Šta je novo?

Trg Slavija

Igor":2qxlsptg je napisao(la):
planzbirno.jpg
Јер сте и ви приметили исто што и ја? Катастрофалан положај подземних пролаза за било коју метро линију, било ону која продужава из Делиградске за Београдску, или да продужава из Делиградске за Краља Милана.

2) Опет имамо превише конфликтних тачака између јавног и аутомобилског превоза.
3) Преседање ће бити прави пакао свима изузев онима без пртљага и у одличном здравственом стању.
4) Сатирање бициклизма, који би у оптималном моделу требао представљати 10-15% укупног саобраћаја.
5) Сатирање туризма зарад аутомобилизма, затварање трга.

Стара прича о наметнутом, скученом избору варијанти решења.
 
Да потенционални саобраћајни хаос прикажемо и сликовито. Дакле, ево зашто је задржавање трамвајскиш шина У кружном току саобраћајно лоше решење, а трамвајска траса по ободу кружног тока можда чак и лошија опција од тренутне.

2aj29p0.jpg


Проблем почиње са немогућношћу укључења возила из Немањине у кружни ток. Док возила чекају да се укључе, она блокирају трамвајски коридор. Надолазећи трамвај КАФ даље блокира искључење из тока У Немањину и возила се гомилају. Та возила даље блокирају излаз из тока ка Краља Милана ... и ето колапса.

Да не причам на памет, колико озбиљан и реалан проблем ће само укључење из Немањине у кружни ток бити проблем смо годинама виђали на кружном току Аутокоманда где возила из Југ Богднаове блокирају трамвај јер не могу да се укључе у ток и трамваји тада стоје у блокади и по 10-15 минута. Сва срећа те код Аутокоманде онда они не блокирају ништа због издвојене трасе, али на Славији .... језиво.
 
pa resenje je jednostavno sa desne strane treba pomeriti ostvo da ovi iz nemanjine jednom trakom idu gde tramvaji za desno a za levo da se ukljuce u kruzni tok ili ostaviti tako pa smanjiti onaj prostor kod meka tamo gde je spic malo izravnati i to bi bilo to ;)
 
Mnogo bolje jeftinije i jednostvnije maknuti sine iz kruznog toka i rijesiti problem
 
Cinjenica najproblematicnije je to ukljucenje iz Nemanjine.
 
Mene ne bi cudilo da mnogi koriste ove "prolaze" za tramvaje i autobuse umesto da koristi sam kruzni tok za automobile. Tako npr. neko ko ide iz Kralja Milana u Nemanjinu ce samo da ide "precicom" pored stajalista umesto da udje u kruzni tok.
 
pa mislim da ce da [ostave kamere i da kaznjavaju a ako bi se sklonile sine sta bi onda :) kud bi onda prolazili tram ? :)
 
Vec je objasnjeno ranije kojim bi ulicama isli tramvaji sjeti se ili pogledaj unazad temu
 
Igor":jdee0ik6 je napisao(la):
Cinjenica najproblematicnije je to ukljucenje iz Nemanjine.
A sta je sa ,,ostrvima,,
zar i ona ne pretsavljaju naj- problem, jer praktično ,,pojedu,, jednu saob. traku
tj. smanjuje se kapacitet -protočnost Slavije

Za mene kompletan projekat i nasvojeno rešenje je najproblematičnije
i samo ce zgorcavati život u ovoj neopalanci ušta se pretvara Bgd.
 
brdjanin":1l9f7yis je napisao(la):
Dimitrije Tucović ostaje na Slaviji ?!?
Spomenik i grob ili samo spomenik?
Одавно смо ово прежвакали на теми.
Споменик се сели код Народне Банке Србије, а земни остаци се премештају на Ново гробље у алеју великана.
 
D. Tucovic nije ovde najveci problem.

Ja sve nesto mislim da ul. Kralja Milana i ul Svetog Save treba nekako pravolinijski da budu spojene za pesake sve do hrama,
bez da saobracaj kruznog toka stoji na putu... Znam da bi to poremetilo koncept kruznog toka koga se svi drze, ali ipak...
 
Koliko bi to uključenje iz Nemanjine u kružni tok olakšao npr. semafor kod Meka (takav već postoji preko puta veterinarskog) koji zaustavlja saobraćaj samo kad treba da prodje tramvaj ?
 
Mislim da ovaj render nije bio - pogled iz Nemanjine ulice:

slavija_plato_04.jpg


Izvor: RE:ACT

Rendre i još neke nacrte platoa ispred NBS, možete naći i na sajtu biroa 4of7, koji zajedno sa Re:actom stoji iza rešenja ovog dela Trga Slavija.
 
Problem Trga Dimitrija Tucovića nije tramvajski i trolejbuki saobraćaj je su to najekonomičniji i najefikasniji načini prevoza već je problem veliki broj automobila koji će samo rasti što se više budu pravili ovakvi "Auto-putevi" po centru grada.
Pokazalo se da posle velikih rekonstrukcija gde se povećavaju brzine i protočnost automobilskog saobraćaja, da se broj automobila za par godina poveća tako da postojeća infrastruktura opet postaje tesna i tako u krug sve.
Tako da je i izmeštanje šina u sporedne ulice začepljivanje tamo gde ne curi i pravi još veće probleme u budućnosti.
 
Beograd je najveći evropski grad bez metro sistema, a pri tom ima inferiornu putnu mrežu u odnosu na sve gradove sa podzemnom železnicom. Dakle imamo lose-lose situaciju: voziti automobil je noćna mora, a sve alternative su još gore :D

Sva naša pešačko-biciklistička htenja su vrlo lepa, plemenita i progresivna, ali mora se jasno reći - metro je temelj na kojem se ta rešenja grade. Trenutno bi bilo kakvo sužavanje Slavije za automobilski saobraćaj, nažalost, samo stvorilo dodatni haos po okolnim ulicama. Rešenje za Slaviju je, razume se, moglo biti bolje, ali ne i drastično bolje, kada se imaju u vidu svi kompromisi koji su morali da se naprave kako u Beogradu ne bi izbio građanski rat :D

Našoj javnosti se već decenijama u glavu usađuje mantra da je metro luksuz ("ti bi metro, a deca u Africi gladna"). Pri tom su se jalovi pokušaji njegove promocije (i u teškoj, a naročito lakoj varijanti) svodili na to da on služi za brži prevoz od tačke A do tačke B. Čitav niz pozitivnih nus efekata metroa se uopšte ni ne pominje. Naravno, govorim o široj javnosti, a ne o Beobuild i SSC diskusijama gde je sve to već X puta prežvakano.
 
Apropo bicikala na Slaviji: slaba vajda od bicikla kada krenu pljuskovi, košava, sneg. I to kažem kao neko ko obožava vožnju biciklom.
Svaka priča će se uvek vratiti na - metro.
Slavija je nastala kako je nastala, i tu nema nekih velikih šansi za poboljšanje protočnosti saobraćaja.
 
A u Holandiji, Danskoj, Nemačkoj nemaju kišu, vetar i sneg?

Više je to stvar mentalnog sklopa nego vremenskih uslova.

par puta sam bicikl hteo da ostavim unutar nekog objekta, tretirali su me kao da sam uneo šugavog psa :evil:

potreba za Metroom je već postala Aksiom, tako da ne bih o tome.
 
Vrh