Šta je novo?

Trg Slavija

Najlepsi predlog

slavijaask.jpg


301574_bgslavija1-pohvala_ff.jpg


Taman bi ostalo mesta na ovim zelenim povrsinama da se doda nesto fontane itd.
 
To deluje ovako lepo na slici ali veruj mi ispod bi bilo veoma mracno i ako ima dosta rupa a tek sto bi duvao vetar, ne bi bilo ni malo prijatno prolaziti tuda.
 
Ne samo to nego pesaci koji zure da stignu na posao se nece penjati na platformu iznad kolovoza vec ce juriti izmedju automobila i tramvaja. Verujem da kada su leti visoke temperature, niko nece hteti da bude na uzvisenoj betonskoj ploci... a zimi kada duva kosava, ploca ce i dalje da bude prazna. Cemu onda to?
 
Ma to su utopijski projekti, nece se niko penjati gore i spustati dole kad zuri naravno.
 
Hocemo naravno ali to ne znaci da ako uzdignemo celu slaviju na plocu sa rupama da cemo dobiti vise javnog prostora.

Dobicemo eventualno nesto sto lici na ementaler.
 
Prvo metro pa cemo lako da povecavamo javni prostor. sve ostalo je presipanje iz supljeg u prazno
 
Вероватно је ово већ неко споменуо али мислим да би било најпаметније да трамваје спустимо под земљу. Биће мало теже направити спуст из Београдске али није немогуће. Био сам у Бриселу 1980., 81., 83. када су у најужем центру почели да укопавају трамваје. Радили су у малим корацима, од ћошка до ћошка затварајући само по једну раскрсницу одједампут, како би најмање реметили саобраћај. Тамо где су могли чак је и трамвај радио на импровизованим шинама на дрвеним праговима. У почетку подземне станице су биле само у натур бетону са ОГ осветлењем. Плочице и боље осветлење дошло је тек после 5-6 година. Трасе нису ништа мењали и све је остло исто само што је под земљом. Улази на станице су били на оба краја станице размакнути око 25м. У почетку није било ни перона већ се у трамвај улазило са нивоа шина. Касније су се појавили уздигнути перони са стране а подземни део се проширивао оварајући нове улазе. Многе јавне грађевине и робне куће су отвориле улазе на нивоу перона.
Ово је слика из фазе када су већ кренули да шминкају станице.
Metro-halleepoort.jpg

у поздини се види рампа која излази на површину
Metro_Brussel_Boileau.jpg

Ово је новија слика где се види и лифт
25582058.jpg

Са измештањем трамваја под земљу Славија би могла комотно да се саобраћајно решава и без обзира на МЕТРО.
Укопани трамвај не би морао да врти круг већ би могло да се примени класично Т или Y рачвање.

Мишљења сам да овакво решење не би било превише скупо и могло би да се заврши веома брзо. :)
 
Čika Brana":1k3hktub je napisao(la):
Вероватно је ово већ неко споменуо али мислим да би било најпаметније да трамваје спустимо под земљу....
plus 1 :)
Moglo bi.... al da sa druge strane ne stoje ljuti protivnici
Auto lobi
Metro lobi

A nikako da shvate da im je limenko samo na koristi i u nj. stvari
razmisljaju samo jednom logikom ,, da komšiji ... ,,

Pisano vec al ukratko
-Bgd je brdovit i idelan za auto i tamvajske tunele
-Bgd ima skucene uslove za proširenje glavnih pravaca a na vecini
se nalazi i tramvajske trase.. kako god jednom on ce morati pod zemlju

U vajnoj upravi ima baš svakakvih lujki te nekima pada napamet
da na Slaviji pešake gurnu ispod zemlje daleko od sunca
kako bi nj. auto veličanstvo, bio osunčan...
 
Čika Brano, kad si ti bio u Briselu početkom 80ih, to su bili pre-metro tuneli. Možda su danas neki već konvertovani u metro.
 
Једноставно не вреди да чекамо метро који се - и то морам да нагласим јер изгледа да су сви на овом форуму узалудни оптимисти упркос свима очигледним чињеницама - никада неће изградити!

Наравно, невер сеј невер али ако га дочекају наши унуци бићу пријатно изненађен.

Право решење за Славију је да се укопа сав саобраћај (осим трамваја уколико се то успостави као немогуће), а да на површини владају пешаци.
 
ink":x1x9754c je napisao(la):
Право решење за Славију је да се укопа сав саобраћај (осим трамваја уколико се то успостави као немогуће), а да на површини владају пешаци.

Slavija je obican trg kakvih postoje na stotine u Evropi kome treba neko jednostavno resenje, a mi ovde u Srbiji izmisljamo toplu vodu, ukopavamo ulice, tramvaje , pesacke prolaze, izmisljamo neke ogromne betonske ploce sa rupama kako bi onda te iste pesake terali da se penju i silaze.

Nema potrebe za tim. Resenje treba da bude jednostavno.
 
Није да се не слажем. Постоје, по мени, две варијанте - да мање више све остане како јесте (само да се боље уреди саобраћај и пешачки прелази) или она варијанта коју сам већ поменуо. Од те две варијанте, прва је много једноставнија и јефтинија али се применом исте добија само минимални помак у протоку саобраћаја и безбедности пешака. Друга варијанта (слажем се да је компликована и скупа) нуди бржи проток саобраћаја као и пријатнији и безбеднији простор за пешаке.

Понуђена решења која гурају пешаке под земљу илина подигнуту бетонску плочу су помени чист промашај.
 
Заправо од свега, најмање је смислено трамвај гурати под земљу. Ем би коштало бога-оца ем се трамвај у Европи дуже од једног века третира као саставни па и пожељни део јавних простора и тргова.
 
Tramvaj aprovesti po imamo plan riesnju kola onda lagano ukopati za jedna nivo gore pejsacki trg zatvoriti za saobracaj u buducnosti kralja milana
 
Трамвај треба да остане на Славији. Тамо је 100 година. Зашто људи овде имају потребу да добре ствари прилагођавају лошима уместо обрнуто?
 
Deleija koci napredak ostaje na slaviji samo ne u krugu nego 10 m nize delija antimodernizatoru
 
Да мислим да је та идеја напредак подржао бих је. И не можеш тако пластично посматрати урбани простор. Ено, пакао зеленог венца са теразијским тунелом и идиличну пешачку зону Кнез Михаилове дели само 40 метара. Дакле у тих 40м имаш две зоне које су просторно, урбанистички, комуникацијски, еколошки и наменом потпуно другачији. Исто је и са Славијом и околним улицама, да не кажем сокацима, у које бисте протерали трамвај. Дакле идеја је изместити еколошки, естетски и капацитетом најприхватљивији вид транспорта са Славије у корист оног најнеприхватљивијег по истим тим параметрима.

Не могу то да подржим таман и да горим на ломачи.

Ипак је округла. ;)
 
Misljenja sam takodje da tramvaj ne treba izmestiti sa Slavije jer je on tu preko 100 godina i normalno je da jedan trg te velicine, ima u svom srcu sinski sistem poput tramvaja.
Nisam misljenja da tramvaj predstavlja najveci problem na kruznom toku i ne cini mi se da on pravi najvecu guzvu, te nema razloga da bude premesten na periferne ulice oko Slavije
 
Zanimljivo je da se sva saobracajna resenja u gradu sprovode da bi se resili problemi koje uglavnom izazivaju bahati vozaci ili vozaci sa slabim poznavanjem saobracajnih propisa. Kao sto rece spatiotecte: "Slavija je obican trg kakvih postoje na stotine u Evropi kome treba neko jednostavno resenje...", a vozace treba dovoditi u red.
 
A zasto jednostavno tramvaj ne pustiti kroz sredinu i semaforizovati kruzni tok.
 
^^ Iju, neces valjda da dajes prednost gradskom prevozu na ustrb ponosnih vlasnika privatnih automobila :shock:

A mogao bi iovako i onako kruzni tok da se semaforizuje, to je u sustini najlakse i najefikasnije resenje. Vecina kruznih tokova u Parizu ima semafore. Semafori nestaju tek na dalekoj periferiji grada. A i nije Slavija petlja na otvorenom autoputu vec na svakom pravcu par stotina metara dalje ionako vec postoje semafori.

A sto se tramvaja tice nije poenta skloniti ga sa Slavije koja je bitno cvoriste gradskog prevoza vec izmestiti ga iz kruznog toka. Ne zato sto tramvaj smeta automobilima vec obrnuto zato sto automobilski haos koci normalno funkcionisanje tramvaja i potencijalni razvoj mreze.
 
Igor":1tgmtb0p je napisao(la):
A zasto jednostavno tramvaj ne pustiti kroz sredinu i semaforizovati kruzni tok.

Koliko sam ja razumeo na slican nacin ce da se resi pitanje tramvaja na autokomandi. Mozda hoce da vide kako ce u praksi da funkcionise. A ono najbitnije je da nisam siguran da umeju da razmisljaju u tom pravcu.
 
Pešačko tramvajska ulica Herengase u Gracu, mislim da bi bila dobro rešenje za neke ulice u okolini Slavije.

IMG_0403_-_Graz_-_Herrengasse.JPG


Možda na prvom mestu Resavska, u idealnom slučaju Kralja Milana :)
 
Vrh