Šta je novo?

Trg Slavija

misHic":1g3wmiqq je napisao(la):
Mozete samo da fantazirate o pesackim koridorima...
Naravno da fantaziramo, forumi su idealno mesto za to. U zadnjih 50ak godina je bilo puno konkursa vezanih za Slaviju, bilo je po njima puno fantaziranja, neki put su se graničili sa SF-om, tako da je tvoja ideja o podzemnoj Slaviji više puta elaborirana, istina ne sećam se da je neko predlagao i toliko masivno ozelenjavanje i to mi se sviđa. Naravno, kao što reče stf, blokovi moraju da se konačno formiraju kako bi trg jednom dobio oblik pravog trga.

wankdorfplatz-bern-a24303148.jpg

topelement.jpg


Ja bi lično voleo da vidim ovo što se radi u Bernu na Slaviji, pogotovo što, sem močvarnog tla, nema većih prepreka u vidu arheološkog nasleđa. Nije ono ni toliko manje od Slavije, nekih 60 metara u prečniku (Slavija je oko 90) tako da bi sve to moglo, samo kad bi bilo političke volje u malo bogatijem društvu nego što je naše.
Istina, sve ovo je dodatno otežano i poskupljeno metro-stanicom koja bi morala da bude ispod cele priče, tako da bi prvo ona morala da se uradi, pa tek onda nivo -1. Priznaćete da je to ipak dobar zalogaj čak i za Švajcarce i Japance, a mi možemo samo da fantaziramo po forumima i ponekom konkursu.

Ovaj novi konkurs, koliko vidim, se ograničio na rešavanje regulacije saobraćaja i fontanu u sredini, tako da je jasno kakva je trenutna politička volja kod nas po tom pitanju. Ovaj konkurs će biti raspisan u cilju kratkoročnog šminkanja ali sledeći mora da obuhvati i ozbiljnije rešavanje trga i u trećoj dimenziji. Čak i megalomanska rešenja, ako su pametno postavljena, mogu da se upotrebe kao odlična baza za jedan kvalitetan dugoročan plan. Za nekih 10-15 godina bi mogli da urade metro stanicu, pa nekih 10 tak godina kasnije da spuste individualni saobraćaj pod zemlju (dotle vozila neće biti toliki zagađivači jer ionako neće biti više nafte, tako da će i problem ventilacije biti neuporedivo manji).

Ili to, ili da čekamo da scene iz Petog Elementa postanu stvarnost... :cool:

56F966C65B9BAB1D99159DD3B86CF6.jpg
 
Jbš mi sve, ja kad sam pustio ovaj prilog bio ubeđen da sam ga već gledao pre nekoliko meseci. Pogledam datum postavljanja na YT - piše lepo 23.3. Odem na sajt Studija B, kada tamo stoji postavljena vest.

A šta je novo?

Ništa :blah:
 
O prilogu :blah: :blah: :blah:
Ne znam zašto ali se nadam da dogodine necu više čuti za Vasovića , pa takva rekonstrukcija ko i 13 prase . . .
-Spomenik ce da pomeraju , niko ne kaže šta će sa grobom i ostacima. . .
-Pešake podzemlju,. . . pa kome se onda fontana pravi
-Da vide pešaci šta ima novo u podzemnom prolazu - pravljenje tržnog centra sa garantovanom posetom - pare, pare
-Da limenko i trola ostanu u kružnom toku. . . . pored ukaznog i pokazanog postojeceg puta. . .
šta reći Vasoviću, Vasoviću . . . :blah: :blah: :blah:
 
Fontana može da se gleda iz daljine, a podzemni prolazi su 1.faza za Metro stanicu.. :kafa:
 
Па, иду зацртаним путем без да погледају лево или десно....мада, морам признати да смо и Зидар и ја забрљали тиме што смо закаснили са пројектом који је требао да буде представљен још јесенас. Наравно, то не значи да би га узели у разматрање.....

Све у свему, јасно је и њима да принцип "пешаци под земљу" није добар па га желе нашминкати неким "галеријама" и којечиме....мој одговор на сва та пресеравања је: Зелени венац Подземни пролаз који је фино осмишљен, дизајниран, и дорађен као галерија и уз све то уведен видео надзор изгледа као периферија Делхија после 3 светског рата.....зашто би на Славији било другачије?
 
2012":1hn2xbve je napisao(la):
Fontana može da se gleda iz daljine, a podzemni prolazi su 1.faza za Metro stanicu.. :kafa:
Koliko razumeh nece biti spojeni podzemni prolazi.
 
Traži se glavni projekat za Slaviju i Bučevar oslobođenja:

Четвртак, 07. јун 2012.
Град Београд – Агенција за инвестиције становање

Јавни позив за израду главног грађевинског пројекта реконструкције трамвајске пруге, контактне мреже, коловоза, тротоара и инфраструктуре у Булевару ослобођења, од Славије до ветеринарског факултета

На основу члана 72. став 1. тачка 1. Закона о јавним набавкама

ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДА
Агенција за инвестиције становање

Београд, Трг Николе Пашића 6

упућује

ЈАВНИ ПОЗИВ
за подношење понуда у отвореном поступку за
ИЗРАДУ ГЛАВНОГ ГРАЂЕВИНСКОГ ПРОЈЕКТА РЕКОНСТРУКЦИЈЕ ТРАМВАЈСКЕ ПРУГЕ, КОНТАКТНЕ МРЕЖЕ, КОЛОВОЗА, ТРОТОАРА И ИНФРАСТРУКТУРЕ У БУЛЕВАРУ ОСЛОБОЂЕЊА, ОД СЛАВИЈЕ ДО ВЕТЕРИНАРСКОГ ФАКУЛТЕТА, СА УРЕЂЕЊЕМ ТРГА СЛАВИЈА И ПОДЗЕМНИМ ПЕШАЧКИМ ПРОЛАЗИМА


Предмет јавне набавке услуга је израда главног грађевинског пројекта реконструкције трамвајске пруге, контактне мреже, коловоза, тротоара и инфраструктуре у Булевару ослобођења, од Славије до Ветеринарског факултета, са уређењем трга Славија и подземним пешачким пролазима.

Право учешћа имају сва заинтересована лица која испуњавају обавезне услове за учешће у поступку јавне набавке, у складу са чланом 44. Закона о јавним набавкама, као и све услове из јавног позива и конкурсне документације. Испуњеност услова из члана 44. Закона о јавним набавкама понуђач доказује документима из члана 45. Закона о јавним набавкама, а у складу са захтевима из конкурсне документације и јавног позива. Ако понуђач има седиште у страној држави, документација за доказивање услова мора бити издата од стране надлежног органа државе у којој понуђач има седиште и преведена на српски језик. Сва документа којима се доказује испуњеност услова из члана 44. Закона о јавним набавкама могу се достављати у неовереним копијама осим банкарске гаранције за озбиљност понуде, писма о намарама банке за издавање банкарске гаранције за добро извршење посла и писма о намерама банке за издавање банкарске гаранције за отклањање недостатака израђене техничке документације, које се достављају у оригиналу.

Понуђач је у обавези да, између осталих докумената, уз понуду поднесе и:
1) Оригинал неопозиву, безусловну, наплативу на први позив без права приговора, банкарску гаранцију за озбиљност понуде, са роком важности минимум 90 дана од датума отварања понуда односно до истека рока важности понуде, у износу од 3% од вредности понуде са ПДВ-ом, којом се гарантује да ће Наручиоцу платити укупан износ по пријему првог позива Наручиоца у писaној форми и изјаве у којој се наводи да је:
- понуђач изменио или опозвао понуду за време трајања важности понуде, без сагласности Наручиоца;
- понуђач, иако је упознат са чињеницом да је његова понуда прихваћена од стране Наручиоца као најповољнија, одбио да потпише уговор, сходно условима из понуде;
- понуђач није успео или је одбио да достави тражену банкарску гаранцију - за добро извршење посла.
Банкарска гаранција ће се сматрати неисправном уколико не садржи све напред наведене елементе.
Банкарска гаранција за озбиљност понуде ће бити враћена понуђачу, након закључења уговора, даном достављања банкарске гаранције за добро извршење посла.
2) Оригинал писмо о намерама банке за издавање неопозиве, безусловне и наплативе на први позив без права приговора, гаранције за добро извршење посла, у износу од 10% од вредности уговора (са ПДВ-ом) и са роком важности гаранције годину дана од датума потписивања уговора.
3) Оригинал писмо о намерама банке за издавање неопозиве, безусловне и наплативе на први позив без права приговора гаранције за отклањање недостатака израђене техничке документације, у износу од 5% од вредности уговора (са ПДВ-ом) и са роком важности од 6 месеци почев од примопредаје техничке документације са позитивним извештајем о извршеној техничкој контроли и свим потребним сагласностима надлежних органа.
Понуђач мора да поседује довољан кадровски капацитет, то јест Пројектантски тим од 20 стално запослених лица, који су носиоци личних лиценци број 315 или 312, 350, 370, 314, 372, 491, 353, 330, 373, 300, 310, 333, као и лице са положеним стручним испитом за ВСС управе за заштиту од пожара и лице са положеним стручним испитом за координатора за безбедност и здравље на раду у фази израде пројекта.

Понуђач мора да поседује референце да је извршио услуге сличне предметној јавној набавци, у периоду у протекле 3 (три) године (2009., 2010. и 2011.), у укупној збирној вредности од најмање 40.000.000,00 динара са ПДВ. Под услугама сличних предметној јавној набавци подразумева се израда пројеката који се односе на изградњу/реконструкцију/санацију трамвајске пруге са припадајућим саобраћајницама.

Неопходан финансијски капацитет понуђач испуњава ако, у претходне три обрачунске године, није пословао са губитком.

Понуђач мора да поседује довољан технички капацитет, и то минимум 4 GPS пријемника, 2 тоталне станице, 1 дигитални нивелир, 1 бушаћу гарнитуру, 1 факс, 20 PC рачунара, 3 штампача и 1 плотер.

Понуђач је такође у обавези да достави Потврду понуђача о референцама Одговорних пројектаната у пројектантском тиму. Понуђач има обавезу да достави референце за следеће чланове пројектантског тима: Вођа тима, Одговорни пројектант за трамвајску пругу и саобраћајницу, Одговорни пројектант електроенергетских инсталација и контактних мрежа, Одговорни пројектант саобраћаја и саобраћајне сигнализације, Одговорни пројектант одводњавања трамвајске пруге, коловоза и тротоара, Одговорни пројектант геодетских пројеката, Одговорни пројектант тунелских и подземних конструкција и Одговорни пројектант вертикалног и косог транспорта. Референцама ће се сматрати достављени подаци о појединачним извршеним услугама израде пројектне документације за изградњу/реконструкцију/санацију трамвајске пруге са припадајућим саобраћајницама, и то минимум 2 референце. Одговорни пројектант вертикалног и косог транспорта доставиће референце о појединачним извршеним услугама израде пројектне документације објеката вертикалног или косог транспорта. Одговорни пројектант тунелских и подземних конструкција доставиће референце о појединачним извршеним услугама израде пројектне документације тунелских или подземних конструкција.

У конкурсној документацији дато је ближе упутство у вези врсте доказа и начина доказивања испуњености обавезних услова, а у зависности од тога да ли понуђач наступа самостално или са подизвршиоцима или као група понуђача која подноси заједничку понуду.

Понуђач може да поднесе само једну понуду.

Понуђач који је самостално поднео понуду не може истовремено да учествује у заједничкој понуди или као подизвршилац.
Непосредан увид у конкурсну документацију, Наручилац ће омогућити свим заинтересованим лицима од дана објављивања јавног позива, сваког радног дана од 10 до 16 часова, на адреси Градска управа Града Београда, Агенција за инвестиције и становање, 11000 Београд, Трг Николе Пашића број 6, III спрат, канцеларија број 314, до истека рока за подношење понуда. Увид у конкурсну документацију у име заинтересованог понуђача може обавити само лице које приложи писано овлашћење.

Конкурсна документација се може преузети на адреси: Градска управа Града Београда, Агенција за инвестиције и становање, 11000 Београд, Трг Николе Пашића број 6, III спрат, канцеларија број 314, (у даљем тексту Наручилац), сваког радног дана од дана објављивања јавног позива у времену од 10,00 до 16,00 часова уз подношење овлашћења за преузимање конкурсне документације и доказ о уплати 1.000 динара на име трошкова умножавања и достављања конкурсне документације која су неповратна. Уплата динарског износа се врши на рачун Градске управе број 840-742341843-24, модел 97, позив на број 93-501-24-12, сврха уплате: надокнада за конкурсну документацију и трошкове банке.

Понуђачима који упуте захтев за достављање Конкурсне документације, уз доказ о уплати наведеног износа за умножавање и доставу, иста ће бити достављена у року од два дана од дана пријема захтева. Накнада за умножавање и доставу конкурсне документације је неповратна.

Заинтересовано лице има право увида у конкурсну документацију, на месту и у времену предвиђеном за преузимање конкурсне документације.

Понуђачи су дужни да понуду сачине према упутству Наручиоца и да је поднесу у року од 30 дана од дана објављивања јавног позива у „Службеном гласнику РС”, до 9 часова, без обзира на начин подношења, у запечаћеној коверти, преко писарнице на адресу: Градска управа Града Београда, Агенција за инвестиције и становање, Трг Николе Пашића број 6, Београд, са назнаком »Понуда за јавну набавку услуга – израда главног грађевинског пројекта реконструкције трамвајске пруге, контактне мреже, коловоза, тротоара и инфраструктуре у Булевару ослобођења, од Славије до Ветеринарског факултета, са уређењем трга Славија и подземним пешачким пролазима, (број јавне набавке 17/12) – НЕ ОТВАРАТИ«. Рок за подношење понуда почиње да тече од првог наредног дана од дана објављивања јавног позива у „Службеном гласнику РС”. Јавни позив објављен је у „Службеном гласнику РС” у броју 42 од 30. априла 2012.

Понуђач је дужан да на полеђини коверте назначи назив, адресу, телефон, факс, e-mail адресу и контакт особу, а на предњој страни коверте да стави заводни печат са бројем и датумом понуде.

Не прихватају се понуде са варијантама.
Понуда се подноси на српском језику.

Понуда мора бити јасна, недвосмислена, читко попуњена, оверена печатом и потписана од стране одговорног лица понуђача.

Јавно отварање понуда ће се обавити након истека крајњег рока за подношење понуда, у 9.30 часова у просторијама Градске управе Града Београда, Агенције за инвестиције и становање, III спрат, канцеларија број 314, Трг Николе Пашића број 6, Београд, уз присуство овлашћених представника понуђача. Представници понуђача су дужни да доставе овлашћења за заступање. Овлашћење мора да буде оригинал, заведено код понуђача, оверено печатом и потписано од стране одговорног лица понуђача. Овлашћење се предаје Комисији за јавну набавку, непосредно пре почетка отварања понуда. Уколико последњи дан рока пада у нерадни дан, рок истиче првог наредног радног дана.

Понуде достављене по истеку рока за подношење, сматраће се неблаговременим и неће се отварати, а Наручилац ће их по окончању поступка отварања вратити неотворене понуђачима, уз повратницу, са назнаком да су поднете неблаговремено.

Рок важности понуде је минимум 90 дана од дана отварања понуда.

Рок за извршење предметне услуге је 5 месеци од дана писаног обавештења Наручиоца да отпочне са израдом предметног пројекта.

Критеријум за избор најповољније понуде је најнижа понуђена цена.
У случају да два или више понуђача поднесу понуде исте вредности, Наручилац ће извршити избор најповољније понуде оног понуђача чија понуда буде поднета раније.

Оквирни рок у коме ће Наручилац донети Одлуку у вези предметне јавне набавке је 30 дана од дана јавног отварања понуда.

Контакт особе за додатне информације: Ненад Илић, дипл.саоб.инж., телефон: 321-6088 и Сања Цветановић, дипл. правник, телефон 3216-110.
(број јавне набавке услуге 17/12)

Izvor: Grad Beograd

Da mi je samo znati kako je danas četvrtak, 7. jun 2012. :D
 
A ja bas mislio da ucestvujemo na Tenderu ali namamo faks :rolleyes: (osim ako misle na fakultet :D )

Понуђач мора да поседује довољан технички капацитет, и то минимум 4 GPS пријемника, 2 тоталне станице, 1 дигитални нивелир, 1 бушаћу гарнитуру, 1 факс, 20 PC рачунара, 3 штампача и 1 плотер.


Sada ozbiljno, je li izvodljivo da zajedno sa nekom projektantskom firmom predlozimo nase resenje Slavije bez Sina?

Imamo dobro resenje, imamo ekipu na forumu koja bi ovo cak i mogla da odradi, samo nam fali preduzece koje ce doneti neophodne administrativne garancije.
 
To mi je totalno bezveze uslov koga briga ociu li ja dati nekom da odradi dio posla geodetsku podlogu ili nesto drugo ali faks je zakon nemas faks nema posla za mejl nisu culi :/
 
Imamo jos od pre par meseci dobar kontakt preko Imamo Plan sa jednom Italijanskom projektantskom kucom, NET Engineering International S.p.A

Mozemo u konzorcijum ili sa njima ili sa Energoprojektom (gde takodje imamo simpatizere)

Kada vec radimo ajde da odradimo do kraja.

Imamo dobro resenje za Slaviju kao osnovu za rad, pravimo tim i javljamo se na tender :D
 
Naravno da se javljamo samo molim te nemoj zadn ji dan da trcim da predajem dokumentaciju.Kad se dovlacis u bg na PM :)
 
zidar
Nemoj slučajno da u projektu nema česme :laugh:
 
"... И ПОДЗЕМНИМ ПЕШАЧКИМ ПРОЛАЗИМА"

Zar je zasta neophodno terati pesake u pozemlje?
To bi, cini mi se, imalo vise smisla kada bi gradski prevoz imao stanice ispod povrsine i jako sirok podzemni prostor , ovako, samo prolaza radi s jedne na drugu stranu; radije bih polukruzno presao trotoarom preko 1 semafora, nego da silazim i penjem se iz nekih potencijalno klaustrofobicnih i zapisanih podzemnih prolaza...

Hajde da opet uzmemo Bec za primer.
Trg Schottentor, inace stalno prebukiran saobracajem na realtivno malo prostora, ima podzemnu i nadzemnu tramvajsku kruznu okretnicu u centru. Jedna linija ide ka zapadu, druga ka severu grada. Tu je i ulaz za metro stanicu. Prostor ispod zemlje za pesake je prilicno sirok i tu se nalazi lanac "brzih" usluznih objekata tipa pekara i sl.

Schottentor_big.jpg
 
Ja koliko sam shvatio prvobitno je u donjem nivou trebao da ide metro. Ali su jako brzo odustali , te su tuda proterali tramvaj.

Mislim bar sam ja takve price cuo
 
zidar":1w5mioy0 je napisao(la):
A ja bas mislio da ucestvujemo na Tenderu ali namamo faks :rolleyes: (osim ako misle na fakultet :D )

Понуђач мора да поседује довољан технички капацитет, и то минимум 4 GPS пријемника, 2 тоталне станице, 1 дигитални нивелир, 1 бушаћу гарнитуру, 1 факс, 20 PC рачунара, 3 штампача и 1 плотер.


Sada ozbiljno, je li izvodljivo da zajedno sa nekom projektantskom firmom predlozimo nase resenje Slavije bez Sina?

Imamo dobro resenje, imamo ekipu na forumu koja bi ovo cak i mogla da odradi, samo nam fali preduzece koje ce doneti neophodne administrativne garancije.
У питању је намештен тендер, једино је питање да ли је унапред одређен победник ЦИП или ЕНЕРГОПРОЈЕКТ. Постоје два начина на која "Имамо план" може утицати.
1) Открити ко је унапред одређен победник, и утицати код њих да помере трамваје на запад Славије и Булевара Ослобођења. Фикс идеју подземних пролаза, иако је већина форумаша одбацила, може бити само поправљана и буџена. На пример, да избоксујемо да сви подземни пролази буду спојени, а да постоје лифтови за инвалиде, старе људе, родитеље са бебама, бициклисте.
2) Ићи на јавну кампању другачијих решења, којих је већи избор, уз критику наметнутог као мање доброг.
 
Mislim da je u pitanju CIP jer oni radise Bulevar,Savsku,projekte na NBG i tako dalje.

Mislim da je ta ideja kontra kampanje dobra,pogotovu ako se ukaze da ne planiraju da spoje podzemne proalze sto je blesavo.Valjda je i poenta prolaza da mozete uci na cosku Beogradske i Kralja Milana i izaci kod novog hotela Slavija na cosku Bulevara Oslobodjenja i Slavije.
 
Спајање пролаза под обавезно!!

Ако ћете да шаљете неке мејлове у вези тога, или неку петицију, потписујем/шаљем и ја!
 
Zar nije jeftinije napraviti zelenu pešačku ,,kapu,, nad Slavijom ?

Iz kog veka su ta saob-arht. rešenja pešake u podzemlje :bash:
 
Направити неку верзију кружне пасареле је далеко хуманије, чистије, и јефтиније решење....
....још један доказ да су се наши урбанисти заглавили у 1950-им...
 
Ne da su zaglavili, nego idu i u nazad , tuga. . .

Nisam siguran ali mislim da je Bigvlada još davno na BB postvljao
tadašnje futurističke primere zelenog natkrivanja takvih saobracajnica,i dr. javnih prostora
ako uspem da iskopam postaviću nj. primere ovde kao jeftinija i bolja rešenja
 
@stf

па да, то је добро решење, али не за Славију. одмах сам се сетио Lujazui у Шангају. Изгледа страва...али зато што имаш шта да видиш, на славији нећеш још дуго...а и људе мрзе да се пењу. по мени би баш морали да направе баш благо нагнуте степенице.

Но мислим да је проблем јер би неки делови пасареле били преблизу зграда, па мислим да је то лош избор, што због безбедности што због приватности, додатне буке ноћу и сл. а спуштање у подземље предвиђа метро станицу+ствара нови ниво приземља за локале..

lujiazuitrafficcircle.jpg
 
Vrh