Šta je novo?

Trg Slavija

Kao sto rece Delija, nije ni meni jasno zasto je prostor ogradjen na 3 strane, ovde se ipak radi o Trgu koji bi valjda trebao da bude "otvoren".

Da podsetim da je Trg u urbanizmu zapravo prazan prostor uivicen zgradama.
Neko je to ranije lepo opisao kao Sobu bez krova.

U ovoj sobi nazvanu "Slavija", neko se igrao da dodaje razne pregradne zidove.
 
Гага":2kr5w0r8 je napisao(la):
Да ли има нешто на овим цртежима што "неко нешто није нешто дрпио од некога" :?: :D
:)
Мислио сам на одређене идеје које нису биле заступљене ни у једном од победничких предлога. Како су онда умиксали своја решења. Пре бих рекао да су, као што је Делија написао, покрали од сваког по мало и онда ће да се потпишу испод као аутори. Срамота.
 
Nazovi to kompilacijom.. :D ali trg treba da bude ipak otvoren, a ne oivičen kakvim skalamerijama,kada već rade copy/paste ,onda Trg Republike sa one dve fontane bi najbolje legao..da ljudi imaju oko nečega da se okupe na tgu.. :kafa:
 
Ova zatvorenost platoa ni meni nija jasna. Valjda je ideja da tu dođu ljudi, kao i da prođu tuda?

Osim toga mi i ne izgleda loše.
 
Ijao, da ne bude kao na Savskom trgu... Nema nikoga na onom platou, ne mozes da se popnes na njega.

A sto se tice kradje resenja, tu ste u pravu. Ko je uopste birao ovu ekipu? Znam da je bio konkurs za Slaviju kruzni tok, a za trg? Mada ja malo ne pratim na casu sto bi se reklo :D
 
Ovaj prostor platoa uopšte nije bio deo obuhvata konkursa i nijedan od pobedničkih predloga ga nije imao kao opciju jer su se striktno držali raspisa kao pijani plota bez hrabrosti da išta pomnude sa strane. Par predloga koji nisu prošli su imali takavo rešenje i pitanje je samo od koga su drpili.

Izuzetno nekolegijalno i nekorektno.
 
Meni nije jasna jedna stvar, kada vec pomeraju mucenoga Dimitrija na Slaviji posadjenog, sto spomenik ne izmeste negde u ulicu Dimitrija Tucovica (sto bi, jelte, bilo logicno...)? Posmrtne ostatke ce nadam se da presele ili nazad na lazarevacko vojno groblje (ako jos uvek postoji), gde je covek i sahranjen i gde je pocivao do 1949., ili ako ne tamo, na neko prikladno groblje (tipa aleja zasluznih gradjana...)?
 
Ja nemam nista protiv prisvajanja dobrih ideja, bas naprotiv, samo pod uslovom da je to jasno to jest da se naglasi, tako je posteno.
Takodje vise volim da neka institucija/grad otvoreno dodeli projekat odredjenom projektantu na osnovu njegovog minulog rada i iskustva, barem nije licemerno, nego da organizuje za njega namesten konkurs (sto se svuda u svetu cesto desava a ne samo kod nas).

Ovde smo dobili nesto potpuno nakaradno, 5 ekipa odabranih ne na osnovu svojih dosadasnjih ostvarenja i pouzdanosti/slave vec rezultata konkursa za lokaciju A sa programom A radi frankenstajn projekat za sasvim drugu lokaciju B sa programom B koristeci ideje 60 ucesnika konkursa A.

Niti je iskreno, niti posteno. A cak posve suludo :shock:

A sve mi se cini da je ovo samo jos jedan spin da ispadne kako se eto nesto ipak radi i da se polako zaboravi nakaradno postavljen konkurs zasnovan na nakaradnom saobracajnom resenju bez imalo urbanistickog razmisljanja.

Imam par pitanja za gradsku upravu koja se zalaze za podzemni prolaz na Slaviji:

Da li postoji studija koja pokazuje poboljsanje saobracaja pravljenjem podzemnog prolaza?
Da li postoji studija koja pokazuje veci kvalitet za pesake pravljenjem podzemnog prolaza?
Da li postoji studija koja razmatra druge mogucnosti za poboljsanje saobracaja i kvaliteta za pesake - semaforizacija, zatvaranje nekih od ulica, pomeranje mreze i stanica gradskog prevoza- i njihov konkretan ucinak da mozemo da uporedimo sa podzemnim prolazom?

Ako postoje voleo bih link da se informisem.
 
U Parizu su pre par meseci zavrseni radovi na restruktuiranju Place de la Republique po konkursnom resenju ekipe Martha Schwartz/Atelier Yann Kersalé/TVK
(dvofazni konkurs, 5 ekipa je dobilo pravo da konkurise)


01_place_avant_apres.jpg


- Kruzni tok je ukinut
- Napravljen je ogroman poplocani pesacki plato
- Drvece je ostalo na mestu a oko kipa u sredini je napravljena fontana
- Pristup jednoj prometnoj bocnoj ulici je zatvoren a taj komad ulice postao je pesacki
- Jedan deo bivseg kruznog toka zatvoren je za automobile i postao je autobuska stanica
- Pesacki prelazi su ostali na istom mestu i semaforizovani kao ranije

Ispod trga se nalazi velika metro stanica sa gomilom podzemnih prolaza na sve strane koje niko nikada nije koristio da bi presao trg, narod je uvek isao pesackim prelazima.
document


jos par slicica za uzivanje:

Republique_03.jpg

article_WEB-REPUBLIQUE-2.jpg

3320580197_800x533_cr.jpg

nouvelle-place-republique-paris_04.jpg

nouvelle-place-republique-paris_08.jpg


I sto je najlepse ispalo je bas kao na renderima, nema prevare :D

tvk-rep-pav-ima-01_web_0.img_assist_custom-550x272.jpg
7810-cafe-monde-et-medias-570x0-1.jpg
 
Problem je sto mi u Srbiji nismo organizovani, ne znamo da napravimo nesto zajedno a da ispadne kvalitetno nego pomesamo sve i napravimo neki domaci Satarash.
 
И притом израдимо ко вола и покрадемо сваког ко је целој ствари приступио несебично и из најбољих намера.
 
@Zidar
- Kruzni tok je ukinut
- Napravljen je ogroman poplocani pesacki plato
- Drvece je ostalo na mestu a oko kipa u sredini je napravljena fontana
- Pristup jednoj prometnoj bocnoj ulici je zatvoren a taj komad ulice postao je pesacki
- Jedan deo bivseg kruznog toka zatvoren je za automobile i postao je autobuska stanica
- Pesacki prelazi su ostali na istom mestu i semaforizovani kao ranije


Ето, уместо да то буду и параметри и циљ за Славију, ми градимо бржи кружни ток са више саобраћајних несрећа и са пешацима под земљом. Срећна нова 1950....
 
ти у реакту су очигледно добро повезани са градском влашћу. а да ли треба трошити речи о београдским "урбанистима"?

JohnnyLee":246731hu je napisao(la):
stf":246731hu je napisao(la):
Питање је само, да ли су творци "Београда на води" довољно мудри и у току са урбанистичким тенденцијама.
ово је реторичко питање, зар не? с обиром да је одговор на исто врло познато и види се из приложеног урбанистичког стања у граду

неспособна, неинвентивна, корумпирана ба***
 
Francuska skola urbanizma. Tradicija duga nekoliko vekova.

Ne mozemo u Srbiji dostici njihov nivo od jednom tek tako.

Jednostavno ljudi imaju osecaj za javni prostor koji mi trenutno nemamo i bice nam potrebno vremena da se edukujemo.
 
slavija_plato_01.jpg



slavija_plato_04.jpg


Плато користи савремен вокабулар урбаног мобилијара, што је за сваку похвалу (не заборавите да смо у граду кинеских фонтана). Међутим врло је очигледно да због ових страћара са стране и зацртаног затуцаног саобраћајног решења нема никакве убедљиве идеје која ће да обликује тај простор, нема простора за идеју, него се свело на -као хајде да уредимо овај плац. За то нису криве архитекте већ Град. :bash:


Сасвим друга ствар је скандал где они сада узимају туђа решења, што је у реду само по себи, али на овакав начин, после конкурса!!!

Мислим да је грешка да нема локала испод земље јер ће локали тај пролаз учинити безбеднијим.

Ова бетонска решетка ми се МНОГО свиђа и мислим да је сјајан пример како треба радити пролазе! Ако је то радио Ј. Митровић, нисам изненађен!

tumblr_inline_mtq7g07cYO1r2u3cz.jpg


Са друге стране имамо овакав савремен и сасвим сведен пролаз са друге стране.... за мене потоуно нејасно. Осим ако сви буду такви осим тог испод платоа који је тако леп.

tumblr_inline_mtq7gtOfQ91r2u3cz.jpg


Међутим, најважније је да се види нека основа, куда иду пролази, Славија МОРА да буде повезана са свих страна.
 
Opet radimo s'brda s'dola!

Poceli smo da sredjujemo trg a nismo ni izgradili zgrade koje treba da budu tu oko njega...
 
Na sivm do sadasnjim konkursima renderi su bili korektni da nekazem odlicni
A onda 3D u stvrnosti ispane nakaradan jer krece se sa pojednostvljivanjem ,stednjom ,nenadanim problemima zbog lopse pripreme dokumentacije iskrsne neka cjvcina promerea 3 m isl imali smo slucajeva onda nastupa zbucimoto sistem ,probijaju se rokovi ,zelene povrsine ostanu neuredjene ,samo da se sto prije zavrsi ,posliej 2 godine dolazi do zapustanja prostora i propadanja istog ,jer nikom nije predato na odrzavanje
Samo mi nije jasno KAKO CE DA POPLOCAVAJU PLAC POD RESTITIUCIJOM AKO VEC NIJE VRACEN u medju vremenu a isti plac nisu smjeli da pociste od djubreta i zasade travu
 
Pantograf je sve lepo rekao
Ето, уместо да то буду и параметри и циљ за Славију, ми градимо бржи кружни ток са више саобраћајних несрећа и са пешацима под земљом. Срећна нова 1950....
+ 1 :)
Na našem renderu se lepo vidi privremeni plac njegovog visočanstva -parkingi servisa - ostao je: ne dodirljiv
svaki pokušaj da se upristojiti bio koj trg je ne moguć sa takvim ruglom
auto parking na trgu - pa gde to još ima :oops:
 
drum1":1y934jix je napisao(la):
Међутим, најважније је да се види нека основа, куда иду пролази, Славија МОРА да буде повезана са свих страна.
Наравно да Славија МОРА да буде повезана са свих страна. Пешачки прелази, без семафора, иако су уљуднија веза од семафоризованих прелаза, а далееееко уљуднија од пешачких пролаза, нису баш сјајна веза за главне правце кретања на једном тргу и отвореном градском простору.

Утолико је оправданије аутомобиле спустити на доње етаже. Није тако лако бити старији пешак :grand: родитељ са колицима, особа са инвалидитетом када преко пешачког јурцају разноразни дивљаци у аутомобилима. Само још фале степеништа, да се овакви учесници у саобраћају потпуно онемогуће. Додуше, увек могу ићи у улице Краља Милутина, Бирчанинова, Његошева, али онда Славија још више губи значај трга и јавног простора.
 
Imam mislim jedan sasvim dobar argument cini mi se nekako logican.

Ako ce na slaviji biti metro stanica onda jednostavno mora biti podzemnih prolaza za pesake tako da je u tom slucaju ovo resenje sasvim racionalno u odnosu na spustanje saobracaja ispod zemlje
 
Upravo tako, i na to su i mislili kada su rekli da ce takvo resenje metro stanice biti ukorporirano u projekat,sve ostalo su mastarije saobracajaca,,, :kafa:
picture9p.jpg
 
Igor":38mkcoyw je napisao(la):
Imam mislim jedan sasvim dobar argument cini mi se nekako logican.

Ako ce na slaviji biti metro stanica onda jednostavno mora biti podzemnih prolaza za pesake tako da je u tom slucaju ovo resenje sasvim racionalno u odnosu na spustanje saobracaja ispod zemlje
То не мора да значи. У свету има безброј примера метро станица до којих воде ескалатори или степенице право на површину. Ја лично сматрам да је то најбоље решење за потенцијалну станицу приградске железнице Чубура.

А ако неко мисли да би се са прављењем подземних пролаза сада избегло раскопавање Славије при градњи метро-а у будућности, грдно се вара. За Славију је одвојено око 5 милиона евра, што је премало да направимо макар бетонски саркофаг, којим бисмо избегли ново раскопавање. :violina: На крају, у граду имамо гомилу подземних пролаза, већина су добри само за избегавање, а метро-а нигде. :violina:

Ако метро буде скретао из Делиградске у Краља Милана, како је предвидела и Група Имамо План, и Вукан и компанија, онда би станица била на крају Краља Милана, а подземни пролази испод центра трга не би имали никакве везе. Сем тога, метро испод Краља Милана би најверовтније значио претварање Краља Милана у пешачку улицу, те би се у метро улазило право са улице.

Са овим ограниченим финансијским средствима, ја сам пре за другачију расподелу саобраћаја на површини (пребацивање трамваја у Краља Милутина, Књегиње Зорке или правац Крушедолска, Курсулина, Голсвордијева, на самој Славији уз Мекдоналдс, тролејбусима обезбедити директан пролаз забрањен за аутомобиле поред паркинга из Краља Милана у Мекензијеву (наравно, оставити окретницу као помоћну), а захваљујући свему томе, смањити кружни ток и повећати и уредити јавне површине на ободу истог. Испод трамвајске пруге преко Делиградске направити мостовску конструкцију, која би омогућила неприкидан саобраћај у току радова на метро линији.
 
Ако метро буде скретао из Делиградске у Краља Милана, како је предвидела и Група Имамо План, и Вукан и компанија, онда би станица била на крају Краља Милана, а подземни пролази испод центра трга не би имали никакве везе. Сем тога, метро испод Краља Милана би најверовтније значио претварање Краља Милана у пешачку улицу, те би се у метро улазило право са улице.
Imamo who? :wink:
Zar nam bivša vlast nije pokazivala kule i gradove,velelepne fontane..i sve su to hteli da realizuju sa 5 mil.eur.. :wink:
 
Karlo del Ponte
+1 :)
Tačnije vecina metro stanica i jesu tako rešene sa direktnom vezom sa površinom
retke su stanice koje obuhvataju vezu sa podzemenim prolazima ,

Uglavnom to su one koje imaju ukrštanja sa dr. metro linijama au tom slučaju tako frekvetni prolazi
se opremaju i raznim usužnim sadržajem

Takvo opremanje prolaza je pokušano kod Vuka i ako nema ikakvog ukrštanja
Rezultat zanemarivanja takve činjenice su upravo gomila praznih i lokala tj uludo stuckanih para
A što bi Slavija bila izuzetak

Čak i da bude tu ukruštanja
zub vremenske razlike u realizaciji ukrštanja će učiniti svoje , pa ce morati skoro sve iz početka
a čitavo vreme bez razloga pešake guramo u podzemlje dok ce se automobili baškariti po suncu
 
Vrh