Šta je novo?

Trg Slavija

Некако не могу да се отмем утиску да смо овако идиотско решење за Славију добили делом и због тога што су раније предлагана решења била можда још и више идиотска...
 
Rijesenje za slaviju

728599.jpg

http://transphoto.ru/photo/728599/

grad Magnitogorsk ckd kt4 sa gsp foruma
 
Nemamo mi taj prostor na Slaviji. Mozda tako nesto negde na Novom Beogradu.
 
Precnik kruznog toka Slavija: ~92m
Precnik navedenog kruznog toka u Magnitorsku: ~120m
 
Ali u Magnitorsku ima prostora okolo, Slavija ima potpuno drugaciju konfiguraciju.
 
Htedoh vise da ukazem na tih ~28 metara razlike u precniku nego na slicnost velicine. Inace, sto se saobracajnica tice, oba kruzna toka su otprilike okrugla.
 
Rušenjem onihih par prastarih zgradica ( gde je pljeskarnica)
i sa malo boljim ,, centriranjem,, kružnog toka (ka severu)
kružni tok može da ima i do 150 metara u prečniku

To je daleko optimalinije i svima prihvatljivije
nego gurati pešake u podzemne prolze koj obiluju sa više od 1.000 mana a evo samo par razloga
= preskupi (cena betonskog podzemnog objekta)
= komplikovani (veliki hidro problemi)
= zagušljivi (izduvni gsovi kao teži silaze dole)
= neželjeni (mi smo ljudi svetlosti a ne podzemlja gde je eventualno mestu automobilu a ne pešaku)

Na žalost mnogo se lakše ,,ugradjuje,, u mnoštvo pozemnih radova koj se nece ni videti i debelo naplatiti
nego u svima vidljivo i preglednije i jeftinije ,,centriranje,, Slavije
 
svakako ce tu da ide metro ne razumem sto se odma ne bi napravio podzemni nego da milion puta pravimo i opravljamo nesto
 
sasa901":2ggycqi7 je napisao(la):
svakako ce tu da ide metro ne razumem sto se odma ne bi napravio podzemni nego da milion puta pravimo i opravljamo nesto
Поред свега и зато што још нисмо дефинисали где ће бити метро станица Славија и пруге које јој прилазе. А инфраструктура испод тешког саобраћаја (аутобуси, тролејбуси, трамваји, грађевински камиони, камиони чистоће итд) никада није јефтина. Заправо, ако би смо направили сада било коју подземну инфраструктуру, извесно би је рушили делимично или потпуно, уз поновни колапс због врло дуготрајних подземних радова.
 
@Karlo,
ne secam se tvog stava (ostalih se sećam) od prosle godine kada sam predložio
da metro stanica bude ispod obližnjeg parka Manježa ( manje od 3 min. peške od Slavije)
kao moguci neki iz-ul te metro stanice : Begradjanka, Cvetni Trg, NBS, Nemanjina ...

pride : Radovi u parku ne bi kočili ništa u Bgdu a i mnogo su jeftiniji ako se vrše nadzemno
a Slavija tokom radova ostaje u punoj funkcionalnosti kao bitno saob. čvorište
 
Moj став је да метро ка Вождовцу иде Аутокоманда - Карађорђев парк - Славија - Лондон - Теразије - Хајат и даље до Земуна, да метро за Чукарицу користи Савски амфитеатар или иде испод Кнеза Милоша, а да Прокоп буде повезан градском железницом и директним линијама трамваја, тролејбуса и аутобуса.
 
Imati više pravaca bez ukrstanja , tj čvorišne stanice za presedanje sa linije na liniju , nije baš...
zato i jeste jako važna kao centralno gradska buduca metro stanica Slavija
u odnosu na koju treba da se vrši i rekonstrukcija trga Slavije

Centralno gradsku metro stanicu ne može zameniti ni Vuk ni Prokop

Slavija bi mogla biti sa više nivoa čvorište, a kao takva mora biti malo veca od Vuka
a takvi radovi , i toliki prostor a da ne remeti (stabilnost) okolinu i sam prostor iznad stanice
za redovnu upotebu i redovno održavanje
su teži i skuplji je ako se pozicionira ispod same Slavije
daleko lakše jeftinije je pozicionirati ispod parka Manjež

Sve rekonstrukcije Slavije bez jasne poziciranja stanice, uključivanje Deligradske ulice sa nadvožnjakom preko autoputa,
su samo skupa šminka trga i razbacivanje sredstava gradjana
 
Izgled Slavije po novom planu

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=952657

Projekat rekonstrukcije Trga Slavija će, rekao je on, biti izmenjen u odnosu na ono što je prikazano javnosti, jer su uvažene osnovane primedbe koje su se čule tokom javne rasprave, a koje su uputili stručna udruženja, građani...

On, međutim, nije mogao da precizira o kojim izmenama je reč, jer, kako je istakao, te primedbe prvo treba da usvoji Planska komisija.
 
Mislim da ne treba očekivati neke spektakularne promene onoga što je do sada najavljivano. Vesić možda sada misteriozno ćuti, ali je pre par dana pomenuo kako se projekat za Slaviju menja kako bi u podzemnim prolazima bili izgrađeni lokali, koji prvobitno nisu bili predviđeni.
 
Mislim da je totalno glupo bacanje novca na 'sminkanje' slavije u trenutku kada se ne zna kakva je perspektiva ovog prostora.
Takodje, smatram da je bilo kakva izmena koja bi dovela do kvalitativnog pomaka nemoguca sve dok se okolna infrastruktura ne prilagodi.
To ukljucuje i koridor kroz Deligradsku, konacno definisanje pozicije eventualne metro stanice i jos stosta drugo.
 
Slazem se sa tobom da su predlozena resenja za Slaviju potpuni promasaj i da ih treba okarakterisati kao "sminkanje" ali se ne slazem da treba da cekamo metro da bismo sredili Slaviju. Metro se ocigledno nece desiti u narednoj deceniji, a Slaviju svakodnevno koristi veliki broj gradjana. Metro ne sme da se koristi kao kocnica za druge projekte - pogotovo sto je sada vec ocigledno da grad jednostavno nema sredstva potrebna da pokrene tako veliki projekat (a o kapacitetima da ne pricam).
 
Наравно, што да накинђуре Славију кад ће после да је руше скроз и да направе нешто друго
 
@Ink
Ne moraju da prave metro, da bi se znalo dal i koja linija ce tuda prolaziti i kako ce biti orijentisana stanica. Time bi se veci deo radova mogao usaglasiti sa buducim projektom metroa na tom mestu.
 
Bitno da ce uvaliti lokale u prolaz aj se kladimo da nece razmisljati o klimatizaciji istih
 
laki72":a5s1g1wp je napisao(la):
@Ink
Ne moraju da prave metro, da bi se znalo dal i koja linija ce tuda prolaziti i kako ce biti orijentisana stanica. Time bi se veci deo radova mogao usaglasiti sa buducim projektom metroa na tom mestu.

Nazalost mislim da ni za tako nesto trenutna ekipa koja vodi razvoj grada nije sposobna.
 
Gledao sam studio B i rekoše da će slaviju tek da rade na jesen. Ja se nešto sećam da su prošle godine rekli da će uskladiti radove na slaviji sa radovima vojvode stepe.
 
Ovo je (pozitivna) novost u odnosu na prvobitni plan - ipak će ceo plato između kružnog toka i NBS biti očišćen i sređen. Ranije je, ako se sećate, bilo planirano da se one udžerice "maskiraju" staklenim kockama.

Rušiće se zgrade oko Trga Slavije
N. VUKIĆ | 03. februar 2015. 21:44 | Komentara: 0
Rekonstrukcija jednog od zaštitnih znakova prestonice trebalo bi da počne u septembru i trajaće godinu dana
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bg-Slavij_620x0.jpg


RADOVI u Ulici vojvode Stepe nisu stigli ni dopola, a iz grada već stižu najave da će od jeseni biti otvoreno novo gradilište na potezu od Slavije do Autokomande.

Očekuje se da u jednoj od najdužih voždovačkih ulica posao bude završen do 11. jula, a u međuvremenu biće raspisan konkurs za uređenje Trga Slavija i Bulevara oslobođenja.

- Konkurs će biti raspisan 1. aprila i realno je da u septembru počnu radovi koji će trajati oko godinu dana - rekao je Goran Vesić, gradski menadžer. - Na projektu Trga Slavija izmenjena su neka rešenja koja su prvobitno planirana i prihvaćene su primedbe javnosti.

Trg će imati fontanu, tri trake za automobile i posebnu za javni prevoz. Predviđen je i potpuno novi plato prema zgradi Narodne banke Srbije.

- Na tom prostoru između Ulice kralja Milana i Nemanjine, biće premešten spomenik Dimitriju Tucoviću i izgrađen potpuno novi park - dodao je Vesić. - Sve zgrade, koje su sada u Kralja Milana, sa strane, biće porušene, a i privremeni objekti na Slaviji, takođe će biti sklonjeni.

Osim u vizuelnom, rekonstrukcija Slavije obuhvata velike promene u saobraćajnom smislu. Ukrštanja pešačkog sa autobuskim, tramvajskim i automobilskim saobraćajem, prave ozbiljna zakrčenja u ovom delu grada. Zato je predviđeno pomeranje kontaktne mreže tramvaja i trolejbusa ka obodima skvera, kao i izmeštanje stanica za gradski prevoz.

Inače, lane je prvobitno najavljeno da će rekonstrukcija Slavije početi na proleće, ali kako su ovi radovi uslovljeni završetkom obnove Ulice vojvode Stepe, i uređenje jednog od najpoznatijih beogradskih trgova pomereno je za jesen.

AUTOKOMANDA

Vesić je najavio i novinu da će se tramvaji kretati sredinom Autokomande, te da će u martu početi obnova parka u delu prema ulicama Ljutice Bogdana i Humskoj.

- Šine će ići sredinom ulice, a sa strane će biti po jedna traka i prostor za parkiranje – najavio je Vesić.

PODZEMNI PEŠAČKI PROLAZI

KOMPLETAN Trg Slavija će biti umrežen podzemnim pešačkim prolazima, koji će biti osvetljeni, klimatizovani, sa pokretnim stepenicama i liftovima za invalide.

To će omogućiti bolju protočnost saobraćaja i vnjeću bezbednost pešaka.

Izvor: Novosti
 
Vrh