Ја гледам што јефтиније да прођемо, а и да се повеже што више делова града.
А за укопавање, део је већ требало да буде урађен, кад је обнављан Булевар: деоница Вуков споменик - Правни факултет, са две подземне станице на траси (плус једна привремено за "духове" код Правног, на нижем нивоу, у оси Београдске, за будућу везу Ветеринарски - Славија - Правни - Палилула.
Већ ова прва фаза би драстично поправила квалитет и атрактивност трамвајског превоза, тј. линија које иду Булеваром. Пруга би остала на Булевару до Вука и на површини, и не би била угрожена ни "двојка", једино 14-це више не би било.
Следећа фаза (која је могла да буде омогућена без обуставе саобраћаја: продужетак до Главне поште, где би под земљом терминирала нова 6-ца (са двостраним трамвајима). Не би се изгубила ни веза тунела из прве фазе са осталим линијама. Па онда, колико имаш пара - кад узмогнеш, терај ка савској падини и ка Новом Београду (с тим што код Пициног парка може да се повеже и линија за Баново брдо). Чим дођеш до локације за депо, ако ти тако одговара, можеш да "исечеш" независну трасу са трамвајске мреже, промениш колосек (јака ствар! - можеш одмах и да градиш са оба, као што ради
Братислава - у том случају само метарски колосек скинеш, или га оставиш ако одлучиш да трамваји још неко време деле трасу - ствар анализе), набавиш нове композиције и ето ти метроа. Магија!
Да се не гледа,
"визионарски", у даљине и висине, него практично и да се нешто стварно уради, доста од тога је досад могло да постоји. Али шта да причамо кад не постоји ни минималан продужетак пруге на НБ, иза Моста на Ади који би омогућио смислену линију а не шарганску осмицу одмах иза два километра дуге независне шинске трасе (!), нити ће, колико видим, скоро. То довољно говори о организацији у коју ми овде полажемо наде.
Иначе, у последње време су изашли са доста добрих планова за конкретне расрснице, управо са денивелисањем трамваја (тројка - то бисмо могли једног дана и да доживимо, Видиковац, подземна станица код Цветка).