Šta je novo?

Trg Slavija

Deo o Slaviji iz dodatka "Vreme Beograda" (pamflet Grada Beograda koji izlazi uz nedeljnik "Vreme"):

1055303_Slavija_fontana_Cip_i_Barcelona.jpg


PREKO SLAVIJE ZA DVA I PO MINUTA: Po uzoru na evropske prestonice, projektom uređenja jednog od najprometnijih, a dugo zapostavljanih trgova, Slavija će dobiti sasvim novo lice. U planu su izgradnja pešačkih tunela i izdvajanje tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja po obodu trga. Preuređenje donosi bezbednije kretanje pešaka i povećanje protoka vozila – nadležni smatraju da će se preko Slavije putovati duplo manje nego ranije, a to je ono što Beograđani sa nestrpljenjem iščekuju.

Tanji D. sa Crvenog Krsta Slavija je nezaobilazna na maršruti od kuće do posla. Ukoliko pešači, kaže da joj je potrebno najmanje pet minuta da bi prešla pešački prelaz.

"Izmeštanje tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja je odličan potez, smanjio bi se veliki broj udesa koji se dešavaju upravo zbog ukrštanja automobila i tramvaja. Prvenstvo prolaza u kružnom toku niko ne poštuje, ni vozači, ni pešaci, zato smatram da su podzemni pešački prolazi logično rešenje", kaže Tanja D.

Izgradnja podzemnih pešačkih prolaza biće predmet konkursa na kome će se odlučivati i o izgradnji muzičke fontane u središnjem delu trga. Muzička fontana na Slaviji, sa svetlosnim efektima, rešenje je po uzoru na Magičnu fontanu u Barseloni, lociranu na Španskom trgu. Magična fontana u Barseloni izgrađena je davne 1929. godine. Arhitektonski konkurs za idejno rešenje domaće magične fontane biće raspisan nakon formiranja Gradske skupštine.

Izvor: Vreme Beograda
 
Hajde fontana kakva god da je potrebna je
al odakle tolika potreba da od kruga, na silu se pravi kvadrat :rolleyes:
izvinjavam se na izrazu ali to doživaljavam kao čisto silovanje prostora :notok:
 
O saobraćajnom rešenju se zaista može diskutovati, o čemu se uostalom dosta pisalo povodom predlaga ljudi iz "Imamo plan" grupe, ali nekakvog silovanja i pretvaranja kruga u kvadrat zaista nema. Iako je u sredini trga krug, on ima jasno četvrtasti oblik:

slavija.png
 
да ли ико мисли да овим сужењем капацитета славија добија на проточности??

славија је добра баш зато што када је колона за једну улицу ти углавном можеш све њих да заобиђеш. ма славији сметају само пешаци и саобраћајци.

треба занимљиве пролазе који повезују цео круг а не да идемо горе-доле ко по камилама и то би било сјајно. доле локале, неке лантерне због природне светлости и ето проточности. славија никада неће бити трг у смислу окупљања људи пре него што је саобраћајни чвор.
 
Pomenuse jedna profesorka sa saobracajnog da je i planirano 1980tih da se izmeste sine otprilike ovako kao po ideji imamo plan grupe.
 
аутомобили и аутобуси под земљу, трамваји и пешаци на површину, знамо како код нас изгледају подземни пролази за пешаке, боље да их нема
 
@ Vucko

Занимљиво. Вероватно им је тад понестало новца. Данас је то много теже изгурати, јер не постоји више план развоја града у широј слици, већ се све завршава на тривијалним стварима типа, 20 паркинг места, 2 дрвета, три бандере више и десетак побуњених станара..... више нема људи са мудима, којима је битан развој града као целине.

@ Vladanc

Свако ко подржава подземне пролазе за пешаке тешко да их је икада користио, или их тако ретко користи да га уопште није брига. Тј. не излази из кола.

Јер, потпуно игнорисати стање пешачких подземних пролаза које данас имамо не може се другачије описати. Увек поменем Зелени венац који је најелегантнији подземни пролаз у Бг а изгледа као периферија Бејрута.
 
Mislim da se zaboravlja da su podzemni prolazi na Slaviji ujedno i ulazak u metro stanicu na linji 2,a gradski arhitekta izjavi...da ce poceti radovi i pre nego sto se zna kota metro stanice, jer ne moze da se vise ceka Egis.. :kafa:
 
Tamo je ucrtana stanica metroa na slaviji na liniji 2.Mislim da su se dogovorili sa egisom i da su usaglasili planove.A to mi i budi nadu da ce svi podzemni prolazi biti povezani jer nije bilo konkretnih informacija oko toga do sada
 
mekbejn":1e5ea40z je napisao(la):
Spajanje podzemnih prolaza (+rampe) FTW :)
Рампе би онда морале да буду дугачке 60 метара. Где би их уклопио? У просторном смислу, много је лакше направити рампе за аутомобил, јер за разлику од испреплетаних пешачких токова, рампа за друм би могла бити до суседних улица.

:violina:
300a6oi.jpg
 
Pa ako ne budu povezani podzmni prolazi odmah to bi bio skandal.

edit: što se rampi tiče, mislio sam na biciklističke. Za to jeste potrebno dosta prostora, ali na kraju krajeva može i da se improvizuje neko rešenje:
primer 1. Kao na stapeništu Brankovog mosta, samo se doda 1-2 staze kojima se gura bicikl. Jeftino
primer 2. Terazije tj. lift za invalide - u nekoj malo drugačijoj izvedbi. Skupo.
 
2012":paecoaxa je napisao(la):
Mislim da se zaboravlja da su podzemni prolazi na Slaviji ujedno i ulazak u metro stanicu na linji 2,a gradski arhitekta izjavi...da ce poceti radovi i pre nego sto se zna kota metro stanice, jer ne moze da se vise ceka Egis.. :kafa:
Какве то везе има?!

Па чињеница да ће Славија бити метро станица је разлог више да се подземни пролази не раде САДА.

Која је то глупост. Да би подземни пролази заиста били улаз у метро станицу, потребан је конкретан и целокупан грађевински пројекат метро станице, који је немогућ без целокупног конкретног пројекта метро трасе.....

подземни пролази у овом тренутку су чисто мазање очију грађанима и бахато бацање новца а ја не могу да верујем да ико на то може да наседне тако лако....!

Када се буде радила метро станица, цела Славија има да се поново руши, као и сви подземни пролази.
 
Slazem se ja..samo sam podsetio na njegovu izjavu.. :kafa:
 
подземни пролази у овом тренутку су чисто мазање очију грађанима и бахато бацање новца а ја не могу да верујем да ико на то може да наседне тако лако....!

+1 :)
 
Разговарајући данас на Миксеру са посетиоцима, дошао сам до једноставног закључка како већ САДА побољшати проток на Славији, готово бесплатно: Померити стајалиште за 33 и 48, те излазно стајалиште за 30,39,42,47,59 код паркинга, где су некада стајале 47 и 48. Када се пресаберу сви прилази Славији, пешаци углавном регулишу саобраћај, и без њих би био хаос, осим за Булевар Ослобођења. Ту се ствара мноштво пешака због безброј путника, који морају да преседају са линија из правца Вождовца и Дедиња за Железничку станицу или према Теразијама. Постојеће стајалиште Славија Ослобођења у правцу Славије оставити само за трамваје. Уједно би путници лакше преседали, и уједно не би били проблем капацитету раскрсници. И даље нам остаје систем где аутомобил смета трамвају, а трамвај аутомобилу, али и за то ИМАМО ПЛАН ;)
 
Tako je Karlo. Potvrdjujes moje ranije zapazanje i ukazivanje na cinjenicu da glavni haos na Slaviji stvara ocajan raspored stajalista.

Takodje, kao saobracajac jako je bitna i vazna tvoja izjava da pesaci regulisu Slaviju. Takvu tvrdnju smo dobili i iz Direkcije za saobracaj.

Dragi moji vozaci, da vas pitam nesto. Kada vam, konacno ovi iz vlasti budu makli pesake sa kruznog toka, sta ce se desiti? Procicete Slaviju bez po muke i zaglaviti se na prvim semaforima, jer okolna saobracajna infrastruktura nece moci da primi toliku kolicinu vozila odjednom. KOga cete onda kriviti? Pesake kod Hrama?
 
stf":3h50ddqu je napisao(la):
Takodje, kao saobracajac jako je bitna i vazna tvoja izjava da pesaci regulisu Slaviju. Takvu tvrdnju smo dobili i iz Direkcije za saobracaj.

Dragi moji vozaci, da vas pitam nesto. Kada vam, konacno ovi iz vlasti budu makli pesake sa kruznog toka, sta ce se desiti? Procicete Slaviju bez po muke i zaglaviti se na prvim semaforima, jer okolna saobracajna infrastruktura nece moci da primi toliku kolicinu vozila odjednom. KOga cete onda kriviti? Pesake kod Hrama?

Dezurni krivci su pesaci,onda ce biti semafori i tako dalje.Samo ce se guzve sa slavije preliti na semafore,mozda ce psiholoski biti bolje jer ce vozaci cekati na semaforu kao i u svakoj drugoj ulici ali to se opet svede na istu brzinu i isti gubitak vremena.Samo sto sada nisu krivi pesaci za gubitak vremena vec semafor,a semafor ne mozes da opsujes i da mu zatrubis jer on nije zivo bice.
 
Cak i da se resi problem pesaka, Slavija je bila i bice haos iz jednostavnog razloga sto Srbi ne umeju da koriste kruzni tok niti ce ikada nauciti. Dovoljnoje problematicno samo sa privatnim vozilima, a kada se u jednacinu ubace trole i tramvaji, dobijamo smrtonoski saobracajni koktel.

Salu na stranu, pesaci svakako moraju u podzemne prolaze, tramvaje, trole i buseve saterati uz ivicu kolovoza, a sve ostalo prepustiti kolskom saobracaju uz redovnu kontrolu i usmeravanje po potrebi 24/7. Slavija je crna tacka gde saobracajna policija mora da ima posebnu bazu, sa koje bi se saobracaj uvek pratio i prilagodjavao da ne nastane haos svaki put kada crkne trola, zaglavi se tramvaj, padne kisa ili ne daj Boze sng.
 
Ова тема има 16 страна, а као да има 11116, па је тешко испратити све од почетка. Свако мало се јави неко са причом да су пешаци и градски саобраћај највећи кривци за Славију и да их треба сатерати уз ивицу/протерати у подрум/укинути/додати по жељи.
 
stf":3hf78tyq je napisao(la):
Свако ко подржава подземне пролазе за пешаке тешко да их је икада користио, или их тако ретко користи да га уопште није брига. Тј. не излази из кола.

Људи моји...када дође метро, нећемо излазити из пролаза! Шта причате о некаквим кртицама и шта ја знам. Пролаз испод сајма је нпр одлично одржаван, колико чујем. То је због локала. Тако треба и на славији. Поготово са метро станицом у једном тренутку.

А најелегантнији је онај испод дечанске, код Sony World-а некадашњег. Много су лепо га средили. Троугласт је, има лепо поплочање а страва је и плафон, у складу са основом.
 
zelja87":3ingyg97 je napisao(la):
А најелегантнији је онај испод дечанске, код Sony World-а некадашњег. Много су лепо га средили. Троугласт је, има лепо поплочање а страва је и плафон, у складу са основом.
Ehh, u tom prolazu je pre tridesetak godina bila prodavnica koja je imala, uz 'Jugoton' u Nušićevoj, malo dalje, najbolji izbor (vinilskih) ploča u gradu. To su bila zlatna vremena svih podzemnih prolaza, međutim verovatno zbog besparice i nezainteresovanosti nadležnih, svi do jednog su ubrzano počeli da propadaju tokom 90-ih i pretvaraju se u javne WC-e i đubrišta, kao jedna od posledica sveopšteg pada.
Drago mi je da čujem da se ipak nešto, bar malo, popravlja.
Pravo ogledalo kulture glada je upravo njegovo 'podzemlje'...
 
Vrh