Iskoristio sam priliku da na Slaviji napravim par slika i pogledam tačne širine trotoara. Ubrzo je postalo očigledno da rešenje Slavije koje skoro svi ovde zagovaraju, sa gradnjom na parkingu, nije samo manje kvalitetno nego je i FIZIČKI NEMOGUĆE ako želimo da ostanemo u granicama trenutnih katastarskih linija, tj samo na javnom zemljištu.
Moramo poći od toga da će svako konačno rešenje iz niza raznih razloga zahtevati neke podzemne prolaze. Ili nadzemne. U svakom slučaju biće više nivoa. Pitanje je, gde ćete staviti ulaze u te prolaze do drugih nivoa? Evo kako stoje stvari sa potrebama i mogućnostima.
Ovo je širina ulaza u podzemni prolaz na Terazijama
Pogledajte prilog 4
Ovo je širina trotoara koja omogućuje da ljudi zaobiđu taj prolaz i produže pravo.
A ako se na parkingu podigne neka zgrada, onda širine trotoara na Slaviji ne mogu biti veće od ovih sad. A to je ovoliko:
Na strani Slavije gde je Mekdonalds
Pogledajte prilog 2
Baš pored njega
Pogledajte prilog 1
Kako uopšte zamišljate da ovde uglavite ulaz u podzemni prolaz i da još ljudi mogu da ga zaobiđu? Smanjenje prečnika kružnog toka ne dolazi u obzir, pošto je saobraćaj i ovako problematičan.
Još je gore sa druge strane, pored parkinga. Između ivice kolovoza i granice budućeg privatnog zemljišta ima samo ovoliko mesta. Gde ovde može da bude ulaz u podzemni prolaz? Ili čak bilo šta drugo sem uskog trotoara?
Pogledajte prilog 3
Zaključak je jednostavan i podržava ono što sam vam odmah rekao. Ovde trenutno NEMA dovoljno mesta i to bi zaista trebalo da do sada bude očigledno. Ako se na parkingu napravi bilo šta, Slavija se praktično i ne može rešiti.
A što se tiče Branislava Jovina i njegovog starog rešenja, ono je sad ionako neostvarljivo pošto bi zahtevalo rušenje, pa i na to možemo zaboraviti. Meni zaista ne pada na pamet ništa drugo što je dovoljno jeftino, izvodljivo i kvalitetno sem plana o proširenju na parking i ćošak Mitićeve rupe koji sam vam predložio.