Šta je novo?

Trg Slavija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513972#p513972:2vbaozak je napisao(la):
stf » 05 Feb 2018 02:03 pm[/url]":2vbaozak]
Не, ја све време причам да је изградња тог плаца одувек планирана и потребна да би се Славија коначно просторно формирала. А регулациона линија по конкурсном решењу није толико дубоко у плацу како си је ти цртао. Као и будућа зграда на месу паркинга. Она је благо увучена, а не тако драстично као што предлажеш.

Твоје су линије предубоко повучене и праве дисторзију јавног простора.

Уосталом, ето вам у пракси колико значи објекат Хилтона на целокупну слику Славије и колико је простор постао складнији. У урбанистичко - просторном смислу је тај објакат далеко квалитетније утицао на простор од хипотетичког парка на том месту. Исти је случај и са Митићевом рупом. Она мора да се изгради да би се Славија формирала. Мостоје места на којима су паркови неопходни и потребни - ово није једно од њих.
Izvini, ali ideja koju sam izneo je bila vrlo precizno objašnjena, i to ne jedamput, pa je sasvim jasno šta je u njoj suština, a šta samo približna ilustracija. Slavija je isuviše kompleksna i jednostavno NE MOŽE da se kvaliteno reši na površini koju trenutno zauzima. Zbog toga mora da se proširi na parking i na istureni deo Mitićeve rupe. Gde bi TAČNO izašla regulaciona linija na ivici Mitićeve rupe zavisi od toga kako be se izabrala nova granica Slavije na trenutnoj ivici parkinga. Tu ima više mogućnosti i u takve detalje nisam ulazio pošto se ljudi ne slažu ni oko proširenja. Međutim ćošak Mitićeve rupe u svakoj varjanti mora biti zasečen, pa sam to i nacrtao. Takođe, ja se ne zalažem za park na Slaviji, a Hilton nije na njoj, pa su obe stvari nepovezane sa mojom porukom.

Ono što je bitnije od tačnog položaja te linije je da Slavija NIKAKO NE MOŽE istovremeno biti protočna raskrsnica čak 7 direktnih, 3 obližnje i par podzemnih garažnih ulice, stanica metroa, glavno presedačko čvorište javnog saobraćaja, deo privlačne pešačke turističe zone na potezu Hram-Kalemegdan, park za posmatranje fontane, izlazak iz velike podzemne garaže, a zatim još i komercijalni prostor ispred budućih gigantskih zgrada na parkingu i u Mitićevoj rupi. Ova na parkingu će zbog visokog hotela Slavija takođe morati biti bar toliko visoka, a ona na Mitićevoj rupi još i DALEKO dublja. Samo pešacima koji budu izlazili iz stotina prodavnica i tržnih centara u zdanju koje može biti dugačko 140 metara i visoko recimo 30 spratova treba poseban pešački trg. A vi za njih predviđate trotoar od 4 metra!?

Ne mogu da verujem da tako puno ljudi apsolutno zabole uvo koliko će novca biti potrebno da ta koncentracija urbanističkog haosa uopšte može nekako da funkcioniše na ovako malom prostoru, pa će i tada rešenje biti tragično loše dok će Slavija ličiti na tesnu i asimetričnu kutiju šibica. 30 spratova na jednoj strani a jedan ili nijedan sprat na drugoj (Mekdonalds). A trenutno u okolini IMAMO slobodan prostor, međutim ovde se ladno tvrdi da je VAŽNIJE da tako velike zgrade budu veoma blizu samog centra Slavije zato što je "tako planirano" još kad su proterali Turke. I što će zgrade biti "u liniji". Da bi se sad ispostavilo da NEĆE biti u liniji nego će taj "pravilni oblik" "bez distorzije" jedne "zaokružene Slavije" izgledati ovako. Povukao sam liniju duž katastarskih granica okolnih parcela. Svaka čast na pravilnosti i estetici. Zaista se "puno" dobija za trajnu nefunkcionalnost jednog od najvažnijih delova Beograda.

 
Jel ovako Zuma ?
sa horizontalnim i verikalnim linijama , uz pomoć Zeksovih sličica :D
 
Ne vidim dobro deo sa desne strane, ali valjda može :) Trenutno je važno samo rezervisati prostor, a kako bi se tačno Slavija rešila je daleko teži problem. Jedino u šta sam za sada savršeno siguran je da sve to ne može da stane u prostor koji zauzima danas, a da bude dovoljno kvalitetno. Da ne spominjem cenu.
 
Zuma o kakvih 30 spratova pricas i ko je to spomenuo, kome pada na pamet da na Slaviji pravi zgrade od 30 spratova? Predlog je da se za visinsku kotu uzme zgrada banke koja odgovara linijama sa svih strana pa i iza Meka osim stare zgrade hotela.
Cudi me da si iz povrsine trga izbacio deo sa parkingom, sta tu predlazes kao i na mestu privremenog parka u rupi?
Zasto bi Slavija bila uska kutija sibica kad se tim resenjem ceo trg lepo i arhitektonski pozitivno zaokruzuje? Miticeva rupa se mora popuniti, njoj jednostavno nema drugacijeg resenja, ona nema nikakvu funkcionalnost kao park je absolutno bezveze vidimo kako izgleda, kao neki novi betonski plato i produzetak postojeceg jos gore. Sta formirati na mestu parkinga? neki urbani dzep ili sl. gluposti, neki mini park? ma ajde bre. Nema drugog resenja nego da se rupe na Slaviji popune kvalitetnim zdanjima i taj nesrecni trg konacno zaokruzi kako treba uz temeljnu rekonstrukciju i visinsku dogradnju na kotu banke i sa strane Meka. Nekom ce mozda delovati usko ali nema drugog resenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514386#p514386:h9xu4zax je napisao(la):
Nebojsa » 06 Feb 2018 11:46 pm[/url]":h9xu4zax]Zuma o kakvih 30 spratova pricas i ko je to spomenuo, kome pada na pamet da na Slaviji pravi zgrade od 30 spratova? Predlog je da se za visinsku kotu uzme zgrada banke koja odgovara linijama sa svih strana pa i iza Meka osim stare zgrade hotela.
Ako sam dobro izbrojao hotel Slavija ima bar 16 spratova i prilično visoko prizemlje. Da li stvarno veruješ da će u trenutnoj fazi divljeg investorskog urbanizma bez visinskog ograničenja neki investitor pristati da gradi objekat koji je niži od najviše zgrade na Slaviji? Da ostane bez vidika? Da ljudi udišu najzagađeniji vazduh u gradu? Da slušaju neprestanu buku danju i noću? Ja sumnjam. Ali visina nije toliko bitna, neka bude i visina banke. To je sasvim dovoljno kad se uzme u obzir dubina Mitićeve rupe. Poenta je da će se po trenutnom predlogu na Slaviji u dve buduće zgrade tek dodati velika građevinska površina (uz velike podzemne garaže), i da je će ta površina zajedno sa svim drugim nabrojanim budućim sadržajima i funkcijama Slavije dovesti toliko ljudi i automobila da će dodatno pogoršati ionako tešku situaciju (naprimer ulivanje 7+3+X podzemnih ulica), pa učiniti nemogućim da se sve to efikasno i uz razumnu cenu spakuje u trenutno raspoloživi prostor, dakle prostor bez parkinga i Mitićeve rupe.

Cudi me da si iz povrsine trga izbacio deo sa parkingom, sta tu predlazes kao i na mestu privremenog parka u rupi?
Nisam ja izbacio, nego je to katastarska linija unutar koje je javno zemljište trga Slavija, a izvan koje će se graditi ako ostane kako je sad. Ja predlažem da se parking i ćošak Mitićeve DODAJU ukupnoj javnoj površini Slavije da bi se lakše rešio saobraćaj i sve ostalo što nas ovde čeka.

Zasto bi Slavija bila uska kutija sibica kad se tim resenjem ceo trg lepo i arhitektonski pozitivno zaokruzuje?
Ako se bude gradilo i na parkingu, imaćemo tri zaista visoke zgrade veoma blizu kružnom toku, sa malo mesta za pešake u odnosu na širinu prostora posvećenom automobilima i visinu zgrada pored kojih prolaze. Neskladno i nefunkcionalno. Kad bi te zgrade bilo samo malo dalje, što je moj predlog, Slavija bi OPET bila "lepo i arhitektonski pozitivno zaokružena". Pa ne vidim čemu insistiranje da nove zgrade baš moraju biti tako blizu središta kružnog toka samo zato što je neko nekada tuda povukao liniju. Tada su ovuda išle konjske zaprege, ljudi je prelazili popreko, a bilo je prostora i za taljigašku stanicu, pa teško da njihova mera za širinu Slavije danas odgovara i nama. Evo kako i prema čemu su oni tada odredili "regulacionu liniju" koji mi danas tobože MORAMO poštovati čak i kad pored imamo dva prazna placa:


Miticeva rupa se mora popuniti, njoj jednostavno nema drugacijeg resenja, ona nema nikakvu funkcionalnost kao park je absolutno bezveze vidimo kako izgleda, kao neki novi betonski plato i produzetak postojeceg jos gore.
Pa ja i kažem da treba da se popuni, ali bez onog ćoška koji ulazi u prostor trga. Sad je ispalo da će tako i biti, ali ta regulaciona linja mora da se produži i u parking. Dakle da se popuni Mitićava rupa bez ćoška, ali NE i parking.

Sta formirati na mestu parkinga? neki urbani dzep ili sl. gluposti, neki mini park? ma ajde bre. Nema drugog resenja nego da se rupe na Slaviji popune kvalitetnim zdanjima i taj nesrecni trg konacno zaokruzi kako treba uz temeljnu rekonstrukciju i visinsku dogradnju na kotu banke i sa strane Meka. Nekom ce mozda delovati usko ali nema drugog resenja.
Sta formirati na mestu parkinga? Proširiti Slaviju. Široki trotoari, ulica, izlaz iz podzemne garaže ili Prote Mateje, ulaz u metro ... šta god bude trebalo da se pomogne saobraćaju, pešacima i humanom izgledu Slavije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514404#p514404:1aia6udt je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2018 01:11 am[/url]":1aia6udt]
Miticeva rupa se mora popuniti, njoj jednostavno nema drugacijeg resenja, ona nema nikakvu funkcionalnost kao park je absolutno bezveze vidimo kako izgleda, kao neki novi betonski plato i produzetak postojeceg jos gore.
Pa ja i kažem da treba da se popuni, ali bez onog ćoška koji ulazi u prostor trga. Sad je ispalo da će tako i biti, ali ta regulaciona linja mora da se produži i u parking. Dakle da se popuni Mitićava rupa bez ćoška, ali NE i parking.
Шта се корисно добија тим продужењем на паркинг? Шта се добија неизградњом парцеле на којој је паркинг? Ја мислим - ништа.
 
Zuma sto se mene tice nemam nista protiv te regulacione linije koju si ucrtao za Miticevu rupu, mislim da ona nece bitno uticati na buduce zdanje koje ce biti izgradjeno, rec je o malom cosku i zanemraljivo maloj povrsini.

Sto se tice parkinga on je sasvim dovoljno sirok da se do samog kruznog toka ostavi dovoljno mesta za pesake a da se druga polovina izgradi. Sirina trotoara bez problema moze biti kao i u nastavku u Kralja Milana. Medjutim ovde se otvara nov momenat a to su kat. parcele tj ceo taj mali blok od brojeva 439.. do 433..Ovde imamo jedan dragocen prostor koji se eksproprijacijom i rusenjem onih kuca moze iskoristiti za gradnji visih objekata do 12 spratova, a koliko se secam to je visinsko ogranicenje za Slaviju koje jos vazi. Taj blok uopste ne ulazi u podrucje samog trga i raskrsnice i idealno je mesto za izgradnju dva visoka objekta.

Iskreno sam ubedjen da se resenje za Slaviju odlaze zbog nepostojanja metroa. Buduca zgrada u Miticevoj rupi se i moze obskrbiti podzemnom garazom i napraviti resenje za prilaz. Mozda bi u delu parcele za gradnju o kome sam pricao gde je parking mogla da se izgradi velika nadzemna garaza sa podzemnim delom po ugledu na Obilicev venac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514424#p514424:3b8dor75 je napisao(la):
stf » 07 Feb 2018 08:03 am[/url]":3b8dor75]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514404#p514404:3b8dor75 je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2018 01:11 am[/url]":3b8dor75]
Miticeva rupa se mora popuniti, njoj jednostavno nema drugacijeg resenja, ona nema nikakvu funkcionalnost kao park je absolutno bezveze vidimo kako izgleda, kao neki novi betonski plato i produzetak postojeceg jos gore.
Pa ja i kažem da treba da se popuni, ali bez onog ćoška koji ulazi u prostor trga. Sad je ispalo da će tako i biti, ali ta regulaciona linja mora da se produži i u parking. Dakle da se popuni Mitićava rupa bez ćoška, ali NE i parking.
Шта се корисно добија тим продужењем на паркинг? Шта се добија неизградњом парцеле на којој је паркинг? Ја мислим - ништа.
Najjednostavniji i najtačniji odgovor je, dobio bi se pravilniji oblik i više prostora za Slaviju.

Preciznije od toga je vrlo teško odgovoriti. Niko ne zna kako će izgledati metro stanica i koji će tu zahtevi biti postavljeni. Zatim, proterati pešake se Slavije i tako "rešiti" problem, što je trenutni izbor, je neodrživo. Oni moraju imati dovoljno mesta da je u velikom broju obilaze sa obe strane, i da pri tome gledaju izloge u okolnim zgradama. Te zgrade moraju imati i svoj komercijalni prostor na trotaru nezavisno od prostora koji pešaci koriste za prolaz pored njih. Tipičan primer je Mekdonalds, pekare i druge radnje u blizini. Ljudi tu istovremeno i stoje i kreću se. Što zahteva široke trotoare. Slavija je čvorište i javnog saobraćaja. NIJE MOGUĆE pešake udaljiti od čvorišta pošto je ono definisano kao mesto na kome se seku linije javnog saobraćaja. A javni saobraćaj su neka vozila koja idu po ulicama. Dakle presedačko čvorište javnog saobraćaja takođe MORA biti BAŠ na Slaviji, na mestu ukrštanja tih saobraćajnica, a NE po okolnim ulicama. Međutim niko sada ne može reći kako bi to čvorište između tramvaja, autobusa i metroa trebalo napraviti i gde ga na Slaviji pozicionirati. I to je nepoznanica. Međutim ako se to i ne zna, sigurno je da sve to traži prostor, a Slavija u trenutnim granicama tog prostora nema dovoljno. Pa bi se recimo ulica Prote Mateje mogla preko ostatka parkinga uključiti direktno u Slaviju, itd, itd.

Ukratko, sve to ne može da stane u trenutne granice trga a da bude i kvaliteno, i lepo, i dovoljno jeftino tako da sve to možemo platiti. Proširenjem bi taj prostor povećali, a još bi dobili pravilniji oblik trga, što znači i bolje iskorišćenje prostora i lepše vizure. Udaljavanjem visokih zgrada na mestu parkinga vazduh bi bio čistiji, njihova visina bi se lakše mogla sagledati, buka bi bila manja, asimetrija starih i novih objekta bi manje dolazila do izražaja, pešaci bi imali lakši put do hrama i sa njega, lakše bi rasporedili mnoštvo ulaza i izlaza iz metro stanice, podzemnih komercijalnih nivoa i garaža, zatim fontana i mesto za njeno gledanje ne bi vizuelno pretrpavali prostor, a Slavija i dalje bila "zaokružena" objektima. Ukratko, i dalje bi bilo teško, ali bi imali daleko više šansi da sve to spakujemo tako da bude i lepo i funkcionalno. Inače trenutna katastarska granica Slavije, tj granica privatnog i javnog, je vizuelna katastrofa.

Trenutni oblik Slavije (po katastru)

file.php


a ja predlažem približno ovaj oblik

 
Cim se ti zuma zaludjujes da ukockas krug da napravis kvsdraturu kruga jer eto lijepse izgleda kako si ti zamislio
 
Nije samo estetika nego korist. Unutrašnji deo trga je krug, a spoljašnji je kvadrat. Unutrašnji krug je posledica kružnog kretanja saobraćaja, a spoljašnji kvadrat činjenice da su i okolne ulice i lica zgrada prave linije, a ne delovi kruga. Naravno da bi dva koncentrična kruga bila lepša, ali kad nema dovoljno mesta moramo iskoristiti svaki delić prostora ...

maxresdefault.jpg

Paris-France-from-the-air.jpg
 
To je bila samo mala matematička digresija za Boca-icu i Direktora: Da bi se od pravih linija dobila ubedljiva aproksimacija kruga, treba MNOGO mesta. Mi ga nemamo pa je otuda najbolje da Slavija liči na krug upisan u kvadratu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514390#p514390:2seuurhv je napisao(la):
Igor » Sre Feb 07, 2018 12:53 am[/url]":2seuurhv]
180206-hotel-hilton-03.jpg
ovde se odlicno vidi kako fali zgrada na mestu parka. iza autobusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514604#p514604:2g37hmr6 je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2018 09:14 pm[/url]":2g37hmr6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514424#p514424:2g37hmr6 je napisao(la):
stf » 07 Feb 2018 08:03 am[/url]":2g37hmr6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514404#p514404:2g37hmr6 je napisao(la):
Zuma » 07 Феб 2018 01:11 am[/url]":2g37hmr6]
Miticeva rupa se mora popuniti, njoj jednostavno nema drugacijeg resenja, ona nema nikakvu funkcionalnost kao park je absolutno bezveze vidimo kako izgleda, kao neki novi betonski plato i produzetak postojeceg jos gore.
Pa ja i kažem da treba da se popuni, ali bez onog ćoška koji ulazi u prostor trga. Sad je ispalo da će tako i biti, ali ta regulaciona linja mora da se produži i u parking. Dakle da se popuni Mitićava rupa bez ćoška, ali NE i parking.
Шта се корисно добија тим продужењем на паркинг? Шта се добија неизградњом парцеле на којој је паркинг? Ја мислим - ништа.
Najjednostavniji i najtačniji odgovor je, dobio bi se pravilniji oblik i više prostora za Slaviju.[/img]
Простора за шта? У које сврхе?

Лепо си анализирао Славију и кретања пешака али ниси схватио оно што си описао.

После реконструкције ми заправо јасније видимо сврху Славије. Пешаци нису имали довољно простора на Славији до реконструкције а након ње имају за 100% више простора (можда чак и више). А у пракси имамо да се тих нових 100% простора уопште не користи а да су пешачке гужве остале на идентичним микролокацијама трга.

Када анализирамо на којим су то локацијама трга остале пешачке гужве, а на којима плочници зврје празни долазимо до потврде да Славија није место на коме Београђани проводе слободно време већ искључиво време у транзиту које морају да потроше. Искључиво преседачко чвориште. Преседања са линија на линије а између два стајалишта се нешто поједе. Како су главна преседања распоређена на релацији Катићева (окретница) - Немањина (министарства) - Краља Милана (за центар) а баш на том микропотезу трга се налазе Мек, три пекаре, ћевабџиница, пицерија можемо да увидимо шта је разлог претеране гужве на једном делу трга и апсолутно празне остале делове трга.

Славија није ништа више од рутине:
1. сићи са превоза,
2. појести нешто,
3. наставити превозом даље.

Како се преседачки правци и фаст фудови не налазе на новом платоу нити око њега, он зврји празан и тако ће и остати. Један бескористан јавни простор. Из истог разлога су новопостављене клупе испред хотела Славија Лукс и Славија биле потпуно празне када год сам туда прошао. Никога ниједном нисам видео да седи ту. Из истог разлога би и евентални јавни простор који предлажеш био једнако бескористан.

Две парцеле које су остале неизграђене, Митићева рупа и паркинг имају шансу да оживе ту половину трга својом функцијом, највероватније пословне природе. Тек ће изградњом те две парцеле на Славији бити још нешто сем фаст фудова па ће бити и људи.

Са чисто преседачком функциом која је концентрисана на јужној половини трга, неизградња северне половине трга, на којој ионако нема људи неће се постићи никаква сврха тог хипотетичког јавног простора. Као што видимо на примеру ново платоа на Славији - људима није потребан јавни простор ради јавног простора, него јавни простор са сврхом.
 
-Prirodna konfiguracija terena čini Slavju NEkvadratnom tj. KRUŽNOM

-Oduvek je bila KRUŽNOG oblika još od stočne pijace dok nije imala ni jednu zgradu

-Sve zgrade su kasnije projektovane i izgradjene su bile ZA KRUŽNO raskršce

-Na svim starim planovima Beograda jasno se vidi KRUŽNA površina koja formira trg

-Švabe nisu napravile KRUŽNI trg vec samo uveli u njemu saobracajni kružni tok

-Nedostatak ostalih zgrada (što porušenih što ne izgradjenih) nemože negirati KRUŽNU prirodu Slavije

To su činjenice ma kolko ,, lenjir masjstori ,, to negirali


Evo sličica gde se jasno vidi :

-poredjenje KRUŽNOG oblika trga Trijunfalne kapije i Slavije

-Mapa Beograda iz 1923 god. gde se vidi KRUŽNI oblik Slavije

-Slika zgrada koje su izgradjene i u bombardovanju uništene sa prilagodjenim frontom KRUŽNOM prostoru Slavije

Iz ovih sličica gde se jasno vidi da pokušaj modernog urbanističkog silovanja Slavije pretvaranjem u kvadrat
jer investior gubi skupocene kvadrate na razlici kvadrat-krug ako prilagodjava frontalni deo zgrade kružnoj Slaviji
te su spremni za prezetovanje koje-kakve LAŽI za radi nj. lične koristi
a na žalost , podržavaju ih lenjir majstori

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514699#p514699:1z4vikrv je napisao(la):
Dordevic » Čet Feb 08, 2018 7:12 am[/url]":1z4vikrv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514390#p514390:1z4vikrv je napisao(la):
Igor » Sre Feb 07, 2018 12:53 am[/url]":1z4vikrv]
180206-hotel-hilton-03.jpg
ovde se odlicno vidi kako fali zgrada na mestu parka. iza autobusa.
Svi objekti na slici cak ni ne pripadaju samom trgu, a jedina zgrada koja fali na ovoj slici je ona na mestu ovog nesrecnog platoa. Ako je jedna nekada takodje gradjevinska parcela mogla sa se prenameni u potpuno beskorisan plato, moze to i sa miticevim parkom da se uradi.
Slavija nece biti zaokruzena objektima i imace potpuno neprirodan oblik sve dok se ne popuni prostor izmedju nbs i samog trga.
 
@stf to sam mogao i ja (i dosta drugih ljudi koji razmišljaju) da im kažem još odavno.

Slavija je jedno odvratno, bučno mesto, na kome ljudi nemaju potrebu da se zadržavaju.
 
Slavija je jedno odvratno, bučno mesto, na kome ljudi nemaju potrebu da se zadržavaju.
Kad je vec takva a nema ,,Hiće,, da je opet diže u vazduh , kakva je predlog da se napravi lepšom humanijom a da se pri tome ne gleda samo investitorski interesi ?
Ili ipak da tražimo nekog da je opet sravni sa zemljom :mrgreen:
 
Хоћете да направимо тему о Митићевој рупи на подфоруму радионица?
 
Zuma izvini ali masis opet poentu. Stef ti je lepo objasnio svrhu prostora i ono sto je ustvari najvaznije za jedan javni prostor, a to su ljudi i gradjani koji ga koriste. Nebitno koje geometrije je trg ili javna povrsina, vaznija je namena prostora. Prostor radi samog prostora ne znaci nista, zato je Slavija potpuni fijasko jer se jako povrsno i prebrzu pristupilo celoj prici. Nista novo za Srbistan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514726#p514726:34wqc0v0 je napisao(la):
astrodule » 08 Феб 2018 09:56 am[/url]":34wqc0v0]@stf to sam mogao i ja (i dosta drugih ljudi koji razmišljaju) da im kažem još odavno.

Slavija je jedno odvratno, bučno mesto, na kome ljudi nemaju potrebu da se zadržavaju.

Заправо, нисам уопште циљао на буку. Циљао сам на садржај. Славија нема садржај око себе да би имала људе на тргу који нису у транзиту.
Са једне стране је НБС као забрањени град, са друге два хотела која опет немају урбани садржај, са треће имамо ништа и са четврте имамо неке фаст фудове. Једина страна на којем нечега има јесте та са фаст фудовима и ето, гле чуда, само ту има гужве. И сад треба и на другој страни да имамо уместо садржаја који би довео људе - још два потпуно бескорисна јавна простора (паркинг и Митићеву рупу) за непостојеће људе.

То је то потпуно одсуство схватања урбанизма.

Трг чине људи - а људи су у јавним просторима због садржаја. Зато рецимо и Савски трг зврји празан. Нема садржаја. Само преседачко чвориште. Исти случај као код Славије. Из истог разлога је и Цветни трг празан. Нема садржаја. Погрешно се годинама за пустош оптужују лоша архитектонска решења. Решење немају везе са тиме, или имају у занемарљивој мери. Ако људи имају садржај, стајаће и у блату.

Осврнуо бих се успут и на константно бацање хејта на кафеџије - како на Цветном тргу, тако и где год се појаве. Људи - кафеџије су садржај који довлачи људе. Без њих, пола би града зврјало празно и сабласно.

Како то многи не капирају. Толико је просто.
 
Погрешно се годинама за пустош оптужују лоша архитектонска решења.
Aha drugi je kriv .... :lol:
Ispravno se godinama za pustoš optužuju loša arhktektonska rešenja
inicirano što od investitora, što od samih arhiktekata


Stalno se projektuju zgrade u čijem su prizemlju sa ulične strane: samo stanovi
i kad pogledamo sporedne ulice , vidimo samo prozore stanova bez izloga
te takve ..mrtve,, ulice ako nisu puste , uglavnom služe samo kao kanjon kroz koj se prolazi bez zastajkivanja

Poslovni prostor imaju zgrade samo u prometnim ulicama ni danas nije bolja situacija
sem što ima više prometnijih ulica a i potražnja za poslovnim prostorom je veca

na žalost veliki hendikep je što pri arhiktektnoskom projektovanju
nema mikro poslovnih prostora
koj bi zadovoljili potrebe a bili tako i povoljniji po ceni za zanatlije
nego se projektuju lokali sa srednjom i velikom kvadraturom

Na primer Obucaru je za radni prostor dovoljno 2-3 kvadrata + 1 za mokri čvor - te pri kupovini cifra bi bila dostupna
ovako pod uticajem grabežljivih investitora ni u planovima nema tako malih lokala

Da ne nabrajam ostale sl.zanatlije naročito majstore starih zanata... a onda kukamo kako nam zanati izumiru i nema posla ...

To je tako jer svi računaju odmah na avione i kamione ....silne kvadrate
pa onda ko je kriv
korisnik, vlasnik ili ipak arhiktektonsko rešenje ?


Da se vratimo Slaviji
Na trgovima se takvi prosori prave u okviru TC pristojnog nema na Slaviji ?
Apoteku i bioskop sami smo srušili ne gradeci dr. čak ni uličnog prodavca pertli za cipele na tom mestu oterasmo
i ko je kriv
gradjani, investitori i arhktektnska NErešenja koja ubijaju Slaviju

Ne završen beli plato nema pritisak gramzivog invesitora al lenjir majstor ga nije napravio da ELIPSOM prati kružni oblik Slavije
vec lenjirom povukao njegove linije ....
jer i ovom slučaju za nakaradnost opet nije krivo arhiktektonsko rešenje... nego neko drugi :lol:
:sesir:
 
Minimalna povrsina lokala po propisima je 8.5mkv
Da li ce zgrade biti sa lokalima ili bez istih zavisi od urbanistickih uslova .Tj da li su mjesovite zone ili samo stanovanje .Dosta ljudi ne zeli da ima lokale u zgradi iz raznih razloga
 
Minimalna povrsina lokala po propisima je 8.5mkv
APSURD je odredjivanje tog minimuna površine... dovoljan je uslov da ima obavezni mokri čvor

šta ce fotokpirnici 8.5mkv u nekoj uličici ?
a i sada od par kvadrata postoje mnogobrojne širom Bgd.....
te kako onda upšte imaju dozvolu za rad ?
 
Vrh