Šta je novo?

Trg Slavija

Evo i konacnog izgleda podzemnog dela Slavije..
picture9p.jpg

picture10a.jpg

picture11ul.jpg
 
Jesam za metro ali ne da stanica bude na Slaviji (kako se to uporno ovde gura) mozda jedan iz-ul krak
a u blizini ispod Cvetnog trga predivan ogroman park
ispod koga moze se pravi sta god covek da pozeli al djaba
Bas me zanima kako su zamislili da ce izasci na kraj sa vodom ne samo pri izgradnji vec i po pustanju u rad
 
Zna se gde ja zacrtana trasa i logika stanice na Slaviji,pa svi tokovi saobraćajno-pešački su na Slaviji i oko Slavije ne u parku,iz parka se dolazi za svega 1.minut pešačenja do silaza u Metro kod Narodne banke..Koja voda?,pa danas se to rešava bez problema,tehnologija je danas svemirska.A Zgrada NB je također uspešno rešena,ako je se konačno završava metro u Amsterdamu,ovo kod nas sa podzemnim vodama ,kojih ima u svakom gradu i ne zna se da li će se negde naići na bazen,džep ili potok..je lako rešivo..uostalom,kada je projektovan metro urađena sva geološko-hidrološka istaživanja,dubine i tokova voda, a rađeno je nedavno ponovo,tako da se ne očekuju iznenađnje ,dobro se zna gde su rizici.Krtice sa hidroštitom su danas savršene.. :kafa:
P.S Pa krtica sa hidroštitom je radila posao za interceptor,pored samog Dunava bez broblema,pa su se i hvalili.. :kafa:
 
Hvala na podsecanju :)

Za Cev . . . da, to znam , ali stanica . . . hm. . .
dok traje gradnja, pumpe. . . a posle . .
Verovato rešenje kao i kod Beogradjanke :lool:
samo sto se u njoj ne spajaju prirodni slivovi kao na Slaviji

Jeste 21 vek i sve može ali to će znacajno poskupeti istu u odnosu na spomenuti obližnji park,


Jos nesto me interesuje . . .
na koliko se procenjuje da cemo biti (minim) bez ,,normalnog,, protoka saobracaja na Slaviji :roll:
 
Pa u gradnji skoro svakoga metro sistema, da se zadrzim na Evropi uvek se pojavi neki problem koji se resava,to je ipak podzemlje,imamo skori primer Metroa u Varsavi i problema sa utonulom zgradom u jednom bulevaru.I da ,neke stanice ce uvek biti skuplje,sto zbog velicine,dubine ili konfoguracije tla.Ali molim..pa Vukov spomenik je odradjen na impresivnoj dubini,i da bilo je problema ali je sve reseno,pa ne vidimo da ima bilo kakvih poplava u Vuku..I ne zaboravi kada je gradjena Beogradjanka tada je tehnologija bila eonima daleko od danasnje,primer Narodne banke je najsveziji,pa se tacno zna da ce isti sistem biti primenjen i na stanici odmah do NB,kada bi Amsterdamu pokazali koji evuntalni problem bi imali na Slaviji ,slatko bi se nasmejali..a to sto metro stanice jesu skupe,pa ipak treba da ppotraju narednih 100 godina..mozda ce tu ici magnetna levitacija..ali infrastruktura ostaje ista..
Nece biti smetnji za protok saobracaja na Slaviji jer postoji vec izgradjeni podzemna etaza od garaze NB,pored Slavije odakle ce ici transport materijala,probijanje krticom otvora za vestibili ce ici iz tunela kao kod Vuka,dakle nece biti zancajnije remecenje saobracaja.. :kafa: znamo svi koliko se odamklo u tehnologiji gradnje i organizaciji..bitno je da rade firme sa dobrim referencama,ne vidim razlog da se u gradjevinskom delu price oko metroa da pojedine stanice ,posebno one najdublje i najteze angazuje neka ,ruska,nemacka ili americka firma..koje su i radile takve poduhvate,da bi se skartilo vreme gradnej i brzo otklonili rizici..
http://www.youtube.com/watch?v=PDbMoO8U5rc
Petrovgrad,nova stanica 120 m dubine 30 stepeni
 
Drago mi je kada citam strucne odgovore i ocigledno potrebno je veliko znanje da se tako lepo i odgovori ;)
priznajem ja to znanje nemam :(
Nažalost neka matrora cangrizavost u meni traži malo konkretniji odgovor i poredjenje. . . .
Podzemna st. kod Vuka (nemam znacajnih zamerki) nikako se ne može porediti sa Slavijom
nikada na tom mestu nije bila ni bara a jedva da ima jedan prirodan sliv (izbroj koliko Slavija ima)
Pomenuo si zgradu NB. . . . nakon koliko vremena uspesno reseno po zavrsetku izgradnje i koliko je to dodatno odnelo sredstava
( pa sto Zeleni venac nema jos koju etažu ispod ) nismo zaboravili zelenom gradj.ogradom dugo ogradjen čosak NB

Zasto odmah ici na teže, zahtevinije i skluplje ,,zatvoren kop,, iz koga se kroz podzemnu etažu NB izvlaci i ubacuje materijal kada odamh iza ulaza u tu etažu je park u cijem sredistu i nema puno stabala može se pristupiti daleko jeftinijem i jednostavnijem ,,otvorenom.. kopu
koj cak nije ni na jednom prirodnom slivu.
A na otvorenom kopu moze raditi bilo koja domaca firma za mnogo manje novca
koj ostaje kod nas, nego nam treba strana firma koja ce da odnese novac napolje

Svako ko misli da ovde doceka neko bolje sutra , razmisli bi se oko ovoga
osim onih koj planirau Amsterdam i sl. slatko ce se smejati
sa nasim parama za tu malu ,,100-metarsku,, razliku
 
Vuk nema problema sa vodom ma jok samo jedan bunar na 1 m od kolosjeka iz rimskog vremena ,moze da se vidi sa perona ,ima objasnjenje u vidu crteza mislim da ima i slika na forumu
 
However,krtica je pred dolazka na poziciju V.Spomenik upala u mulj,pa su je spasavali,ali u to vreme nije bilo krtica sa efektivnim hidroštitom kao danas,jer ta tehnologija omogućuje da se buši i ispod Bosfora,okeana a kamo li nekog jezera..
Kopanje u otvorenom rovu na Slaviji je manje verovatna opcija,mada moguća i nema potrebe postoje i drugi metodi,danas se rade stanice i po takozvanoj silos metodi,gde se ide u dubinu samo iz jedne rupe uz minimlano remećenje okoline u gusto naseljenim delovima grada.Mislim, da kada se odluči da se gradi da je pitanje tehnologije gradnje danas daleko manji problem nego nekada, i to nije ono što treba posebno da nas brine, s obzirom da se takvi poduhvati izvode u prosto neverovatno teškim uslovima u svetu.Pitanje cene je nešto drugo i svaki grad ima svoju priču kada se govri o stanju terena na trasi tj.podzemlja.
20130823-092347.jpg

Girona, Spain – Shaft excavation under extremely confined conditionsIt’s called a Vertical Shaft Machine (VSM), and it’s a little like a Tunnel Boring Machine (TBM), but gravity makes the process easier.
Herrenknecht-VSM-at-the-south-ART.jpg

Fig-1-Ballard-Siphon-replacement-alignment-ART.jpg

Aerial-view-of-ring-wall-formation.jpg

Ova nova tehnologija gradnje omogućuje duboke stanice odmah pored reke,kao i garaže u gusto naseljenim delovima grada.To samo govori da ako je sa projektom Metro Beograd 80'uspešno rešeno mnoštvo podzemnih stanica ,danas je to zaista olakšano sa novom tehnologijom :kafa:
Želite podzemnu stanicu pored reke ...brzo i lako..
130403_V006_Baustelle01_540x360_01_f5d89bceb2.jpg

German premiere: a Herrenknecht VSM on duty for the renaturizing of the River Emscher
130417_V008_Baustelle02_540x360_01_c4de193b38.jpg

The flexible arrangement of the individual components makes it possible to lower shafts even in narrow streets that are only a few meters wide.Želite stanicu u Knez Mihajlovoj.. :kafa:
In general, it can be used in soft and stable soils with compression strengths of up to 80 megapascal.
feat-reaching-2.jpg

Hoćete stanicu u sred jezra...no problem.. :wink:
130402_Railroad_Lightbox_590x393_02.jpg

Slavija i jedna od metoda gradnje.. :kafa:
130221_02_Illustration_960breit_02.jpg

Možda biste se odlučili ispod Save ili Dunava sa stanicama tik do obale..dakle ljudi ne govorimo više o tome da li može ili ne ,ima li problema sa podzemnim vodama ili jezerima,samo gradite li ili ne..doneli ste odluku ili niste.. :kafa:
 
Ja ne bih bio ni tako siguran da postoji tolika razlika u ceni. Treba tu sračunati i rizike, cenu zatvaranja nekih saobraćajnica, opterećenje saobraćajnica teškim kamionima, habanja..
 
Ako je Beograd put radio "kvalitetne" saobraćajnice u okolini Slavije onda nema problema, a ako se kralo,onda će se posle toga raditi nova rekonstrukcija..s tim što u stvari kamioni nemaju mnogo posla na tom gradilištu s obzirom da se radi podzemno,a odvod iskopane zemlje ide trakom iza krtice prema otvoru tunela ,kao za interceptor u Velikom selu,u ovom slučaju otvor i baza bi se nalazili ispod ili iznad brda kod hitne(auto-put)idealno.Rizici postoje i kada gradiš malu kuću,ali opet današnjom tehnologijom nema problema koji se ne rešava brzo..pa u većini evropskih gradova se svakodnevno rade podzemne stanice ili produžavaju trase,nema izveštaja o nekim drastičnim nerešivim problemima.
 
Stvarno hvala :) za ne mali trud objasnajavanja mogucnosti tehnolije 21 veka

Nece biti smetnji za protok saobracaja na Slaviji jer postoji vec izgradjeni podzemna etaza od garaze NB,pored Slavije odakle ce ici transport materijala,probijanje krticom otvora za vestibili ce ici iz tunela kao kod Vuka,dakle nece biti zancajnije remecenje saobracaja..
a posle
,u ovom slučaju otvor i baza bi se nalazili ispod ili iznad brda kod hitne(auto-put)idealno,,

Strasno, otvor ce biti ovde, onde, onamo, a mozda cak i tamo :laugh:

Projekat Slavije je projekat veka ,da bi tako iko mogao sa se igra sa njim
a narocito u situaciji kada nam je važan svaki petroparac

Banalizovacu vrlo jednostavno pitanje
>>>>kolika je stvarna razlika u ceni <<<<
stanice na Slaviji u odnosu na istu u obližnjjem parku (za tricavih 100-tinak metara)
jer definitovno postoji razlika (otovren i podzemni kop)
a interesuje svakog Beogradjanina koj iole domaćinski razmišlja
 
Hej čoveče,nisam ja projektant niti izvođač pa da ti dajem konačna rešenja :?: :?: :?: Oni koji izvode radove će ti predstaviti današnji namoderniji koncept,i kako će to izvesti,a uslove investitora će dobiti još u fazi projektovanja ili revizije projekta da bi znali šta i kako grade..ne moraš biti građevinski inžinjer da bi sabrao 2+2.
Ja sam ti predstavio opcije na osnovu mojih saznanja kako se to danas gradi,a ako hoćeš baš neke detalje a da liče na Beogradski koncept onda je Budimpešta najbliža,imaš i slike i filmove na skyscapu kako se to uređuje gradilište,odnosi materijal,i kolimo je bilo remećenja saobraćaja u okilini gradilišta..
Na osnovu Jovinovog projekta se tačno zna šta je ,gde je ,otvor,ulazi pa pogledaj sam projekat u prethodnom postu pa ćeš razumeti situaciju,mi smo pričali o načinu gradnje tog projekta a ne da li je projekt predvideo ovo ili ono,u odnosu šta su nam iz Ežisa predstavili u studiji,ovoja projekat je mercedes.I gotov da se zamisliš kako je projekat iz 80'moderniji i detaljniji od novih studija koju uz to rade kompjuteri.. :violina:
Cena gradnje stanice levo ili desno od Slavije bi bila ista ako govorimo o istom projektu.
 
Upravo to ne govorimo o istom projektu , vec nam je samo zajednicko ime Slavija
ovde se servira iskljucivo samo jedan projekat , gde stranci kupe kajmak
a sama Slavija je negde u pozadini cisto kao maska i opravdanje

O inostranoj povoljnosti mnogo primera imamo. . . jos od nj. topova sa pogresnom municijom preko . . .
tako je radjeno i izguran ,,kusavi Pilonko,, i ako se jednini Beogradski most na Dunavu raspada
i pr tome stoji realana opasnost da dobar deo Beograda bude odsecen - presecen u slucaju nj. zatvaranja

Za bilo kakvo uredjenje same Slavije, treba pripemiti i preostale okolne ulice a to nije uradjeno,niti se radi
na primer : Moguicnost da se deo saobracaja iz pravca Terazija preko Slavije za Makenzijevu
može biti preusmeren Njegoševom, je isparila. . . , za radi korist kafedjija

Deligradska kao dodatna komunikacija . .. ma važno je da ima pljeske na brzaka

a tu izmedju pljeske i kafica (u)glavicemo (ino) metro stanicu . . . e jadni smo mi . .
 
Milim da skaces sa teme na temu,u nedostatku jace argumentacije..Slavija je jedna od kljucnih saobracajno/pesackih tacaka u Beogradu i savako obilazenje iste,je bezanje od problema,srecom su danas ti problemi zahvaljujuci modernoj tehnologiji brzo resivi..
 
Kad pitam jedno za Slaviju dobijem odgovor ,,nisam ja projektant niti izvođač,,
kad pitam drugo za Slaviju , i to drugo bez odgovora
ali zato me me očas posla pretvori u skakvca :lool: jer do tebe dopire samo jedna melodija
a to je metro, metro, metro, metro..... nije bitno ni gde ni kako ni od koga ni sčim ni.... :(

Vozao sam se sa raznim vrstama metroa u raznim gradovima, želim ga i ja u Bgdu al primeran nama .
Ulaz u metro stanicu Slavija, ne mora da znači da vodi direktno u cetralni deo stanice ispod sirotog Dimitrija

Sta ako treba bas sačuvati taj deo ispod Slavije za neko drugo vreme i nove ,,2012 - klince,,
koj ce ce pored te stanice sprovesti new-metro al na magnetnu levitaciu... :lol:
Edit
Da odmah kazem ,,primereno nama,, znači
pokri se čebetom
onoliko koliko je ono i dugačko :)
 
Važno je da ti kažem šta neće da bidne.. :wink:
P.S iako jednog dana bude Maglev metro(već ga ima u Kini)opet će koristiti tunele i stanice,barem kada je podzemlje u pitanju.Tako da... neki su videli daleko u budućnost ,posebno sa projektom metroa Jovin/Maletin.. :kafa:
 
Jovin/Maletin projekta ,koji smo kačili na BB,ako ga nisu uklonili.. :kafa:
 
Аха,"ми" смо га качили.Ок.
 
Bože, ako je istina da će izgledati ovako podzemna na Slaviji, onda .... ne znam, stvarno sam očajan.
Ne znam zašto ste oduševljeni svi sa podzemnom stanicom kod Vuka. Pa pogledajte koliko ima izlaza i gde izlaze pešaci. Jedva dva i po izlaza da postoje a stanica komplikovana do bola. Mogli su makar da izvuku sa druge strane Bulevara da se izlazi kroz neku od onih zgrada (toga po evropskim gradovima ima na svakoj metro stanici). Usput ja bih oko Vuka ubacio još par izlaza, Žagubica, Tehnički fakulteti, Mašinski ...
Pogledajte samo podzemni prolaz kod TC Ušće! Ni jedan gradski saobraćaj nema stanicu na istoj strani ulice gde je Ušće. Svi pešaci moraju da pređu barem jednu ulicu. Međutim, tu je podzemni prolaz koji je mogao da ima izlaz na sve četiri tačke raskrnice, a nema. A niko ne pominje ovo kao neuralgičnu tačku. (skoro isto kao i pasarelu kod šećerane ka Adi Ciganliji)
 
Stanica Vukov spomenik već ima izlaz na drugoj strani bulevara u vidu pripremnog dela za metro stanicu,koja će biti baš tu gde ti kažeš da ti fali,sa silazima na drugoj strani ulice,to je i ostavljeno da bude ulaz u metro stanicu iz koje se direktno silazi na stanicu BGVoza,kao i svi ulazi oko građevinskog fakulteta ,genijalno i za današnje uslove.Takva gotovo ista stanica se trenutno pravi u centru Stokholma,eto koliko je taj "stari" projekat dobar i moderan. :kafa:
xvl-metro.jpg
800pxmunichsubwaygbrxl4.jpg
92-1000.jpg
 
И задужише се лепо они још шест милијарди за Славију и још по нешто и ником ништа, наравно...
(мислим на прошлогодишњи кредит од педесет милиона евра).
 
Konacno cemo saznati zasta su se sve zaduzili,za taj novac cemo izgraditi celu metro stanicu Slavija,sa podzemnom garazom kao i uredjene povrsina sa fontanom ako su pare jos tu naravno.. :kafa:
 
Vrh