Šta je novo?

Trg Slavija

... sem što je parking popunjen, što regulaciona linija Kralja Milana u nastavku ima nagli skok u desno, i što se trg i saobraćajno čvorište posmatraju kao dva odvojena dela koja nikako ne komuniciraju niti imaju išta zajedničko. A to ne valja i uopšte nije neophopdno. Ljudi sa trga ionako moraju nastaviti kretanje dalje. Ili ka Hramu, ili ka ponudi u prizemlju zgrada na Slaviji ili do čvorišta i javnog prevoza. Zašto bi postojao diskontinuitet? Trg i čvorište treba objediniti, a ono što sam predložio je jedna mogućnost.
 
Па ово изворно решење се не разликује од твог предлога. И овде су зграде повучене и формирају јавни простор испред њих, само је то случај са страном где је данас Мек, а не са паркингом.
 
Da, ali zato ceo ovaj javni prostor ima oblik dva delmično smaknuta pravougaonika, zato što prate kosinu ulice Kralja MIlana. Ne vidim nikakvu posebnu vrednost u tome. Zašto se ova dva delmično smaknuta pravougaonika ne bi objedinili i pretvorili u JEDAN kvadrat (ili krug, po Boci)? To je estetski daleko lepše i omogućuje bolje iskorišćenje prostora. A kompaktniji slobodan prostor može pomoći u kod rešenja automobilskog saobraćaja i kod rešenja pešačkog saobraćaja.
 
Од Јовиновог плана за Славију, бољи није смишљен!
 
Sem toga, ako dodatni prostor za Slaviju uzmemo od parkinga, a ne na strani gde je Mekdonalds kao kod Jovina, onda pomeranjem centra Slavije ka parkingu taj novi prostor možemo raspodeliti tako da se jedan njegov deo pojavi ispred Mekdonaldsa, a drugi kod parkinga. To je moguće zato što je situacija asimetrična, tj zato što se Kralja Milana u Slaviju uliva koso i sa njene leve strane, pa je bolje stvoriti prazan prostor na toj strani. Dobija se pravilniji oblik.
 
Znam da nije lepo i da ce neki da mi zamere škrabanje po Jovinovom crtežu :(

al po meni cika Jovin ispustio je neke važne pravce
jer nece moci nikada sve da se baš pretvori u lepu pešačku zonu...

ako ništa drugo
morace da postoji saobracaj za vozila raznoraznih posebenih namena
a neka baš i nisu lagana (kao što je vatrogasna cisterna)
i da joj je slobodan put opet ona ce da izlomi svo popločavanje ili ako pukne cev tamo negde težina bagera ce sve da skrcka...

No evo i ,,iznudjene,, te sličicice
 
Iskoristio sam priliku da na Slaviji napravim par slika i pogledam tačne širine trotoara. Ubrzo je postalo očigledno da rešenje Slavije koje skoro svi ovde zagovaraju, sa gradnjom na parkingu, nije samo manje kvalitetno nego je i FIZIČKI NEMOGUĆE ako želimo da ostanemo u granicama trenutnih katastarskih linija, tj samo na javnom zemljištu.

Moramo poći od toga da će svako konačno rešenje iz niza raznih razloga zahtevati neke podzemne prolaze. Ili nadzemne. U svakom slučaju biće više nivoa. Pitanje je, gde ćete staviti ulaze u te prolaze do drugih nivoa? Evo kako stoje stvari sa potrebama i mogućnostima.

Ovo je širina ulaza u podzemni prolaz na Terazijama

Pogledajte prilog 4
Ovo je širina trotoara koja omogućuje da ljudi zaobiđu taj prolaz i produže pravo.


A ako se na parkingu podigne neka zgrada, onda širine trotoara na Slaviji ne mogu biti veće od ovih sad. A to je ovoliko:

Na strani Slavije gde je Mekdonalds

Pogledajte prilog 2
Baš pored njega

Pogledajte prilog 1
Kako uopšte zamišljate da ovde uglavite ulaz u podzemni prolaz i da još ljudi mogu da ga zaobiđu? Smanjenje prečnika kružnog toka ne dolazi u obzir, pošto je saobraćaj i ovako problematičan.

Još je gore sa druge strane, pored parkinga. Između ivice kolovoza i granice budućeg privatnog zemljišta ima samo ovoliko mesta. Gde ovde može da bude ulaz u podzemni prolaz? Ili čak bilo šta drugo sem uskog trotoara?

Pogledajte prilog 3
Zaključak je jednostavan i podržava ono što sam vam odmah rekao. Ovde trenutno NEMA dovoljno mesta i to bi zaista trebalo da do sada bude očigledno. Ako se na parkingu napravi bilo šta, Slavija se praktično i ne može rešiti.

A što se tiče Branislava Jovina i njegovog starog rešenja, ono je sad ionako neostvarljivo pošto bi zahtevalo rušenje, pa i na to možemo zaboraviti. Meni zaista ne pada na pamet ništa drugo što je dovoljno jeftino, izvodljivo i kvalitetno sem plana o proširenju na parking i ćošak Mitićeve rupe koji sam vam predložio.
 
Ova poslednja slika je toliko dobra za ilustraciju jednog veličanstvenog pada, da ne mogu da odolim. Mislim na pad njegovog veličanstva "pešaka" u "automobilskom gradu". Nekada smo u našim ulicama bili kraljevi, pa se šetalo ovako (ovo je inače Slavija):

Pogledajte prilog 1
Sada, takođe na Slaviji, na trotoar otpada 1/25 deo njene širine, zatim je taj ostatak podeljen tačno ovako:


Kao da je za Monti Pajtona. Na kraju će da nas odguraju u slivnik. Doduše ima i onih u gorem položaju, Recimo slepi. Oni, em su slepi, em im je dato prostora koliko vidite pa ne smeju da imaju široka ramena, em im na nekih 12 cm levo jure biciklisti koji ne vide ko je slep a ko nije, a 12 cm desno od njih se za preostalih metar-dva takmiče žene sa decom u kolicima, zaljubljeni parovi i oni koji se JAKO žure. I naravno da se ovde smatra da se širini trotoara na Slaviji nema šta zameriti i da nikakvo proširenje nije neophodno. Ne znam da li samo meni "automobilski grad" uopšte, dakle ne samo ovde, više ovo liči na teatar apsurda, ali je tako.
 
Početak bune protiv automobila i uskih trotoara


Bože mili! Čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
Po Srbiji zemlji da prevrne
I da druga postane sudija,

Tu knezovi nisu radi kavzi;
Nit' su radi Turci izjelice,
Al' je rada sirotinja raja,
Koja globa davati ne može,
Ni trpiti Turskoga zuluma;

I radi su Božij ugodnici;
Jer je krvca iz zemlje provrela,
Zeman doš'o valja vojevati,
Za krst časni krvcu proljevati,
Svaki svoje da pokaje stare.

Nebom sveci staše vojevati;
I prilike različne metati
Viš' Srbije po nebu vedrome;
'Vaku prvu priliku vrgoše:

Od Tripuna do svetoga Đurđa
Svaku noćcu mesec se vataše;
Da se Srblji na oružje dižu,
Al' se Srblji dignut' ne smjedoše.

Drugu sveci vrgoše priliku:
Od Đurđeva do Dmitrova dana
Sve barjaci krvavi idoše;
Viš' Srbije na nebu vedrome,
Da se Srblji na oružje dižu,
Al' se Srblji dignut' ne smjedoše.

Treću sveci vrgoše priliku:
Grom zagrmi na svetoga Savu;
Usred zime, kad mu vreme nije,
Sinu munja na časne verige,
Potrese se zemlja od istoka,
Da se Srblji na oružje dižu,
Al' se Srblji dignut' ne smjedoše.;

A četvrtu vrgoše priliku:
Viš' Srbije na nebu vedrome
Uvati se sunce u proljeće,
U proljeće na svetog Tripuna,
Jedan danak tri puta se vata;
A tri puta igra na istoku.

To gledaju Turci Bijograci,
I na grada svi sedam dahija:
Aganlija i Kučuk-Alija,
I dva brata, dva Fočića mlada;
Mehmed-aga i šnjime Mus-aga,
Mula Jusuf veliki dahija,
Derviš-aga gracki taindžija,
Starac Fočo od stotine ljeta,

Sve sedam se sastalo dahija;
Bijogradu na Stambol-kapiji,
Ogrnuli skerletne binjiše,
Suze rone, a prilike glede:

"Ala kardaš! Čudnijeh prilika"
"Ono, joldaš, po nas dobro nije.";

Pa od jada svi sedam dahija
Načiniše od stakla tepsiju,
Zagrabiše vode iz Dunava,
Na Nebojšu kulu iznesoše,
Navrh kule vrgoše tepsiju;
U tepsiju zv'jezde povataše,
Da gledaju nebeske prilike,
Što će njima biti do pošljetka
 
Vidjao sam u nekim gradovima resenja gde su u nedostatku prostora ulaze/izlaze za podzemnie prolaze ili metro linije uglavljivali u zgrade, ali to je bas iznudjeno resenje uglavnom u strogim nasledjenim centrima gde se nije moglo drugacije. Valjda nisu ludi da ne razmisljaju o pomerenju gradjevinske linije i ostavljanju dovoljno prostora.
 
Tu je planirano da ulaz u podzemni prolaz bude u prizemlju buduće zgrade, znao bi da si pogledao plan...
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515560#p515560:1spbycd8 je napisao(la):
And7rey » 11 Feb 2018 01:59 am[/url]":1spbycd8]Tu je planirano da ulaz u podzemni prolaz bude u prizemlju buduće zgrade, znao bi da si pogledao plan...
I tebi je to normalno? Tako treba da bude? Deo gradske infrastrukture ovakve važnosti treba da bude u podrumu nekog privatnika? Umesto da napravimo ono što treba na zemljištu koje je prazno? Od prečnika Slavije jedan 114 deo je rezervisan samo za prolaz pešaka?? To je valjda velikodušni svetski standard modernog i uspešnog? Nešto nalik konačnom rešenju Jevrejskog pitanja, ali ovaj put za one koji ne žele kolima u centar grada nego su se baš zainatili da idu peške ili biciklom? I to zbog čega? Da bi fasada jedne privatne zgrade bila nešto pomerena ka najzagađenijem i najbučnijem delu kružnog toka, a svi zajedno imali manje vazduha? Da bi ogromne mase ljudi iz metroa izlazili direktno u nečiiji tržni centar? To je znači taj veličanstveni "dobitak", a gubitak je ... ma neću da nastavljam, isuviše je glupo nekome objašnjavati šta za infrastrukturno hendikepirani Beograd znači kvalitetno rešavanje par čvornih mesta kao što je Slavija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515561#p515561:2zthsb77 je napisao(la):
spatiotecte » Sun Feb 11, 2018 2:18 am[/url]":2zthsb77]Koliko moras biti retardiran da crtas bici staze preko granitnih ploca

Samo za frtalj r e t a r d a manje od postavljanja biciklisticke staze tik do staze za slabovide, a koji se uglavnom krecu uz pomoc stapa. Stap u kontaktu sa zicama tocka nece bas da bude "srecan" dogadjaj... :bash:
 
Isto onoliko retardiran kao i oni koji su rekonstruisali onoliku Slaviju, a nisu pomerili centar kružnog toka ni proširili trotoare.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
A ormarici edb bespotrebni sto su pobjegli iz linije kocke
Mogli su granit okretati drugacije za bic staze plus linije od bjelig kamena
Mada ja mogu da svarim linije kad se ne bi brisale
 
Mnogi bi hteli kvalitetno, osmišljeno rešenje koje će se uklapati u buduće planove, ali činjenica je da dobijamo nekvalitetno, jeftino i bez ikakve ideje za budućnost.

Linije po granitu samo pokazuju da nisu uključili mozak prilikom projektovanja.

Mi bici staze stavljamo na već postojeću infrastrukturu (budžimo), a renoviranje cele ulice ili trga mora da precizno razgraniči pešake, bicikliste i motorna vozila, tj, da osmisli njihova kretanja.

Ja ne znam ni za jedno renoviranje koje je to precizno razgraničilo (osim sa četkom i farbom).

Pardon, znam samo za park iza SIV-a.
 
Isto to imaš i na Terazijama tamo je čak i naknadno izgradnjen prolaz u prizemlju objekta, a tu je već unapred tako planirano. Ne razumem šta je tu problem.
Untitled.png

Untitled2.png
 
У приземљу које зграде са стране до Немањине су мислили да убаце улаз у подземни пролаз?
 
Meni je to rešenje na Terazijama odlično, ali vrv mora unapred da se tako planira. Ili da Grad plati nekoj zgradi (vlasniku) taj prostor (prizemlje i podrum)
 
Дефинитивно је тако најелегантније. Мада у овим примерима горе искоришћена је колонада, на колико знам колонаду има једино зграда НБС.
 
Kad pricamo o Slavija uvek se koncentrisemo na miticevu rupu, parking, ali po meni komepletna strana iz Nemanijine zahteva paznju od Kralja Milutina do Bulevara Oslobodjenja. Neko ce reci pa tu ima i lepih malih zgrada, zasticenih anananana itd, itd. Ali realno ta strana treba da se prilagodi novoj slaviji a to je po meni staklenizam. Na slici su po meni kandidati za rusenje.....da napomenem hotel De-Lux po meni treba da leti i da se taj deo prosiri za pesake.

2 zgrade od Bul. Oslobodjenja do Deligradske su lepe ali realno su kao dupe i oko, isti slucaj sa zgradama od Deligradske do Kralja Milutina- vezu sa vezom nemaju.

Eto ja bi se igrao sa nekim renderima da znam, ako neko zna dobru on-line free aplikaciju nek seruje pa cu probati da iznesem svoje vidjenje )))
 
Ja бих пре рушио оне грдосије у позадини. Зграда до мека треба да се врати на оригиналну висину од пре бомбардовања у 2. светском рату. Kaлкани могу да се замаскирају муралима. За Лукс се слажем, али не и да Славија треба да буде сва у стаклу. Главна мана из пешачког угла ове стране до Немањине и Булевара ослобођења јесте што није центрар кружног тока померен ка Митићевој рупи, Београдској улици и данашњем платоу, да центрар кружног тока буде негде у оси Београдске улице. Било је простора за то, а тако би се добио простор и за подземне пролазе, и за шири тротоар и са бициклистичком стазом (нормалном од асфалта а не исцртаном на граниту) и за дрворед на страни до Немањине који би замаскирао несклад висина објеката у Делиградској и Краља Милутина са објектима на угловима са Славијом.
 
Slaviji lux treba temeljna rekonstrukcija i uklanjanje usranih reklama, nadam se da će novi vlasnik tajkun uložiti u fasadu.
 
Vrh