Šta je novo?

Trg Slavija

Иначе би неко могао да сиђе доле и узалудно чека метро :mrgreen: :lol:
 
Jlaki,Primetih na onom sajtu ljubitelj zeleznice koji se protivi podzemnim prolazima... :laugh: pa tu je predvidjena metro stanica, i cela podzemna etaza mora da se radi po standardima za metro stanice ili se nece raditi uopste,sada je jasno svima zasto se i pomera gradnja 2014 a do tada..
 
Градња се помера за 2014 из два разлога, а ниједан није Метро.

1. Град нема пара
2. Цео концепт је доживео тотални фијаско у јавности и Београђани не могу и не желе да прогутају те глупости.
 
Tačan odgovor je verovatno pod 1 (u kombinaciji sa još nekim tehničko-birokratskim razlozima).

"Beograđani" kao neka kritična masa društveno-svesnih ljudi, nažalost, ne postoje. Ljudima realno "puca" za Slaviju i to šta će tamo da se nalazi. Beobuild nije relevantan - mi smo šaka ludaka (a najčešće se ni mi sami međusobno ne slažemo po mnogim pitanjima).
 
Homere nisi bio na javnoj diskusiji,tamo je ceo koncept doziveo fijasko a cak je i vasovic priznao da su samo zbog para izabrali te radove.
 
Javne diskusije su ti kao Beobuild - šaka entuzijasta koji se interesuju za takve stvari. Za ogromnu većinu ljudi koji žive (preživlljavaju) u ovom gradu, izgled Slavije je potpuno nebitna stvar. Ako nešto urade - ljudi će biti ili u fazonu "makar je lepše nego što je bilo", ili u fazonu "nemam 'leba da jedam, a Đilas troši milione na fontanu".

A to da li je nadzemno, podzemno, kuda ide tramvaj, koliko bi se minuta ubrzalo sve kao bi šine išle ovuda ili onuda itd. ljudima je totalno nebitno. Ovde se izbori nikada nisu ni dobijali, ni gubili zbog toga. I nažalost - još dugo vremena će biti tako.
 
Sasvim je moguće da su ove "rupe" zapravo izlazi iz atomskog/običnog skloništa. Ulaz je kod parka u Tiršovoj, a izlaz negde na Slaviji. To sam saznala tek '99-e. Naravno, i u Tiršovoj se može izaći na ulaz :), ali je na Slaviji izlaz ukoliko se na onaj obruši zgrada ili zatrpa na neki drugi način.

Moja baba je ispričala stravičnu priču iz 6-o aprilskog bombardovanja. Negde na platou ispred hrama bio je ulaz u sklonište gde su utočište našle gomile ljudi. Bomba je pogodila sam ulaz i onemogućila izlazak jer je bio jedini. I deset dana nakon pogotka, ispod ruševina se moglo čuti grebanje ljudi koji pokušavaju da izađu. Baš zato sada uvek postoje dva izlaza. To što je sve to pretvoreno u poslovne prostorije, prezidano i slično je druga stvar.
 
stf":2dri8jfa je napisao(la):
Градња се помера за 2014 из два разлога, а ниједан није Метро.

1. Град нема пара
2. Цео концепт је доживео тотални фијаско у јавности и Београђани не могу и не желе да прогутају те глупости.
O da i te kako 3..naravno,"malo 1, malo 2"<moje 3 :)
A ti Homere ako si lud(govori u svoje ime).., nismo ti mi krivi što opao rejting..generalno..da su nas tvoji pratili u mnogim stvarima ,bolje bi stajali .. :wink: zašto gubiš vreme u beobuild konsulting
Beobuild je relevantan..i tek će doći do izražaja, ima onih koji uče na greškama predhodnih,a već su ovde,možda to i smeta nekima ali jbg.to ti je kao sa grand produkcijom,bila jedina,pojavi se nova i haos..
 
2012":2jtycxiu je napisao(la):
A ti Homere ako si lud(govori u svoje ime)..teraj dalje, nismo ti mi krivi što opao rejting..generalno..da su nas tvoji pratili u mnogim stvarima ,bolje bi stajali ovako hasta la vista.. :wink: zašto gubiš vreme u beobuild konsulting

:evil: (samo cu ti reci da sam prvi put upotrebio ovaj smajli i da molim za javno objasnjenje ako je moguce jel homer jay je izuzetno postovan clan foruma koji ne zasluzuje ovakav odgovor)
 
Hvala, Igore. Nažalost, pojedinci su jednostavno nevaspitani i kada ostanu bez argumenata jednostavno počnu da udaraju ispod pojasa i lepe etikete :(
 
Pa ja bih preo od Homera javno objašnjenje jer mi nikako ne prija ono što je rekao u prvom postu..možda je hteo nešto drugo da kaže ali tako zvuči,u tom slučaju bih promenio post,a Igore od tebe bih više očekivao da stojiš iza brenda Beobuild,jer ako ga pominje u tom kontekstu da nije relevantan..a nema reakcije,o čemu to onda diskutujemo?
P.S Naravno ostavljam prostora da se svi nismo dobro razumeli,možda je baš tako ,u tom slučaju je ok.
Naravno da he Homer poštovan, ali smo valjda i mi drugi dovoljno vaspitani da nas ne naziva "ludim".
 
Pre svega vrlo dobro razumem ono sto je Homer napisao i znacenje nerelevantnosti i daljeg komentara, to cak i nije odrednica prema nama nego kriticki stav prema srioj javnosti koju ovakve detaljne teme ne zanimaju a na nama je da probamo da im ih priblizimo i upoznamo sa problematikom.
Posto si vesto izbegao moju molbu za odgovorom na susitnu moje primedbe pomenucu da nije lepo nekoga stavljati u poziciju samo ako se ne slaze sa tobom da na neki nacin njemu nije mesto ovde i da moze da ide.

Jedina stvar koju se trudimo da sve ove godine definisemo i odrzimo na forumu Beobuild jeste kultura i nivo komunikacije a ne jednolican stav neke nedefinisane vecine prema mnogim temama gde se pojedinci ne bi uklapali.

Jednostavno forum je otvoren za sve i za razlicite stavove
 
Хомере,

Јасно је да је основни разлог одгађања реконструкције финансијске природе, град финансијски преживљава, ништа се крупно више не ради, само неке спорадичне крпачине.

Међутим, иако се политичари углавном не потресају због дизања прашине у круговима "лудака", на јавном увиду је одједном промењен статус реконструкције у "привремено решење"! Тај статус се није помињао све до тад. Говорило се само о реконструкцији Славије и фонтани, а нарочито о фонтани, али се нигде није помињало да је реконструкција привремена шминка.

Ја се надам да је до одгађања реконструкције дошло управо из разлога што би у крајњем случају, реконструкција изискивала већа средства од првобитно предвиђених, а самим тим и неоправдано уложених пара. У сваком случају, има се времена за дејствовање.

Ако на крају прође овај концепт подземних пролаза, то значи да од будућности овог града можемо и ми ентузијазисти колективно да дигнемо руке, јер би то био јасан показатељ да овај град нема будућност.
 
Igor,izostavio sam onaj deo u postu koji ti je zasmetao,iako nije bilo obostrano.Korektno.
Stf,proći će na koncu svega koncept metro stanice pu uzoru na Vukov spomenik.Realno.
 
Stfe, ako prođe ovaj koncept rekonstrukcije to ne znači da treba dići ruke! Sve što sam hteo da kažem jeste da u vezi sa ovakvim stvarima kao što je rekonstrukcija Slavije, još uvek ne postoji dovoljan pritisak javnosti. Ali stvari se menjaju, i verujte mi da je danas mnogo bolje nego što je bilo pre 6-7 godina.

To je ono što sam rekao Vučku kada su branili platane na Bulevaru. Nisu odbranili drvored, ali se makar digla buka. Za razliku od Bulevara, drvoredi u Kralja Milana i Nemanjinoj su posečeni u tišini. Nakon Bulevara, svaki zvuk motorne testere u ovom gradu pravi mnogo veću buku, ljudi inspirišu jedne druge, vide da mogu da se bune oko nekih stvari, da bar vredi pokušati odbraniti park, izvor, drvo, parkić, stazu itd. Sloboda se ne daje, sloboda se osvaja.

I par strana ranije sam rekao - razlog za ovakav koncept rekonstrukcije Slavije se može svesti na tri slova - C, A i F. Kupljeno je 30 novih tramvaja koji ne mogu da idu preko Slavije, a da ne izazovu kolaps. Naši političari razmišljaju kratkoročno - činjenica da si kupio skupe tramvaja koji ne mogu da se kreću na pola linija je veoma loša po rejting. Uz to, baš za maler, ne mogu da idu na Voždovac, gde je na vlasti opozicija (i gde će uskoro opet biti izbora), i vrlo lako će neko reći - "ne date nam nove tramvaje jer nas kažnjavate što glasamo za ove druge". I onda se aktivira "panic button" - šta da radimo, šta da radimo?

OK, treba izmestiti šine na Slaviji kako bi Španac bezbolnije savladao kružni tok - konstatuju gradski čelnici. Ali ako se dva meseca bude rovarilo po Slaviji samo da bi se premestile šine, a sve ostalo ostane isto, ljudi će reći: "Đilas je pukao toliku lovu, a nije ništa uradio".

Onda se njima upali lampica - šta može na Slaviji da se uradi brzo, jednostavno i relativno jeftino, a da izgleda kao da se dosta toga promenilo? Jednostavno - podzemni prolazi i fontana u centru. Iskopaće jadnog Dimitrija, objasniće to humanim razlozima da je šteta da čovek počiva ispod točkova, a uostalom - ionako je bio komunista, a to je sada "out" :( Onda ćeš lepo tu da posadiš fontanu - finu, veliku i šarenu, pešake ćeš da sprovedeš kroz zemlju, vozači se više neće nervirati zbog bakica na pešačkom - i ljudi će biti u fazonu da je sada "lepše nego što je bilo".

E sad - ono što je bitno - mislim i da su se sami gradski čelnici iznenađeni što su na konkurs pristigli radovi koji izlaze van zadatih uslova. Naravno, ti radovi nisu nagrađeni (jedan je doduše pojvaljen), ali lično mislim da je njihova funkcija sasvim druga i da je u tom smislu konkurs pametno iskorišćen - a to je da se javnosti nametne razmišljanje "outside the box". Otud i takva diskusija na javnoj raspravi (nisam bio, ali mogu da zamislim njen tok) i potreba gradskog arhitekte da se "opere" pred kolegama.

Iako verujem da će prevladati dnevno-politička pragmatičnost ("napravite fontanu jer za više nema"), činjenica je da će i posle toga ostati priča o Slaviji kakva bi mogla da bude. I kao što rekoh pre nekoliko strana, možda neki od radova sa ovog konkursa budu inspiracija nekoj budućoj generaciji arhitekata kada oni budu morali da osmisle novi izgled Trga (npr. kada se bude gradila druga linija metroa). Bože zdravlja, neki koji su učestvovali na ovom konkursu će imati priliku da učestvuju i na tom narednom i do tada još više razrade svoje ideje.
 
stf":3rkdm7c3 je napisao(la):
2. Цео концепт је доживео тотални фијаско у јавности и Београђани не могу и не желе да прогутају те глупости.

Citam u Kanadskim dnevnim novinama o predlozima za neki buduci izgled Toronta. Gore od gorega.
Predlog doticnih studentkinja sa McGilla neodoljivo podseca na pohvaljeni predlog za Slaviju autora Milorad Obradovic i Zarko Cajic.

Znaci toliko su kreativni ti predlozi sa tim zelenim drusvenim krugovima, da na drugom kraju sveta "osmisle" isto tako. Cak je i obicnom coveku postalo jasno da ni na jednom projektu nema ni originalnosti ni prakticnosti.

Predlog br. 4 je u pitanju:
http://www.theglobeandmail.com/news/tor ... le9200753/

http://www.mcgill.ca/architecture/sites ... 130301.pdf
 
Prvo ćemo da napravimo Vukov spomenik 2,pa ćemo da sređujemo na površini.. :kafa:
 
Јасно је да је основни разлог одгађања реконструкције финансијске природе, град финансијски преживљава, ништа се крупно више не ради, само неке спорадичне крпачине

U skladu sa iznetom istinitom konstatacijom

Jedino moguce od ikakve dogledne ostvarljive rekonstrukcije (ako se složimo u zahtevu) je
-pomeranje - tj. centriranje središnjeg kruga
i to tako što bi se prvo javni otvoreni parking izbacio sa Slavije

Pozitivne estetske, funkcionalne i dr. efekte sam vec izneo u ranijim i ilustrovanim postovima
 
Kao jednog aktivnog vozaca mene Slavija bode kao trn u oku. Medjutim da pokusam da dam svoj skroman komentar na temu rekonstrukije Slavije.
Rekonstrukcija Slavije i pretvaranje istog u neki reprezentativni trg je u ovom trenutku u potpunosti besmisleno i za mene pretstavlja samo bespotreban kuriozitet i glupost gradskih planera. Na zalost poslednjih godina se u Beogradu sve resava stihiski. Resavaju se uvek samo akutni problemi. Hronicni su zanemareni jer za njih, ili nema para, ili nema volje jer ne donose profit.
Elem da pojasnim moj stav.
Ako je Beogradu potreban reprezentativan trg, onda se plato ispred Narodne skupstine i Gradske skupstine namece kao jedini ozbiljan kandidat za stvaranje gradskog trga. Okruzem zelenilom i reprezentativnim Zgradama taj deo se moze pretvoriti u jedan od najlepsih evropskih trgova. Drugi trg koj se namece kao ozbiljan kandidat je svakako Trg repubilke i treci, ali ne toliko beznacajan bi bio Studenski park. Terazije namerno izostavljam. Medjutim gde se tu nailazi na problem i kako je taj problem povezan sa Slavijom? Za sva tri trga postoji ogroman problem saobracaja. Odnosno kako objediniti celinu, a da pritom reka automobila ne tece kroz idilicni urbani pejzaz? Kuda tu reku skrenuti, a da se ona ne izlije i napravi haos po ulicama? Studenski park ima i najvecu sansu da postane trg, jer je kako tako spasen saobracaja u oblnijim kolicinama.
Elem jedino pravo resenje za Slaviju bi bilo da se od nje napravi podzemni GSP terminus, na nizem nivou da se spusti neophodni automobilski saobracaj, na povrsini pesacki trg i tramvajsku okretnicu koja bi saobracala iskljucivo izmedju Slavije i Kalemegdana. Taj potez bi ujedno bio i pesacka zona odnosno zona limitiranog saobracaja. Nazalost dok se saobracajni problem prethodno pomenutih mesta ne resi sistematski od ovog predloga nema nista. Sve do tog trenutka svako drugo resenje za Slaviju ce biti iskljucivo privremeno, a Beograd nece dobiti nikakav ozbiljniji trg. Narocito ne ako je taj trg okruzen tunelima iz kojih jure automobili.
 
A evo sta kaze profesor Saobracajnog fakulteta

slavija-podzemni-prolaz.jpg


I komentar

saterivanje-pesaka-u-podzemlje.jpg
 
То је то. Докле ће нам се више саобраћајци бавити урбанизмом?? :bash:
 
Vrh