Mala modifikacija[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514077#p514077:2osmlf90 je napisao(la):zexland » 05 Feb 2018 09:51 pm[/url]":2osmlf90]Sad se tek vidi koliko ovde zaista fale novi objekti:
Izvini ali ispalo je da moram da ponovim ono što si ti meni rekao.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514705#p514705:3lqzv7hk je napisao(la):stf » 08 Feb 2018 08:23 am[/url]":3lqzv7hk]Простора за шта? У које сврхе?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514604#p514604:3lqzv7hk je napisao(la):Zuma » 07 Феб 2018 09:14 pm[/url]":3lqzv7hk]
Najjednostavniji i najtačniji odgovor je, dobio bi se pravilniji oblik i više prostora za Slaviju.
Лепо си анализирао Славију и кретања пешака али ниси схватио оно што си описао.
После реконструкције ми заправо јасније видимо сврху Славије. Пешаци нису имали довољно простора на Славији до реконструкције а након ње имају за 100% више простора (можда чак и више). А у пракси имамо да се тих нових 100% простора уопште не користи а да су пешачке гужве остале на идентичним микролокацијама трга.
Када анализирамо на којим су то локацијама трга остале пешачке гужве, а на којима плочници зврје празни долазимо до потврде да Славија није место на коме Београђани проводе слободно време већ искључиво време у транзиту које морају да потроше. Искључиво преседачко чвориште. Преседања са линија на линије а између два стајалишта се нешто поједе. Како су главна преседања распоређена на релацији Катићева (окретница) - Немањина (министарства) - Краља Милана (за центар) а баш на том микропотезу трга се налазе Мек, три пекаре, ћевабџиница, пицерија можемо да увидимо шта је разлог претеране гужве на једном делу трга и апсолутно празне остале делове трга.
Славија није ништа више од рутине:
1. сићи са превоза,
2. појести нешто,
3. наставити превозом даље.
Како се преседачки правци и фаст фудови не налазе на новом платоу нити око њега, он зврји празан и тако ће и остати. Један бескористан јавни простор. Из истог разлога су новопостављене клупе испред хотела Славија Лукс и Славија биле потпуно празне када год сам туда прошао. Никога ниједном нисам видео да седи ту. Из истог разлога би и евентални јавни простор који предлажеш био једнако бескористан.
Две парцеле које су остале неизграђене, Митићева рупа и паркинг имају шансу да оживе ту половину трга својом функцијом, највероватније пословне природе. Тек ће изградњом те две парцеле на Славији бити још нешто сем фаст фудова па ће бити и људи.
Са чисто преседачком функциом која је концентрисана на јужној половини трга, неизградња северне половине трга, на којој ионако нема људи неће се постићи никаква сврха тог хипотетичког јавног простора. Као што видимо на примеру ново платоа на Славији - људима није потребан јавни простор ради јавног простора, него јавни простор са сврхом.
Шта ће бити када се све ово уради? Славија ће коначно поново постати ТРГ. Али без те урбанизације Митићеве рупе и парцеле паркинга - то се неће десити. Кажеш да се садржаји мењају. То је тачно. Али како си замислио да се садржаји мењају ако не створиш услове да се мењају? Ако Славији фали садржај да би постала трг, како мислчиш да га уведеш а да ништа не промениш? Где ћеш да ставиш тај садржај ако не изградиш објекте за њих?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514987#p514987:smpaw2pr je napisao(la):Zuma » 09 Феб 2018 02:32 am[/url]":smpaw2pr][
Izvini ali ispalo je da moram da ponovim ono što si ti meni rekao.
Pešaci se zaista priligođavaju sadržaju. Ali sadržaji se menjaju. Tvoja analiza ne valja zato što potencijalni projekat nekog budućeg stanja prilagođavaš SADAŠNJIM navikama i raspodeli pešaka, umesto onog koji će postojati u toj budućnosti. Ja uvek uzimam u obzir šta će biti kada se uradi sve što je već najavljeno ili se pre ili kasnije mora uraditi. Zbog toga vas stalno pitam i nikako da dobiem odgovor: Šta će biti kada se napravi metro stanica, kada se napravi sistem GSP stanica i prolaza za presedanje sa metroa na tramvaje i autobuse, šta će biti kada se naprave zgrade u Mitićevoj rupi i na parkingu, šta će biti kada srede monumentalni hram Svetog Save sa muralima i svim ostalim, a ulica Kralja Milana postane privlačni deo komercijalne zone pune izloga i restorana, nerazdvojni deo turističko-pešačkog poteza Kalemegdan -> Terazijska terasa -> Hram Svetog Save?
Не. "ми" желимо управо супротно. Да се Славији врате људи - врати живот. А то се неће десити ако се не уведе садржај - а садржај се може увести само урбанизацијом неурбанизованих целина.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514987#p514987:smpaw2pr je napisao(la):Zuma » 09 Феб 2018 02:32 am[/url]":smpaw2pr]Vi ŽELITE da Slavija ostane SAMO kružni tok i vrlo tesno mesto za presedanje sa koga se beži što pre.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515119#p515119:97mg0xlh je napisao(la):astrodule » 09 Feb 2018 01:36 pm[/url]":97mg0xlh]
Zeznuli su se što to nije izdržalo ni do izbora.
Pa postoji sadržaj, upravo sam ti nacrtao tri nova bloka zgrada koji zaokružuju Slaviju i popunjavaju sve prazne placeve. Ne u shvatam u čemu je razlika između mog i tvog predloga sem što su zgrade malo dalje tako da ispred njih ima malo više mesta. Tako da "živost" dobije mogućnost da se negde ispolji, izvan zgrada, na javnom prostoru, što je čitava poenta "privlačnog" javnog prostora.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515003#p515003:rgl5dqow je napisao(la):stf » 09 Feb 2018 08:24 am[/url]":rgl5dqow]
Шта ће бити када се све ово уради? Славија ће коначно поново постати ТРГ. Али без те урбанизације Митићеве рупе и парцеле паркинга - то се неће десити. Кажеш да се садржаји мењају. То је тачно. Али како си замислио да се садржаји мењају ако не створиш услове да се мењају? Ако Славији фали садржај да би постала трг, како мислчиш да га уведеш а да ништа не промениш? Где ћеш да ставиш тај садржај ако не изградиш објекте за њих?
Tačno. I to će se desiti i po ovom predlogu. Plus dodatno, povećanje broja ljudi zbog postepenog povećanja broja privlačnih sadržaja ne samo na Slaviji nego i u okolini, u Kralja MIlana i na Vračarskom platou. I plus efekat otvaranja stanice metroa.Не. "ми" желимо управо супротно. Да се Славији врате људи - врати живот. А то се неће десити ако се не уведе садржај - а садржај се може увести само урбанизацијом неурбанизованих целина.
Kad se bude kopalo za veliku stanicu metroa iz pridruženi i obavezni komercijalni prostor u podzemlju i presedački čvor za autobuse i tramvaje, čitava Slavija će morati kompletno da se prekopa. Onda se može uraditi bilo šta. SEM da se sruši zgrada na parkingu ako je neko tu napravi u međuvremenu. Zbog toga insistiram da se SADA rezerviše taj prostor. Ne možemo da čekamo da stvari "budu jasnije". Tajkuni će ubrzo staviti šapu na SVAKI prazan plac u centru.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515101#p515101:1q61o2d0 je napisao(la):Nebojsa » 09 Feb 2018 01:14 pm[/url]":1q61o2d0]Zuma kako mislis da se sad kruzni tok pomeri prema Miticevoj rupi uz pohvalu za pozitivnu ideju? ko ce to sad da uradi, sto se o tome nije mislilo i sto nije doslo u obzir pre ove rekonstrukcije? Mislis da nikom to pre nije palo na pamet? Nema sad od toga nista, mozda prilikom neke sledece rekonstrukcije za 30 - 40 god.
Jedino sto sad moze da se uradi je da se srusi ceo front u liniji Meka i tako dobije dodatni prostor i sa te strane.
Taj prostor parkinga nam treba da bi ga pomeranjem centra Slavije raspodelili na deo proširenog trotoara koji ostaje sa te strane i deo koji ćemo tako virtuelno "preseliti" na drugu stranu Slavije, ispred Mekdonaldsa, gde ga nema dovoljno. Takođe na osnovu tako dobijenog prostora možemo povećati prečnik kruga kružnog toka, što će poboljšati saobraćaj. Kružni tok je efikasniji što je prečnik veći, jer vozila imaju više mesta za prestrojavanje do sledeće ulice koja se uliva u njega. Ako je prečnik isuviše mali za broj ulica koji se uliva u njega, nastaja haos jer se vozila kreću pod bukvalno svim mogućim uglovima u odnosu na sobraćajnicu: I popreko u uzdužno i pod uglom.Na drugoj slici si zauzeo celu povrsinu parkinga tvrdeci kako je neko za to da se cela povrsina iskoristi za gradnju poslovnog objekta. Upravo sam ja u svom postu pre rekao kako bez problema ima dovoljno mesta da se ostavi trotoar za pesake iste sirine kao i u Kralja Milana sto je sasvim dovoljno.
Ako se poveća prostor za pešake, doda red drveća svuda unaokolo, ponovo postavi fontana, klupe, puno izloga i radnji, to će biti vrlo privlačno, ništa ne brini. Ljudi vole trgove, središta svih vrsta i otvorene prostore. Pa one sklepane prodavnice pljeskavica, viršli i knjiga su već pravile gužvu.Pitanje je kakvi to sadrzaji mogu ljude da nateraju da se zadrzavaju na ovom trgu - raskrsnici, po meni nikakvi, osim trznih centara. Sam trg nije klasican trg vec jedna protocna tranzitna raskrsnica puna smoga i izduvnih gasova sa pojilom u sredini kome niko nemoze da pridje pa prema tome ljudi tu i netreba da se duze zadrzavaju. Koja je poenta, sedeti negde, udisati "svez vazduh" i uzivati u pogledu na haos u raskrsnici?
Slavija je trg i treba da ima zelene površineAli zašto ste toliko opsednuti popločavanjem
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514945#p514945:3muh1cad je napisao(la):spatiotecte » 08 Feb 2018 21:35[/url]":3muh1cad]Najpribliznija i najbolja definicija trga je:
Soba bez plafona.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515331#p515331:1fvqqnit je napisao(la):Bumbarevo brdo » 10 Феб 2018 01:29 am[/url]":1fvqqnit]
Jedna stvar ostaje nejasna, sve dok se ne popuni prostor ispred nbs-a, slavija nece imati ni priblizno pravilan oblik, nije mi jasno kako to mnogobrojniji urbanisti ovde previdjaju. A zapeli su za miticev park koji cak i nije na ivicama tog zamisljenog kvadrata.