Šta je novo?

Tramvaji

Ima dosta dobrih dobrih informacija, ali nista na internetu nije 100% pouzdano. Isto važi i za wikipediju i slične sajtove.
 
290305759_10216977652352220_8463785935562540712_n.jpg
 
Šta se konkretno radi pa tramvaji ne idu? Osim onih fotografija koje su postavljane ovde, nijednom nisam video radnike, a prolazio sam više puta od tada, i u različito doba dana.
 
Kamo sreće...
Iako u ovom novinskom članku piše da je trebalo napraviti novi kolosek širine 1000mm, samo ću postaviti ovo:

Rosalgasbanan, kolosek širine 891mm, napon 1500 V DC
x15p-i-vallentunadepan-molnbydepan.jpg


Mariazellerbahn, kolosek širine 760mm (Bosanski kolosek), napon 6,5 kV/ 25Hz
heaven-stairs-2000738_960_720.jpg


Euskotren Trena, kolosek 1000mm, napon 1500 V DC
44467149562_4e6d3697ae.jpg
 
Da, sada sam proverio redove vožnje na sajtu GSP-a, 9, 10 i 14 ponovo idu normalno, do okretnice na Banjici.

Bogami, gradska vlast se popravlja, čim je prošlo Vesarino doba :) Ej, završili radove 11 dana pre najavljenog roka, nije to mali pomak. Daj bože da se ubuduće svi gradski projekti rade ovako brzo i efikasno!
 
Ne nego gsp, lasta i privatni prevoznici prete obustavom autobuskog saobracaja jer grad nece da podigne cenu placanja prevoza po predjenom kilometru jer im se vise ne isplati da voze. Kada su pravili ugovor dizel je bio 160, a sada je 216 dinara. Ima clanak u politici. Narocito su privatnici spremni na strajk. Ovi su resili da vrate tramvaje sto pre da se ne trosi dizel. Ima clanak u politici https://www.politika.rs/scc/clanak/511218/Preti-opasnost-da-vozila-privatnih-prevoznika-stanu
 
Значи, закључићемо на крају да је ваљало приоритетно ширити трамвајску мрежу, уместо што се чека метро од 10 милијарди евра и праве се "духовите" доскочице на форумима типа: "Нећемо трамвај за 22. век"...

ЕУРЕКА! SMART! Браво, DUMB престони граде DUMB земље!
 
Значи, закључићемо на крају да је ваљало приоритетно ширити трамвајску мрежу, уместо што се чека метро од 10 милијарди евра и праве се "духовите" доскочице на форумима типа: "Нећемо трамвај за 22. век"...

ЕУРЕКА! SMART! Браво, DUMB престони граде DUMB земље!
U Beogradu treba širiti tramvajsku mrežu (pre svega na NBG) i istovremeno graditi metro. Ako se trenutno nema para za izgradnju i jednog i drugog, prednost treba dati metrou. Tramvaj nikako ne može supstituisati metro u milionskom gradu, pogotovo na evropskim prostorima.

U Novom Sadu, Subotici, Nišu, Pančevu, Zrenjaninu, Kragujevcu, Leskovcu, Kraljevu, Šapcu treba izgraditi tramvajsku mrežu kao osnovu javnog prevoza.
 
Znači metro po svaku cenu. Čekamo jedno 15 godina za jednu ili dve linije, ako bude i tad, a u međuvremenu ništa, jer se nema para za ulaganja u tramvaj i metro? Adekvatno isplanirano širenje tramvajske mreže, i to nikako samo na Novom Beogradu, može doneti unapređenje mnogo ranije, pa čak imati i širi opseg delovanja od dve linije metroa. Pomenutom su potrebne godine i mnogo para. Ovo drugo se i nađe, al ja mislim da mi vremena naprosto više nemamo. Unapređenju i širenju tramvajskog podsistema bi, pa kako god da budem shvaćen, trebalo dati prednost u odnosu na metro. Razlozi su mnogo puta do sad pominjani.

Ne znam koliko je isplativo razvlačiti tramvajsku infrastrukturu po gradovima sa par desetina hiljada stanovnika. Novi Sad svakako treba tramvaj, Subotica bi takođe bila pogodna za taj vid javnog prevoza. Kragujevac možda, ako ima prostora. Niš ne poznajem dobro, al prema konfiguraciji grada, pretpostavljam da bi jedno dve linije mogle da se razvuku. Za Zrenjanin ne znam. Pančevo bi tramvajem moglo da se spoji sa Beogradom na primer. Mada postoji i slabo iskorišćena železnička pruga. Leskovac, Kraljevo i Šabac mi se ne čine kao pogodni kandidati za skup visokokapacitetni sistem javnog prevoza.
 
У Шапцу нема довољно широких улица за трамвај нажалост.
 
E moj Kešo, mislim da je to što si napisao razumljivo i bistrijem osnovcu pretpubertetskog uzrasta.

Džaba - biće sve suprotno. Čekamo da se spasemo ulaganjem od 5 milijardi evra, koje će pozitivno uticati na 6% putnika GSP-a. A gori nam ceo sistem. 100%! I to će da izgori u kratkom roku.

Lepteje**, ali to je ravno težem obliku mentalne retardacije. Ebo nas školski sistem.
 
Unapređenju i širenju tramvajskog podsistema bi, pa kako god da budem shvaćen, trebalo dati prednost u odnosu na metro. Razlozi su mnogo puta do sad pominjani.
Pre nekoliko dana sam na stajalištu Petlja Radnička (na mostu preko Ade) tramvaj 11 čekao oko 45 minuta. Pritom, nije bio u toku saobraćajni vršni čas, i sreća moja što nisam nigde žurio. Sa metroom takvo nešto prosto ne može da se dogodi, osim u slučaju teške vanredne situacije.
 
Pa zato treba raditi na poboljšanju i unapređenju podsistema javnog prevoza kojima trenutno raspolažemo. Ovamo se priča o gradnji metroa na štapu dugom xy godina, a toliko toga može da se uradi pre nego prva metro kompozicija krene od one poljane na Makišu. 11-ica realno nije bitna linija, al tragedija je što nam generalno tramvajske linije idu po dosta razvučenim intervalima. 7 i 9 su jedine sa pristojno malim razmakom između polazaka. 5-ica, 10-tka, 12-ica sve nešto idu u razmaku od 10+ minuta. Kilavo je to. 2-jka kad naiđe. 13 ide isto nešto na 15 minuta, možda i 20, 14 tek. 11-ica je najređa, i ne znam čemu toliko i služi u ovom obliku.
 
@Užice
Sa metroom ti se to nikada neće desiti, jer ga nećeš ni koristiti, već ćeš kolima ići na željenu destinaciju, pošto gradski prevoz praktično neće ni postojati, a metro će da te vozika uz obale Save i Dunava, uz izuzetak Trga republike i Banovog brda.

@Kesha
Tramvajski sistem služi za situaciju da ako imaš sreće da ga zatekneš kada si na stajalištu.
 
Znam da je 11-ica i po zvaničnom redu vožnje dosta retka, ide na oko pola sata, ali ne na 45 minuta. Mada bi ta linija morala biti jedan od prioriteta, jer predstavlja praktično jedinu direktnu sponu između savskih blokova i Kalemegdana sa Dorćolom i Knez Mihajlovom.

Ni 7, 9, 12 ne poštuju baš uvek zadati takt, o 10, 14 i 5 da ne pričamo. Koliko puta sam sedmicu čekao po 15 i 20 minuta. Više se čak i ne sećam koliko često je išla stara trojka, i iskreno se nadam se da ćemo je jednog dana u bliskoj budućnosti ponovo videti.
 
Vrh