Šta je novo?

Trg Slavija

Aj da vidimo i to cudo kako ce da isplate te vlasinke i sruse to za to trebaju pare a para nema [pogotovo da se odrekne onog lokala za rostilj ] to bi bio nparedak u zadjinih 80 godina koliko to tu stoji
 
Pa laki ona na uglu kralja milana imas slike ivdje ranije u temi kad budem or racunaru posravicu ponovo
 
Aha....
Moguce, ne secam se, meni sve nesto u glavi da je tu svojevremeno bila jedna kafanica, sa letnjom bastom.
Ne secam se vise (krecana ;) )
 
Evo, Dišo, otkud pare - izgleda da će rekonstrukcija Slavije da se svede samo na površinsko uređenje, tako da deo love planiran za podzemne prolaze mogu sada da iskoriste za otkup tih par kućica:

БЕОГРАД
Нови круг око Славије
Саобраћајна реконструкција кружног тока са фонтаном у његовом центру и изградња платоа испред Народне банке требало би да почне на јесен и буде завршена за годину дана. – Од прокопавања подземних пролаза за пешаке испод кружног тока – највероватније ће се одустати
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
slavija.gif

Првог априла биће расписан тендер за избор грађевинске фирме која ће реконструисати Славију, као и део Булевара ослобођења до Аутокоманде (Фото А. Васиљевић)

Најконтроверзнији део решења за уређење Трга Славија – прокопавање подземних пролаза за пешаке испод кружног тока – највероватније ће бити укинут, сазнајемо у градској управи. Планска комисија града требало би да за десетак дана обелодани како ће се пешаци прелазити преко Славије када њен кружни ток до јесени следеће године добије три саобраћајне траке за аутомобиле и једну за јавни превоз.

Комисија је принуђена да пожури јер ће првог априла, како најављује Горан Весић, градски менаџер, бити расписан тендер за избор грађевинске фирме која ће реконструисати Славију, као и део Булевара ослобођења до Аутокоманде. До тог датума не само што пројекат уређења Славије мора бити ревидиран новим решењем за пешаке, већ њега треба унети и у нови план детаљне регулације, који потом усваја градска скупштина. Обнова би требало да почне на јесен и да потраје око годину дана, каже Весић.

Од подземних пролаза одустало се тек сада, у последњем тренутку, иако су они прихваћени на конкурсу за уређење Славије из децембра 2012. године. Највише због подземних пролаза, пројекат се убрзо нашао под критикама стручне јавности и грађана. Њихове замерке су биле да се уз подземне пролазе проточност саобраћаја неће повећати све док се не сагради метро станица и да ће због тога цео пројекат бити траћење новца. И бројни читаоци „Политике” негодовали су због тога што ће Славија, чак и преуређена, постати, како су коментарисали на нашем сајту, обичан кружни ток уместо градски трг и пешачка мека.

Вероватно су и све те примедбе утицале на надлежне да се предомисле. Незванично, као један од разлога за одустајање од подземних пролаза за сада се наводи то што се испод Славије налазе бројне инсталације између којих би било веома тешко прокопати коридоре за пешаке. Ако се инсталације не би измештале него заобишле, то би одузело простор за пешаке па би пролази били уски. Додатни аргуменат против тих пролаза, наводи наш саговорник из градске управе, представља и чињеница да није светски тренд да се пешаци „гурају” под земљу, већ они морају имати предност.

Ако се и даље ломе копља око тога како олакшати кретање пешака на Славији, дилеме нема када је реч о фонтани која ће бити у центру кружног тока. Земни остаци Димитрија Туцовића биће пренети у Алеју заслужних грађана, док ће његов споменик бити измештен на будући плато пред Народном банком Србије, одакле ће лицем бити окренут ка кружном току, чије средиште још заузима. Споменик неће бити сабијен на мањи простор од оног на којем је сада.

------------------------------------------------

Три прстена за аутомобиле

Саобраћајном реконструкцијом Славије, како је најављивано, биће укинута аутобуска и тролејбуска стајалишта, трамваји и тролејбус измештени на обод прстена,уведена три саобраћајнапрстена за аутомобиле у кружном току и још једна трака у Булевару ослобођења. Саобраћајне анализе указују да је сада потребно више од десет минута да се прође Славија у шпицу, а после унапређења саобраћаја то време ће бити упола скраћено. Новац за тај посао, као и за уређење трга и платоа, обезбеђен је из кредита европских банака.

------------------------------------------------

Амбициозни подухвати

2004. Предложено је да се на месту где је биста Димитрија Туцовића подигне споменик модерне Србије – цилиндрична грађевина од стакла исте висине као и хотел „Славија”. Аутор победничког решења замислио је да се у објекат угради панорамски лифт до видиковца са којег би се Београд видео као на длану. За стаклени споменик, у чијој је унутрашњости требало да буду исписани стихови „Химне слободе”, био је обезбеђен новац из градског буџета. Од свега се одустало зато што је,како је тада објашњено, јавност лоше примила идеју.

2005. Победнички рад са конкурса те године ставља сунчани сат у средиште кружног тока. Ауторски тим осмислио је наткривени тргна платоу испред зграде Народне банке. Испод њега били би комерцијални садржаји, као и подземни пролаз до станице метроа.

2006. Архитекте „Енергопројекта” виделе су Славију као пешачку зону. Букааутомобила, аутобуса и трамваја била би затомљена спуштањем возила под земљу. Аутори који су осмислили ово решење предвидели су и изградњу куле високе 150 метара.

2008. Предлагано је да на платоу испред Народне банке буде постављена скулптура у плитком базену, која би са околним зеленилом чинила модеран трг. Таква архитектонска целина, никад виђена на нашим просторима, одговарала би музиком на емоције пролазника, захваљујући посебним сензорима.

2012. Фонтану у средини, подземне пешачке пролазе код Београдске улице, Краља Милана, Немањине и Булевара ослобођења и урбани мобилијар осмислили су награђени тимови на конкурсу за израду урбанистичко-архитектонског решења Трга Славија. У трци за прву награду, која није додељена, учествовало је 70 решења. Претходне две године аутори пет награђених идејних решења укрштали су идеје са стручњацима из Саобраћајног института ЦИП, којима је поверена израда главног пројекта преуређења трга, као и саобраћајна реконструкција Славије. Главни пројекат требало је да буде микс њихових предлога укључујући и изградњу подземних пролаза, и да буде завршен прошле јесени.

Д. Мучибабић
објављено: 04.02.2015.

Izvor: Politika

Istina je da je veliki broj ljudi, uključujući i dobar deo članova ovog foruma, kritikovao podzemne prolaze na Slaviji, ali jedan bitan segment na koji se u tim kritikama nije osvrnula Vesićeva menađerska ekipa je to da su one sadržale predlog da se automobilski saobraćaj spusti pod zemlju, a pešaci ostanu na površini.

To, naravno, nećemo dobiti. Tako da ostaju dve mogućnosti:

- izgradnja nekakve kružne pasarele koja će estetski dodatno unakaziti već najružniji trg u Beogradu, i potpuno obesmisliti efekat platoa ispred NBS i fontane centralnom delu trga.

- da kada je reč o kretanju pešaka sve ostane isto, prekrsti se, pa zakorači na pešački dok ti vozač automobila koji je sasvim dovoljno udaljan od tebe trubi i psuje ti milu majku.

Doduše, Vesić je mesecima odlagao početak rekonstrukcije Vojvode Stepe jer je pokušavao da ubudži još dve saobraćajne trake. Srećom, na određenim pozicijama postoji još uvek dovoljno pametnih ljudi koji su mu objasnili da tako nešto bar u ovom trenutku, fizički nije moguće.
 
Ако ће на крају прича да се сведе на реконструкцију коловоза, премештање и замену шина, пету (или је шеста? забројао сам се) сахрану Туцовића... боље да не троше паре.
 
Imamo mi i druge predloge za Slaviju, a realno najbitnije i najlakse je da se resi gradski prevoz i time smanji broj nepotrebnih pesackih kretanja:

- Tramvaj van kruznog toka, iz Nemanjine pravo u JNA dvosmerno pored Meka (Beogradska ostaje bez tamvaja, sve ide na Resavsku)
- Okretnicu autobusa iz Katiceve prebaciti u Kralja Milutina izmedju Kralja Milana i Nemanjine

Svima lepse, i vozacima kola, i tramvaju i putnicima gsp
 
zidar":1q3ltjro je napisao(la):
- Tramvaj van kruznog toka, iz Nemanjine pravo u JNA dvosmerno pored Meka (Beogradska ostaje bez tamvaja, sve ide na Resavsku)
Односно око 40.000-60.000 путника, колико ће са трамваја прећи на аутомобиле и аутобусе. Генијално, нема шта. Уместо да ширимо, сужавамо трамвајску мрежу, у "корист" аутомобила и аутобуса.
 
Polako vrijeme je na nasoj strani bolje bi bilo da ih zanimaju
 
Bez podz. prolaza nema sta da rekonstruisu. Saobracaj ce i dalje biti u haosu, pesaci ce trcati ko zecevi preko ulice... Ogroman broj automobila koji idu preko Slavije je realnost i to se nece promeniti. Metro sa ovakvim fin. stanjem realan je za 20-30god. Izmestanje sina u Kr.Milana ni tada
 
Дошао сам до једног решења како да главни трамвајски правац ипак буде Ресавска, а не Београдска, чиме се побољшавају могућности за различите варијанте решења Славије.

Тренутна саобраћајна слика превоза у граду, конкретно инфраструктуре јавног превоза издвојене у односу на инфраструктуру за аутомобиле, изгледа овако:
2ryiw51.jpg


Види се да, са изузетком железничких пруга, недостају целовити коридори где је нека линија целом дужином заштићена од негативних утицаја аутомобикског саобраћаја. Стога, поред другачијих решења Савског трга и Славије, потребно је направити добру попречну везу између Немањине и правца Цара Душана - Вуков споменик. Ресавска у суштини и није лоше решење, под условом да:
- Ресавска буде потпуно буде забрањена за аутомобиле (и аутобусе) између Цркве Светог Марка и Немањине, изузев полиције, хитне помоћи и ватрогасаца.
- Да та попречна веза буде целовита, све до Ботаничке баште.
- Да не постоји укрштање у нивоу са Булеваром краља Александра и Таковском.

24115x4.jpg

Постоје два основна решења везе Ташмајдан - Ботаничка башта:
1) Подземно испод Таковске, са подземном трокраком трамвајском раскрсницом на раскрсници са Џорџа Вашингтона.
2) Подвожњак поред Ташмајдана све до Косовске, и даље Палмотићевом, у којој би сав остали саобраћај био подређен трамвајима.

У обе варијанте, била би подземна трокрака раскрсница код Ташмајдана, а окретница Ташмајдан би се морала померити ка Хотелу Таш. Такође, полуфункционална окретница Славија би се морала померити на функционалну окретницу Тиршава. И у оквиру свега, ипак сугеришем останак трамваја правцем Београдска - Старине Новака, као помоћног правца, у садашњој форми "аутобус на шинама" којим би се кретале 1-2 споредне линије.

У предлогу је и забрана аутомобилског саобраћаја на Старом савском мосту и у спољним тракама Рузвелтове, зашта нису потребне инвестиције. Троугловима су означени нови терминали за аутобусе и тролејбусе, везани за градску железницу и трамваје.

Даља разрада за каснији развој је везана за линију метро-а запад исток, и сугестије формирања целовитије мреже јавног превоза ван аутомобилских трака на друмовима. Ту сугеришем фатварање трамвајског круга предвиђеног још пре Другог светског рата, од Мостара преко Аутокоманде, Цветкове пијаце до Панчеваког моста. Даље, да саобраћајница у правцу Делиградске буде тролејбуска, а да метро на Врачару обавезно качи широку тролејбуску улицу Војислава Илића.

sesx2u.jpg
 
Karlo del Ponte":3ccn01jz je napisao(la):
Дошао сам до једног решења како да главни трамвајски правац ипак буде Ресавска, а не Београдска,

Hajde da Resavska može da propusti kapacitet Beogradske,
ali u Beogradskoj kad limenko stane na nj. stajalište saobracaj i dalje funkcioniše ne ometano
avaj isto to pa i sada u Resavskoj saobracaj u pravcu kretanja, mora da se stane :(

Na primer pravac iz Bulevara Resavskom ka Beogradjanci:
Sada po jedanog limenka na stajlištu u Resavskoj saobracaj nekako i trpi
ali pri vecoj frenkvenciji
naci ce se često i dva komata istovremeno na stajalištu
a neposredna blizina semaforizovane raskrsnice znacajno ce uticati na propusnost samog Bulevara
pravice se cep
malo zbog črvenog , malo zbog limenkove prikolice koja viri na Bulevaru....
A on tj. raskrsnica tu kod crkve Sv Marka nema gde više da se proširuje...
A pomeriti stajalište na niže - nema fizčki mesta za stajalište naročito takvog tipa ako to bude glavni pravac
 
Хајде, брате, молим те, прочитај пост на који одговараш!
boca-ica":hu1wy00i je napisao(la):
ali u Beogradskoj kad limenko stane na nj. stajalište saobracaj i dalje funkcioniše ne ometano
avaj isto to pa i sada u Resavskoj saobracaj u pravcu kretanja, mora da se stane :(
Карло":hu1wy00i je napisao(la):
И у оквиру свега, ипак сугеришем останак трамваја правцем Београдска - Старине Новака, као помоћног правца, у садашњој форми "аутобус на шинама" којим би се кретале 1-2 споредне линије.
И уопште, колико често долази до квара возила као узрока поремећаја саобраћаја? Врло ретко, сервисна служба се последњих година јако поправила и брзо долазе до места квара. А и без тога, у Београдској долази често до судара код Крунске при левом скретању, а и покварени аутобуси умеју да направе џумбус где су улице тесне.
boca-ica":hu1wy00i je napisao(la):
Na primer pravac iz Bulevara Resavskom ka Beogradjanci:
Sada po jedanog limenka na stajlištu u Resavskoj saobracaj nekako i trpi
ali pri vecoj frenkvenciji ....
Карло":hu1wy00i je napisao(la):
Ресавска у суштини и није лоше решење, под условом да:
- Ресавска буде потпуно буде забрањена за аутомобиле (и аутобусе) између Цркве Светог Марка и Немањине, изузев полиције, хитне помоћи и ватрогасаца.
- Да та попречна веза буде целовита, све до Ботаничке баште.
- Да не постоји укрштање у нивоу са Булеваром краља Александра и Таковском.(ово подразумева краћу подземну деоницу!)
 
Ја сам задовољан. Ова генерација није способна за било шта вишеод обичне реконструкције асфалта, трамвајске баштице, тротаора и централног платоа.

Славију не треба копати све док се не одлучи шта и како са градском железницом и метроом, пешачком зоном као и начином развоја центра града.
 
Премало је простора за овако нешто на Славији, али све једно ми се свиђа. Можда за негде на Новом Београду.

КРАКОВ
99.jpg

e1-164-mogilskie-vear.jpg
 
Славија није периферно саобраћајно чвориште па с тога ово није применљиво нити пожељно.
 
Tvrdim da je resenje za Slaviju prosirenje Makenzijeve, barem na tri trake. To je jedina ulica koja samo sa jednom trakom odvlaci saobracaj, a opterecena je sa 4 trolejbuske linije i 1 autobuskom, plus druga kola. Drugi problem je u Nemanjinoj ulici na raskrsnici sa Svetozara Markovica, gde semafor ultra kratko drzi zeleno za one koji se spustaju ka zeleznickoj stanici. Cesto tu nastane cep, jer veliki je broj vozila koji se Slavije iskljuce u Nemanjinu, a semafor kratko traje.
 
Rešenje nije dodatno popularizovati automobilski saobraćaj jer on UVEK premaši projektovani kapacitet.
 
Vrh