Hvala vam svima na lepim recima, puno mi znaci posle nedelja rada
Glavna poenta projekta je da se pokaze kako Slaviju treba sagledati kao sastavni deo grada i kao deo urbane matrice.
Zeleli smo da predocimo da Slavija zapravo nije trg, vec haoticna pojava u gradu, a da trg treba tek da se oformi.
Nije dovoljna fontana u sredini kruznog toka, potrebno je sveobuhvatno razmisljanje o gradskom trgu kao javnom prostoru: dati mu obrise, oblik, izgled, dusu. Potrebno je sagledati ga u sve tri dimenzije.
Uzdignuti kvadrat 100x100m je tu da definise prostor trga, rupa u sredini i monumentalna fontana i jezero daju mu dusu i vezuju sa podzemnim kvadratom 100x100m. Ta podzemna dvorana omogucava zasticen prelazak preko trga i pristup buducoj metro stanici.
Primeticete i par cisto saobracajnih resenja unutar projekta (resavanju saobracaja sam sklon
)
- Pomeranje kruznog toka ka severu kako bi se dobio plato ispred hotela Slavija, pocetak pravljenja istinskog trga (stavili smo baste sa suncobranima
).
- Zatvaranje Svetosavske za automobile, time se ojacava osovina Terazije-Cvetni trg-Slavija-Hram.
- Direktna tramvajska trasa Nemanjina-Bul. Oslobodjenja (cini mi se da je Karlo prvi to predlozio) i izbacivanje tramvaja iz kruznog toka (Sine su i dalje nacrtane kao "tehnicka okretnica" kako bi se udovoljili suludi zahtevi konkursa)
- Ukidanje tramvajske stanice u bul. Oslobodjenja.
- Pomeranje trolejbuske stanice sa kruznog toka u Kralja Milana.
- Pomeranje stanice 33-48 ka periferiji na kruzni tok umesto trola.
- Prebacivanje autobuske okretnice iz Katiceve ("Slavija/Bicaninova/") u Kralja Milutina kod Narodne Banke. Time se omogucava lako presedanje sa autobusa na trole i tramvaje umesto sadasnjeg kruzenja oko trga.
Kada bi se ove 3 poslednje tacke odmah sprovele u delo, sto moze sutra, znatno bi se smanjio broj pesaka na pesackim prelazima, narocito u bul. Oslobodjenja, te bi u potpunosti nestala potreba za podzemnim prolazima.