Šta je novo?

Treći bulevar ... propuštena šansa?

sizif":29tikgq8 je napisao(la):
Извини, Жељко, али мислим да овога пута претерујеш. Зграда нити је ружна, нити одскаче од окружења. Тачније, од осталих зграда између Миланковићевог булевара и пруге.
Pa ne odskace zato sto je pored monstrum sa slicnim narandzastim detaljima. :bash:
 
Inace, pocela je izrada temelja na objektu izmedju Pet centra i buvljaka. Ne znam sta je to...?

Videh i ja,bice P+1 visine objekata pored njega.Rok zavrsetka radova pocetak 2012.Izgleda solidno
 
ranko999":kh6x2f8l je napisao(la):
Investitori koji se bave gradnjom mogu da biraju da ne rade ili da rade tako sto nece placati izvodjacu i podizvodjacima radova. Uglavnom grade, duguju i cekaju bolje dane...
kao arhitekta, znam ja i za takve opcije. ali mi je samo chudno kako neki izvodjach udje svesno u prichu u kojoj ce 99% biti prevaren, jer u gradu, po konzervativnim procenama, barem 150 hiljada kvadrata poslovnog prostora nema vlasnika. I onda ako ukombinujesh da se oporavak privrede ne nazire nigde osim na rezimskim medijima, sa tim da se radi o zgradi koja po formi i po lokaciji ne odgovara toliko malim preduzecima i pojedincima kojima trebaju kancelarije nego pre vecim firmama, ceo ovaj gradjevinski projekat zaista postaje misterija
 
Archangel":3djfo9os je napisao(la):
umesto zabrane višespratnica iznad 8 spratova treba da zabrane površinske parkinge na tolikom zemljištu
Не, треба да забране градњу нижеспратница. Па нека се господа удруже и подигну заједничким средствима пар људских зграда.
 
vucko":36h10to5 je napisao(la):
Inace, pocela je izrada temelja na objektu izmedju Pet centra i buvljaka. Ne znam sta je to...?

Videh i ja,bice P+1 visine objekata pored njega.Rok zavrsetka radova pocetak 2012.Izgleda solidno

da li neko ima informacije o ovom projektu?
 
Setih se da imamo posebnu temu o Trećem bulevaru (Milutina Milankovića), pa rekoh bolje je da kačim ovde nego da sve trpamo u Razne projekte.

Za početak, najizvesniji projekat. Erste Group Immorent je na svoj centralni sajt okačio više informacija o kompeksu u Bloku 43:

Sirius
Belgrade, Serbia


80106c4c.jpg


Factbox:

Purpose:
mixed-use (office and hotel)
Number of floors above ground:
GF + 8
Plot area:
9,237 m2
Above-ground gross area (GFA):
30,850 m2
Number of underground levels:
2 (UG garage)
Number of hotel rooms:
153
Number of parking spaces:
339
Architect:
Juergen Edlinger, Dipl. Ing., Erste Group Immorent AG
General Planning:
PROJMETAL a.d. Belgrade, Serbia

A mixed-use project, an A-class office building and a 3 star hotel, are to be built on an excellent location in New Belgrade.
Project design foresees two separate buildings with 9 levels each and a joint two level underground garage on the same
plot. Its modern design creates a new city landmark in Belgrade´s central business district. The project will have highest
environmental standards as both buildings will be the first in Serbia to be certified according to BREEAM standards (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).

Location:

Sirius is located in Block 43 at the corner of Milutina Milankoviça Boulevard and Antifašističke borbe Street; two prominent traffic arteries in New Belgrade. Belexpocentar, Sava Congress Centar and Belgrade Arena are within walking distance.

Infrastructure:

Public bus and tram station 50 m
Train station New Belgrade 100 m
Central train station 3,5 km
Central bus station 3,5 km
„Nikola Tesla“ Airport 13 km
Motorway E-75 400 m

Izvor: Erste Group Immorent

I dva manje izvesna projekta. Prvi je GTC-ijev objekat u Bloku 41, na uglu Bulevara umetnosti i Bulevara Milutina Milankovića. Poznat je i kao "GTC Cube" ili "GTC Square Phase II". Međutim, u poslednje vreme se u planovima GTC-ja više ne pominje ovaj objekat, već se, kada je reč o Srbiji, najavljuje samo tržni centar u blizni Ade.

641.jpg


639.jpg


638.jpg


645.jpg


Investitor: „DEMO INVEST“doo (ćerka firma GTC-ja, prim. HJ)
Lokacija: Blok 41, Novi Beograd
Bruto površina celog kompleksa: 41.200m2

Kompleks se sastoji od tri nezavisna objekta ispod kojih se nalazi garaža.
Planirana je fazna gradnja: svaki objekat sa pripadajućom garažom je posebna faza.

Spratnost:
objekat A1 Po+Pr+6
objekat A2 Po+Pr+6
objekat B Po+P5+5

U prizemnom delu svakog objekta predviđeni su lokali, a na spratovima poslovni prostor za rentiranje.

Sva tri objekta imaju identicnu arhitekturu – velike staklene povrsine sa naglasenim uglovima.
Na ovaj način objekti čine urbanisticko-arhitektonski sklop sa istim oblikovnim elementima koji mestu treba da daju karakter i ucine ga privlačnim za okupljanje ljudi.

Glavni projekat je u izradi.

Izvor: Zapp

Ranije su bili aktuelni ovi renderi:

gtc_cube_005.jpg


Drugi projekat se takođe nalati u Bloku 41, između zgrade TV Arenasport i Europena. Reč je o misterioznom objektu kompanije "Glamp" koji smo nekoliko puta pominjali na forumu. Bilo je informaicja da bi ovaj projekat mogao da ima 12 spratova, ali se nažalost to nije ispostavilo kao istinito:

673.jpg

674.jpg

675.jpg


Investitor: „GLAMP“doo
Lokacija: Blok 41, Novi Beograd
Bruto površina: 16.300m2

Objekat se sastoji iz dve celine, povezane pasarelama.
Objekat A je spratnosti -2+Pr+8+Te. Objekat B je spratnosti -2+Pr+5+Te.
U prizemlju objekta predviđen je ulazni prostor sa pratećim vertikalnim i horizontalnim komunikacijama, lokalima orijentisanim ka ulici Milutina Milankoviča, blokovskoj pešačkoj ulici između ova dva objekta, kao i prema susedima.
Na spratovima su predviđeni kancelarijski prostori.
Garaža je na dve podzemne etaže.

Idejno rešenje potvrđeno 2012.godine.

Izvor: Zapp

Za sva tri objekta su izdate lokacijske dozvole, dok još nijedan nije dobio odobrenje za izgradnju. Jedini o kojem se u poslednje vreme pojavljuju nove informacije je Erste Immorentov kompleks u Bloku 43, i njegova realizacija se čini najizvesnijom.
 
O treceg li bulevara :)
 
Po kvalitetu zgrada definitivno se radi o trece-razrednom bulevaru.
 
Sa druge strane - mislim da previše očekujete od ove lokacije.

Jeste ta ulica širine bulevara i proteže se skoro 3 km, ali lokacije uz nju imaju jednu veliku manu - železnička pruga.

Koji investitor može da računa da će popuniti zgradu velike kvadrature (stanovi ili poslovni prostor, svejedno) sa stanarima/firmama a da pored malo malo prolaze kompozicije, sviraju sirene, škripe kočnice...? To je ravno preduzetničkom samoubistvu.

Treba gledati malo šire, ne samo pogled sa ulice: šta se nalazi iza, šta se dešava i čuje tokom dana...
 
Е па видиш Рељо да смо нормална држава базирана на транспорту робе и људи железницама пруга би била огроман плус управо за овакве "хладне" инвестиције у пословни и продајни простор. Скоро сваки већи европски,азијски или канадски град имају барем један пословни центар са великом железничком станицом у средини.

Оно што јесте огромна мана те локације јесте насип и стање саме пруге и станице као и генерално целог железничког чвора.

Ми имамо практично на тацни могућност за три пословна центра сразмерна потребама града и тржишта око железничких станица - станица нбг,главна (каква год да је судбина исте) и прокоп уз одређено чишћење терена. Уз то,на прокопу већ имамо сандук метро станице.Поред главне је такође некада планирана метро линија а и поред НБГ станице је исто планиран метро.

Ево како би то могло да изгледа,додуше у једно 10 пута већем обиму.

9076384602_b5d5e74c5e_b.jpg
 
Ne bih se složio.

na slici je neki metropolis u kojem već 80 i više godina nema dovoljno prostora za stanovanje i za kancelarije, pa se ide u visinu i gradi se gde god ima mesta, pa tako i tik uz prugu.
I da je ovo na slici i 10 puta manje, opet nije primenjivo na Beograd.

Kod nas je upravo suprotna situacija - poslovnog prostora ima i prevše, a daleko od toga da nema zemljišta za stanove pa da smo primorani da ih gradimo tik uz prugu.

Ko ima potrebu i pare za stan/poslovni prostor ima i izbor, pa mu nije nužno da se useljava tik do pruge. To je i investitorima jasno.
 
Па...Сада већ вековима око железничких станница се групише највећи део укупне привредне активности савког већег града. Простори око желзничких станица кроз историју нигде нису била последња локација за инвестирање већ прва.

Но.слажем се да железничке станице не утичу повољоно на формирање хуманијих урбанистичких целина и зато сматрм да је уклањање колосека главне станице неминовност.

ПС: Налетех на ову одличну слику НБГ-а. Лепо се види шта фали десно у "трећем булевару" као и испред моста на Ади.

8690056421_9c4416c166_h_d.jpg
 
Da, ali upravo to - grupisanje privrednih aktivnosti oko železničkih stanica se u drugim gradovima dogodilo ili planski, ili prirodno.
Pa čak i stari deo grada se na neki način razvijao oko postojeće železničke stanice kao tačke sa koje se ulazi u Beograd.
Na NBG je sve oko pruge planirano znatno drugačije, u vreme kada se NBG razvijao u širinu.
Ova stanica oduvek bila "prolazna", a ne "ulazna".
Nemojmo zaboraviti da ćemo uskoro dočekati - tek 10 godišnjicu završetka III bulevara.
U ovo vreme 2003 godine se sa Tošinog bunara kolima prolazilo nekim stazicama i kroz parkinge da bi se stiglo do npr Bulevara umetnosti.

Na NBG je ceo taj proces išao nekim drugim tokom, tako da je prostor oko pruge na kraju završio kao manje atraktivno zemljište.
 
U Beču se trenutno razvija ozbiljni poslovni centar oko nove železničke stanice:

central-station-gr.jpg


station-3-gr.jpg


Na blizinu pruge nekada treba gledati kao na prednost, a ne kao na manu. Bulevar Milutina Milankovića ima daleko veći potencijal nego što se nama čini.
 
Трећи булевар треба да буде бизнис центар Београда а не блок 26.

Јес да су аутомобилистички урбанисти и предвидели блок 42 као место где могу куле јер су везали развој града уз УМП али се, сва срећа то погодило и са пругом. У сваком случају, дуж тако "нехуманог" потеза не могу да се граде станови, већ само пословни простор. Како се заједно паралелно протежу и УМП и пруга у сваком случају могућности пословног центра су дуплиране.

Сада треба планирати метро мрежу тако да овај потез каче барем две унакрсне линије да би се та могућност удвостручила.

... а за крмаче се не бих бринуо.... када се ситуација поправи и потреба нађе, крмаче ће се минирати и градити куле. Потребно је пружити могућност за исте у виду транспортне инфраструктуре и квалитетан темељ за будућност је постављен.
 
Sve na stranu, sbbkbb, pa ove krmacice su cesto dve ili tri zgrade sa 5,6,7 spratova. Sta bi falilo da u blizini pilona vec sada imamo nekoliko poslovnih zgrada sa 15-20 spratova. Pa jednog dana eventualno jos koja visa. Ali kod nas je ili 5 ili 55...
Da nije solitera u bloku 23, tek bi bila tuga...
 
Previđate jednu bitnu stvar - zgrade se zidaju zbog kvadrata, a ne zbog opšteg utiska kako izgleda grad...
 
relja":3gv3up73 je napisao(la):
Da, ali upravo to - grupisanje privrednih aktivnosti oko železničkih stanica se u drugim gradovima dogodilo ili planski, ili prirodno.

А ко нас спречава да и плански и природно формирамо пословне зоне око железничких станица? Имамо већ скоро све услове за то.И слободно земљиште и жел. станице и планиран метро кроз сваку од њих. Једино нам мртва економија квари концпетцију али смо за то сами криви. Ја сам сигуран да би овде сви причали другачије да нисмо годинама стопирали плазу и многе друге пројекте.

СТФ: Не знам зашто си тако често искључив по питању града? Сутра попунимо један блок или булевар и све после тога стаје? Ту се свака градња завршава? Блок 26 је без обзира на све централна и најбоља локација на Новом Београду и неминовност је његово попуњавање.Можда чак није ни лоше што се стало са тим блоком јер нам је садашња генерација урбаниста,архитеката и политичара доказано неспособна и недостојна дефинисања тог блока.
 
Vrh