Šta je novo?

Trg Slavija

Прогуглао сам Др.Небојша Славић, и ништа нисам нашао. Небјојшу Савића сам нашао као професора економије... Сигуран сам да има доста саобраћајних инжењера који деле ово мишљење везано за пешаке, али и даље ми није јасно ко је написао овај текст?

Узгред, једино са чиме се слажем је да не треба одвајати јавни превоз од Славије, а нарочито онај који је од постојећих најпогоднији за град трамвајски систем уз дозволу утицаја на доношење одлука добрих познаваоца шинских система. То до сада није био случај.

Пренећу вам шта се десило 4.4.2013. на Саобраћајном факултету. Тог дана су се у оквиру сајма запошљавања представљали ГСП Београд и Дирекција за јавни превоз. Моје питање упућено њима је било:

- Поштовани представници ГСП и ДЈП. Обраћам вам се као неко ко се још као клинац јако занимао за јавни саобраћај, који је још почетком средње школе знао шта хоће, када већина мојих вршњака још није знала шта ће са собом. Већ тада сам знао да ћу уписати Саобраћајни факултет, и који ћу одсек уписати, наравно, железнички (ту се они тргоше). На последњем конкурсу за посао у ГСП, на који сам наишао пре пар месеци у дневним новинама, позива се 5 саобраћајних инжењера друмског одсека. У планирању и управљању саобраћајем у Београду је итекако видљив недостатак добрих познавалаца шинских система на позицијама доносиоца одлука. Да ли сте ви спремни да технички унапредите јавни превоз, и уопште саобраћај у граду запосливши саобраћајне инжењере са железничког одсека.

Одговор од представника Дирекције за јавни превоз:
- Да се само ја питам, одговор би био да. Град је сложен систем, у којем постоје и више инстанце, које поред свега и одлучују о кадровској политици... (не могу да се сетим свега, све у свему, одговор није био превише одређен)

Све у свему, мој захтев за унапређење трамвајског решења није у супротности са захтевом изградње метро-а. Мој став је да у току извођења радова, када саобраћајни простор у граду буде смањен и ограничен, трамвајски саобраћај не сме бити прекидан. И супротно од досадашњег начина рада у Београду, да од моторног саобраћаја у току извођења радова, трамвајски саобраћај има највиши приоритет, а аутомобилски најнижи приликом одлука о коришћењу ограничених транспортних капацитета у току радова.
 
Najvise ljudi ikad kod dimitrija izgazise travu
dsc09482.jpg

dsc09483.jpg

dsc09484.jpg
 
zidar":1eqn6rj0 je napisao(la):
Profesora sa saobracajnog fakulteta preseliti u podzemni prolaz na Sajmu u svojstvu "razlicitog sadrzaja"

Jel ja rekoh ko sedi u kabinetima tog faksa? I onda sam ja babaroga a oni jadni i nezasticeni koji daju sve od sebe da promene ovaj grad pricajuci o prevozu dolazeci kolima na isti faks stvarajuci jos veci zastoj.

Da sedi neko s mozgom grad nam ne bi bio putujuci cirkus vec bi bar izdaleka predstavljao siromasniji i manji Bec. 3 linije metroa, 10 linija tramvaja, 1 stramvajski tunel u centru, feeder busevi, Beovoz prigradski feeder a Lasta railbus feeder, izdvojen CBD sa oblakoderima i tako u nedogled.

Da ne budem toliko okrutan nisu oni za sve krivi ali su pored ostalih i oni nadlezni posebno zbog toga sto su deo obrazovnog sistema. Gde ces vise od obrazovanja kada je ono koren svega. Ako tamo pricaju o tramvajima ceo grad ce se pretvoriti u dzinovski tramvaj. Stoga i oni snose bar deo odgovornosti za postojece stanje pa je ova kritika opravdana.

Resenje za Slaviju:

-Drumski saobracaj u tunel.
-Tramvaje u tunel sa podzemnom podpovrsinskom stanicom za direktno presedanje na metro.
-Trg podariti ljudima i tako omoguciti neometano odrzavanje manifestacija i sabracaja.
-Knez Mihajlovu u Slaviju spojiti novom pesackom zonom Kralja Milana.
-Ispod Kralja Milana iskljucivo Metro. Zato sam i skrenuo Bulevarsku liniju u onim planovima za Slaviju a Slaviju odredio kao cvor za sve 3 linije.

Da je vise para srusiti dva bloka gde se nalazi hotel Slavija i pretvoriti u park-trg produzetak pesacke zone od Kalisa tako spajajuci pomenuti park sa Hramom Svetog Save.

Da je jos vise para donji deo Beogradske zatvoriti i pretvoriti ga u ulaz u umanjenu verziju crvenog Tokijskog Tornja [200m] koji bi podsecao na Ajfelovu Kulu.

I jos vise Narodnu Banku srusiti jer je presekla vezu sa parkom Manjez i tako svojom krmacolikoscu upropastila celu urbanisticku celinu. Sve preostale blokove namenjene gradnji objekata pazljivo isplanirati. Ovo je projekat decenije i ne moze biti izveden preko noci.

Morate imati viziju a onda volju jer bez ovog drugog necete imati vodilju za racionalno trosenje novca. Gradite po fazama malo po malo i tako priblizavate grad svetskim metropolama. Sada se novac trosi na krpljenje ili jos gore na promasene ideje sto je sve samo ne racionalno trosenje novca.

Ali, da je vise para...

^^^Srbi stalno kukaju na ovo, ne zele da rade i planiraju dugorocno, fazno, mic po mic na kasicicu i stoje u mestu bez vizije. Nije sve u parama narode.

Eto, neka moja vizija Slavije, njene neposredne blizine i njenog mosta sa centrom u vidu pesacke zone. Grad je jedna celina i ne valja ga presecati. Ako zamislite pesacki grad i pritom odvojite Slaviju od poteza Knez Mihajlova-Kalemegdan nista niste uradili. Stali ste na pola puta i necete dobiti pravi efekat.

I da se projekat realizuje u periodu od 30 godina od sada vredeo bi, samo ga treba integrisati u generalni plan. Ali LRT ide Bulevarom umesto metroa kroz Kralja Milana.
 
@express
Таква рушења мислим да раде само у Брунеју.
Шалим се, знам да си то мислио врло хипотетички.

Град се прошле године задужио још 52 милиона између осталог и за ову шминку Славије, а од тога ништа. Сигурно им Динкић паре не да ни за шта.

Поред простора који је ипак доступан на околним плацевима, Славији недостају садржаји да би био трг. Тренутно, за пешаке је она преседалиште са брзом храном и тезгама књига. Са све уџерицама калканима и рекламама.

Ова планирана шминка треба само да прикрије да плацеви око Славије стоје празни скоро 20 година и да су инвеститорима или неинтересантни или бирократски неприступачни. Хајде да прочнемо да правимо садржаје око Славије, па ће и имати смисла да се тај трг (тада би и постао трг) уреди.
 
Био сам на Хотелу Славија Лукс. Ево мало слика.









 
Pisac da je znao kojim su povodom slonovi na slaviji to bi i napisao ,ovdje je postavio kako bi to saznao
 
Druze Pisac, a sta ste mislili da je razlog? Zato sam i ostavila NYC kao ocigledan odgovor. Ne da bi ste vi to sebi dokucili, vec neko ko nabasa na ove stranice, pa da ne pomisli svasta. Nema razloga davati nikome povoda da nas bez razloga zadirkuje.
 
Eto sad ce da zadirkuje i nas i njujorcane vjerovatno neki cirkus
 
ne pazite na času. . . :lool:
Veza ka poruci » 02 Maj 2013 12:50 » Славија
Express":iplnx4nf je napisao(la):
. . . Da sedi neko s mozgom grad nam ne bi bio putujuci cirkus . . . .
 
BAB-POZIV.jpg


Иницијатива за пешачку Славију – Славија, градски трг, нуди целовито и трајно решење проблема Славије, како саме улоге трга Славија у граду, тако и решење саобраћаја. Предлажемо да се Славија дефинише као пешачки трг и да се одустане од подземних пешачких пролаза, а да се колски саобраћај спусти испод плоче пешачког трга.
Предности Славије као пешачког трга су :
1. Решење је трајно, и њиме Београд добија први целовит и заокружен градски трг
2. Подземни колски кружни ток је јефтиније решење у укупној суми радова од поземних пешачких пролаза јер се избегавају скупи радови на плочи која носи коловозну конструкцију
3. Избегава се уградња скупих система вентилације (због загађења) који би морали да се употребе у случају прављења подземних пешачких пролаза
4. У потпуности се врши диференцијација пешачког и колског саобраћаја и избегава свако њихово укрштање (као и свакодневна слика претрчавања на местима где данас постоје подземни пролази у граду), чиме се добија идеално решење са аспекта безбедности у саобраћају
5. Измештањем трамваја са Славије и њихово преусмеравање кроз Ресавску и Бирчанинову улицу добија се решење са 1300 метара пруге мање у односу на постојеће стање. Овим се Славија битно саобраћајно растерећује и значајно се повећава брзина протока и колског и трамвајског саобраћаја.
6. Трајно решавање Славије свакако мора у себи имати елементе будуће метро мреже кроз Београд, треба нагласити да будући метро систем и евентуална станица метро-а на Славији не подразумевају нужно и одлагање трајног решења Славије као градског трга.

http://www.slavija.in.rs/

0-montaza-2-svetlo.jpg[\img]
 
+10 за ову иницијативу, само бих ја сугерисао да нешто мало аутомобила може да се остави на површини, јер ми подземни кружни ток не делује као баш безбедно решење - довољно је два три главна правца ставити под земљу (нпр. Немањина - Макензијева, с одвајањима за Булевар ослобођења), нека по ободу трга остане (што ужа) површинска веза Немањина - Бул. осл. - Макензијева Београдска - Краља Милана, а Делиградска и Светог Саве да се затворе. И трамвај може да остане, мада може и да се премести у Бирчанинову - Краља Милутина.

Кључно је да се што је могуће више повећају пешачке површине на тргу, ако је, можда, преамбициозно да цео трг постане пешачки. Треба оставити ово као резервну опцију, да не би неки брутални стручњак-бирократа рекао. "Кружни ток под земљом - не може!" и тиме све пало у воду.
 
Taj film nece da se gleda!,na Slaviji je predvidjena Metro stanica sa sve podzemnim prolazima i etazama i sve ovo je uzalud,ovo su zelje saobracajaca,ajde da umesto metroa i vozova sada spustimo automobile..nebuloza..jos jedna u nizu..panican sizofreni potez,proslo je vreme kada je njihova bila prva i poslednja... :kafa:
 
Инсистирање на укидању проверено добре трамвајске алтернативе је велика мана целокупне иницијативе. Ајде да се та алтернатива до сада није милион пута показало као изузетно потребна па и да разумем...

2012,

У ком смислу сматраш да је ова иницијатива у колизији са метро станицом? А поготово да је "саобраћајни сан"?

Претпостављам да је по среди "хватање за фразу". Ако кажемо метро станица Славија, зашто би то значило да она мора да се налази испод центра пречника кружног тока? Зашто се не би налазила испод Митићеве рупе рецимо? Или поред НБС? Испод паркинга? Мека? Или чак испод Мањежа?

Метро као масовни транспорт се гради под земљом због ограничене и заостале технологије којој човечанство тренутно барата. Свака друга опција загађује градско ткиво и визуелно и звучно и физички. Није нимало природно да човек буде под земљом, ни у каквом смислу и никаквим поводом.

У некој будућности метро возови ће вероватно левитирати изнад града и бешумно клизити од торња до торња (метро станице).
 
Stf,ajde onda da sve to sto predlazes uklopimo sa postojecim projektom metro stanice na Slaviji a ne obrnuto.
A ako govorimo o nekoj satro zaostaloj podzemnoj tehnologiji, ja ne vidim da se u trenutno najjacim zemljama sa navjise novca gradi nesto drugo,novo,..evo Kina ,Indija,Arabija,sve te zemlje grade podzemno nadzemne metro sisteme sta diktira konfiguracija tla,NBG je jedno i tamo se moze primeniti vise nacina gradnje pa i taj najnoviji od Alstoma,u starom gradu ,nema druge do podzemno.. :kafa:
P.s ,nije ni prirodno da covek bude i 20 m iznad zemlje,ali i to moze kao i podzemno tako da ti je argument nevest..
 
2012
ako vec postavljas uslovljenost biranja izmedu Slavije i metroa
nek metro ide u tri lepe .

Ne brini , postoje mnoge opcije trase i pozicije same metro stanice, kao na primer i ova

Park Manjež u Nemanjinoj a ispod Jug. dram. pozorista je zapravo idealno mesto za stanicu metroa
pa cak i radovi u toku izgradnje ,,grande ,, stanice ne mogu biti na smetnji ma koliko trajali
Park te velicine sigurno moze da podnese vise strane metro izlaze koj odlicno mogu da pokrivaju svojom blizinom
kao da imamo i stanicu kod Beogradjanke i stanicu na Slaviji ,
sto je daleko pozeljnije jer to je gotovo cela jedna trolina stanica
Sam park ne bi bitno bio narusen uklopljeno i bolje od Vuka
Pogledaj i ostale moguce pravce za metro izlaze koje nudi park Manjež :)
 
Poenta je da Metro uopšte ne utiče na razvoj površinske Slavije,naprotiv omogućuje da se gore napravi pešačka zona sve do Kalemegdana.Metro stanica ipak treba da je ispod planiranog trga na Slaviji a ne negde drugo, jer je naredna planirana stanica kod Beograđanke..tako da dislociranje van parametara Slavije nema opravdanja s obzirom da se nekoliko najvažnijih pravaca ukršta baš na Slaviji..posao urbanista je do dokaže,što je i urađeno pa svaka dalja argumentacija u slučaju Slavije ne pije vodu :kafa:
Po tvojoj logici ljudi sa Slavije ili Beograđanke treba da prepešače turu do manježkog parka da bi sišli u metro a zna se da su komunikacije i kretanje,ukrštanja linja, ljudi baš ključni na ovim tačkama.. :wink:
 
....Metro stanica ipak treba da je ispod planiranog trga na Slaviji a ne negde drugo, jer je naredna planirana stanica kod Beograđanke..tako da dislociranje van parametara Slavije nema opravdanja s obzirom da se nekoliko najvažnijih pravaca ukršta baš na Slaviji....

Samo rasipnici bi mogli takav zločin da počine :grand: da dve metro stanice se nalaze tik jedna uz drugu
Lično vrlo često (i ako imam ne malo godina )peške prelazim od Beogradjanke do Slavije i to za 5 min.

Pročitaj ponovo šta nudi park Manjež ako bi u njemu bila metro stanica :dil:

Sve mi ovo liči na:
,,Da nam je malo masla tražio bih brašna i pozajmio bih tepsiju . . .
pa bi pita bila... ,,
:laugh:

Maksimalno podžavam rešenje da vozila idu u podzemni deo Slavije a što više mesta za pešake na površini :kk: :) :kk:
 
Ako su tebi stanica Slavija i Beogradjanka blizu,a ti setaj kad si dokon,sve to pises nema veze sa logikom vec sa saobracajnim fantazijama kojima je taxi autobus sveta krava. :kafa:
 
Pe meni je nekako neracionalno u situaciji kada su nam okolne sa pretezno automobilskim saobracajem na povrsini da se slavija saobracajno ukopava. Sa enormnom investicijom bi dobili pesacki slobodan trg kome bi se pristupalo sa uzanih pesackih staza. Ova ideja bi bila iole prihvatljiva da je trasa do terazija jedinstvena pesacka zone bez saobracaja pa da se to nadoveze na pesacku slaviju. Neko je skoro pomenuo da bi se dobrim delom grad umrtvio kada bise potpuno automobilski saobracaj izbacio iz centralnih gradskih ulica sa cime se delom slazem naravno uz izuzetke u uzem centru.
 
Присуствовао сам догађају везаном за ПЕШАЧКУ СЛАВИЈУ одржаном у Павиљону Цвете Зузорић.

На скупу су присуствовале претежно архитекте, али било је и историчара уметности, неколико људи из цивилног сектора, а ја сам био једини саобраћајни инжењер. И то сам заступао став да је аутомобилски саобраћај највеће зло у центру града, да га треба сузбити, што ретко који саобраћајни инжењер заступа. На скупу се тежило да се нађе неки консензус, и то је постигнуто око става који најпростије гласи:

ПЕШАЧКА СЛАВИЈА

Представљен је један врло интересантан пројекат из Енергопројекта, где су на површини пешаци, спрат испод површински видови јавног превоза, још спрат испод аутомобилски кружни ток, и 2500 паркинг места, а још испод метро.

Решења пешачке Славије је нудило неколико аутора на последњем конкурсу.

И за 2012 једно питање:

По чему аутомобилски саобраћај у некој од подземних етажа елиминише могућност градње метро станице непосредно испод садашњег кружног тока?
 
2012":15eeix74 je napisao(la):
Stf,ajde onda da sve to sto predlazes uklopimo sa postojecim projektom metro stanice na Slaviji a ne obrnuto.
Какав постојећи пројекат метро станице? Не постоји никакав пројекат метро станице, јер не постоји ни пројекат трасе а станица на може да се пројектује без ње.

Постоји само идејни пројекат а он је у нивоу скице и као такав не представља ништа што нас обавезује или утиче на неке одлуке.
 
Vrh