Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.742
- Pohvaljen
- 25.868
Izvini, ali ideja koju sam izneo je bila vrlo precizno objašnjena, i to ne jedamput, pa je sasvim jasno šta je u njoj suština, a šta samo približna ilustracija. Slavija je isuviše kompleksna i jednostavno NE MOŽE da se kvaliteno reši na površini koju trenutno zauzima. Zbog toga mora da se proširi na parking i na istureni deo Mitićeve rupe. Gde bi TAČNO izašla regulaciona linija na ivici Mitićeve rupe zavisi od toga kako be se izabrala nova granica Slavije na trenutnoj ivici parkinga. Tu ima više mogućnosti i u takve detalje nisam ulazio pošto se ljudi ne slažu ni oko proširenja. Međutim ćošak Mitićeve rupe u svakoj varjanti mora biti zasečen, pa sam to i nacrtao. Takođe, ja se ne zalažem za park na Slaviji, a Hilton nije na njoj, pa su obe stvari nepovezane sa mojom porukom.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513972#p513972:2vbaozak je napisao(la):stf » 05 Feb 2018 02:03 pm[/url]":2vbaozak]
Не, ја све време причам да је изградња тог плаца одувек планирана и потребна да би се Славија коначно просторно формирала. А регулациона линија по конкурсном решењу није толико дубоко у плацу како си је ти цртао. Као и будућа зграда на месу паркинга. Она је благо увучена, а не тако драстично као што предлажеш.
Твоје су линије предубоко повучене и праве дисторзију јавног простора.
Уосталом, ето вам у пракси колико значи објекат Хилтона на целокупну слику Славије и колико је простор постао складнији. У урбанистичко - просторном смислу је тај објакат далеко квалитетније утицао на простор од хипотетичког парка на том месту. Исти је случај и са Митићевом рупом. Она мора да се изгради да би се Славија формирала. Мостоје места на којима су паркови неопходни и потребни - ово није једно од њих.
Ono što je bitnije od tačnog položaja te linije je da Slavija NIKAKO NE MOŽE istovremeno biti protočna raskrsnica čak 7 direktnih, 3 obližnje i par podzemnih garažnih ulice, stanica metroa, glavno presedačko čvorište javnog saobraćaja, deo privlačne pešačke turističe zone na potezu Hram-Kalemegdan, park za posmatranje fontane, izlazak iz velike podzemne garaže, a zatim još i komercijalni prostor ispred budućih gigantskih zgrada na parkingu i u Mitićevoj rupi. Ova na parkingu će zbog visokog hotela Slavija takođe morati biti bar toliko visoka, a ona na Mitićevoj rupi još i DALEKO dublja. Samo pešacima koji budu izlazili iz stotina prodavnica i tržnih centara u zdanju koje može biti dugačko 140 metara i visoko recimo 30 spratova treba poseban pešački trg. A vi za njih predviđate trotoar od 4 metra!?
Ne mogu da verujem da tako puno ljudi apsolutno zabole uvo koliko će novca biti potrebno da ta koncentracija urbanističkog haosa uopšte može nekako da funkcioniše na ovako malom prostoru, pa će i tada rešenje biti tragično loše dok će Slavija ličiti na tesnu i asimetričnu kutiju šibica. 30 spratova na jednoj strani a jedan ili nijedan sprat na drugoj (Mekdonalds). A trenutno u okolini IMAMO slobodan prostor, međutim ovde se ladno tvrdi da je VAŽNIJE da tako velike zgrade budu veoma blizu samog centra Slavije zato što je "tako planirano" još kad su proterali Turke. I što će zgrade biti "u liniji". Da bi se sad ispostavilo da NEĆE biti u liniji nego će taj "pravilni oblik" "bez distorzije" jedne "zaokružene Slavije" izgledati ovako. Povukao sam liniju duž katastarskih granica okolnih parcela. Svaka čast na pravilnosti i estetici. Zaista se "puno" dobija za trajnu nefunkcionalnost jednog od najvažnijih delova Beograda.