Sad jedno kokretno pitanje, pošto se razumeš u funkcionisanje gradskog prevoza u NS. Da li bilo bolje da se predložene linije 1 i 3 spoje u jednu liniju? Koliko bi tramvajskih linija bilo optimalno za funkcionisanje Novog Sada i koliki bi to bio red veličine u odnosu na BG (u smislu odnosa broja vozila i sl.)?
Nije moguće spojiti te dve linije. Imaju potpuno dve različite trase, poklapaju se samo na bulevaru Jovana Dučića na Novom Naselju i to je to. 7 (tramvajska 3) je “ring” odnosno kružna linija, a linija 1 polazi sa potpuno dva druga kraja grada.
Ovo su tri linije koje su zaista i preko potrebne i maksimalno su spajane a da i dalje zadrže istu funkciju i mislim da jednostavnije od ovoga ne može.
Prva linija bi zapravo konačno spojila Futog i Verernik sa glavninom Novog Naselja, išla bi ulicom Dragoslava Srejovića ali samo pod uslovom da se ispuni višegodišnji plan da se ta ulica znatno prošili i pretvori u bulevar. Spojila bi konačno Novo Naselje i Sajmište kroz Hajduk Veljkovu i Novosadskog Sajma, i ono glavno, Futog i Veternik bi konačno dobili direktnu vezu sa centrom grada, dakle bez presedanja. Posle manje više već postoji mnoštvo linija koje idu od centra prema Petrovaradinu, ali bi i tu takođe Veternik i Futog kao i Nova Detelinara dobili vezu sa Petrovaradinom.
Druga linija bi bila još više toga spojila. Takođe bi kretala od poljoprivredne škole i imala bi istu trasu kao linija 1 do kružnog toka u Veterniku, gde bi ova linija nastavila jednom od najvažnijih saobraćajnica u gradu - Novosadskim putem, gde ulazi ogroman broj putnika. Linija bi se nastavila na bulevar Patrijarha Pavla gde bi taj bulevar posle 10 godina njegovog postojanja konačno dobio direktnu vezu sa centrom, budući da tuda trenutno prolaze samo autobuske linije 7A/B koje prolaze samo Bulevarom oslobođenja i pored železničke stanice. Sa Bulevara Patrijarha Pavla linija bi se nastavljala na Liman 4 i 3 koji bi takođe konačno ponovo dobili direktnu vezu sa Klisom i Temerinskim putem koja je preko potrebna već decenijama. Dalje ide Bulevarom i kroz Centar, izbija na Temerinski put i ide do kraja do autoputa, gde bi bilo dobro da se napravi veliki terminus za linije poteza 30, koje bi tu završavale pravac.
Ove dve linije bi svakako morale da imaju dosta jak interval zbog obromnog broja putnika iz ova dva naselja, na 6-7 minita u špicu sigurno, a postojeće autobuske linije bi mogle tada da se znatno prorede.
Linija 3 bi bila samo konvertovana iz autobuske u tramvajsku. Linija 7A/B trenutno predstavlja jednu od najopterećenijih linija u gradu, saobraćaja bukvalno samo širokim bulevarima i idealna je da se zameni sa tramvajem.
Za ove tri linije bi po nekoj mojoj proceni bilo dovoljno 40ak tramvaja, sa minimalnim kapacitetom od oko nekih 160 mesta.