Споменик Димитрију Туцовићу биће на новом платоу испред Народне банке
У центру кружног тока Трга Славија предвиђена је фонтана, а улази у подземне пролазе биће испред Народне банке, Митићеве рупе, хотела „Славија”, Паркинг сервиса и Булевара ослобођења
Споменик Димитрију Туцовићу ће из центра Трга Славије бити измештен на плато испред Народне банке Србије. У центру кружног тока биће фонтана, а улази у подземне пролазе биће испред Народне банке, Митићеве рупе, хотела „Славија”, Паркинг сервиса и Булевара ослобођења.
Ово је усаглашено и коначно решење до кога су дошли чланови пет награђених тимова са прошлогодишњег конкурса за израду урбанистичко-архитектонског решења Трга Славије. Идеје су укрштали и усаглашавали са стручњацима из Саобраћајног института ЦИП, којима је поверена израда главног пројекта преуређења трга, као и саобраћајна реконструкција Славије.
Главни пројекат целокупног улепшавања сквера требало би да буде завршен почетком 2014, каже Новица Готовина, координатор пројекта у име ЦИП-а.
Тај посао, како су почетком ове године најављивали у граду, требало је да почне следећег лета, али јуче нисмо добили потврду да ли ће се ти планови и остварити. Готовина каже да то и даље зависи од града и још није познато колико ће коштати реконструкција трга.
Будућност
Гроздана Шишовић и Дејан Милановић, чији је рад освојио награду на прошлогодишњем конкурсу, изглед платоа испред Народне банке осмислили су са колегама из креативног тима „4оf7”.
– У његовом средишту биће Споменик Димитрију Туцовићу окренут лицем према кружном току. Предвидели смо клупе за одмор, а фасада објекта на углу Краља Милана биће обложена стакленим призмама. Површина будућег платоа одговора величини простора на коме је сада споменик Туцовићу – објашњава Шишовићев
Саобраћајна реконструкција Славије смањиће гужве
Посмртни остаци Димитрија Туцовића биће пренети у Алеју великана. У подземни пролаз улазиће се покретним и обичним степеницама, а за особе са инвалидитетом предвиђена су четири лифта.
На зидовима ће бити постављени информациони и реклами панои и у пролазу нису планирани локали, тако да ће подсећати на пешачке коридоре париског и лондонског метроа, објашњава архитекта Јован Митровић, који је био задужен за овај сегмент уређења Трга Славија.
Брже кроз кружни ток
За разлику од бројних конкурса који су расписивани за уређење Трга Славија, идеје са прошлогодишњег имају веће шансе да буду остварене, јер је пре конкурса дефинисано саобраћајно решење за Славију, што је био предуслов за било какве озбиљније радове.
Саобраћајна реконструкција Славије обухвата укидање аутобуских и тролејбуских стајалишта, измештање трамваја и тролејбуса на обод прстена, увођење три саобраћајна прстена у кружном току и још једне траке у Булевару ослобођења. Овим решењима, просечно време потребно за пролазак кроз кружни ток биће упола краће.
Новац не би требало да буде проблем, јер су, како су из града уверавали, док је на његовом челу био Драган Ђилас, средства обезбеђена из кредита намењеног за другу фазу урбане реконструкције Београда.
Пет тимова обликовало будући изглед трга
На конкурс за израду урбанистичко-архитектонског решења Трга Славија 2012. године приспело је 70 радова. Жири са Дејаном Васовићем на челу, тадашњим градским архитектом, већином гласова није доделио прву награду, већ четири друге (по 250.000 динара), два рада је откупио за по 50.000 динара и једно решење похвалио.
Награђени тимови, осим једног који је у старту одустао, претходних месеци разрађивали су своје идеје и понудили коначно решење за подземне пролазе, уређење платоа испред Народне банке Србије, урбани мобилијар, облик и величину фонтане у центру кружног тока. Оне ће бити уткане у главни пројекат.
Izvor;www.politika.rs