Šta je novo?

Tramvaji

A to svakako, i ne mislim da je za kvalitetno funkcionisanje tramvajskog podsistema hendikep metarski kolosek. To sam naveo kao potencijalnu manu pri nabavci novih tramvaja, u smislu da se tih jedinica verovatno napravi u znatno manjem broju. Jeste da su tramvaji unikatni i od istog proizvođača, a za različite kupce i potrebe, al opet sve što se pravi kako tako serijski u većem broju, obično ima povoljniju cenu na primer. Ne sumnjam da je u Cirihu odlično organizovan javni prevoz, ali ide mu dosta toga u korist. Nije u Srbiji😁 i dosta je manji od Beograda, sa skoro pa nepostojećim urbanističkim problemima.
 
U većini je kolosek normalne širine po evropskim gradovima, koliko sam mogao da ispratim. Švajcarci naravno, bar u Bazelu, voze na metarskom, pa nismo imali puno od koga da dobijemo polovne, al još upotrebljive tramvaje. Berlin je razdelio dosta Katica, i to delimično modernizovanih, a završile su po poljskim gradovima uglavnom. Naravno, ne isplati se da menjamo metarski kolosek za širi, jer i ovako tramvaji nisu mnogo uži zbog toga. Dvadesetak centimetara možda, al eto, imamo i tu neki blagi hendikep u smislu da smo u onoj znatno manjoj grupi gradova sa metarskim kolosekom.
Nije metarski kolosek bas toliko redak, mislim da ga ima bar u 50 gradova. Takođe to se može relativno lako rešiti zamenom okretnog/obrtnog postolja. Baš te Berlinske Katice sada voze i u Lavovu na 1000mm kao i Zaporoziju na 1524mm.
Šteta što ih i mi nismo nabavili, jer su bile u jako dobrom stanju. Obrtna postolja za nas nisu nikakav problem pored toliko potencijalnih donora u depou 😃
 
Poslednja izmena:
I to što kažeš, ako je moguće samo zameniti obrtna postolja, a da nešto širi tramvaj nije prepreka, onda je stvarno lako rešiv problem. I jesu berlinske Katice bile baš dobre u većini.
 
Mora se voditi računa i o razmaku tramvajskih šina, tamo gde su smerovi jedan pored drugog.
 
Glavna ideja umetanja niskopodnog modula je dostupnost tog tramvaja i osobama sa posebnim potrebama. Ako im je omogućen ulazak u trolejbuse i autobuse, treba da im bude omogućen i ulazak u tramvaje. To kako će to vozilo izgledati posle remonta, zavisi od toga šta se traži. Može se izmeniti toliko da je otprilike samo mašta granica, a može se uraditi tako da 90% ostane izvoran.

Za švajcarce sam već pisao. Nema delova za njih, pogotovu kompresora. Deo ih je poslat sa budu samo donatori delova, ne da idu u saobraćaj. Pa ko je lud da drži dobra, zdrava i ispravna vozila u garaži, a na ulice šalje lomove pod znacima navoda. Znači stoje jer nisu za saobraćaj. Govori se o tramvajima koji imaju i preko 50 godina. Još je veliko čudo što GB409 iz 1997 ima neku veliku havariju. Kao da je star dve i po, a ne 25 godina.

Zvuci razumno. Ali skoro sam se vozio svajcarcem sa niskopodnim delom u prikolici. Zar ne bi bilo lakse nabaviti takve prikolice ili preraditi nase na slican nacin nego rastavljati ceo tramvaj? Valjda prikolice nemaju kompresore, pa to ne bi bio problem.
 
Da da svakako, zato i napisah ako sama širina tramvaja nije prepreka.
 
Zvuci razumno. Ali skoro sam se vozio svajcarcem sa niskopodnim delom u prikolici. Zar ne bi bilo lakse nabaviti takve prikolice ili preraditi nase na slican nacin nego rastavljati ceo tramvaj? Valjda prikolice nemaju kompresore, pa to ne bi bio problem.

Nije problem rastavljanje tramvaja kad se već radi generalni remont. Prikolice su većinom, bar one koje bi mogle da se prerade jako stare, i opet ako se urade, mora se imati adekvatan tip tramvaja da ih vuče još godinama. Uvek sam pre da se tramvaju doda novi modul, nego da vuče prikolice. Kad se dodaju moduli, radi se pogon obično, znači i jači motori i ko zna šta još. Prikolica sem kočnica nema ništa.
 
Širina svih katica je ista 2,2 metra bez obzira koji kolosek koriste (mi smo nekad imali PCC Vašingtonce sa širinom od preko 2,5 metra).
Našao sam podatak da je Lavov platio 800 hiljada evra za 30 Berlinskih KT4. To je odlična cena sobzirom da se za taj novac ne može kupiti ni trećina novog tramvaja.
 
Ne bi imao ništa protiv sigurno. Slobodno neka nam daju njihove stare, a sređene Šindlere. Neka su upotrebljivi još 10 godina dovoljno je, a održavani su sigurno. Tramvaji nam trebaju pod hitno, a tako kao nečija donacija, polovni mogu mnogo ranije da stignu, i da premoste solidan vremenski okvir.

Širina svih katica je ista 2,2 metra bez obzira koji kolosek koriste (mi smo nekad imali PCC Vašingtonce sa širinom od preko 2,5 metra).
Našao sam podatak da je Lavov platio 800 hiljada evra za 30 Berlinskih KT4. To je odlična cena sobzirom da se za taj novac ne može kupiti ni trećina novog tramvaja.

Super su prošli za 800.000 evra. Nemci uzeli to nešto sitno u novcu, plus ne moraju da se bakću sa rasturanjem i reciklažom, a i šteta je baciti zdrave tramvaje.

20191013_171335_copy_2620x1474.jpg


A zar nisu Tatre u Budimpešti i Pragu na primer nešto šire? I unutra deluju prostranije. Mislim nisu isti tip kao naše, al rekoh svi oni valjda imaju sličnu osnovu.
 
Jesu šire, ali je to drugi model. Mislim da je T5 širok 2,5 metara, a ono što mi zovemo katica je KT4
 
Da da jasno. Svi KT4 su iste širine. Hvala na razjašnjenju.
 
@Kesha
U Budimpešti i u Pragu su i kolosek i tatre šire.
Naš model tatri je razrađivan specijalno za gradove sa uskom prugom
 
Jesu šire, ali je to drugi model. Mislim da je T5 širok 2,5 metara, a ono što mi zovemo katica je KT4
Tačnije, ovaj budimpeštanski model je T5C5, radi dvosmerno. Zapravo, može da radi i jednosmerno, ali su uvek spojena dva tramvaja sa zadnje strane. ČKD je kod modela ovek imao označavanje tipa vozila, npr. zadnji broj 2 je oznaka za širinu vozila 2,2m, a 5 za 2,5m. Ovo A je uski predni deo, jednosmerni, B je široki prednji deo jednosmerni, C je uski prednji deo dvosmerna vožnja i D široki prednji deo, dvosmerna vožnja.
Širina svih katica je ista 2,2 metra bez obzira koji kolosek koriste (mi smo nekad imali PCC Vašingtonce sa širinom od preko 2,5 metra).
Sarajevo je imalo Vašingtonce, polovne, kada su promenili kolosek sa 760mm na 1435mm. Mi smo imali polovne belgijske PCC koji su vozili na Belgijskim vicinalnim prugama. Tramvaji su njihove proizvodnje i širine su 2,2m.
A to svakako, i ne mislim da je za kvalitetno funkcionisanje tramvajskog podsistema hendikep metarski kolosek. To sam naveo kao potencijalnu manu pri nabavci novih tramvaja, u smislu da se tih jedinica verovatno napravi u znatno manjem broju.
Jedini mogući problem sa metarskim kolosekom bi bio što su manje mogućnosti da se izvede tram-train, tj. da se uradi tramvasjka linija koja koristi i ostojeću tramvasjku mrežu i koristi prugu železnica, mad se to može rešiti ugradnjom trećeg koloseka.
 
Sarajevo je imalo Vašingtonce, polovne, kada su promenili kolosek sa 760mm na 1435mm. Mi smo imali polovne belgijske PCC koji su vozili na Belgijskim vicinalnim prugama. Tramvaji su njihove proizvodnje i širine su 2,2m.
Imaš pravo, pomešao sam ih sa PCC iz Sarajeva. Mada sada imamo Caf koji je malo širi (2,3 metra)
 
Prvo sebe da korigujem u prethodnom postu:
Jedini mogući problem sa metarskim kolosekom bi bio što su manje mogućnosti da se izvede tram-train, tj. da se uradi tramvasjka linija koja koristi i ostojeću tramvasjku mrežu i koristi prugu železnica, mad se to može rešiti ugradnjom trećeg koloseka.
Nije treći kolosek, već treća šina!

Pre nekih 16-17 godina dobio sam spisak Katica po garažnim brojevima i njihova starost, ljubaznošću g. Stevića, pa koga zanima:
g.br 203, 205 su iz 1980
g.br. 201, 202, 204, 206-260 iz 1981 (zašto su ovako razbacani brojevi po godinama, ne znam)
g.br 261-310 iz 1983
g.br 311-340 iz 1985
g.br 341-370 iz 1987
g.br 371-390 iz 1988
g.br 391-400 iz 1990
g.br 401-420 iz 1997
 
Problem sa renoviranim katicama, onim sa displejima i sa plavim sedištima, javio se kada su poslate na remont. Tada su im brojevi međusobno povezani, tj ne zna se (bar koliko sam ja upućen) tipa šta je u stvari bio 201 pre remonta. Zato su tako izmešani.
 
Ne bi imao ništa protiv sigurno. Slobodno neka nam daju njihove stare, a sređene Šindlere. Neka su upotrebljivi još 10 godina dovoljno je, a održavani su sigurno. Tramvaji nam trebaju pod hitno, a tako kao nečija donacija, polovni mogu mnogo ranije da stignu, i da premoste solidan vremenski okvir.



Super su prošli za 800.000 evra. Nemci uzeli to nešto sitno u novcu, plus ne moraju da se bakću sa rasturanjem i reciklažom, a i šteta je baciti zdrave tramvaje.

Pogledajte prilog 140146

A zar nisu Tatre u Budimpešti i Pragu na primer nešto šire? I unutra deluju prostranije. Mislim nisu isti tip kao naše, al rekoh svi oni valjda imaju sličnu osnovu.
kako to da njihovi tramvaji u vek imaju besprekorno cista i sjajna stakla, a kod nas su musava?
 
Oni imaju pravi javni prevoz i brinu za njega. Mi imamo ljude koji se igraju javnog prevoza i druge kojima je posao da prime platu, ne da urade nesto korisno. Tako je vece cudo da nadjes makar jedan zapravo cist prozor, nego bezbroj prljavih. Nije neka mudrost.
 
Problem sa renoviranim katicama, onim sa displejima i sa plavim sedištima, javio se kada su poslate na remont. Tada su im brojevi međusobno povezani, tj ne zna se (bar koliko sam ja upućen) tipa šta je u stvari bio 201 pre remonta. Zato su tako izmešani.
Modernizovanim katicama nisu povezani brojevi, tj ostali su isti https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=1533&cid=252
Postoji priča da su Goša/Inekon pukli na tom poslu, jer im je GSP poslao 30 najlošijih tramvaja u tom trenutku, a oni formirali cenu po prosečnom stanju.
 
kako to da njihovi tramvaji u vek imaju besprekorno cista i sjajna stakla, a kod nas su musava?

Biće da je to zbog kamenca. Kad se vozila proteruju kroz četke ne brišu se suvim krpama posle toga. Unutar vozila se stakla normalno brišu krpama, a spolja se to prosto nikada nije radilo, a da ja znam za to.
 
Vidi, pošto ne znam zbog čega stoji ne mogu ni da komentarišem. Kao da ga ne bi podigli da su mogli. Najlakše reći da su nesposobni i to je to. Godinu i po dana ne stoji sigurno zbog zamene točkova.



Glavna ideja umetanja niskopodnog modula je dostupnost tog tramvaja i osobama sa posebnim potrebama. Ako im je omogućen ulazak u trolejbuse i autobuse, treba da im bude omogućen i ulazak u tramvaje. To kako će to vozilo izgledati posle remonta, zavisi od toga šta se traži. Može se izmeniti toliko da je otprilike samo mašta granica, a može se uraditi tako da 90% ostane izvoran.

Za švajcarce sam već pisao. Nema delova za njih, pogotovu kompresora. Deo ih je poslat sa budu samo donatori delova, ne da idu u saobraćaj. Pa ko je lud da drži dobra, zdrava i ispravna vozila u garaži, a na ulice šalje lomove pod znacima navoda. Znači stoje jer nisu za saobraćaj. Govori se o tramvajima koji imaju i preko 50 godina. Još je veliko čudo što GB409 iz 1997 ima neku veliku havariju. Kao da je star dve i po, a ne 25 godina.

Vidi, pošto ne znam zbog čega stoji ne mogu ni da komentarišem. Kao da ga ne bi podigli da su mogli. Najlakše reći da su nesposobni i to je to. Godinu i po dana ne stoji sigurno zbog zamene točkova.



Glavna ideja umetanja niskopodnog modula je dostupnost tog tramvaja i osobama sa posebnim potrebama. Ako im je omogućen ulazak u trolejbuse i autobuse, treba da im bude omogućen i ulazak u tramvaje. To kako će to vozilo izgledati posle remonta, zavisi od toga šta se traži. Može se izmeniti toliko da je otprilike samo mašta granica, a može se uraditi tako da 90% ostane izvoran.

Za švajcarce sam već pisao. Nema delova za njih, pogotovu kompresora. Deo ih je poslat sa budu samo donatori delova, ne da idu u saobraćaj. Pa ko je lud da drži dobra, zdrava i ispravna vozila u garaži, a na ulice šalje lomove pod znacima navoda. Znači stoje jer nisu za saobraćaj. Govori se o tramvajima koji imaju i preko 50 godina. Još je veliko čudo što GB409 iz 1997 ima neku veliku havariju. Kao da je star dve i po, a ne 25 godina.
Sto se tice ovoga za podizanje tramvaja-sve se moze kad se hoce oni se nista ne sekiraju dobili donaciju iz Blta-Svajcarske eno 10 shindlera stoji na Novom Beogradu i trune jer nemaju volje da nista da srede(nek stoji pa kad se nadje vremena popravice se)Sto se tice 2409 prisustvovao sam kvaru kad se vracala sa linije 6 u garazu stala je i nije htela dalje onda je 2355 tramvaj u kom sam bio kuplovao do Garaze to je bilo jod pocetkom 2020
 
A što misliš da neće? Objasni mi to. Čekaj zar stvarno misliš da ga ne bi uradili, konkretno GB409 da mogu. Jel znaš koji je kvar? Glupo je diskutovati bez da imamo info o čemu se zapravo radi. Kukaju kako nemaju vozila, pogotovu se plaše zime koja će neminovno doći, i ne bi podigli neispravan tramvaj da imaju sa čim, i pod uslovom da je kvar takav da se može otkloniti samo zamenom jednog ili dva dela.

Schindleri verovatno imaju dosta više godina i od tebe i od mene. Prosto za tako stara vozila nije lako naći delove. Dosta toga matične firme verovatno više i ne proizvode, jer taj tip tramvaja malo gde više redovno saobraća, za razliku od tatrinih tramvaja, koje u svim mogućim varijantama imaš još uvek po raznim belosvetskim gradovima. Divazima su kompresori najveći problem. Jednostavno nema ih.
 
Vrh