Cuburac93
Higher intermediate
Slaviji trebaju podzemni prolazi. Svi znamo da zbog pešaka se prave velike gužve.
Недеља, 14. јун 2015.
Тендер за реконструкцију Трга Славија и Булевара ослобођења биће расписан око 15. августа
Градски менаџер Горан Весић гостовао је у емисији „Случај Б” Милорада Рогановића на радију Студио Б. Весић је одговарао на питања слушалаца о актуелним темама у граду. Весић је рекао да ће тендер за реконструкцију Трга Славија и Булевара ослобођења бити расписан око 15. августа, док се почетак радова очекује почетком 2016.године.
– С обзиром на то да се неће да радити подземни пролази, очекујем да радови не трају дуже од шест месеци. Тендер ће бити урађен на много транспарентнији, бољи и ефикаснији начин него што је то урађено са тендером за реконструкцију Улице војводе Степе, коју је ова градска власт затекла. Основна разлика је да ће тендером за Славију бити боље заштићени интереси града односно грађана, јер ћемо да предвидимо казнене одредбе за извођача ако не поштује рокове у међуфазама, механизам како би подизвођачи били плаћени, али и проверу квалитета радова. Ако тако будемо радили, можемо да гарантујемо да ће тај посао бити завршен на дан када буде предвиђено по тендеру, а можда и раније – истакао је Весић.
Он је поновио да завршетак реконструкције Војводе Степе, према уговору, треба да буде 11. јула и истакао да извођач радова није тражио продужетак рока после фебруара, када му је такав захтев одбијен у Агенцији за инвестиције и становање која је инвеститор и једина надлежна у граду да комуницира са извођачем. Такође је потврдио да Град извођачу не дугује „ниједан, једини динар”, да ће му следеће недеље бити „уплаћено више од милион евра, неколико дана пре истека рока за плаћање” и да „ће све обавезе према извођачу бити испоштоване”.
– Колико видим, извођач сам најављује у медијима да ће посао завршити у року и то ме радује – рекао је Весић и додао да у уговору јасно пише каква су права Града Београда ако извођач не буде поштовао уговор тако што улицу не би завршио у предвиђеном року.
– Грађани треба да знају да садашња управа града није расписивала тендер за Улицу војводе Степе, није одређивала услове, није бирала извођача и нема никакве могућности да интервенише све до истека рока за завршетак радова. Нисмо ми правили тај наопаки уговор већ смо га затекли. Јавност такође треба да зна да је у прошлости у Београду била пракса да се касни са радовима, али да ми желимо да уведемо нову праксу по којој они који раде посао за Београд морају стриктно да поштују рокове и тако поштују и грађане којима није лако да живе у улицама које се реконструишу. Прави ефекти овог новог начина рада видеће се тек када се буде радио Трг Славија, а сада смо принуђени да вадимо кестење из ватре које нам је оставила прошла власт – појаснио је градски менаџер. Што се тиче реконструкције Трга Славија, Весић је подсетио да је после спроведене јавне расправе, највише примедби грађана и стручне јавности било управо на предвиђену изградњу подземних пролаза испод трга, а који су, испоставило се, били више него оправдани. Ти подземни пролази, како је прецизирао, требало је да буду високи око два метра и релативно уски, јер због постојећих постројења испод Славије није било могуће направити комотније пролазе.
– После озбиљне анализе, коју је урадио Саобраћајни факултет, прихватили смо решење да се ради реконструкција без подземних пролаза, али са другачијом организацијом пешачког саобраћаја. Имаћемо боље ефекте јер не треба да заборавимо да Славијом дневно прође пешице између 70 и 90 хиљада људи. Улица кнегиње Зорке ће постати прва бициклистичко-пешачка улица са зоном успореног саобраћаја у којој ће пешаци и бициклисти имати предност у односу на аутомобиле. Пошто нема подземних пролаза на Славији, уштедећемо новац који ћемо да искористимо за реконструкцију Рузвелтове улице, која такође креће наредне године. Прихваћено је решење да на самом скверу нема заустављања возила и пешака, већ да се сва стајалишта и пешачки прелази помере ка унутрашњости улица које се уливају у Славију – прецизирао је Весић.
После завршетка реконструкције, Славију ће красити прелепа фонтана, док ће споменик Димитрају Туцовићу бити премештен преко пута, тачније на Плато испред Народне банке Србије који ће такође понети назив по истакнутом револуционару. Мошти Димитрија Туцовића биће пренете у Алеју великана на Новом гробљу, тамо где му је и место, истакао је градски менаџер. Весић је подсетио да је завршен конкурс за уређење три велика трга у Београду. Реч је, како је навео, о Тргу републике, Теразијама и Тргу Николе Пашића.
– Поред Теразија, радиће се и „Теразијска падина”, односно простор ка Зеленом венцу, где је Град у преговорима са заинтересованим донаторима да финансирају реконструкцију тог дела града. Једног дана, у будућности радиће се и проширење Каменичке улице, како би се омогућио директан излаз на реку, али не тако брзо јер нам треба доста новца за експропријацију. Када је реч о реконструкцији Трга републике, испод њега ће се радити подземна гаража, иначе једна од четири предвиђене које ће се градити у најужем центру града и које треба да буду изграђене у наредне две до три године пошто ће наредних година најужи центар града постати пешачка зона – најавио је Весић.
Он је додао да ће тај посао бити завршен у наредних пет година, док се већ ове године затвара за саобраћај Улица Вука Караџића и део Змај Јовине – испред Поште, као и горњи део Обилићевог венца, тако да ће се у истоимену гаражу улазити из Маршала Бирјузова. Та гаража ће бити реконструисана и дограђена, рекао је Весић и најавио скору реконструкцију Пионирког парка у оквиру уређења читавог трга између Дома Народне скупштине с једне и Скупштине града и Председништва Србије с друге стране.
– Поред ова три велика трга, у наредних месец дана почиње и реконструкција Цветног трга, који ће у доњем делу да краси споменик Бориславу Пекићу, док ће се преко пута Југословенског драмског позоришта, у договору са Удружењем глумаца Србије, урадити споменичка композиција са сценама из култних домаћих филмова и позоришних представа у којима су актери најистакнутији доајени нашег глумишта – најавио је Весић.
Весић је додао да ће током јула бити завршен конкурс за Споменик српским жртвама и грађанима Србије у ратовима од 1990. године, који ће бити постављен на београдском ушћу, као и да ће на простору између хотела „Југославија” и Земуна, а у сарадњи са Градом Москвом, бити урађен Парк словенске писмености са бистама најпознатијих словенских писаца.
tragac":2g57i2s0 je napisao(la):Izvinjavam se za OT, ali predvidjeno rešenje za Slaviju je skandalozno i treba da bude povod za širu akciju.
tragac":7jz0oan9 je napisao(la):A koja je ideja najbolja za odvajanje pešaka i ubrzavanje saobraćaja? Možda izmeštanje tramvaja? Pešaci se moraju odvojiti. Podzemno, nadzemno. Treba provući i bici stazu ako ima prostora.
stf":3g2br9m2 je napisao(la):Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.
stf":ir0kdmvg je napisao(la):Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.
Igor":2dzsd07j je napisao(la):Metro stanica na Slaviji ce takodje zahtevati podzemne prolaze tako da je prilika bila da se deo posla uradi ne toliko zbog metroa koliko zbog sadasnjeg problema. Posto metro stanicu necemo videti bar 15-20god taman ce pri njenoj izgradnji biti prilika i za ozbiljnu rekonstrukciju mozda neka izmestanja i prosirenja.
nensav":295ojo0z je napisao(la):stf":295ojo0z je napisao(la):Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.
?!
voleo bih da su ove cifre tacne, ali nesto mi neverovatno zvuci. Da nije mozda obratno?
RioBL":1pyq78io je napisao(la):stf":1pyq78io je napisao(la):Аутомобил за транспорт користи само 20% суграђана. Осталих 80% су корисници јавног превоза, бициклисти и пешаци.
Nisam znao da Beograd ima ovako dobru statistiku!? :shock:
Da nije ovde neka greska stf?