Šta je novo?

Trg Slavija

Zidar wrote: ,,. . .Primeticete i par cisto saobracajnih resenja unutar projekta (resavanju saobracaja sam sklon :))

- Pomeranje kruznog toka ka severu kako bi se dobio plato ispred hotela Slavija,
pocetak pravljenja istinskog trga (stavili smo baste sa suncobranima :)).. . . ,,

:kk: :) :kk:

Pomeranje cetralnog ostrva kružnog toka takodje i ka Istoku
proširivanje kolovoza na uštrb sadašnjeg placa parking servisa tj bivšeg bioskopa ,,Slavije,,
dobija se potrebno proširenje protočnosti :)


Bez obzira na datum započinjanja rekonstrukcije
Sa placa bivšeg bioskopa Slavije , treba ukloniti ruglo (parking servis)
dovoljno je i par metara dalje na uglu Makenijeve i Prote Mateje
na postojećem parkingu da se postavi montažni spratni parking :grand:
 
@Zidar

Nekoliko pitanja:

Kolika je povrsina kruznog toka?

Da li bi mozda bilo racionalnije koristiti osmougaonu/sestougaonu osnovu umesto kvadratne, u smislu da i dalje prekriva kruzni tok, ima ivice za pristup i sl. a ima manju povrsinu od kvadrata?

Da li neko ima ideju kakav bi sadrzaj isao na plocu?

Koliko bi ovo cudo moglo da kosta?

Cisto da se razumemo, projekat mi se dopada, pocevsi od saobracajnog resenja o kome smo svi diskutovali do podignute ploce. Razmisljao sam o slicnom resenju, samo sto nije bilo ni izbliza toliko ambiciozno po velicini. Upravo to me i najvise brine, to je automatski razlog za diskvalifikaciju - preskupo, dovidjenja, vidimo se.
 
друго решење
2_zps5da6e181.jpg

ово јесте занимљиво, али потпуно нефункционално у смисллу растерећења саобраћја. поента је била што бржа комуникација пешака с једне стране на другу а овим се изгуби пар минута.

ово је сјајан детаљ! само га треба одржавати.
9_zpsd3032d4c.jpg


награђена решења нису понудила ништа ново. једино храбрије је ова црвоточина, мада је монотоно што је споља исто из свих углова.

све у свему, награђени су толико улењени знањем да су "повезани", да су направили решења о којима су размишљали 5 минута.

главни адут овог пројекта треба да буде сегрегација саобраћаја...а ови подземни пролази који или не постоје или су предугачки или има само једна веза.

@зидар

концепт је врло јасан и јак. за то свака част! свиђа ми се покушај да се дефинише-"уоквири" облик славије.

међутим да ли је толики плато заиста потребан? шта се на њему дешава? на њему нема никаквих садржаја, дакле то није трг, то је бетонска пољана. плоча ових димензија захтева озбиљну конструкцију. то захтева озбиљну вентилацију да не би улице око славије биле токсичне, а богами и озбиљно осветљење. не видим довољну корист у односу на губитке...

трамвајска немањина директно на јна ми се такође баш свиђа.
излаз на пешачку светосавску и фонтана код димитрија су одлични детаљи!
 
критеријуми ми стварно нису јасни. зашто зидарево решење није могло да добије неку награду? зато што потпуно ремети саобраћајни концепт који су свезнајући градски оци замислили? а плоча се лако среди, посади се трава као што је 2012 напоменуо раније, то није никаква филозофија
 
Pozdrav svima i srećna Nova Godina :)

Jedno od konkursnih rešenja koje nije nagrađeno:

obaveznacopy_zps82d6da77.jpg

osn_zpsbc20c100.jpg

Podz_zpsa079887b.jpg

Presek_zps1e788c39.jpg

Presekfontane_zpsc3dbffbb.jpg

Dim_zps891034fb.jpg

nocnacopy_zpsc9e965b3.jpg

fontanaizblizacopy_zpsfb44bbd8.jpg

fontanakadneradibezsvetla_zps1a2ab0ff.jpg

bastakaficaiznutracopy_zps934192a5.jpg

akvaskriptvecernjicopy_zps0693f3f4.jpg

silazi_zps9d1c5aca.jpg

galerija_zpsa61245bc.jpg
 
Ovaj rad na površini ima simpa ulaze u podhodnike,to mi se sviđa,ostalo ne,fontana posebno ne.U podzemlju mi se najviše dopala galerija slika,rado bih pogledao izložbu :wink:
Trotoari pored silaza,kao i trgovi su poločani granitom to je +.Nadam se da će konačno popločavati značajne tačke u gradu granitom.Stop behaton mafiji! :notok: Popločajte Terazije granitom i okrečite Beograd :gobb:
 
Zidarev rad je ubedljivo najbolji !

Od ovih ostalih, 3. je dobar, i zanimljiv je koncept 4ofseven-a, ali bi vise legao na nekom drugom urbanom dzepu u gradu :)
 
Јој, некако ме страх од овог решења које су предвидели... Биће мртвих у саобраћају, а биће и застоја као никада до сада... Ипак, од старог концепта где трамвај смета аутомобилу, а аутомобил трамвају, остало је само ово друго, што би се рекло, збогом одрживом саобраћају. Аутомобил ће и даље сметати аутомобилу, јер додавање аутомобилских капацитета у центру великог града је исто што и сипање воде у море.
 
ма могу да се ротирају кол'ко год хоће, и даље је најобичнија глупост.

@versusarch

улази су супер, ходници лепо изгледају, као и подземље, само ми фонтана није најјаснија. и саобраћајно решење је ужас, што није грешка аутора већ глупог конкурса по ком МОРА трамвај да иде по сред Славије и у Београдску, уместо да се премести на обод и везује само Булевар ЈНА и Немањину
 
Ne mislim da su bodlje glupost. Mogle bi da se iskoriste na nekom drugom mestu u gradu manje povrsine. Svidja mi se ta opticka varka da se kao citava osnova kruga rotira, a u stvari se samo te sipke njisu. Ne bi mogao biti park, jer bi bilo po glavi stanovnika ako se zateknes ispod njih, ali neka kao mehanizovana skulptura mozda. U tom slucaju malo brze i ociglednije da se njisu u realtime.

Ajde da pohvalimo sve ucesnike, jer su bili hrabri i predstavili svoje modele u stvarnom izgledu okoline, a ne da su lickali okolne zgrade i tako davali uredjeniji izgled nego sto bi ikada mogao da se ostvari. Trebalo se odvaziti na tako nesto, s' obzirom nasta lici okolna Slavija.
 
Staklena_Wool_nica":1rvy87vx je napisao(la):
Ne mislim da su bodlje glupost. Mogle bi da se iskoriste na nekom drugom mestu u gradu manje povrsine. Svidja mi se ta opticka varka da se kao citava osnova kruga rotira, a u stvari se samo te sipke njisu. Ne bi mogao biti park, jer bi bilo po glavi stanovnika ako se zateknes ispod njih, ali neka kao mehanizovana skulptura mozda. U tom slucaju malo brze i ociglednije da se njisu u realtime.

Прво помислих на кружни ток на НБг...?

Ajde da pohvalimo sve ucesnike, jer su bili hrabri i predstavili svoje modele u stvarnom izgledu okoline, a ne da su lickali okolne zgrade i tako davali uredjeniji izgled nego sto bi ikada mogao da se ostvari. Trebalo se odvaziti na tako nesto, s' obzirom nasta lici okolna Slavija.

+1
 
Hvala na komentarima. Mi smo se strogo držali propozicija konkursa. Jesmo se konsultovali i sa iskusnim saobraćajnim inženjerom koji je imao dosta kritika na račun propisanog saobraćajnog rešenja (npr iskustvo kružnih tokova je da je bolje da tramvaj ide po unutrašnjem krugu, radijusi tramvajskih krivina su mali pa će se zbog potrebe ubođenja nagiba šina pojaviti i 10cm visok “stepenik” na poprečnom profilu kolovoza na spoju sa šinama itd), ali ga nismo pitali za novo saobraćajno rešenje (a verujem da bi imao sjajnih predloga) jer ga konkurs nije dopuštao. I ja bih voleo da je na Slaviji pešački trg ispod koga je saobraćaj, ali bih ga formirao ukopavanjem saobraćaja ako je izvodljivo, nikako penjanjem trga jer se time ubija kvalitet prizemlja okolnih objekata. Ipak, to je samo laička ideja, o tome pravo mišljenje mogu dati samo inženjeri koji se bave saobraćajem.

Greškom u brzini se objašnjenje motiva fontane nije pojavilo i na plakatima (u tekst. obrazloženju jeste). Fontana ima motiv drveta jer termin “Slavija” označava prostor koji naseljavaju Sloveni koji su se u ranom srednjem veku po njemu raširili uglavnom krčeći šume u potrazi za plodnim zemljištem jer tada još nisu znali za potrebu rotacije useva (silazi imaju motiv oborenih stabala koje su obeležila put staroslovenskih migracija).– drvo-fontana simbolizuje naš život od kada smo se naučili naprednijoj zemljoradnji i životu u skladu sa prirodom. Osim toga cilj je bio i da fontana ne ubija vizure a izgleda interesantno i kada ne može da radi – što je 3 meseca godišnje – zato je osim hidroinstalacijama okićena i raznobojnom rasvetom čije se boje i režim rada mogu programirati. Postoje neke maale fontanice sa motivom drveta, ali ovakva ne, bar koliko mi znamo. Uzgred, da smo semo posadili drvo u centru trebalo bi mu bar deceniju da poraste...

Mlaznice se gase kada senzori otkriju prisustvo ljudi blizu mesta na koje ciljaju što omogućava ljudima da izađu na staze fontane bez da budu isprskani, dalje da utiču na režim rada fontane i najzad osete jedinstven doživljaj da levo i desno od njih pada voda gdegod se pomerili što bi trebalo da bude motivacija da uopšte izađu na centralno ostrvo odozdo.

Voda pada u plitke bazene čije stakleno dno služi i kao svetlarnik za podzemlje. Odozdo ljudi u kafiću sede ispod staklenog krova po kome kao da stalno dobuje kiša. Iz tih bazena pada u prelivni kanal preko kompjuterski kontrolisanih „akvaskript“ mlaznica: http://www.youtube.com/watch?v=gusJeslMbLc . Voda slobodno pada manje od 3m jer se akvaskript suviše deformiše usled g ubrzanja na većim visinama.

Podzemlje je rešeno da se maksimalno eliminišu pešački prelazi na saobraćajnicama i stoga da pešačke distance (i horizontalno i vertikalno) među silazima budu što kraće. Jedino je spoljni prsten pothodnika pomeren na unutra da bi iskoristio mogućnost formiranja svetlarnika na saobraćajnim ostrvima. Staklo je zaštićeno od saobraćajnog udesa stubićima koji ne ubijaju vizure, služe ujedno i kao ventilacione kape i da nose ambijentalno osvetljenje. Položaji silaza u pothodnike na prvi pogled nisu svuda najsrećniji, ali su uslovi konkursa tu postavili veoma striktna ograničenja (možda su postojeće instalacije problem).
 
Staklena_Wool_nica":sjjswhyp je napisao(la):
Ne mislim da su bodlje glupost. Mogle bi da se iskoriste na nekom drugom mestu u gradu manje povrsine. Svidja mi se ta opticka varka da se kao citava osnova kruga rotira, a u stvari se samo te sipke njisu. Ne bi mogao biti park, jer bi bilo po glavi stanovnika ako se zateknes ispod njih, ali neka kao mehanizovana skulptura mozda. U tom slucaju malo brze i ociglednije da se njisu u realtime.

:vops:
 
Zakljucak ovog konkursa je da su fontana i novo poplocanje puka kamuflaza nakaradnog saobracajnog resenja i zapecacivanje sudbine Slavije kao ruinirane haoticne tacke u centru grada.

Prvo treba resiti gradski prostor, TRG, a onda tek razmisljati o onome sto ce ga krasiti, fontane itd.

Realno gledano Slaviji je potreban red i skladne proporcije.

Centriranjem kruznog toka na osovine Kralja Milana-Svetosavska (perspektiva Terazije-Hram) i Beogradska-Deligradska (perspektiva brdo-brdo), 50m severnije od danasnjeg polozaja, dobijamo ravnomerno rasporedjena ulivanja 5 ulica i samim tim olaksan saobracaj.

th-68_slavija-plan-centriranje.jpg


Sa severne strane popunjavanjem rupa na mestu parking servisa, Miticeve rupe i ispred Narodne banke oblikuje se polukruzni trg.

th-68_centrirana-slavija2.jpg


Sa juzne strane trg se siri u pesacki plato i nastavlja pesackim ulicama Svetosavska i Deligradska.

th-68_centrirana-slavija.jpg



- Stanice prevoza pomeramo na zapad.
- Tramvaj ide direktno iz JNA u Nemanjinu a stanica je na platou ispred Meka.

Ergo, nepotrebna pesacka kretanja radi presedanja su eliminisana i nema vise potrebe za podzemnim prolazima vec pesaci na pesackim prelazima (sa semaforima ili bez) doprinose regulisanju saobracaja i kontrolisanom ulivu automobila u kruzni tok.


E sad vec moze da se razmatra oblik fontane na sredini :)
 
Zidar, a tramvajska pruga u Beogradskoj?
 
relja":16ddg250 je napisao(la):
Zidar, a tramvajska pruga u Beogradskoj?

Ukida se u svakom slucaju.
- u Beogradskoj je veoma tesko odvojiti tramvajske bastice od saobracaja jer ne ostaje dovoljno mesta za automobile
- raskrsnica kod pravnog je haos zbog skretanja tramvaja
- tramvaj u kruznom toku na Slaviji je absurd koji treba sto pre da nestane

Varijante za zamenu su sledece:

1) nova tramvajska trasa u Kralja Milutina, paralelna sa Beogradskom.

2) reorganizacija tramvajske mreze po sistemu jedna trasa = 1 linija i 1 okretnica = 1 linija

Dobijamo 2 glavne pouzdane linije sa jakim taktom (2-3 min)koje imaju nezavisnu trasu celom duzinom (ovo moze odmah da se napravi) :

Ustanicka-Bulevar-Resavska-GENERALSTAB-Savski trg-Banovo brdo (izmenjena 7.)
Banjica-Slavija-GENERALSTAB-Savski trg-Blok 45 (danasnja 9.)

Nova stanica "Generalstab" u kanjonu Sutjeske sluzi za jednostavno presedanje sa jake linije na jaku liniju na istom peronu. Omogucava i presedanje sa tramvaja na jake autobuske i trolejbuske linije u ulici Kneza Milosa.

I jednu ili dve linije sa slabijim taktom koje koriste mesovite trase i pokrivaju preostale pravce: Ruzveltova, 27 Marta/Dusanova, Karadjordjevu i Topcider/Rakovicu.
 
A da zatvorimo za saobracaj ,deligradski,svetosavskku i kralja milana ,plus maknemo tramvaje , pa onda radiom dalje ,fine ideje cekam ostale radove sa konkursa namda se da ce bniti izlozvba negdje.Ideja sa drvetom fontanom nije losa moze da se iskoristi i na drugoj lokaciji
 
@versusarch
хвала на појашњењу

@zidar
о томе можемо само да сањамо, на нашу жалост
 
СЛАВИЈА НА ПОЛУНИВОИМА

Славија је кружни ток у централном језгру Београда, који београђани зову тргом. Иако нема никаквих карактеристика трга, Славија се са правом третира као трг. Зато што је логично да се на том месту налази трг. Зашто се не налази трг, већ обичан кружни ток је питање на које безуспешно покушавају да дају одговор генерације архитеката и урбаниста. За сада, мање-више безуспешно. Разлоге за ово треба тражити у компромисима. Компромисима које су те исте генерације правиле без икакве потребе. Довољно је Славију заиста претворити у трг, и решити на крајње једноставан начин највећи чвор Београда. Трг да би био трг мора бити намењен људима, а не саобраћају, и мора имати јасну физичку структуру која га дефинише.

Вођени овим искуствима, предлажемо да Славија заиста постане класичан трг. У фокус се стављају људи, београђани и гости Београда који добијају своје место окупљања, а Београд добија први прави ТРГ. Позиција Славије је таква да је у шире гледаном контексту идеално место за трг, налази се у подножју највећег балканског храма, Храма Светог Саве, док са друге стране представља крај осе која чини кичму Београда Кнез Михајлова-Краља Милана. Урбанизам није ад хок планирање, планирање од данас до сутра, урбанизам је градоградитељство које гледа унапред. Јасно је да Београд вапи за проширењем пешачке зоне, и врло је логично да ће се једног дана, у скоријој будућности, повезати том истом пешачком зоном два највећа и најзначајнија репера – Калемегдан и Храм Светог Саве.

Предуслов да Славија постане трг је решење саобраћајног чвора који је тренутно присутан. Неопходан услов је измештање, у првој фази, трамвајског саобраћаја. Управа


Града је упозната са озбиљним студијама које су већ рађене на ову тему. Наш предлог је да се трамвајски саобраћај потпуно уклони са Славије и преусмери кроз Бирчанинову и Ресавску улицу. Обзиром на мали обим радова (постављање шина кроз Ресавску на делу од Немањине до Бирчанинове, и кроз саму Бирчанинову улицу), сматрамо да ово решење није ни нереално ни скупо. Сама реконструкција шина на Славији подразумева постављање веће дужине шина од предложеног решења (на самом кружном току, и у улицама Београдској, Булевару Ослобођења и Немањиној). Овим се уклања највећа препрека да Славија постане трг и извор превеликог броја укрштања који генеришу саобраћајну гужву.

karta-tramvaja.jpg


У наставку пројекта, долазимо до решавања колског саобраћаја. Мишљења смо да људима није место ПОД земљом, већ НАД земљом. Распис конкурса предлаже формирање пешачких подземних пролаза који су релативно скупо решење. Овим решењем се мало тога добија, али се пуно троши. Као алтернатива овоме, намеће се решење да се колски саобраћај постави испод нивоа трга, а пешацима препусти цео трг. Овде се као проблем јавља, велика количина земљаних радова.

montaza-2-svetlo.jpg


Предлажемо да се проблем реши тако што се врши раздвајање пешачког и колског саобраћаја у два одвојена нивоа који су својеврсна врста полунивоа у односу на постојеће стање. Пешачки саобраћај је у нивоу трга, на плочи која је 2 метра изнад постојећих колских и пешачких путева. Колски саобраћај је полукупан у односу на постојеће стање, укопава се 2 до 3 метра у зависности од конфигурације терена. Тако се кота пешачког Трга Славија поставља између кота 120 и 121 метар надморске висине у односу на постојећу која је креће између 117 и 119 метара надморске висине. Ово је могуће, обзиром да је Славија недефинисана околном физичком структуром. Кота колског саобраћаја се спушта између кота 114.5 и 115.5 метара. Овим се постиже се поштовање стандарда и прописа у односу на минималну потребну висину за неометано одвијање колског саобраћаја.

Овим решењем, штеди се на потпорним зидовима (у случају пешачких подземних пролаза, њихови потпорни зидови би трпели велико оптерећење од саобраћаја, док се спуштањем колског саобраћаја испод пешачког саобраћаја укида оптерећење од колског саобраћаја што изузетно утиче на цену бетонских радова).Такође, укидањем оптерећења од саобраћаја се омогућава да конструкција плоче пешачког трга не буде прегломазна и прескупа. Решењем се такође води рачуна и о постојећим инсталацијама које се налазе на већој дубини од 3.5 метра (њихова диспозиција је дата у прилозима расписа конкурса), које овим решењем остају нетакнуте, чиме се такође врши значајна уштеда.

slika-10.jpg


Радови би се одвијали фазно,у пет фаза. Прва фаза подразумева измештање трамвајског саобраћаја како је већ описано. У другој фази, врши се постављање потпорних зидова, саобраћај на Славији функционише непромењено, изузев измештања трамваја. У трећој фази, затварају се за саобраћај улице Краља Милана, Београдска и Макензијева, и на том делу се врши ископ и постављање колског нивоа и пешачког нивоа изнад њега. Саобраћај се одвија нормално улицама Немањином, Делиградском и Булеваром ослобођења. У четвртој фази се пушта саобраћај у улицама Краља Милана, Београдској и Макензијевој, а затвара се у улицама Немањиној, Делиградској и Булевару Ослобођења где се врши ископ и постављање колског нивоа и пешачког нивоа изнад њега. Након четврте фазе, колски саобраћај се несметано одвија у нивоу испод плоче. У петој фази се врши опремање трга Славија, поставља се споменик “Феникс” на централној позицији трга, као и споменик Димитрију Туцовићу коју се поставља на нову позицију у оквиру трга, постављају се фонтана и мобилијар и трг се поплочава.

slika-6.jpg


Препорука је да се новоформирани трг Славија дефинише физичком структуром. Између улица Краља Милана и Немањине, на тренутно слободној површини, би могао да се предвиди садржај јавне намене (некомерцијалног карактера), ниске спратности П – П+3. Пожељна би била каскадна форма објекта са спуштањем ка тргу и са предвиђањем великих тераса са формираним зеленилом. На месту данашњег простора Паркинг сервиса, предлажемо објекат комерцијалног карактера који би пратио коту венца суседног објекта из Београдске улице. У цртежима и моделу се даје грађевинска линија која је формирана на основу парцеле, али и у кореспонденцији је са околним објектима хотела Славија тако да део парцеле постаје јавна површина и саставни део трга. Испод оба објекта се предвиђа јавна гаража у два нивоа.

Фонтана је централна тачка Трга која је наглашена и налази се на месту данашњег кружног острва и споменика Димитрију Туцовићу. У центру круга се поставља споменик “Феникс”. “Феникс” је двострука спирала од алуминијума која се шири у поље и на чијем врху се налази птица у узлету. Симболише сам град Београд који се током историје уздизао из пепела после сваког рушења. Подсетићемо да је Београд једина европска престоница која је 44 пута рушена и бомбардована. Спирала се уздиже из озелењеног брдашца које формира на месту данашњег круга и на том месту је плоча пешачког трга пробушена у правоугаоној форми.

slika-4.jpg


Око тог правоугаоника се формира фонтана. Фонтана је у нивоу трга да би простор могао да се користи и у периодима када фонтана не ради. Бризгалице су постављење и подешене тако да испуштају увис водене млазеве различите висине по задатој шеми (која може бити промењива).

slika-8.jpg


У оси фонтане и објекта који предлажемо да се формира између улица Краља Милана и Немањине се налази измештени споменик Димитрију Туцовићу. Споменик се поставља на постамент висине 5 метара да би био сагледљив. Мишљења смо да би потпуно измештање споменика са Трга било неадекватно, обзиром да је споменик ту присутан деценијама и представља део менталне мапе града.

Седење се на тргу одвија око жардињера. У квадратним жардињерама се предвиђа зеленило висине до 2 метра, док се у линераним жардињерама предвиђа цвеће. Трг није преоптерећиван високим зеленилом и сувишним бројем жардињера јер се очекује да ће често бити коришћен као простор за јавне скупове. Високо зеленило се поставља на ободима трга, између новоформираног објекта и споменика Димитрију Туцовићу, као и на пешачкој рампи из Немањине улице и испред хотела Славија.

osnova.jpg


За осветљење се препоручује коришћење светиљки са соларном батеријом. Овим се штеди електрична енергија, али и даје подстицај за ширу примену светиљки које користе алтернативне изворе енергије и део су стратегије одрживог развоја. Поменуте светиљке су доступне на домаћем тржишту.



Овим јавним конкурсом се указала историјска шанса за решавањем вишедеценијског урбанистичког проблема који се редовно запетљавао у саобраћајни чвор. Шанса која се можда више неће указати у скоријој будућности. Београд у условима оскудице мора промишљено да планира свој развој, гледајући у будућност, не подлежући ад хок планирању и инвеститорском урбанизму. Београд заслужује боље од тога. Београд не заслужује да робује лењости у решавању саобраћајних проблема који прате сваки велики град. Београд заслужује да има прави, дефинисан трг. Београд заслужује да коначно добије пешачки трг Славија. Ово је само први корак у реконструкцији историјског језгра Београда. Нека тај корак буде мудар и на понос нашег Београда.

montaza-1-svetlo.jpg


арх. Милош Живковић и арх. Никола Рудић
 
Bez obzira na neizmernu želju da se vec jednom dolično upristoji Slavija
potrebno je regulisati okolne ,,crne tačke ,, kako bi ista funkcionisala još bolje

Na starijim stranicama mnogi članovi su na to ukazivali u boji crtali
Avaj nema ko to da vidi i da razume,
te unapred sa velikom sigurnošću vec sada možemo da otvorimo novu temu
,, Rekonstrukcija rekonstruisane Slavije ,, :(
 
Bravo mimar011,sve radi kako treba u prvom postu.

Zidar,ovo je ono resenje koje ti pomenuh a da je slicno tvom.

Takodje mislim da je ovo resenje isplativije.

Inace,evo vecerasnjeg priloga studia Dj o rekonstrukciji slavije i konkursu.Naravno pustise samo izjave pesaka koji se raduju tome da ih guraju u podzemne prolaze kao da su pokojni

http://www.youtube.com/watch?v=5NzlKyYB ... r_embedded
 
Vrh