Šta je novo?

Trg Slavija

Vjerovatno talo sto se vode kao radne jedinice neke kopirnice gdje glavna ispunjava uslove ima tu raznih nacina hvatanja krivina
 
Славија јесте и бучна и загађена и без довољно садржаја који заустављају људе. Пошто још увек не постоји ни свест ни воља, иначе показана на нашем форуму ранијих година, да се саобраћај уклони, преостаје да се трг колико толико учини здравијим. Има довољно места да се поставе жардињере са растињем које филтрира ваздух, упија угљендиоксид, производи кисеоник. Део Митићеве рупе до калкана може да се изгради између Његошеве и К.Милана, а део до Београдске би требало да преостане као вртна површина.

Славија никада сем у краљевини, није изгледала лепо што се тиче зграда, али је све до великог рушења 1990. била изузетно жив трг на свим странама. Биоскоп, кафане, књижаре, киосци са виршлама, новинске трафике, радње Дуван које су продавале разне ствари,чак и играчке, постојали су и киосци Народне радиности, цвећаре, улични продавци цвећа, чистачи ципела, вагаџије, апотека на истом месту од 19. века... Најмање десетак књижара је било на самој Славији и врло близу ње !

Било је великог дрвећа на месту Славије 2, дрворед кестенова у Немањиној је био све до Делиградске, а садашњи плато са бетон брегом, је био потпуно испуњен дрвећем и другим растињем.

Славија је засијала с почетка осамдесетих када је Митићева рупа претворена у врт са стазама од камена и сунчаним сатом, још један мали симбол који су Београђани заволели, али у нашој традицији рушења сваке традијције је нестао.
Нестао је и мали тржни центар, можда и први у моди убацивања тц свуда по граду наредне две деценије. Иначе тај тц је доста оплеменио Славију, направљен од природних материјала, са малим пролазима и пјацетама, степеницама и жардињерама, изгледао је бескрајно пријатније него садшњи плато.До данас су на Славији преостале само три радње из тих времена, а садржајно је сасвим опустошена.
 
Definitovno na Slaviji jedino sto ostaje da se uradi je da se rupe popune kvalitetnim zdanjima i uradi temeljna rekonstrukcija i dogradnja celog horor poteza iza Meka. Mislim da jednostavno nema drugog resenja jer smo stanjem i situacijom na terenu sputani da razmisljamo o necem grugom.

Upravo je Zex je svojom mastom i vizijom utro put i temelj buduceg izgleda Slavije.
 
Hvala ti GP na podsecanju na to kakva je Slavija bila nekada.Cak se i ja vrlo bledo secam nekih detalja s kraja 80tih.

Vrlo lep tekst pa i pomalo sa blagom setom nekih davnih vremena koja su za nama.

Slavija Sq is devastated.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514077#p514077:2osmlf90 je napisao(la):
zexland » 05 Feb 2018 09:51 pm[/url]":2osmlf90]Sad se tek vidi koliko ovde zaista fale novi objekti:
file.php
Mala modifikacija :)
Sad zamislite još jednu takvu zgradu desno, iza parkinga, ali u nastavku ove pomerene regulacione linije u Mitićevoj rupi, a ne one na originalnoj Zeksovoj slici, i kružni tok malo pomeren desno i dublje u sliku. Šta je lepše (ali zamislite čitavu Slaviju, a ne samo ovo što se vidi)?

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514705#p514705:3lqzv7hk je napisao(la):
stf » 08 Feb 2018 08:23 am[/url]":3lqzv7hk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514604#p514604:3lqzv7hk je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2018 09:14 pm[/url]":3lqzv7hk]
Najjednostavniji i najtačniji odgovor je, dobio bi se pravilniji oblik i više prostora za Slaviju.
Простора за шта? У које сврхе?

Лепо си анализирао Славију и кретања пешака али ниси схватио оно што си описао.

После реконструкције ми заправо јасније видимо сврху Славије. Пешаци нису имали довољно простора на Славији до реконструкције а након ње имају за 100% више простора (можда чак и више). А у пракси имамо да се тих нових 100% простора уопште не користи а да су пешачке гужве остале на идентичним микролокацијама трга.

Када анализирамо на којим су то локацијама трга остале пешачке гужве, а на којима плочници зврје празни долазимо до потврде да Славија није место на коме Београђани проводе слободно време већ искључиво време у транзиту које морају да потроше. Искључиво преседачко чвориште. Преседања са линија на линије а између два стајалишта се нешто поједе. Како су главна преседања распоређена на релацији Катићева (окретница) - Немањина (министарства) - Краља Милана (за центар) а баш на том микропотезу трга се налазе Мек, три пекаре, ћевабџиница, пицерија можемо да увидимо шта је разлог претеране гужве на једном делу трга и апсолутно празне остале делове трга.

Славија није ништа више од рутине:
1. сићи са превоза,
2. појести нешто,
3. наставити превозом даље.

Како се преседачки правци и фаст фудови не налазе на новом платоу нити око њега, он зврји празан и тако ће и остати. Један бескористан јавни простор. Из истог разлога су новопостављене клупе испред хотела Славија Лукс и Славија биле потпуно празне када год сам туда прошао. Никога ниједном нисам видео да седи ту. Из истог разлога би и евентални јавни простор који предлажеш био једнако бескористан.

Две парцеле које су остале неизграђене, Митићева рупа и паркинг имају шансу да оживе ту половину трга својом функцијом, највероватније пословне природе. Тек ће изградњом те две парцеле на Славији бити још нешто сем фаст фудова па ће бити и људи.

Са чисто преседачком функциом која је концентрисана на јужној половини трга, неизградња северне половине трга, на којој ионако нема људи неће се постићи никаква сврха тог хипотетичког јавног простора. Као што видимо на примеру ново платоа на Славији - људима није потребан јавни простор ради јавног простора, него јавни простор са сврхом.
Izvini ali ispalo je da moram da ponovim ono što si ti meni rekao.

"Лепо си анализирао Славију и кретања пешака али ниси схватио оно што си описао."

Pešaci se zaista priligođavaju sadržaju. Ali sadržaji se menjaju. Tvoja analiza ne valja zato što potencijalni projekat nekog budućeg stanja prilagođavaš SADAŠNJIM navikama i raspodeli pešaka, umesto onog koji će postojati u toj budućnosti. Ja uvek uzimam u obzir šta će biti kada se uradi sve što je već najavljeno ili se pre ili kasnije mora uraditi. Zbog toga vas stalno pitam i nikako da dobiem odgovor: Šta će biti kada se napravi metro stanica, kada se napravi sistem GSP stanica i prolaza za presedanje sa metroa na tramvaje i autobuse, šta će biti kada se naprave zgrade u Mitićevoj rupi i na parkingu, šta će biti kada srede monumentalni hram Svetog Save sa muralima i svim ostalim, a ulica Kralja Milana postane privlačni deo komercijalne zone pune izloga i restorana, nerazdvojni deo turističko-pešačkog poteza Kalemegdan -> Terazijska terasa -> Hram Svetog Save?

Vi ŽELITE da Slavija ostane SAMO kružni tok i vrlo tesno mesto za presedanje sa koga se beži što pre. Ona zbog svog položaja i važnosti ne može i sigurno neće ostati samo to. Zbog toga SADA moramo svuda unaokolo rezervisati prostor za buduće široke trotoare, slobodna mesta pored izloga i izlaze iz čitavog niza okolnih podzemnih prolaza i garaža. Pogledaj kakav je do sada bio odnos površina posvećenih pešacima i automobilima.

Pogledajte prilog 2
Širina trotara je sramotna za čvorište ovakvog značaja. Sada su napravili plato na jednom kraju. Međutim nama ne treba veliki, prazan i teško iskoristljiv plato SAMO na jednom kraju, nego nam treba da taj prostor bude raspoređen sa SVIH strana, da pešaci mogu komotno obilaziti Slaviju, a da razni budući izlazi iz podzemnih prolaza i gužve pored izloga i trafika ne smetaju kružnoj cirkulaciji ljudi. Ono što ti predlažeš je da se na parkingu i u Mitićevoj rupi naprave dve zgrade. I to smaknuto, iako si ranije pričao koliko je kontinuitet linije fasada važan, dakle ovako:


Međutim zbog ogromne koncentracije ljudi to je za investitora dobra komercijalna prilika, pa je SIGURNO da će u obe zgrade u bar prva dva nivoa biti komercijalni prostor sa BOGATOM ponudom. A to znači ogromana i nova gužva ispred tih zgrada koja će samo da se doda gužvi zbog onih koji izlaze iz metroa i presedaju na tramvaj i autobus, i gužvi koju će praviti turisti koje privlači muzička fontana, a inače idu ka hramu. Ostaviti za sve njih samo onaj sramotno uski pojas trotara iz prve slike je smešno. Nastaće potpuni haos.

Ja predlažem da se dve buduće zgrade pozicioniraju ovako.

Pogledajte prilog 1
Dakle da ostane slobodan i parking i ćošak Mitićeve rupe, a da se zgrade prave u ionako ogromnom ostatku Mitićeve rupe i u dvorištu iza parkinga (tu je sada samo neka oronula prizemljuša). Ovako bi se oslobodio prostor ispred obe zgrade, postojajo bi slobodan pešački put iz Kralja Milana prema Hramu, a malim pomeranjem kružnog toka ka Mitićevoj rupi bi dobili šire trotoare i ispred Mekdonaldsa i novog dela hotela Slavija. Tako bi se pravlinijim oblikom Slavije i povećanjem površine koju ona zauzima dobio daleko lepši i fleksibilniji prostor i više mesta za sve što će tu tek doći. Uz možda čak i neki mali drvored ili simbolično zelenilo koje je ovako izvan platoa na kome nema ničega samo pusta maštarija.
 
Kad sam već počeo da crtam da dodam i direktnu vezu sa Prote Mateje, treći blok zgrada i pomereni centar kružnog toka. Naravno, o njegovoj tačnoj poziciji i veličini treba tek razmisliti. Ovako bi za sve bilo dovoljno mesta i bilo bi DALEKO lepše i "zaokruženije".

 
То што нису померили центар кружног тока је дефинитивно највећа грешка. Имали су лепог простора и ка Београдској и ка Краља Милана, таман би се добила природнија геометрија улива саобраћајница и простор за проширење тротоара тамо где је највећа гужва пешака-потезу Немањина-Булевар ослобођења.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514987#p514987:smpaw2pr je napisao(la):
Zuma » 09 Феб 2018 02:32 am[/url]":smpaw2pr][
Izvini ali ispalo je da moram da ponovim ono što si ti meni rekao.

Pešaci se zaista priligođavaju sadržaju. Ali sadržaji se menjaju. Tvoja analiza ne valja zato što potencijalni projekat nekog budućeg stanja prilagođavaš SADAŠNJIM navikama i raspodeli pešaka, umesto onog koji će postojati u toj budućnosti. Ja uvek uzimam u obzir šta će biti kada se uradi sve što je već najavljeno ili se pre ili kasnije mora uraditi. Zbog toga vas stalno pitam i nikako da dobiem odgovor: Šta će biti kada se napravi metro stanica, kada se napravi sistem GSP stanica i prolaza za presedanje sa metroa na tramvaje i autobuse, šta će biti kada se naprave zgrade u Mitićevoj rupi i na parkingu, šta će biti kada srede monumentalni hram Svetog Save sa muralima i svim ostalim, a ulica Kralja Milana postane privlačni deo komercijalne zone pune izloga i restorana, nerazdvojni deo turističko-pešačkog poteza Kalemegdan -> Terazijska terasa -> Hram Svetog Save?
Шта ће бити када се све ово уради? Славија ће коначно поново постати ТРГ. Али без те урбанизације Митићеве рупе и парцеле паркинга - то се неће десити. Кажеш да се садржаји мењају. То је тачно. Али како си замислио да се садржаји мењају ако не створиш услове да се мењају? Ако Славији фали садржај да би постала трг, како мислчиш да га уведеш а да ништа не промениш? Где ћеш да ставиш тај садржај ако не изградиш објекте за њих?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514987#p514987:smpaw2pr je napisao(la):
Zuma » 09 Феб 2018 02:32 am[/url]":smpaw2pr]Vi ŽELITE da Slavija ostane SAMO kružni tok i vrlo tesno mesto za presedanje sa koga se beži što pre.
Не. "ми" желимо управо супротно. Да се Славији врате људи - врати живот. А то се неће десити ако се не уведе садржај - а садржај се може увести само урбанизацијом неурбанизованих целина.
 
Ne znam zbog cega insistiranje da Slavija bude jos prostranije mesto. Naprotiv, Slavija bi mogla biti jos gusce urbanizovana nego sto je sada.
 
Zuma kako mislis da se sad kruzni tok pomeri prema Miticevoj rupi uz pohvalu za pozitivnu ideju? ko ce to sad da uradi, sto se o tome nije mislilo i sto nije doslo u obzir pre ove rekonstrukcije? Mislis da nikom to pre nije palo na pamet? Nema sad od toga nista, mozda prilikom neke sledece rekonstrukcije za 30 - 40 god.
Jedino sto sad moze da se uradi je da se srusi ceo front u liniji Meka i tako dobije dodatni prostor i sa te strane.

Na drugoj slici si zauzeo celu povrsinu parkinga tvrdeci kako je neko za to da se cela povrsina iskoristi za gradnju poslovnog objekta. Upravo sam ja u svom postu pre rekao kako bez problema ima dovoljno mesta da se ostavi trotoar za pesake iste sirine kao i u Kralja Milana sto je sasvim dovoljno.

Pitanje je kakvi to sadrzaji mogu ljude da nateraju da se zadrzavaju na ovom trgu - raskrsnici, po meni nikakvi, osim trznih centara. Sam trg nije klasican trg vec jedna protocna tranzitna raskrsnica puna smoga i izduvnih gasova sa pojilom u sredini kome niko nemoze da pridje pa prema tome ljudi tu i netreba da se duze zadrzavaju. Koja je poenta, sedeti negde, udisati "svez vazduh" i uzivati u pogledu na haos u raskrsnici?
 
Sada je kasno, ali logika je uvek govorila da se prilikom rekonstrukcije mora pomeriti centar KT.

Uporediti samo širine trotoara ispred Meka, hotela, sadašnjeg platoa...

Urađena je (ponavljam po stoti put) najjeftinija, predizborna, moguća rekonstrukcija KT sa elementima koji trebaju da skrenu pažnju sa funkcionalnosti (plato i fontana).
Zeznuli su se što to nije izdržalo ni do izbora.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515119#p515119:97mg0xlh je napisao(la):
astrodule » 09 Feb 2018 01:36 pm[/url]":97mg0xlh]
Zeznuli su se što to nije izdržalo ni do izbora.

To nije izdrzalo nista.
 
Желео бих да се захвалим свима који су похвалили моју малу причу о Славији. После десетак хиљада посета Славији која је била двориште мог детињства, нисам могао да је видим још једном пре него што је заувек изменила изглед у време рушења десетак зграда и кућа и подизања новог хотела и банке. Био сам далеко од Славије. Тада нисам могао ни да помислим да би за таквом Славијом могло да се жали, али видим да данас можда и може.
 
Ja se uvek zalažem za više zelenila jer ga suprotno raširenom mišljenju Beograd nema dovoljno u odnosu na moderne, a pogotovu buduće ekološke standarde, a ono što ima nije dobro raspoređeno. Promena klime i efekat toplotnog ostrva se neće magično samoukinuti. Međutim sa žaljenjem treba priznati da su u pravu kad tvrde da trg mora biti na neki način pravilno okružen zgradama sa svih strana, a to znači i u Mitićevoj rupi. Nisu u pravu kada procenjuju kolika je površina Slavije dovoljna za buduće potrebe, a pogotovo ne oko zadržavanja njenog trenutno izduženog oblika, ali jesu za zgrade i Mitićevu rupu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515003#p515003:rgl5dqow je napisao(la):
stf » 09 Feb 2018 08:24 am[/url]":rgl5dqow]
Шта ће бити када се све ово уради? Славија ће коначно поново постати ТРГ. Али без те урбанизације Митићеве рупе и парцеле паркинга - то се неће десити. Кажеш да се садржаји мењају. То је тачно. Али како си замислио да се садржаји мењају ако не створиш услове да се мењају? Ако Славији фали садржај да би постала трг, како мислчиш да га уведеш а да ништа не промениш? Где ћеш да ставиш тај садржај ако не изградиш објекте за њих?
Pa postoji sadržaj, upravo sam ti nacrtao tri nova bloka zgrada koji zaokružuju Slaviju i popunjavaju sve prazne placeve. Ne u shvatam u čemu je razlika između mog i tvog predloga sem što su zgrade malo dalje tako da ispred njih ima malo više mesta. Tako da "živost" dobije mogućnost da se negde ispolji, izvan zgrada, na javnom prostoru, što je čitava poenta "privlačnog" javnog prostora.

Не. "ми" желимо управо супротно. Да се Славији врате људи - врати живот. А то се неће десити ако се не уведе садржај - а садржај се може увести само урбанизацијом неурбанизованих целина.
Tačno. I to će se desiti i po ovom predlogu. Plus dodatno, povećanje broja ljudi zbog postepenog povećanja broja privlačnih sadržaja ne samo na Slaviji nego i u okolini, u Kralja MIlana i na Vračarskom platou. I plus efekat otvaranja stanice metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515101#p515101:1q61o2d0 je napisao(la):
Nebojsa » 09 Feb 2018 01:14 pm[/url]":1q61o2d0]Zuma kako mislis da se sad kruzni tok pomeri prema Miticevoj rupi uz pohvalu za pozitivnu ideju? ko ce to sad da uradi, sto se o tome nije mislilo i sto nije doslo u obzir pre ove rekonstrukcije? Mislis da nikom to pre nije palo na pamet? Nema sad od toga nista, mozda prilikom neke sledece rekonstrukcije za 30 - 40 god.
Jedino sto sad moze da se uradi je da se srusi ceo front u liniji Meka i tako dobije dodatni prostor i sa te strane.
Kad se bude kopalo za veliku stanicu metroa iz pridruženi i obavezni komercijalni prostor u podzemlju i presedački čvor za autobuse i tramvaje, čitava Slavija će morati kompletno da se prekopa. Onda se može uraditi bilo šta. SEM da se sruši zgrada na parkingu ako je neko tu napravi u međuvremenu. Zbog toga insistiram da se SADA rezerviše taj prostor. Ne možemo da čekamo da stvari "budu jasnije". Tajkuni će ubrzo staviti šapu na SVAKI prazan plac u centru.

Na drugoj slici si zauzeo celu povrsinu parkinga tvrdeci kako je neko za to da se cela povrsina iskoristi za gradnju poslovnog objekta. Upravo sam ja u svom postu pre rekao kako bez problema ima dovoljno mesta da se ostavi trotoar za pesake iste sirine kao i u Kralja Milana sto je sasvim dovoljno.
Taj prostor parkinga nam treba da bi ga pomeranjem centra Slavije raspodelili na deo proširenog trotoara koji ostaje sa te strane i deo koji ćemo tako virtuelno "preseliti" na drugu stranu Slavije, ispred Mekdonaldsa, gde ga nema dovoljno. Takođe na osnovu tako dobijenog prostora možemo povećati prečnik kruga kružnog toka, što će poboljšati saobraćaj. Kružni tok je efikasniji što je prečnik veći, jer vozila imaju više mesta za prestrojavanje do sledeće ulice koja se uliva u njega. Ako je prečnik isuviše mali za broj ulica koji se uliva u njega, nastaja haos jer se vozila kreću pod bukvalno svim mogućim uglovima u odnosu na sobraćajnicu: I popreko u uzdužno i pod uglom.

Pitanje je kakvi to sadrzaji mogu ljude da nateraju da se zadrzavaju na ovom trgu - raskrsnici, po meni nikakvi, osim trznih centara. Sam trg nije klasican trg vec jedna protocna tranzitna raskrsnica puna smoga i izduvnih gasova sa pojilom u sredini kome niko nemoze da pridje pa prema tome ljudi tu i netreba da se duze zadrzavaju. Koja je poenta, sedeti negde, udisati "svez vazduh" i uzivati u pogledu na haos u raskrsnici?
Ako se poveća prostor za pešake, doda red drveća svuda unaokolo, ponovo postavi fontana, klupe, puno izloga i radnji, to će biti vrlo privlačno, ništa ne brini. Ljudi vole trgove, središta svih vrsta i otvorene prostore. Pa one sklepane prodavnice pljeskavica, viršli i knjiga su već pravile gužvu.
 
Zuma malo sam se sigrao jedno 15 min. sa tvojom sličicom pa ne zameri
i ponešto dodao ....
a koga zanima lasno ce videti :D

dajte slobodbno zamerke jer su i one dobrodošle :kk:
 
Kao što sam već rekao, može i krug, ne mora kvadrat. To je manje važno. Suština je shvatiti da će konačno i kvalitetno rešenje za Slaviju zbog ogromne koncentracije raznih vrsta saobraćaja na malom prostoru biti veoma teško i skupo. I da je zato MORAMO proširiti, pošto nam se za to već pruža prilika u obliku nekoliko praznih placeva pored nje. Što se oblika samog trga tiče, a ja pod time podrazumevam oblik zatvorene linije koja odvaja javno zemljište trga od okolnog privatnog, zbog toga što su fasade zgrada i okolne ulice prave, a ne krive linije, izgleda mi da bi iskorišćenje prostora bilo bolje ako bi Slavija bila kvadrat, iako krug jeste lepši. Pa je to verovatno pitanje ličnog izbora. Jedno što ne valja, u smislu ZAISTA RUŽNO, je da ima oblik izobličene ključaonice kao sada.
 
Izvinjavam se, nisam ni ahitekta ni urbanista pa čak ni građevinac... Ali zašto ste toliko opsednuti popločavanjem svake zelene površine u Beogradu? Da nema simetrije, i ne uklapa se, ali Beograd je već toliko siv sa toliko malo zelenila da ono što je preživelo treba čuvati i negovati.
 
Ali zašto ste toliko opsednuti popločavanjem
Slavija je trg i treba da ima zelene površine
ali precizno dozirano :)
a popločavanje, kaldrmisanje i sl. .... evo ovo mnogo razjašnjava :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514945#p514945:3muh1cad je napisao(la):
spatiotecte » 08 Feb 2018 21:35[/url]":3muh1cad]Najpribliznija i najbolja definicija trga je:
Soba bez plafona.
:sesir:
 
Trg zapravo znaci skver (square), a skver je u prevodu kvadrat. Znaci jasno je sta nam je ciniti.
Kruzni trgovi jesu lepi, ali kada su izvorno kruzni, ovaj je uvek bio cetvrtast i prirodnije je da tako ostane.

Jedna stvar ostaje nejasna, sve dok se ne popuni prostor ispred nbs-a, slavija nece imati ni priblizno pravilan oblik, nije mi jasno kako to mnogobrojniji urbanisti ovde previdjaju. A zapeli su za miticev park koji cak i nije na ivicama tog zamisljenog kvadrata.

Povecanje povrsine samog centralnog ostrva nije neophodno ako se ulivno/izlivne saobracajnice pravilno organizuju, uzdignutim ivicnjacima, a ne samo horizontalnom signalizacijom. Takodje, povecanje ostrva bi indirektno pojelo preko potreban prostor spolja.

Pomeranje centralnog ostrva u pravcu severa jeste neophodno upravo zbog priblizavanja beogradske i kralja milana kruznom toku i eliminisanja te mini raskrsnice, ali se onda zbog toga mora ostaviti i prazan prostor na mestu parkinga.

Kako god okrenemo, ogromna rupa u pravcu nbs bas bode oci, mogla bi kula starog hotela da se presvuce u nesto normalno, a preko puta ispred nbs da joj se napravi parnjak, samo bez aneksa.
 
Ajd sad to isto al za rec forum
Ispada kruznica
Ili po starini na pr
soba ... Lepenski vir....
Ispada trapez
Ili
Ajd.... :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515331#p515331:1fvqqnit je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 10 Феб 2018 01:29 am[/url]":1fvqqnit]

Jedna stvar ostaje nejasna, sve dok se ne popuni prostor ispred nbs-a, slavija nece imati ni priblizno pravilan oblik, nije mi jasno kako to mnogobrojniji urbanisti ovde previdjaju. A zapeli su za miticev park koji cak i nije na ivicama tog zamisljenog kvadrata.

Реурбанизација Славије је започета давно према овом плану:

b2e6f2c63028.png


Од целокупног урбанистичког решења, изграђена је само НБС. Од тада је тај плато замишљен као јавни простор. Као трг. Планирано је да тај простор постане трг, јер је остатак простора саобраћајно чвориште било и остало, и остаће. Овде видимо и зумину идеју са Митићевом рупом, дословца.
 
Vrh