[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515614#p515614:i7937abn je napisao(la):
And7rey » 11 Feb 2018 11:36 am[/url]":i7937abn]Isto to imaš i na Terazijama tamo je čak i naknadno izgradnjen prolaz u prizemlju objekta, a tu je već unapred tako planirano. Ne razumem šta je tu problem.
I kako ćeš da taj podzemi prolaz da ubaciš u prizemlje postojećih zgrada na suprotnoj strani Slavije? Zgrada sa Mekdonaldsom čak i nema ništa drugo sem prizemlja. A, ako se stavi pored njih, na trotoar, onda se on mora proširiti pomeranjem centra Slavije. A da bi se centar pomerio, opet nam treba prostor parkinga da bi imali GDE da se pomerimo.
Što se tiče strane gde je parking, tu postoji drugi problem. Stf je više puta rekao kako je Slavija samo saobraćajna raskrsnica i to je sve što će ikada biti. Međutim težnje da se Slavija redukuje samo na to su osuđene na neuspeh zbog činjenice da će se baš na njoj tek graditi čak tri velike zgrade na tri slobodna placa, u Mitićevoj rupi, na parkingu (ili u dvorištu iza njega) i na praznom placu na početku Mekenzijeve. Zbog komercijalnog pritiska i velikog broja ljudi potpuno je sigurno da će bar njihovo prizemlje, a verovatnije više nivoa tih zgrada biti rezervisano za lokale i uslužnu delatnost. Što već postoji sa druge strane Slavije a i ranije se spontano razvijalno na sadašnjem platou. Tako ćemo bukvalno u srcu Slavije, na strani sadašnjeg parkinga, završiti sa neprekinutom linijom od neverovatnih 200 metara restorana, kafića, prodavnica i tržnih centara u nekoliko nivoa. Već samo ovo zahteva OGROMAN slobodan trotoar ispred njih. Nisu podzemni prolazi jedini koje negde treba smestiti. Pa će Slavija završiti kao ljudski mravinjak i trg, hteo to neko ili ne. Ona se NE MOŽE posmatrati samo kao automobilska raskrsnica i neka vrsta Mostarske petlje ili Autokomande gde nema ljudi. Slavija će biti TRI izrazito opterećena čvorišta u jednom: automobilsko, javnog saobraćaja i pešačko. Kad ispod nje dođe i metro sa svim ljudima koji će njega koristiti, pa onda ta masa bude trebala da cirkuliše između metro stanice, nekoliko razdvojenih tramvajskih stanica za razne smerove, nekoliko razdvojenih autobuskih stanica za razne smerove (kojih ima više jer je Slavija zvezdasto raskršće mnogo ulica) i JOŠ čitavih 200 metara zabavno tržnog centra u više nivoa, onda će biti vrlo teško isterati pešake iz njenog centra i praviti se da je ona SAMO raskrsnica za automobile, dok ljudi treba da bude negde drugde. Ovde treba dodati činjenicu da će se ulica Kralja Milana sigurno razvijati kao deo najpopularnije komercijalne ose koja od Kalemegdana preko Terazija vodi ka Vračarskom platou i nadajmo se završenom hramu Svetog Save, takođe okruženom velikim i privlačnim uslužno orjentisanim trgom. To je opet dodatna atrakcija i dodatni tok turista koji TAKOĐE prolazi baš trotarom ispred trenutnog parkinga.
Pa sad, da li iko ovde ZAISTA misli da će komični prostor za pešake na slici označen zelenim slovima biti dovoljan za sve to (odmah desno od njega je već privatno zemljište)? Da je dovoljno podzemni prolaz "uvući u zgradu". Pa samo je biciklistička staza zauzela ceo taj trotoar. Šta će biti ako nam biciklisti poveruju pa počnu da je koriste? Itd, itd. Cela ova priča gde ljudi razmatraju samo koja bi fasada na Slaviji bila lepša je krajnje neozbiljna. Ostavite to za kasnije. Kao i na mnoštvu drugih problematičnih mesta Beograda prvo moramo razmišljati kao urbanisti, i to daleko u budućnost, a tek posle kao arhitekti.