bezbednosti pesaka vec jedno poluresenje. Malogradjansko insistiranje na fontani proslih i ovih sada na vlasti necu ni komentarisati.
 
stf":ir0kdmvg je napisao(la):
Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.

?!

voleo bih da su ove cifre tacne, ali nesto mi neverovatno zvuci. Da nije mozda obratno?
 
Potseticu samo 'hejtere' da i ti autobusi, trolejbusi i tramvaji koriste iste saobracajnice koje i 'omrzeni automobili. :)
 
Igor":2dzsd07j je napisao(la):
Metro stanica na Slaviji ce takodje zahtevati podzemne prolaze tako da je prilika bila da se deo posla uradi ne toliko zbog metroa koliko zbog sadasnjeg problema. Posto metro stanicu necemo videti bar 15-20god taman ce pri njenoj izgradnji biti prilika i za ozbiljnu rekonstrukciju mozda neka izmestanja i prosirenja.

Mislim da se pitanje metro stanice na Slaviji i sadasnjeg problema automobilskog i pjesackog saobracaju moraju razdvojiti ako se ne misli sad graditi metro sistem ispod Slavije. A ne misli se.
Jer nebi bilo mudro sad nesto napraviti u smislu podzemnih prolaza a onda to za nekoliko godina rusiti ili prepravljati zbog izgradnje podzemne stanice.
Neophodno bi bilo napraviti rjesenje za Slaviju koje ce biti nezavisno od buduce izgradnje metro sistema.
 
Nova Slavija za godinu dana
I. P. | 15. jun 2015. 23:12 | Komentara: 6

Gradski menadžer Goran Vesić najavio skori tender za sređivanja Bulevara oslobođenja i jednog od centralnih gradskih trgova

TENDER za rekonstrukciju Trga Slavija i Bulevara oslobođenja biće raspisan sredinom avgusta, a već za godinu dana bi trebalo da budu gotovi radovi, najavio je gradski menadžer Goran Vesić. Takođe, rok za kraj radova u Vojvode Stepe ostaje 11. jul.

Rekonstrukcija Slavije i Bulevara oslobođenja krenula bi već početkom sledeće godine, dok radovi ne bi trajali duže od šest meseci.

- Posle analize Saobraćajnog fakulteta, prihvatili smo rešenje da se radi rekonstrukcija bez podzemnih prolaza, ali sa drugačijom organizacijom pešačkog saobraćaja - objašnjava Vesić. - Ulica kneginje Zorke će postati prva biciklističko-pešačka ulica sa zonom usporenog saobraćaja. Na samom skveru neće biti stajališta, a pešački prelazi će biti pomereni ka unutrašnjosti ulica koje se ulivaju u Slaviju.

Trg će krasiti fontana dok će spomenik Dimitriju Tucoviću biti premešten na plato ispred Narodne banke Srbije koji će poneti njegovo ime. Mošti će biti prenete u Aleju velikana na Novom groblju.

Gradski menadžer je najavio efikasnije uslove tendera, koji će podrazumevati kazne za izvođača za kašnjenje sa rokovima, mehanizme kako bi podizvođač imali redovnu isplatu, kao i proveru kvaliteta radova.

KONAČNO SREĐUjU PIONIRSKI PARK

GRADSKI menadžer najavio je i rekonstrukciju Pionirskog parka, koji se već godinama nalazi u izuzetno lošem stanju.

- Park će biti sređen u okviru uređenja čitavog trga između Doma Narodne skupštine sa jedne i Skupštine grada i Predsedništva Srbije sa druge strane - rekao je Vesić.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... odinu-dana
 
nensav":295ojo0z je napisao(la):
stf":295ojo0z je napisao(la):
Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.

?!

voleo bih da su ove cifre tacne, ali nesto mi neverovatno zvuci. Da nije mozda obratno?




Да, да, обратно је - 80% грађана користи аутомобил, иако аутомобил поседује 43% домаћинстава. Све зграде у центру, дабоме, имају гараже за 80% запослених, као и факултети, Прва београдска, Пета београдска...

Мислим, размислите мало...
 
izgradnjom posebnih nivoa na Slaviji (ukopavanjem i izdizanjem) za metro, pešake, tramvaje, automobile ...
zaboravljamo da ce prirodnim tokom širenja pešačkih zona jednog dana doci ce se i do Slavije
a tada cemo još uvek otplacivati rate za tada vec nepotrebne nivoe ....
 
RioBL":1pyq78io je napisao(la):
stf":1pyq78io je napisao(la):
Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.

Nisam znao da Beograd ima ovako dobru statistiku!? :shock:
Da nije ovde neka greska stf?

Није грешка, већ истина. Статистика, наравно јесте за многе европске градове утопистичка а једини разлог јесте сиромаштво на свим нивоима. Као што написа, Пантограф, само 43% домаћинстава поседује аутомобил.
 
Vrh