Šta je novo?

Tramvaji

...pa do Kalemegdana, pa mostom u produžetku Pariske, pa Bulevar Nikole Tesle za Zemun:)
Širenje tramvaja u centru je osetljiva tema ne samo zbog uklapanja sa komunalnom i saobraćajnom infrastrukturom, nego i vezano za rizik nailaska na arheološka nalazišta. Već u Pariskoj su pod šinama našli ostatke rimskih zidina, i rešili da zakonzerviraju.

Neki će me spaliti na lomači za jeres, ali ako bi o optimalnim rešenjima, to je podzemni tramvaj u kategoriji premetro. Početi od Vuka ka Trgu repiblike sa ukidanjem levog skretanja kod Pravnog. Napraviti sa mešovitim kolosekom podzemnu deonicu, trokraku podzemnu tramvajsku raskrsnicu na početku Resavske, pomoćnu vezu preko Kraljice Marije ispod Vuka. Sve to treba da prati postojanje kontigenta tramvaja sa vratima na obe strane i kabinama na oba kraja. Podzemni radovi uvek nose rizik, a ovako, ako i projekat zaglavi negde imali bi neku funkcionalnu celinu.
 
Ја гледам што јефтиније да прођемо, а и да се повеже што више делова града.

А за укопавање, део је већ требало да буде урађен, кад је обнављан Булевар: деоница Вуков споменик - Правни факултет, са две подземне станице на траси (плус једна привремено за "духове" код Правног, на нижем нивоу, у оси Београдске, за будућу везу Ветеринарски - Славија - Правни - Палилула.
Већ ова прва фаза би драстично поправила квалитет и атрактивност трамвајског превоза, тј. линија које иду Булеваром. Пруга би остала на Булевару до Вука и на површини, и не би била угрожена ни "двојка", једино 14-це више не би било.

Следећа фаза (која је могла да буде омогућена без обуставе саобраћаја: продужетак до Главне поште, где би под земљом терминирала нова 6-ца (са двостраним трамвајима). Не би се изгубила ни веза тунела из прве фазе са осталим линијама. Па онда, колико имаш пара - кад узмогнеш, терај ка савској падини и ка Новом Београду (с тим што код Пициног парка може да се повеже и линија за Баново брдо). Чим дођеш до локације за депо, ако ти тако одговара, можеш да "исечеш" независну трасу са трамвајске мреже, промениш колосек (јака ствар! - можеш одмах и да градиш са оба, као што ради Братислава - у том случају само метарски колосек скинеш, или га оставиш ако одлучиш да трамваји још неко време деле трасу - ствар анализе), набавиш нове композиције и ето ти метроа. Магија!

Да се не гледа, "визионарски", у даљине и висине, него практично и да се нешто стварно уради, доста од тога је досад могло да постоји. Али шта да причамо кад не постоји ни минималан продужетак пруге на НБ, иза Моста на Ади који би омогућио смислену линију а не шарганску осмицу одмах иза два километра дуге независне шинске трасе (!), нити ће, колико видим, скоро. То довољно говори о организацији у коју ми овде полажемо наде.

Иначе, у последње време су изашли са доста добрих планова за конкретне расрснице, управо са денивелисањем трамваја (тројка - то бисмо могли једног дана и да доживимо, Видиковац, подземна станица код Цветка).
 
Poslednja izmena:
Jedino što nikad neću razumeti više od svrhe premetroa jeste skupoceno i komplikovano raskopavanje pola centra da se tramvaji ''prošire'' već postojećim trasama, dok se Novi Beograd ne dira odnosno pominje se 1 u 100 slučajeva.
 
А добро, где би ти продужио те силне трамваје са Новог Београда? Или би их пустио да се врте по Новом Београду, а да за центар људи и даље прелазе на аутобус? То би имало много смисла.

Кад си довео ефикасан трамвај до Пициног парка и до Старог моста, имаш све резоне овог света да правиш крак ка Земуну, Бежанијској коси... јер пружаш људима бољу везу са центром од аутобуса. А дотле? Да их шукнеш у Немањину? Која је већ закрчена трамвајима?

Шта би решила нека "унутарновобеоградска" трамвајска мрежа?
 
Širio bi ih po Novom Beogradu, na Bežanijsku kosu i ka aerodromu. Nisam razrađivao detaljno predloge linija (zato što za razliku od većina ovde znam koliko je to kompleksan posao i to ne radi jedan čovek nego tim ljudi i službi) ali sam kačio predloge gde sve mogu da se sprovedu tramvajske šine. Sad pokušavam da nađem taj post sa mapom ali ne mogu da se setim prave ključne reči za pretragu.
 
Па, има и ко је разрађивао. Можеш 9 да преусмериш да иде за Б. косу или Земун, и то је све. А онда не иде за блокове. Или са седмицом да се то исто учини. Још једна туристичка линија за Калемегдан и попречно за Баново брдо и Кнежевац. Није лоше, поготову ово последње, и то треба ионако, али метролика веза са центром је потпуно друга димензија.
 
Ja u postovima iznad vidim grandiozne ideje samo za linije na desnoj obali Save.
Па, има и ко је разрађивао. Можеш 9 да преусмериш да иде за Б. косу или Земун, и то је све.
Čekaj da proverim jel sam dobro razumeo - na celom Novom Beogradu, ti vidiš potencijal za širenje tramvaja samo duž još jednog kraka i to je to? Pardon - dva, Bežanijsku Kosu i Zemun. I dok na desnoj obali Save vidiš moguća širenja na 5-10 mesta, ništa drugo ti ne pada na pamet za teritoriju Novog Beograda???
 
Neki će me spaliti na lomači za jeres, ali ako bi o optimalnim rešenjima, to je podzemni tramvaj u kategoriji premetro. Početi od Vuka ka Trgu repiblike sa ukidanjem levog skretanja kod Pravnog. Napraviti sa mešovitim kolosekom podzemnu deonicu, trokraku podzemnu tramvajsku raskrsnicu na početku Resavske, pomoćnu vezu preko Kraljice Marije ispod Vuka. Sve to treba da prati postojanje kontigenta tramvaja sa vratima na obe strane i kabinama na oba kraja. Podzemni radovi uvek nose rizik, a ovako, ako i projekat zaglavi negde imali bi neku funkcionalnu celinu.
1989 je bio plan za premetro, nešto slično.
dNeB2cF.jpeg
 
Џаба широки булевари по Новом Београду ако нису на некој путањи. У суштини на НБГ имамо пет паралелних булевара између Владимира Поповића и Тошиног бунара са скретањем Пупиновог и Теслиног булевара ка Земуну те Јурија Гагарина и Војвођанску ка Др Ивана Рибара. Проблем су ускре улице ка Земуну и Сурчину и само један булевар ка Бежанијској коси. Пропуштена је шанса за Војвођанску и булевар хероја са Кошара да се њима пусте трамваји.
 
Jedino valjano proširenje limenkove trase na levoj Savskoj strani je:
od postojece limenkove garaže NBGa preko Bežaniske kose ( može isto kao Bg voz ) nadvožnjakom do KBCa Bežaniska kosa potom kroz ul. Marije Bursac te ulivom u Prvomajsku i tako na kraju nadvožnjakom preko NS puta uvesti ga u Altinu
 
Mislim da sam tamo negde 2017/2018. viđao pojedine CAF-ove da voze i na šestici. Po važećem tramvajskom redu vožnje, nema nijednog polaska šestice sa fusnotom, što znači da na njoj ne saobraća nijedno niskopodno vozilo.

Realno gledano, CAF-ovi na šestici nisu ni potrebni. To je jedna od tramvajskih linija sa najmanjim brojem putnika, nju za sada sasvim pristojno mogu da opslužuju i Katice. Bilo bi sjajno kada bi CAF-ova bilo dovoljno da se barem sedmica i devetka 100% prebace na njih, ali još smo jako daleko od toga. Ne znam kada i da li je uopšte predviđena nabavka novih tramvaja, čija je prosečna starost u BG trenutno između 35 i 40 godina.
jeste caofovi su na 6 radili 2017 po meni najvise cafova treba na 7,12,9
7-7
9-5
12-8
13-3
14-2 =25
 

Трамваји из Крагујевца на улицама европских градова​

... osim na ulicama Beograda... :rolleyes:
 
To ne kažu, nego navode zemlje.

Inače...

Snimak ne prikazuje ništa posebno, samo kolonu tramvaja.
 

Трамваји из Крагујевца на улицама европских градова​

... osim na ulicama Beograda... :rolleyes:
Prvi put čujem da se u današnjoj Srbiji proizvode bilo kakva šinska vozila.

Ovo je ludnica, novi novcijati tramvaji se iz Kragujevca izvoze u zapadnu Evropu, a za to vreme 100 kilometara dalje u Beogradu još uvek drndaju poluraspadnute Katice stare pola veka, i čine 80% tramvajskog voznog parka GSP. Čak bi i Kragujevcu dobrodošao tramvajski sistem, on je i bio planiran još početkom 20. veka, ali nije realizovan zbog izbijanja Prvog Svetskog Rata, a posle su tu ideju ugušili gradski autobusi kao novi vid prevoza.

Zašto Grad Beograd ovog trena ne naruči pedesetak novih tramvaja iz Simensove fabrike u Kragujevcu? To bi koštalo mnogo manje nego narudžbine od CAF-a, Alstoma, Škode, ili neke fabrike sa drugog kraja Evrope. A i bio bi to lep podsticaj domaćoj šinskoj industriji, bez obzira što je fabrika u stranom vlasništvu, tramvaji se sklapaju ovde i u slučaju eventualne nacionalizacije bi nama ostala tehnologija.

Zagreb kao tri puta manji grad ima poprilično razgranatiji i mnogo moderniji tramvajski podsistem od Beograda, i skoro svi tramvaji se proizvode u fabrici Končar u Karlovcu.
 
Otkud ti to da bi koštalo mnogo manje?
Mnogo su manji troškovi transporta iz Kragujevca do Beograda, nego iz Španije ili Francuske do Beograda, čak se ne prelazi nijedna granica. Ali, kako se SNS kartel ugrađuje u sve moguće i nemoguće nabavke, ne bi me iznenadilo da naruče tramvaje od neke firme bogu iza nogu, a imaju fabriku tramvaja ispred nosa ovde u Srbiji.
 
Poslednja izmena:
Trošak transporta je mizeran prema ceni tramvaja. Pritom nijedan Siemens tramvaj nije ispod 3 miliona evra. Mada se generalno slažem da ih treba nabaviti zbog nacionalog prestiža.
 
Mnogo su manji troškovi transporta iz Kragujevca do Beograda, nego iz Španije ili Francuske do Beograda, čak se ne prelazi nijedna granica. Ali, kako se SNS kartel ugrađuje u sve moguće i nemoguće nabavke, ne bi me iznenadilo da naruče tramvaje od neke firme bogu iza nogu, a imaju fabriku tramvaja ispred nosa ovde u Srbiji.

I dalje delovi tog tramvaja moraju da dodju u Srbiju. Sigurno ne prave postolja, elektroniku, motore, sasije ili vetrobrane ovde.
Usteda bi bila u jeftinijoj ceni rada ljudi koji ih sastavljaju, tacno, ali mi nije jasna ni jedna bitna druga usteda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh