Šta je novo?

Tramvaji

To je tačno, Beograd ima ne samo gomilu podzemnih voda i klizišta (npr ispod Terazija postoji jedan sloj gline, a mislim da svi forumaši znaju da tamošnje pozorište i ''Moskva'' redovno ispumpavaju vodu iz svojih podruma) nego i ako se dobro sećam podatka iz knjige ''Beograd ispod Beograda'' - preko 60 km raznih tunela i skrovišta.

Zato je meni bilo komično kada izađe aktuelni plan za gradnju metroa i ljudi već počnu da dele revije i ocene, a drugi čak počnu da ređaju predloge za pretumbavanje celog površinskog prevoza, kao da će to biti gotovo za 5 dana i kao da se ništa u toku izgradnje neće menjati. A naravno da od kopanja prvog metra tunela u Makišu do izgradnje poslednje stanice u Mirijevu može svašta da se promeni. Trasa, tip, dubina, način izgradnje, budžet...


Naravno to je sve važilo do skora. Sada, sa svim ovim ljudski stvorenim krizetinama koje su pogodile svet pa i nas, zahvaljujući dobrim čikama u belim košuljama u Moskvi, Vašingtonu, Briselu i Pekingu, možemo da se definitivno oprostimo od ove poslednje prilike u 21. veku da Beograd konačno dobije kakav-takav metro.

Jedino se nadam da pare predviđene za metro neće sve biti spiskane na uvoz struje nego da će se gospoda iz Grada pa i Republike smilovati da obnovi ugašeni tender za nove trolejbuse, ili da kupi nove dizel autobuse, ili da makar proširi neku od mreža. Inače Beogradu sledi kompletno saobraćajno urušavanje. Pogotovu sada sa dolaskom 50.000 novih stanovnika, a masa Rusa je navikla da se svuda vozaju u automobilima. A već imamo i svoj korpus Srbendi koje su se navikle na isto, pa samo još što ne idu po cigare do trafike u automobilu.
 
P.S.
^^
Jedino se nadam da pare predviđene za metro neće sve biti spiskane na uvoz struje nego da će se gospoda iz Grada pa i Republike smilovati da obnovi ugašeni tender za nove trolejbuse, ili da kupi nove dizel autobuse, ili da makar proširi neku od mreža.
Tramvaje nisam pomenuo samo zato što ne pratim kakvo je stanje voznog parka, mreže i pravaca. Inače svakako jesam i za njihovo širenje. Nego pošto tramvaji već 6 godina u Beogradu više ne rade nego što rade, a ja retko koristim njihove rute, ne znam više ni koje linije rade, ni koliko vozila je u opticaju ni koji su dalji planovi. Jer svaki dan se neka linija pusti natrag u rad a druga linija skrati ili privremeno ukine pa ni ne stižem da ispratim. Vidim da ljudi čak počinju da sumnjaju i šta će biti sa pravcem ka Rakovici jer su otegli radove u bestraga.
 
Samo trojka valjda ne radi sad. Biće i to jednog dana, samo ko zna koje godine, al neće se sigurno tramvaj ukidati kroz Rakovicu. Jedino što niko živi ne zna kad će se krenuti sa trećom fazom od Košutnjaka prema Kneževcu, koji je i najgori koliko mi se čini. Neko reče da će tramvaj ponovo krenuti 2028. Što je najgore, vrlo moguće ni do tad kako rade. Ako se tramvaj vrati sa izgrađenom prvom i drugom fazom, onda možda i ranije. Dalje ka Kneževcu je sve uveliko devastirano, al može da se uradi naravno, bez da se i tu proširuje Bulevar. Mislim, stvarno ne znam za kad je to uopšte predviđeno.
 
Солетов коментар ме подсети на разговор да кумом пре три недеље. Нисмо се видели дуго, причамо о свему, дотакли се метроа. На моје чуђење да је за метро слушао "да се нешто говоркало" док смо ми овде пенили годинама, то траса то дубина копања само је кратко одговорио: то су све глупости, подземне воде у Београду су толико слабо изучене да свако грађење тих размера је осуђено на пропаст у раном старту. Имао је у виду да свако копање има случајни каракте и да проблеми са водама могу да се јаве касније ако не на цевима и инфраструктури метроа онда на објектима у близини...Кум је грађевинац хидраш.
Hm, verujem da je ipak moguće izgraditi kakav takav kraći tramvajski tunel u centru, ne podcenjujući tvog kuma.
 
И ја верујем да кум не би имао ништа против.
 
Тј ти си присталица копања тунела без обзира колико је јефтиније (и без скривених трошкова) правити на естакади?
 
Тј ти си присталица копања тунела без обзира колико је јефтиније (и без скривених трошкова) правити на естакади?
Ja то нисам рекао. Мој став је, а што сам на теми метро представљао, да у Београду може да се метро направи 60%-70% надземно. Али сам центар града осим приобалне зоне је за подземне системе. То би били најскупљи километри система, али и најкориснији.
 
Dvanaestici pod hitno povećati interval polazaka i dodati još Španaca i Švajcaraca.
 
Zasto ne postoji linija Blok 45. - Zemun ili Zemun - Vozdovac?
 
Постоји линија 9 Блок 45-Бањица. Јесте некад трамвај ишао до Земуна и било би лепо да се то врати.
 
Zašto smanjivati takt dvanaestice ?
Zato što je u pitanju presedačka linija sa prigradskih autobusa za kretanje u centralnoj gradskoj zoni. Ljudi presedaju na već prepune autobuse zato što se sa takvim intervalom na tramvaj ne možeš pouzdati. Živeo sam u Meljaku, i recimo, ako ti je autobus za Vranić u 18:00 sa nenormalnim intervalima na 12 i 13 niko ti ne garantuje da ćeš kada si na Železničkoj stanici Beograd u 17:30 stići do Banovog brda do polaska autobusa.

Tu se ne misli na smanjivanje intervala sa 12 na 11 minuta, već da tramvaj ide ne ređe svakih 7 minuta. Tek tada tramvaj menja način života i navika u prevozu.

Jako zanimljivi su retki i pozitivni slučajevi sa linijom 10, kada je zbog zatvaranja nekih drugih linija išla na svakih 6-8 minuta. U takvim retkim vremenima je to bio stvarno odličan prevoz. Ovakav sistem čini nerazumnim čekati 10 kod Pravnog fakulteta ili Poštanske štedionice, kada znaš da ide tako retko, a 33 i 48 tako često.
 
2143+1444
2143-1444.jpg
 
Koliko treba dokupiti tramvaja da bi vozila isla na svakih 7 min?
Mislim da bi vi koji ste sa Saobracjanog mogli da odgovorite na to pitanje?
 
Sole, pisao koliko puta do sada da tramvaja nema dovoljno, i da svaka zima zadaje velike glavobolje. Otkud uopšte to mišljenje o višku tramvaja? Većina za otpis ili možda generalni remont, Švajcarci pogotovu, koji su odavno odradili ono za šta su poslati, uz par izuzetaka. Od 30 CAF-ova solidan broj nije u radu. Problemi se nižu, nabavka skupih delova za Špance komplikovana, Katice rapidno propadaju, Švajcarci otkazuju usled nemogućnosti adekvatnog održavanja (nema više delova za njih plus odradili svoje), nabavke novih ni u najavi, a piše se o nekom višku. Pa pre se mreža može rešiti i uraditi, nego u nekom kraćem vremenskom periodu rešiti sve gore pobrojano. Ništa se krucijalno ne može promeniti barem dve naredne godine, pogotovu sad u svom ovom haosu u svetu. Elektro sistemi u Beogradu su na izdisaju, mislim na tramvaje i trole naravno, s tim što je trolejbuski sistem već u komi. Ne mogu da prelomim preko mozga da oni koji to mogu da reše, prosto prelaze preko toga gubeći ono malo preostalog dragocenog vremena. Ako se ovako nastavi, jedini vid javnog prevoza u Beogradu biće autobus. Planovi širenja tramvajske infrastrukture, a nisu u stanju da održe ni postojeću. Većina tramvajskih linija postaju teški antibiotici po predviđenim redovima vožnji, a pominje se neki višak. Jedino kod ovog sistema problem nije u radnoj snazi, a degradira se gore od autobuskog iz godine u godinu.
 
Sole, pisao koliko puta do sada da tramvaja nema dovoljno, i da svaka zima zadaje velike glavobolje. Otkud uopšte to mišljenje o višku tramvaja? Većina za otpis ili možda generalni remont, Švajcarci pogotovu, koji su odavno odradili ono za šta su poslati, uz par izuzetaka. Od 30 CAF-ova solidan broj nije u radu. Problemi se nižu, nabavka skupih delova za Špance komplikovana, Katice rapidno propadaju, Švajcarci otkazuju usled nemogućnosti adekvatnog održavanja (nema više delova za njih plus odradili svoje), nabavke novih ni u najavi, a piše se o nekom višku. Pa pre se mreža može rešiti i uraditi, nego u nekom kraćem vremenskom periodu rešiti sve gore pobrojano. Ništa se krucijalno ne može promeniti barem dve naredne godine, pogotovu sad u svom ovom haosu u svetu. Elektro sistemi u Beogradu su na izdisaju, mislim na tramvaje i trole naravno, s tim što je trolejbuski sistem već u komi. Ne mogu da prelomim preko mozga da oni koji to mogu da reše, prosto prelaze preko toga gubeći ono malo preostalog dragocenog vremena. Ako se ovako nastavi, jedini vid javnog prevoza u Beogradu biće autobus. Planovi širenja tramvajske infrastrukture, a nisu u stanju da održe ni postojeću. Većina tramvajskih linija postaju teški antibiotici po predviđenim redovima vožnji, a pominje se neki višak. Jedino kod ovog sistema problem nije u radnoj snazi, a degradira se gore od autobuskog iz godine u godinu.
Ti jesi pisao, ali su i drugi pisali isto tako da ih ima dovoljno.
 
Znam da se pisalo da tramvaja ima viška. Nije ni važno toliko ko je pisao, samo se pitam na osnovu čega. Vide se da stoje u depou? Izgledaju spolja celo, pa se odmah da zaključiti da ih ima viška🙄 Kam lepe sreće da ih drže tako u garaži iz obesti. Nažalost, odavno se kuburi sa tramvajima. Na kraju krajeva, i sama prosečna starost govori mnogo, a znamo svi da ozbiljnog remonta nije bilo godinama.
 
Pa kad se vrlo često pola mreže (pruge) stavi van funkcije, sigurno da tramvaji ne mogu da idu u većem broju tim koridorima, zbog već poznatih stvari.
Drugo, kako si zaključio da to što pišu drugi o većem broju tramvaja, ima veze kod svih sa gledanjem brojnog stanja, a ne nečim drugim?
Treće, ako je zaista tako katastrofalno stanje sa tramvajima, kako to da onda samo na trolejbuskim linijama imamo autobuse? Po tvom pisanju zvuči kao da ni linije koje trenutno rade ne mogu da ispoštuju redove vožnje i to u ogromnom broju.​
 
Nisam siguran da razumem tvoje pitanje. Ako se govori o višku, ne znam na šta drugo mogu da pomislim nego na brojno stanje samih vozila. Redovi vožnje ti ne govore dovoljno da je stanje loše? Teško ispoštovati ove taktove stvarno. Jedino 7 i 9 što su malo ispod ili oko 10 minuta u zavisnosti od doba dana. Ajde i dvojka ide i na 9 minuta zamisli🙄 6-tica, 11-ica, 14-ica sve retke. 5-ica na 12 minuta, 10 na 15, 12 na 15, čak je 13 malo češća od 12-ice. Koja prepreka na mreži postoji da barem 12 ide češće? Tako razvučenim taktovima se lako linije i obesmisle. Nemoguće da samo za linije 7 i 9 postoji potreba za taktom ispod 10 minuta. Tramvaji se ne koriste dovoljno. Čudi me stvarno, kad gomila linija ima takt kao da su prigradske. Razvučeniji taktovi su mi opravdani za 6 i 14 možda, a ovu 11-icu baš i ne kapiram sa taktom na 25 minuta. Samo da ponovim već gore napisano. Novi tramvaji nisu kupljeni deset godina. Poslednji ozbiljan remont Katica u Goši bio koje godine? Prosečna starost 40+ godina. Sad da vrate 3-jku sumnjam da bi bez uzimanja sa drugih linija imali šta na nju da stave.
 
Vrh