Šta je novo?

Tramvaji

Ако може такав концепт да функционише у Војводе Степе, онда може без проблема и овде.
U Vojvode stepe samo jedna autobuska linija deli bastice sa tramvajima, i pritom je solo (33). U Bulevaru dele 4, od toga jedna sa zglobnim vozilima (27).

Inace, nisam protiv prakse da autobus koristi basticu pa i poneko stajaliste isto kaoi tramvaj. Samo kazem da to nije ostvarivo svuda.

I slazem se za zute trake, naravno. Samo, na celom potezu izmedju Djerma, Ustanicke i Hrama svaka zamisao o zutim trakama pada u vodu kada su skoro sve ulice tu 1+1. Hocu da kazem, tom delu grada nema pomoci dokle god se ne krene se sirenjem ulica. Maksima Gorkog, Zicka, Makenzijeva, Cara Nikolaja, deo Krusevacke... sve je to nazalost tebalo prosiriti jos pre 20 godina. Nego se pajseri pravili ludi i odlagali.

A i oni crveni pre njih su bili slepci posebne klase, jer autoputem podelise ceo istocni deo grada na dva dela, a na deonici Autokomanda - Bubanj potok od 20 km, ostavise svega 3 mesta za prelazak preko istog. Od toga samo jedan profila 2+2, sve ostalo 1+1. Geniji, ljubi ih majka.
 
Poslednja izmena:
OK, ne moze svuda, ali npr u Nemanjinoj je autobusko stajaliste odmah do tramvajskog, cak su isti od momenta kad sidju sa mosta do slavije. U Jurija Gagarina slicna prica, kapiram malo ranije se iskljuce 95 i 89 al to sigurno nije tesko izvesti pametnim semaforima. Ili recimo u Tadeusa Koscuska, gde eko2 ide paralelno sa 2 i 11, bez stajanja. E sad, za BKA kapiram da se staje na razlicitim mestima danas, ali to nije nemoguce srediti.
Znam da bi problemi nastali najvise od kvara/sudara/iskakanja iz sina tramvaja, jer sledeci tramvaj ne moze da ga obidje, ali je to ipak mnogo redje od guzvi koje su dva puta dnevno, 6-7 dana nedeljno.
 
U Nemanjinoj postoje stajališta za autobuse ispred Generalštaba. Stajalište za tramvaje u tom delu ne postoje. Kada bi se autobusi terali da voze bašticama i koriste samo stajališta tramvaja na ostrvima, 78 i 83 ne bi imali stajalište od Narodne banke sve dole do Sarajevske. I samim tim bi se izgubila mogućnost presedanja sa tih linija duž Nemanjine na neku od linija duž Kneza Miloša.
 
@Dusan2110
U Nemanjinoj postoje autobuska stajališta kod Generalštaba, a tramvajska ne.
Linija EKO2 ima stajalište odmah po skretanju iz Uzun Mirkove u Pjarona de Mondezira.
 
@Dusan2110
U Nemanjinoj postoje autobuska stajališta kod Generalštaba, a tramvajska ne.
Linija EKO2 ima stajalište odmah po skretanju iz Uzun Mirkove u Pjarona de Mondezira.

Za ovo drugo nisam znao, mislio sam da staje preko puta trznog centra, mada ne izgleda kao da je bitna razlika ovde ili tamo. Za generalstab sam zaboravio, izgleda. Ne znam kako bih to resio osim da sad i tramvaji staju tu, sto nije optimalno za taj vid prevoza, mada je to slicna daljina kao od hrama do slavije, pa sad ko zna.
Nisam ja dao autobuse u tramvajskoj bastici kao nesto sto mislim da je najgenijalnina ideja ikad, samo me je zanimalo sto ne radi tako jer izgleda vrlo jednostavno da se izvede.
 
Da je to uvek najbolje i jednostavno rešenje, bilo bi primenjeno još ranije. Nije ni Gradu u interesu da ima da održava i tramvajsku bašticu i žutu traku sa autobusima. I stajalište na ostrvu i stajalište na trotoaru. Ali filozofije je takva da se očekuje da se autobuske linije povremeno menjaju, i da ih zato ne treba vezivati sa tramvajskim podsistemom i infrastrukturom. I zaista se i menjaju na svakih 10ak godina. Ne sve linije naravno, ali nekoliko njih povremeno doživi neku promenu.
 
Nekada davno,dok tramvaji nisu krenuli Resavskom postojalo je stajaliste na toj raskrsnici,kao sto dan danas staju busevi.
 
Mislim da su ga i daleko pre uspostavljanja kraka kroz Resavsku, ukinuli. Ako me sećanje dobro služi, bilo je tu nekih nesrećnih slučajeva, uglavnom povređivanja i sl. pa je isto ukinuto.
 
Beogradu lepo stoji plava boja 👍🏼
FC006FFE-9F9A-4542-87AB-7D5A980E00ED.jpeg
 
Poslednja izmena od urednika:
Па да би се сликао од стране инсајдера, правила реклама и интриге. Као наручили за Београд. Нема везе што је глупост, нечију је машту нахранио
 
Како је добар ЧКД КТ4 ГБ 2281, машина и по!
Пегла често пругу у Војводе Степе, линија 9.
 
Po novom redu vožnje koji važi od 1. septembra, poslednji devetkin polazak sa Banjice je u 23:15 radnim danom, a samo vikendom postoji još jedan polazak u 23:30. Zbog čega?
 
Poslednja izmena:
Rakovici pre treba nova linija koja bi išla preko Ade na NBG, pa gde god.
Mada realno su stanice van tokova putnika. Trojka je vazda išla prazna, pogotovo od Topčidera.

A ostali gradovi?
Novi Sad veliko da, više linija.
Kao i Niš, ali jedna linija koja bi pokrila "Bulevar" od Stop šopa, Trošarine, Delte, pozorišta, centra, pravnog, do železničke na istok.
Kragujevac sigurno ne, kao ni Subotica.
Poređenje sa Osjekom je loše, jer oni imaju infrastrukturu i samo je održavaju. Koliko god je to i njima neisplativo, a znam da jeste.
 
Bila bi žešća fora da, hipotetički, jednog dana Kragujevac uvede tramvaje a za vozni park, održavanje i delove izabere Ruse pa dovlači vozila, kadrove i delove iz Tatarstana i Sibira, dok iz obližnjih novootvorenih fabrika izlaze Simensi i Škode za Evropske gradove, a koje Kragujevačke ulice odnosno šine više nikad videti neće.

E to bi bio jedan istorijski prizor. Srbija sumirana u jednoj slici/sceni.
WanUnfitAsianporcupine-max-1mb.gif
 
Ако би били Руси, делови би били Из Питера и Твери, као и стручњаци.
Али, Крагујевац неће увести трамваје...

Овој власти није у интересу да развија јавни превоз:
1. Кошта да се направи. Новца у у буџету нема, српске привредне банке не постоје, пара нема.
2. Кошта да би функционисао. Локални буџети су мали, нема новца за електричну енергију, за одржавање за плате запослених - јер сситем неће бити финансијски одржив већ му требају субвенције.

Овако, са швабама се договорили да им чистимо двориште од старих аутомобила, свака кућа има аутомобил, а можда два и три. Свако сипа бензин чија је цена мања од поливине цене на пумпама остало је акциза. Паркинг плаћамо, коришћење аутопута такође, регистрација, осигурања, увоз делова, сервиси. Све цвета. Замисли сад да одједном у Србији будејавни превоз који реално функционише. Тако да Бандерас може да машта колико хоће...
 
Има јефтиних пара за зелену мобилност у европским банкама (примрно ЕИБ, која ће финансирати пругу за Ниш) колико хоћеш.
 
Имамо ли ми средства да дугорочно сервисирамо дугове? Шта Србија производи, што је српско, што не зависи од "инвеститора" који се покупе чим усахну субвенције? И најважније, може ли хипотетички Крагујевац да сам узме кредит да не пита Централу? Или блаже, може ли да сервисира Крагујевац сам тај кредит?
Не мислим да је проблем централизација, већ да је реални производ изузетно мали, да је учешће наше индустрије у таквим пројектима мизерно (јер индустрију заправо и немамо)

И опет, чек и нека се новац обезбеди за изградњу, одржавање је опет на нама, а ми немамо економску снагу да то субвенционишемо (јер самоисплативо неће бити).
 
Mislim da je Edinburg poslednji grad koji je uveo tramvaj u Evropi. Trošak za jednu liniju od 14km sa ostalom infrastrukturom je 776 miliona funti (885m €) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Edinburgh_Trams

Ukupan budžet Kragujevca je 9 milijardi dinara, od čega je za investicije 20% tj oko 15 miliona evra. Znači treba im tačno 59 godina za finansiranje tramvaja bez da ulože i jedan jedini dinar u druge stvari.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ozu
Vrh