Šta je novo?

Tramvaji

Sa metroom ti se to nikada neće desiti, jer ga nećeš ni koristiti, već ćeš kolima ići na željenu destinaciju, pošto gradski prevoz praktično neće ni postojati, a metro će da te vozika uz obale Save i Dunava, uz izuzetak Trga republike i Banovog brda.
Управо то. Возиће ваздух, већ сада прети да кошта прескупо и та кога? И најважније за кад? Напоменули да далеко 8д тога да је сваки изграђену метро у служби побољшања транспорта. Овде смо навели бар четири града који имају метро а као да га немају. Не бих волео да после стуцаних 6 милијарди Београд дође у ту изабрану групу.
Стога сам присталица да својим снагама унапређујемо систем градског превоза, као задак који се никада не завршава а стално траје. Само се периодично дају оцене колико су на испуњени планови.
 
Znači metro po svaku cenu. Čekamo jedno 15 godina za jednu ili dve linije, ako bude i tad, a u međuvremenu ništa, jer se nema para za ulaganja u tramvaj i metro? Adekvatno isplanirano širenje tramvajske mreže, i to nikako samo na Novom Beogradu, može doneti unapređenje mnogo ranije, pa čak imati i širi opseg delovanja od dve linije metroa. Pomenutom su potrebne godine i mnogo para. Ovo drugo se i nađe, al ja mislim da mi vremena naprosto više nemamo. Unapređenju i širenju tramvajskog podsistema bi, pa kako god da budem shvaćen, trebalo dati prednost u odnosu na metro. Razlozi su mnogo puta do sad pominjani.

Ne znam koliko je isplativo razvlačiti tramvajsku infrastrukturu po gradovima sa par desetina hiljada stanovnika. Novi Sad svakako treba tramvaj, Subotica bi takođe bila pogodna za taj vid javnog prevoza. Kragujevac možda, ako ima prostora. Niš ne poznajem dobro, al prema konfiguraciji grada, pretpostavljam da bi jedno dve linije mogle da se razvuku. Za Zrenjanin ne znam. Pančevo bi tramvajem moglo da se spoji sa Beogradom na primer. Mada postoji i slabo iskorišćena železnička pruga. Leskovac, Kraljevo i Šabac mi se ne čine kao pogodni kandidati za skup visokokapacitetni sistem javnog prevoza.
Ovo se sve slažem za tramvaj, samo prvo bi trebalo da se rekonstruiše postojeća tramvajska mreža, tj. da tramvaj radi bolje i brže, pre svega mislim na denivelacije određenih raskršća i ugradnju signalizacije gde bi tramvaj imao prednost prolaza. Tek onda treba da se širi.
 
Zasto se ne siri mreza tramvaja na NBGD-u?
 
Зашто уопште нема ширења? Једино ново што имамо јесте петљање око моста на Ади, и то исто неефикасно изведено.
 
To se mnogi pitamo već 30 godina...

A mnogi smo u međuvremenu prestali da se pitamo😄 Planiranje, razum i slični "čudni" pojmovi, ovde su tih 30 godina u debelom deficitu.

Ovo se sve slažem za tramvaj, samo prvo bi trebalo da se rekonstruiše postojeća tramvajska mreža, tj. da tramvaj radi bolje i brže, pre svega mislim na denivelacije određenih raskršća i ugradnju signalizacije gde bi tramvaj imao prednost prolaza. Tek onda treba da se širi.

A to su apsolutne nephodnosti. Tramvajski podsistem nam je zakržljao poprilično. Spor, neefikasan u smislu da ne vrši osnovnu namenu prevoza putnika u znatnim procentima, čime bi trebao da premosti određene koridore, gde se putnici još uvek oslanjaju na autobuse. Bulevar kralja Aleksandra, i Bulevar vojvode Stepe su primeri gde tramvaji služe svrsi, ali u prvom pomenutom je to i iz razloga što nema alternativu. Do Cvetka je ok, al od Cvetka do Ustaničke nema naznaka kada će se to podići na zadovoljavajući nivo, pogotovu sad kad zgrade izbijaju na pola metra od ulice. Trojka je verovatno i najbolja tramvajska linija u Beogradu, u smislu samostalnog kretanja u odnosu na ostali saobraćaj, i zaista brze veze Rakovice i centra grada. No, o njoj se sad već dugo govori u prošlom vremenu, a to kad će ponovo krenuti, mislim da niko živ u ovoj zemlji ne može da predvidi. Za poslednjih 20 godina, jedno deset nije radila čini mi se. Novi Beograd je tek posebna, mnogo puta do sad, ispričana priča.
 
Ovo se sve slažem za tramvaj, samo prvo bi trebalo da se rekonstruiše postojeća tramvajska mreža, tj. da tramvaj radi bolje i brže, pre svega mislim na denivelacije određenih raskršća i ugradnju signalizacije gde bi tramvaj imao prednost prolaza. Tek onda treba da se širi.
Zar ovi novi "pametni" semafori nemaju tu mogućnost da daju tramvaju prednost?
 
^^Podseti me na Systrin predlog smanjenja linija pre 20 godina.
Predlog sa pet linija

52_systra-2001-1.png
I predlog sa četiri linije, bez dvojke

19_tramvaji-alternativa-2.png
Sada bi plan trebao da se menja zbog izgrađene trase preko Mosta na Adi.
 
Trebalo bi i da se dogradi mreža, da bi imalo punu efikasnost.

A osnivač Systre je i pariski RATP, tako da ne čudi koncept. To je poslednji put da su se stvarno stručni ljudi bavili beogradskim tramvajem.
 
Haos kod Pravnog fakulteta, bilo je guranje pokvarenog tramvaja od Vuka ka Tašu, i na raskrsnici sa Beogradskom prednje postolje guranog tramvaja je otišlo niz Bulevar, dok je drugo krenulo da skreće u Beogradsku ( katica je gurala katicu).
 

Tramvaji u Beogradu više ne rade nego što rade.
 
A hoće da sistem ima reputaciju pouzdanog, brzog i kvalitetnog prevoza. Često je u nekim izmenama, skretnice znaju da zezaju, opet, dosta često, slabo gde imaju pravu prednosti u saobraćaju. Treba dodati i starost voznog parka, uz estetski izgled koji se nikako ne može okarakterisati kao dopadljiv, a bez naznake o skorijoj nabavci novih tramvaja, ili sveobuhvatnom remontu postojećih. Ni jedna gradska struktura se nije ozbiljnije pozabavila tramvajima. Većini glavonja autobus, tramvaj i trolejbus su jedna te ista, ili ti slična stvar, i shodno tome se tako i postavljaju. I mediji se slabo bave tom temom. Kad bi se malo šire podizala svest, možda bi se krenulo sa malo ozbiljnijim radom i organizacijom.
 
Mediji treba za početak najviše da ih pritisnu za nestašicu vozača. Doduše čini mi se da neki i pišu o tome s vremena na vreme, ali džaba kada veliku većinu medija i javnog mnjenja ovde drži režim. A znate kad ćete u jednom današnjem V92 da pročitate tekst-reportažu o groznom stanju u JGP i nestašici vozača ili neradu tramvaja? Pa nikad. Evo na temi o energetici okačih njihov najnoviji ''tekst'' u kome kao šatro Beograđani apeluju na štednju struje jer nas čekaju krize i otplate dugova. Naravno, o odgovornosti one svinje koja unakazi celu energetiku nigde ni reči. O Nelečenovom i Andrejevom rudarenju šitkoina i struji koju to proždire takođe nigde reči. Nego odma kreće pletenje po građanima i šta oni treba da rade i kako oni da postanu bolji. Država i vlast nikad ni za šta nisu krivi.

Da nismo plemenska zajednica od države, mediji bi ih prethodnih pet godina svake nedelje ujedali sve odgovorne u DJP i GSP, pa bi se mnogi problemi rešili. Ovako na jedvite jade, tek ponekad neko objavi neku reportažu, mooda daju neke generičke izjave ''rešićemo'', ''kupićemo'', ''radimo'' i na tome sve ostane.
 
Poslednja izmena:

Tramvaji u Beogradu više ne rade nego što rade.
Au pa ovi vise nisu normalni :(
 
9L ide od Banjice do Slavije, pa onda mora da se preseda na autobus 9A koji ide samo do bloka 20 tj do Usca i onda ako oces dalje ka bloku 45 moras da hvatas 7-icu ili 95.
 
Nema drugde kud trenutno. Nemanjinom se ne može. Bolje da ide i tako dok se radovi ne završe, nego da ne ide uopšte. Ne isplati se sad direktno sa njom od Banjice ili Autokomande do Novog Beograda, al bar može da posluži da se od Dorćola ide ka Ušću i dalje ka Blokovima.
 
Vrh